Koko feministikansan presidentti Tarja Halosen palkankorotus on alkanut puhuttaa perustuslakivaliokunnassa saakka. Valiokunta totesikin, että ei ollut asianmukaista säätää palkankorotusta toimikauden kuluessa.
Tosin feministipresidentti osoitti jo sen, että miten paljon todella lakejamme arvostaa nimittämällä oikeustieteen kandin johtamaan KKO:ta.
Mitäköhän olisi tehty, jos esimerkiksi opiskelijoille olisi tuollain "vahingossa" säädetty vastaavansuuruinen lisä opintotukeen. Kun kyse on (nais)presidentistä, niin valiokunta tyytyy sanomaan: "Hyi hyi ei noin saa tehdä" ja antaa sitten presidentin pitää korotuksen. Opiskelijoilta olisi Kela perimässä vastaavaa tukea tässä vaiheessa takaisin - ruhtinaallisella 15 prosentin korollaan tietenkin.
Presidentin palkankorotus
3
285
Vastaukset
saa syyttää ihan itseään. Sen käsien läpihän uusi perustuslaki kulki, aiemmassa hallitusmuodossa oli nimenomaisesti kielletty palkkion muuttaminen toimikauden aikana.
Semmoista se on kun häseltää. Tietäähän sen, että kaikki mitä ei nimenomaisesti ole kielletty, mennään ja tehdään, niin politiikassa kuin liiketoiminnassakin.
Tuosta opintotuen takaisinperinnästä vaan se, että se ei ole 15 %:n korko, vaan korotus. Muutenhan kaikki palauttaisivat aina joulukuun opintotuen. Toisaalta, kun palauttaa liikaa maksetun opintotuen ajallaan, on saanut sen korotta käyttöönsä, parhaassa tapauksessa melkein 15 kuukaudeksi. Aika reilua.- ohitettu
Puuttumatta muuten kirjoitukseesi, totean, että Halonen teki suuren feministivirheen syrjäyttämällä ansioituneen oik.tieteen tohtorin KKO:n presidenttiasiassa. Nainen, joka on vain oik.kand. ohitti erittäin kokeneen tohtoris-miehen, joka on paljon pätevämpi kyseiseen virkaan. En voi ymmärtää enkä hyväksyä! Tätäkö se tasa-arvo on?
- presidentti.....
Oikeassa liike-elämässä se feministi olisi saanut kenkää jo ensimmäisen kauden alkupuolella.
Palkankorotuset pitäisi perustua ammattimaiseen työn hoitoon, tässä nimenomaisessa tapauksessa tulisi kyseeseen palkan alennus ei korotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969