Helkama Aino vai Tunturi Elina???

Vaikea valinta..

11

20032

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nääs

nuo kaikki hyviä pyöriä Helkamassa ois valot samaan hintaan, tosin Led lamppuja saa 20e hintaan. Koeaja nuo ja mikä parhaiten istuu vartaloon, niin se sitten.

• Lada 1200s

Vilkaseppa vasiten biltemasta vastaavia pyöriä. Viime vuotisissa tuntureissa ja helkamissa oli juuri samat osat ku bilteman pyörissäkin, hintaa vaan tuplaten.

• KPy

Joo ja ladan hinnalla saa mersun. Tämän keväinen TM:n testi oli taas aika karua luettavaa halpispyörien laadusta. YOSEMIT:sta todetiin, että sopii varoivaiseen ajoon tasaisellaasfaltilla - ja kyseessä oli maastopyörä. Jos kotimaisuus painaa yhtään, niin Helkama on viimeinentäällä kasattu pyörä.

• Lada 1200s
        KPy kirjoitti:

Joo ja ladan hinnalla saa mersun. Tämän keväinen TM:n testi oli taas aika karua luettavaa halpispyörien laadusta. YOSEMIT:sta todetiin, että sopii varoivaiseen ajoon tasaisellaasfaltilla - ja kyseessä oli maastopyörä. Jos kotimaisuus painaa yhtään, niin Helkama on viimeinentäällä kasattu pyörä.

Tässä kuitenkin oltiin ostamassa mummomallista pyörää, eikä maastopyörää?
        Maastopyöriä en minäkään suosittelis ostamaan biltemasta, paitsi jos ei ole tarkoitus ajaa maastossa.

• annukka

Minulla on ollut Helkaman Aino jo 4vuotta.Ostin sen käytettynä ja olen ollut todella tyytyväinen pyörääni,siinä on mahtavan leveät renkaat,hyvät myös talvipyöräilyssä,kylläkin minä laitatutan nastarenkaan eteen talveksi.Huollatutan pyörääni säännöllisesti,siispä se tomii aina.
      Kyllä Aino on pyörien Harrikka.

• tekovika

Ostin Tunturi Elinan elokuussa 2017. Muuten hyvä pyörä, mutta märällä "kurakelillä" ajaessa ajajan selkä likaantuu, koska takana oleva lokasuoja on yksinkertaisesti liian lyhyt. Pyykkiä on riittänyt lenkin jälkeen, pusero on aina pestävä, jos tie kostea. Tiedustelin ensin pyörän myyneestä liikkeestä ja sitten valmistajalta roiskesuojaa. Tunturin tehdas ei vaivautunut edes vastaamaan tiedusteluuni. Löysin sitten Puuilosta sopivan roiskesuojan, maksoi viisi euroa, pusero on pysynyt puhtaana.

• plikka

Silmämääräisesti aino näyttää malliltaan paremmalta. Tanko on korkeampi ja lähempänä vartaloa, jos haluaa istumaasennon olevan suora.

• kahtelija

Sattupa silmää ku halpahallissa kävin. Hilma 28" peruspyörä(naisten malli) 179Euroa. Ihan oli jämäkän oloinen, vuoden takuu osilla ja rungolla 5v.

• Anonyymi

Lähes 20 vuotta myöhemmin. Aika on näyttänyt eron, Helkama on ruostunut Tunturiin verrattuna huomattavan paljon enemmän. Mm. Helkaman ohjaustanko ja tarakka on ruosteessa, kun taas Tunturissa kromaus senkun kiiltää.

• Anonyymi

Uusia ohjaustankoja ja ohjainkannattimia saa onneksi aika edullisesti. Vanhat osat saattavat olla sisäpinnoiltaankin ruosteessa eli ajoturvallisuus vaarantunut.

• Anonyymi

Hyviä käyttöpyöriä liikkumisen tarpeeseen molemmat ja etenkin lumitalven aikana. Ei tarvii Raineria polkea saunassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1244
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1098
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60