Ei jaksas enää kahden auton renkaiden muttereita käsipelillä väännellä. Joten jaksaako noi halvat mutterinvääntimet pyörittää muttereita pienellä 25l/1,5kW kompuralla?
Käsittääkseni vääntimet tarvitsee ~8 bar jatkuvan paineen ja noissa pienissä kompuroissa kun maksimi paine on se 8 bar. Eli toi kompura varmaankin hyytyy heti kun painaa liipasimesta?
Paineilmamutterinväännin
5
1046
Vastaukset
- puhelee
ei se kompura mihinkään hyydy,mutta se halpa pulttipyssy on se pullonkaula.Minulla on IR ja ja käytän n.6 bar painetta,ha-pultti lähtee auki ja pois pikkutirauksella.halvoilla saa hakkoittaa vaik koko illan,ja ottaa lopuks ristikko avuks.
Itellä on juuri tuollainen halpisvasara. Vanha kompurani oli juuri tuollainen 25L/1.5KW. Väännin ei jaksanut pyörittää edes sitä kun puristi pelkällä kädellä hylsyä.
Nyt on tuollainen 50L/2,5KW kompura. Siihenkin piti laitaa liitin suoraan säiliöön ja suurempaa letkua jotta ilma piisaa.- väline
Kyllä tuollaiset mutterinvääntimet ovat turhia. Itsellänikin on sellainen, mutta en viitsi niiden letkujen ja paineiden kanssa väsätä.
Vaihdoin pääsiäisenä neljän auton renkaat ristikkoavaimella (185 x 14), vaikka olen jo reilusti yli 70 v. Paremmin asiaa auttaa iso hallitunkki, jolla pyörän saa kevyesti ja ryömimättä ylös. Ristikkoavaimeen avauksessa sopiva putken pätkä sakaran jatkoksi. Kiinnilaittaessa riittää sakaroista vääntö. Napa pitää putsata kapealla teräsharjalla liasta ja sipaista sitten vähän kuparitahnaa tai vaseliinia, jotta ei jumitu.- väline
Pulttien kierre pitää ainakin kerran kahdessa vuodessa putsata teräsharjalla. Kierteeseen kertyy jostain syystä erilaista tahnaa, joka jumittaa ja mutteri ei tahdo pyöriä. Saattaa olla sitten syynä pultin katkeamiseen avattaessa.
- hampaaton vanikanjärsijä
väline kirjoitti:
Pulttien kierre pitää ainakin kerran kahdessa vuodessa putsata teräsharjalla. Kierteeseen kertyy jostain syystä erilaista tahnaa, joka jumittaa ja mutteri ei tahdo pyöriä. Saattaa olla sitten syynä pultin katkeamiseen avattaessa.
pullamössöpojut päässeet alikuntoon, kun muutamaa renkaanvaihtoa varten paineilmavehkeet ja pulttipyssyt tarvitsevat.
Minä tavallisella hylsällä ja pitkällä nivelvarrella vaihdan renkaat sillä aikaa kun mössönuori etsii pulttipyssyä ja miettii, miten päin se pistoke menikään töpseliin... Mutta olenkin vasta kolmannella seitsemättä oleva ikinuori ajlta ennen suuria ikäluokkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255