Uskovaiset ovat siitä kummallisia, että he USKOVAT johonkin olemattomaan.
Ateistit eivät USKO vaan TIETÄVÄT ettei jumalaa ole. Joten älkää krisselit luokitelko ateismia USKOKSI.
Uskonto on uskoa ja Tiede on tietoa!
20
978
Vastaukset
Itseasiassa minä en tiedä että jumalaa ei ole, mutta maailma eikä elämä yleensäkään tarvitse mitään jumalia. Elikkä siis en kiellä jumalaa, mutta en myöskään usko ennenkuin toisin todistetaan...
- no sto
eli et usko edes omiin mielipiteisiisi!!!!
- hän
no sto kirjoitti:
eli et usko edes omiin mielipiteisiisi!!!!
Rehellinen, etten sanoisi jopa älyllinen ateisti. Hän kertoi uskovansa, että Jumalaa ei ole. Ei tietävänsä. Itse olen sitä mieltä, että kysymys Jumalasta on puhtaasti uskon asia. Olen törmännyt näillä palstoilla jopa sellaiseen väittämään, etä tiede olisi todistamut, ettei Jumalaa ole. Pötyä. Tiede ei tarvitse jumalahypoteesia maailman selittämiseen. Tieteen tehtävänä ei ole sen paremmin todistaa Jumalan olemassaoloa, kuin kumotakaan sitä.
Ateistikaan ei voi vedota tieteeseen todistaakseen Jumalan olemattomaksi, niinkuin ei krisukaan voi vedota tutkimukseen Jumalan olemassaolon todistamiseksi. Ne ajat ovat kaukana historiassa. - spede
hän kirjoitti:
Rehellinen, etten sanoisi jopa älyllinen ateisti. Hän kertoi uskovansa, että Jumalaa ei ole. Ei tietävänsä. Itse olen sitä mieltä, että kysymys Jumalasta on puhtaasti uskon asia. Olen törmännyt näillä palstoilla jopa sellaiseen väittämään, etä tiede olisi todistamut, ettei Jumalaa ole. Pötyä. Tiede ei tarvitse jumalahypoteesia maailman selittämiseen. Tieteen tehtävänä ei ole sen paremmin todistaa Jumalan olemassaoloa, kuin kumotakaan sitä.
Ateistikaan ei voi vedota tieteeseen todistaakseen Jumalan olemattomaksi, niinkuin ei krisukaan voi vedota tutkimukseen Jumalan olemassaolon todistamiseksi. Ne ajat ovat kaukana historiassa.ei ihminen tiedä
- Nasse
spede kirjoitti:
ei ihminen tiedä
krisselisoosit
- ei-edes-agnostikko
hän kirjoitti:
Ateistikaan ei voi vedota tieteeseen todistaakseen Jumalan olemattomaksi, niinkuin ei krisukaan voi vedota tutkimukseen Jumalan olemassaolon todistamiseksi. Ne ajat ovat kaukana historiassa.Ei ateistien tarvi todistaa minkään olemassaolemattomuutta. Todistakoon joku ensin meille, että jotain ON, niin silloin me todistetaan, että EI OLE. Ei portsarinkaan tarvi todistaa mulle, että mulla ei ole henkkareita. Sen sijaan mun täytyy todistaa sille, että mulla on ne.
- NakkiAteisti
ei-edes-agnostikko kirjoitti:
Ei ateistien tarvi todistaa minkään olemassaolemattomuutta. Todistakoon joku ensin meille, että jotain ON, niin silloin me todistetaan, että EI OLE. Ei portsarinkaan tarvi todistaa mulle, että mulla ei ole henkkareita. Sen sijaan mun täytyy todistaa sille, että mulla on ne.
Evoluutio on tieteen todiste siitä että Jumala, on pelkkä satuhahmo.
- Aurelianus
NakkiAteisti kirjoitti:
... teoriassa tietenkin jokin yliluonnollinen jumaluus tms. olisi voinut käynnistää evoluution jonka päämärä olisi ihminen .
Tätä teoriaa vastaan puhuu se, että vähänkin lähempi evoluution huomiointi paljastaa sen aivan joksikin muksi kuin tietyyn päämäärään pyrkivänä, junan tavoin ennalta määrätyillä raiteilla kulkevaksi jatkumoksi. Äskettäin kuollut Gould totesi aivan oikein joku vuosi sitten suomennetussa teoksessaan "Ihmeellinen elämä" , että jos evoluutio alkaisi alusta, niin lopputulos ei olisi sama kuin se nyt on. - NakkiAteisti
Aurelianus kirjoitti:
... teoriassa tietenkin jokin yliluonnollinen jumaluus tms. olisi voinut käynnistää evoluution jonka päämärä olisi ihminen .
Tätä teoriaa vastaan puhuu se, että vähänkin lähempi evoluution huomiointi paljastaa sen aivan joksikin muksi kuin tietyyn päämäärään pyrkivänä, junan tavoin ennalta määrätyillä raiteilla kulkevaksi jatkumoksi. Äskettäin kuollut Gould totesi aivan oikein joku vuosi sitten suomennetussa teoksessaan "Ihmeellinen elämä" , että jos evoluutio alkaisi alusta, niin lopputulos ei olisi sama kuin se nyt on.Teoria ja käytäntö eivät ole varrattavissa.
- =stt
NakkiAteisti kirjoitti:
Teoria ja käytäntö eivät ole varrattavissa.
Minusta näyttää, että et ihan vakavissasi edusta ateismia.
