Kun tamponit ja tikit poistettiin, huomasin ensimmäisenä että ihmisten jaloista lähti ääni, kun ne kopisivat lattiaan?? Olin moisen äänen unohtanut kokonaan. Sitten menin kadulle. Mikä karmea liikenteen melu. Minunhän pitää alkaa käyttää kuulosuojaimia pyöräillessä!!! Siis onko korvaani laitettu joku kovaääninen? Siellä se nytkin vinkuilee jotain omiaan.
Otoskleroosileikkauksen jälkeen
5
2482
Vastaukset
- itse kokenut
Siitä on 11 vuotta kun itselläni leikattiin oikean korvan otoskleroosi. Alkuunsa aivot työstävät ja reagoivat ääniin voimakkaammin kuin normaalisti. Nuo äänet siis tasaantuvat jonkun ajan myötä ja totut niihin. Sama se on kaihileikkauksessa ja kuulolaitteen kanssakin. Värit ja äänet tuntuvat jotenkin epätodellisilta heti leikkausten jälkeen. Itse sain neljä kuukautta sitten kuulolaitteen. Oli outoa kuulla muovipussin ja paperin rapina, joita ei vuosiin kuulunut. Alkuunsa tietokoneen nappuloistakin tuli ärsyttävät kova naputusääni, nyt olen jo tottunut ääniin.
Ei sinne korvaan mitään kovaäänistä ole laitettu, vain muovinen jalustin joka korvaa kuuloluun. Joskus minullakin kuuluu korvasta jotain nakutusta tai muuta ääntä. Tuo voi johtua ihan korvasairaudesta tai tinnituksesta. Kai sinulla on joku jälkitarkastus, joten jos on jotain oireilua, niin kysy lääkäriltäsi. - kukka
Muistan itse kun multa leikattiin vasen korva otoskleroosin takia. Kun muutaman viikon kuluttua poistettiin täytteet korvasta, melu oli kauhea...käytiin vielä samana päivänä jouluostoksilla marketissa. Voiko enää ahdistavampaa paikkaa olla. Meinasin lähteä lipettiin:)..
- vähän vastaavanlaisessa
leikkauksessa, tosin mulla vissiin vaan avarrettiin mestoja ja toi kuuloluu korjataan myöhemmin.
Ollut pitkään vuotoa ja kipuja korvassa/korvissa. Vasemmassa korvassa ei tärykalvoa, oikeassa tärykalvo, mutta kuuloluu syöpynyt.
Kuuloluu korjataan tosiaan myöhemmin, kyselen vaan nyt, että millä se kuuloluu korjataan? Onko teillä ollut pitkään kipuja leikkauksen jälkeen?
Voinko esim. jatkossa harrastaa autohifi-harrastustani, vai vaihdanko sen pitsinnypläykseen?
Eilen tosiaan avarrettiin kanavia korvaan, kun sinne kehittyi alipainetta.
Korva ollut tulehtuneena reilu kaksi vuotta, terveyskeskuslääkärit syöttivät antibiootteja ja määräsivät toinen toistaan kalliimpia ja inhottavamman tuntuisia korvatippoja.
Syksyllä sanoin terppakeskuslääkärille, ettei tästä tule vittuakaan, sijoitin näet kesällä sijoitin yli 250€ erilaisiin lääkkeisiin, joilla sai vain pahan olon aikaiseksi. Lopulta tämä kirjoitti lähetteen spesialistille ja siitä eteenpäin olen kuullut melkoisia kommentteja korvieni kunnosta ja suunta on ollut vain ylöspäin.
Terveisin kuulovamma- kukka
Mulla on itelläni proteesi korvassa ja veikkaan, että vaurioitunut kuuloluu vaihdetaan sullakin keinotekoiseen. Muuten en osaa sua neuvoa. Mitä tulee sun harrastuksiin, niin ei kai niist haittaa ole. Tietty jos sulla on kuulo huonontunut, niin kannattaa vähän varoa kovaa meteliä - ja muutenkin. Mut itte ainakin operaation jälkeen olen ollu varovaisempi melun suhteen. Siltikin tuntuu, että kuulo huononee..kaipa mulla on kohta jotkin kuulovehkeet korvassa..
kukka kirjoitti:
Mulla on itelläni proteesi korvassa ja veikkaan, että vaurioitunut kuuloluu vaihdetaan sullakin keinotekoiseen. Muuten en osaa sua neuvoa. Mitä tulee sun harrastuksiin, niin ei kai niist haittaa ole. Tietty jos sulla on kuulo huonontunut, niin kannattaa vähän varoa kovaa meteliä - ja muutenkin. Mut itte ainakin operaation jälkeen olen ollu varovaisempi melun suhteen. Siltikin tuntuu, että kuulo huononee..kaipa mulla on kohta jotkin kuulovehkeet korvassa..
Äänet normalisoituivat pikkuhiljaa. Enää en kurki,että kuka selän takana puhuu, niinkuin aluksi,kun äänet tuntui tulevan mistä sattuu.
Ei varsinaisesti huimaa, mutta mielestäni tasapainoni ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Oisko vain luuloa. Ja tulevaisuudessa tulee varmaan eteen kuulolaite, ainakin lääkäri niin sanoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047