Voiko vanhakin aloittaa?

Jäppinen

Sopiiko karaten aloittaminen myös tälläiselle nelikymppiselle tavalliselle jäppiselle jolla ei ole mitään urheilu yms taustaa. Fyysinen kuntokin on kork. kohtuullinen ja paikat melkein aina jumissa. Kun aika usein kuulee karaten kohdalla mainittavan että sopii kaikenikäisille. Mietin vieläkö tämän ikäisen äijän saa taipumaan karateen, vai onko pelkästään selkänsä venäyttäminen todennäköisempää?

7

1583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenttis

On niitä vanhempiakin karatesalilla nähty.

• saman ikäinen

Aloita ihmeessä. Kamppailu-urheilussa voi tosin varautua siihen, että pieniä venäyksiä, nirhamia ja mustelmia tulee, mutta tuleehan niitä nuorillekkin.

• vanha budoka

Meitä ikätovereitasi ja vanhempiakin on budolajeissa paljon mukana. Jos sinulla ei ole mitään pahempaa kremppaa tai vammaa tukirangassasi - välilevyn pullistuma tms ja muuten tiedät olevasi terve, niin kunto ja notkeus kasvaa kyllä harrastuksen myötä. Mukaan vain!

• ...

Itse aloitin karaten 3 vuotta sitten 38 vuotiaana. Ikä ei ole ongelma ellet itse siitä itsellesi sellaista tee. En ole huomannut salilla mitään negatiivista ikään liittyvää asiaa.

Meidän treeneissämme en ole edes vanhin ja mukaan tulee joka peruskurssilla noin nelikymppisiä.

Riittää kun itse tunnistat mahdolliset fyysiset rajoitteesi (oiket vammat yms, ei sitä ettei viitsi tai jaksa) ja kerrot niistä vetäjälle. Yrittäminen ja asenne ovat mielestäni tärkeimpiä, niillä päästään monen esteen ylitse.

Kunto kasvaa kuntoilemalla ja notkeus paranee venyttelemällä.

• olen

karateka ja väitän että sinullakin on vielä suuret mahdollisuudet ainakin minun mielestäni jos kuntosi on hyvä sinulla on suuret mahikset miunkin opettajani ovat 18-65 vuotiaita joten sinuynkin mahdollisuutesi ovat suuret.

• vanhemmillekin

Harjoittelu karatessa on aika kevyttä, mutta jos on polvivaivoja, niin luonnottomissa asennoissa seisominen ja ilmaan potkiminen voi olla huono juttu.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Kyllä sen voi aloittaa vanhempanakin, kunhan ensi alkuun ottaa vähän rauhallisemmin. Tervetuloa hyvän harrastuksen pariin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      735
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60