Voin jopa kuvitella, että provosoit ja todellinen ajatusmaailmasi on jotain tyyliin kreationismi.
Tämä oli vain minun mielipiteeni.
Mutta näin:
Teorian on vastattava käytäntöä. - m paattinen
NakkiAteisti kirjoitti:
Ei ole tieteen tehtävä todistaa Jumalan olemassaolo tai olemattomuus. Tieteen kannalta Jumala on täysin yhdentekevä, tarpeeton hypoteesi. Olipa Jumala tai ei, tiede pysyy tieteenä.
- erilaisuus
1. Osa uskovat, mutta eivät tietä
2. Osa eivät usko, mutta tietävät
3. Osa uskovat ja tietävät
4. Osa eivät usko ja eivät tietä - SeppoD
Fanaattisia uskovaisia ja ateisteja tekisi mieleni vetää lättyyn.
- Tietämättömiä
Jotka ei löydä ovea, mistä mennä sisälle, vaikka teillekin on kaikki neuvottu?
- Tieteen
Yläpuolella, sivuilla,alapuolella ja läpäisee kaiken . Tiede tulee pahasti perässä nokka mutaa kyntäen.Eikä se millään pysty samaan kuin elävä kaikkivaltias Jumala.
Raamatusta on kaikki nähty jo tuhansia vuosia etukäteen. Mutta tiede ei pysty mitään ennustamaan edes huomisesta.- Aurelianus
Erikoiset väitteet vaativat erityisiä todisteita!
Raamatun ennustukset ovat tulleet kumotuiksi jopa ammattitaitoisten teologien toimesta ja miksi ylipäätään uskoa Jesseen sen sijaan, että uskoisi Osirikseen, joka sentään on jos ei alkuperäinen, niin kuitenkin vanhempi versio itsensä uhraavasta ja kuolleista nousevasta jumaluudesta?
Sinänsä uskon lujus ei todista yksin mitään. Tässä jokunen vuosi takaperinkin useampikin kultisti otti itseltään hengen päästäkseen Hale-Bob-komeetan takana piileskelevän ufon kyytiin, mutta se, että he pääsivät ko. reissuun, on järjellä ajatellen yhtä todennäköistä kuin erään seloottien ja tikarimiesten kanssa seurustelleen saarnamiehen jumaluus!! - Niitä erityisiä
Aurelianus kirjoitti:
Erikoiset väitteet vaativat erityisiä todisteita!
Raamatun ennustukset ovat tulleet kumotuiksi jopa ammattitaitoisten teologien toimesta ja miksi ylipäätään uskoa Jesseen sen sijaan, että uskoisi Osirikseen, joka sentään on jos ei alkuperäinen, niin kuitenkin vanhempi versio itsensä uhraavasta ja kuolleista nousevasta jumaluudesta?
Sinänsä uskon lujus ei todista yksin mitään. Tässä jokunen vuosi takaperinkin useampikin kultisti otti itseltään hengen päästäkseen Hale-Bob-komeetan takana piileskelevän ufon kyytiin, mutta se, että he pääsivät ko. reissuun, on järjellä ajatellen yhtä todennäköistä kuin erään seloottien ja tikarimiesten kanssa seurustelleen saarnamiehen jumaluus!!Todisteita? Eikö sulle tullu mieleen, että ne sinun mainitsemat "ammattitaitoiset" teologit ovat pirun lähettämiä sotkijoita, joiden tehtävänä on koittaa murtaa Jeesuksen sanat, jossa Hän kehotti ihmisiä muunmuassa tulemaan lasten kaltaiseksi.-Tiedätkö muuten mitä se tarkoittaa ja mikä on sellaisen seuraus?
Etkö tiedä, että ne sinun teologit eivät ole uskossa, ja siitä syystä he eivät ole päteviä. Yksinkertaisesti he eivät tiedä, mistä puhuvat.
Ja etkö tiedä, heidän meininkinsä palvelee Jeesuksen kieltäjiä oikein mukavasti, koska Jeesus vaatii parannuksentekoa kaikilta, ja se on häiritsevää ja kiusallista joillekin.
Raamattu ja Jeesus ei käskenyt ketään tappamaan itseään ja toisiaan päästäkseen ufon kyytiin.
Joten miksi edes kehtaat mainita semmoista Jeesuksen yhteydessä?
Siitä mainitsemastasi tikarimiesten kanssa seurustelleesta saarnamiehestä en tiedä mitään.
Mitä lienee hommaillut. - Bly
Mitä siinä on ennustettu? onko siinä suoraan ennustettu jotain? vai ovat "ennustukset" teidän krisseleiden omia muokkauksia tästä satukirjasta.....?
Bly kirjoitti:
Mitä siinä on ennustettu? onko siinä suoraan ennustettu jotain? vai ovat "ennustukset" teidän krisseleiden omia muokkauksia tästä satukirjasta.....?
profetioita (=ennustuksia), jotka koskevat monia valtioita, mm. Israelin valtion jälleensyntyminen muinaiselle sijaintipaikalleen on ennustettu raamatussa (Hes.36.luku), tämä ennustus toteutui muutama vuosi toisen maailmansodan jälkeen, tämä vain yksi esimerkki
pitää Jumalan sanalla kivittää:
3. Moos. 20:27
"Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
Vähemmän ymmärrtäville kerron, että miestä tahi naista ei saa kivittää, vaan heissä oleva "tietäjähenki."
1. Kor. 10:4
"ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."
Siitä vaan kiviä irti ja kohti tiettäjähenkeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1323587- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246