Mikä on paras rakkausromaani ja miksi? Mikä oli juoni lyhyesti (ei paljastuksia kuitenkaan, kiitos...)? Ehkä olen vähän outo, mutta tykkään lukea rakkaudesta kertovia kirjoja... Olen lukenut Sandemo -sarjaa, mutta kohta on kirjat lopussa. Olen enemmänkin kiinnostunut ennen 1900 -luvun aikaisista rakkaustarinoista, kuin sellaisista, jotka sijoittuvat 1900 -luvun jälkeen tai jopa nykyaikaan... Odotan mielenkiinnolla vastauksianne. =)
Paras rakkausromaani?
12
11979
Vastaukset
Jos pää kestää, etkä odota häpi endiä, niin varsinainen timantti on William Faulknerin Villipalmut.
Kaksi rinnakkaista tarinaa, joilla kummallakin on karu ja tyly loppu, mutta jumalaude, se oli jo melkein yksinkin nobelin arvoinen.
Enkä odota, että yksikään miljoonasta kärpäsestä on kanssani samaa mieltä.- glendalough73
vuosi vuoden jälkeen on Jane Austenin Ylpeys ja Ennakkoluulo. En edes muista kuinka monta kertaa olen sen lukenut. Kirjan ensimmäinen painos on vuodelta 1813.
Kirja kertoo Bennetin perheestä, ja nimenomaan perheen toiseksi vanhimman tyttären, Elizabethin ja erään herra Darcyn rakkaustarinan. Alussa molemmat inhoavat toisiaan. Elizabethin mielestä herra Darcy on sietämättömän koppava, herra Darcyn mielestä Elizabeth on nenäkäs ja hänen perheensä (varsinkin Elizabethin äiti) omituinen. Äiti on sietämättömän innokas löytämään tyttärilleen puolisot, ja Elizabeth saa tämän tästä hävetä silmänsä päästä äitinsä puolesta. Perheen isä taas on viisas, hiljaista huumoria viljelevä mies, jonka heitot eivät tunnu koskaan menevän äidin jakeluun.
Kirja on sävyltään varsin kepeä, vaikka onkin kirjoitettu 200 vuotta sitten. Pidän siinä olevasta huumorista sekä tietenkin Elizabethin ja Darcyn rakkaustarinasta. Kummankin täytyy mennä syvälle itseensä kyetäkseen voittamaan ylpeytensä tai ennakkoluulonsa.- Minä vaan.......
Järki ja tunteet, ja Emma on ihania kirjoja. :) En oo ehtiny lukea vielä kuin kolme Jane Austenin kirjaa.
Maailman klassisin tarina traagisesta rakkaudesta. Joseph Bedierin käännös vuodelta 1954 löytyy ainakin joistakin kirjastoista. "Arvon herrat, suvaitkaa kuulla kaunis tarina rakkaudesta ja kuolemasta", se alkaa.
- ...
Charles Dickensin Kaksi kaupunkia. Siitä on jo muutamia vuosia kun kirjan luin enkä ihan täsmälleen sitä juonikuviota muista, mutta muistan kyllä elävästi miten ihana mies siinä oli vähän niinkuin sivuosassa. Teki melkoisen ratkaisun rakastamansa naisen puolesta.
- glendalough73
on todella upea teos. Tapahtumat sijoittuvat Ranskan vallankumouksen ajalle. Ja oikeassa olet, melkoisen ratkaisun mies teki. Minulle on jäänyt mieleen kirjan hienot alkusanat: "It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness... "
- muksuna
tarzanin kirjottaja Burroughs kirjotti Mars-sarjaa myös ja juoni kaikissa kirjoissa oli aika samanlainen, räiskettä ja romantiikkaa. Se sarja kuitenkin teki vaikutuksen ollessani n. 10-12 vuotias
- 2 romaania
Erik Fosnes Hansen, 2 hienoa kirjaa, joissa rakkaus on yhteinen tekijä:
Viimeiseen soittoon on romaani Titanicin orkesterinjäsenistä, tarkemmin heidän elämänkerrastaan ennen saapumista Titaniciin. Yksi tarinoista on oikein klassisen upea romanttinen draama, joka mahdollisesti on velkaa Romeo&Julialle, en tiedä, kun en ole lukenut enkä nähnyt.
Kertomuksia suojeluksesta on romaani, jossa on tarinoita, joissa myös rakkaus on vahvasti mukana. Mukana myös yleissivistävää tekstiä. - Hessen kirja
Hermann Hessen Arosusi on upea rakkaustarina, mutta taatusti kovin erilainen kuin mitä ehkä haet?
- H. Lettu
Tarina 60-luvun tukholmalaisista yliopisto-opiskelijoista Martinasta ja Gustavista. Erinomainen suomennos, hienoa väittelyä siitä, mitä se on se rakkaus, huumoriakin, ja lisäksi ei mikään niin tavallinen loppu.
Kirjana tuntematon timantti ja tietääkseni Sundströmin ainoa suomennettu teos. (Jos kielitaito riittää, niin mikä estää lukemasta ruotsiksi, kirjan nimi on "Maken") - Viivi...
Charlotte Bronten kirjoittama Kotiopettajattaren romaani, siinä vasta ihana kirja.
Kuin myös Emilyn kirjoittama "Humiseva harju". Täyttä mielikuvitusta, mutta niin on rakkauskin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864