Laitan tässä nyt puheenvuoroni erään edellisen puheenaiheen johdosta sen tähden, etten saanut siihen minkäänlaista vastausta. Todennäköisesti en saa vastausta tämänkään jälkeen, mutta ainahan sitä yrittää saa =)
"Kyllä meikäläistäkin huomattavasti enemmän surettaa sukulaisten ja muiden tuttujen ihmisten puolesta, jotka täyttävät elämänsä valheella. Katkeruus on ehkä vain henkilökohtaista ketutusta, että on langennut kusetukseen joskus. Mutta henkilökohtainen huoli lähimmäisistäni on se voima, jonka takia jaksan täälläkin keskustella asioista, saadakseni pohjaa tuleville keskusteluille asian tiimoilta.
Jt-järjestö ei eroa muista vastaavista lahkoista millään muulla tavalla kuin, että ovat maailmanlaajuisen kusetuksen saaneet toistaiseksi pidettyä tyydyttävästi salassa. Johtuen juuri karttamis säännöstä, jolle en ole keksinyt mitään muuta syytä sen olemassa oloon.
Jt-järjestö korostaa myös itseään aivan liiaksi. Tuli mieleen Alueveljen
http://kotisivu.dnainternet.net/jukkaosk/konventti.html
erikoiskonventtivisiitin "raporttia" lukiessani ihan samat tuntemukset kuin aikoinaan verkostomarkkinointiin erikoistuneiden yritysten "luennoilla". Järjestö sitä, järjestö tätä, ole kiitollinen järjestölle, keskity menemään eteenpäin jehovan järjestön kanssa, järjestön julkaisut ovat mahtavia - toimivat kaikkeen...
"Emme milloinkaan halua katsoa Uskollista ja Ymmärtäväistä orjaa lihallisella silmällä, muuten voimme unohtaa että itse JEHOVA ohjaa järjestöä orjan kautta".
Em. lainaus tuosta erikoiskonventista.
Ymmärsin myös miksi kokouksia, konventteja, kenttäpalveluksia ja "erikoiskonventteja" on niin tiuhaan todistajan elämässä. Juuri samanlainen ohjelma on verkostomarkkinoinnissakin! Ja ainoastaan siitä syystä, ettei kyseessä oleva asia unohtuisi hetkeksikään koska muutoin järjestö/firma saattaisi menettää otettaan jäseniinsä ja sehän tietäisi ainoastaan järjestön/firman vääjäämätöntä kuihtumista pois markkinoilta.
Tuota Alueveljen konventtikokemusta lukiessani myös ymmärsin miksi ihmiset uskovat sokeasti tuohon järjestöön. Ei ole minkäänlainen ihme, että ihmiset jotka kuulevat tuota samaa paatosta samoista asioista suunnilleen 24/7, myöskin puolustavat sitä henkeen ja vereen sekä ovat omasta mielestään täysin varmoja asiastaan. Tähän samaan tähtää myös verkostomarkkinointi. Kun täyttää ihmisen mielen jollakin jatkuvasti niin ihmismieli on erittäin altis uskomaan, vaikka laihdutuspulverin maailmanlaajuiseen menestykseen.
ps. ei muuten ihme, että ainakin silloin kun minä olin todistaja niin heitä liikkui verkostomarkkinoinnin parissa monia =D"
luopion katkeruus?
23
1460
Vastaukset
- Markku_Meilo
Katkeruus on helppo- ja yleiskäyttöinen sana. Kun täsmällistä mittaria ei ole olemassa, on sanaa kätevää viljellä omien tuntojen tulkkina, joutumatta etädiagnoosiaan mitenkään perustelemaan.
Vartiotorniseura kasvattaa monenlaisiin mustavalkoisiin stereotypioihin, kuten; "entiset jehovantodistajat tietävät, että Vartiotorniseuralla on totuus, mutta heillä ei ole nöyryyttä myöntää sitä".
Ajatusta esitettiin nuoruudessani muodosssa; "papit tietävät, että Vartiotorniseuralla on totuus, mutta he eivät voi myöntää sitä".
Samaa sarjaa oli; "nuori jehovantodistajalapsikin tuntee Raamatun paremmin kuin kristikunnan papit".- nimetön.
"Luopiot ovat pahoja ja petollisia ihmisiä jotka tekevät katumatta vääryyttä"
Mielestäni tuo on yleisin luopioihin liittyvä valhe joita JT mielellään viljelevät jatkuvasti.
Luopiot ovat useinmiten erittäin mallikelpoisia yksilöitä. He ovat vain nähneet järjestön valheellisuuden,tekopyhyyden ja opin mielettömyyden eivätkä ole voineet jatkaa mukana olemista omantunnonsyistä. Joten se siitä "luopioiden pahuudesta". Katua ei tarvitse muutakuin menetettyjä vuosia "totuudessa", koska useinkaan muuta kaduttavaa ei ole.
On hienoa että ihminen pääsee irti valheellisesta lahkosta ja kykenee ottamaan laput silmiltään,vuosienkin mukanaolon ja mielenhallinnan jälkeen. Kaikilla ei ole kanttia tälläiseen ja tosiasioiden myöntämiseen.
Myöskin luopioiden katkeruutta liioitellaan. Aiheellisen kritiikin ja perusteltujen mielipiteiden esittäjää pidetään aivan suotta "katkerana luopiona" vaikka näin ei ole. - Lähimmäinen.
Jos ette ole katkeria ja olette "mallikelpoisia" ihmisiä niin miksi roikutte tällä palstalla vuosikausia? Kaikki kritiiki ja muu "marina" jota te kohdistatte Vartiotorniseuraa kohtaan, sen te kohdistatte myös samaalla jokaista JT Lasta, nuorta,aikuista, perheitä kohtaan ja myös omia sukulaisianne kohtaan!
- Ystävä
nimetön. kirjoitti:
Mielestäni tuo on yleisin luopioihin liittyvä valhe joita JT mielellään viljelevät jatkuvasti.
Luopiot ovat useinmiten erittäin mallikelpoisia yksilöitä. He ovat vain nähneet järjestön valheellisuuden,tekopyhyyden ja opin mielettömyyden eivätkä ole voineet jatkaa mukana olemista omantunnonsyistä. Joten se siitä "luopioiden pahuudesta". Katua ei tarvitse muutakuin menetettyjä vuosia "totuudessa", koska useinkaan muuta kaduttavaa ei ole.
On hienoa että ihminen pääsee irti valheellisesta lahkosta ja kykenee ottamaan laput silmiltään,vuosienkin mukanaolon ja mielenhallinnan jälkeen. Kaikilla ei ole kanttia tälläiseen ja tosiasioiden myöntämiseen.
Myöskin luopioiden katkeruutta liioitellaan. Aiheellisen kritiikin ja perusteltujen mielipiteiden esittäjää pidetään aivan suotta "katkerana luopiona" vaikka näin ei ole.Vetää aivan voimattomaksi tämä luopioteema, on sekin niin voimallisella teholla ajettu jt:n selkäytmeen. Kaikki mitä luopio sanoo tai tekee on jätettävä huomiotta ja kaikki se tähtää myös tosiuskovan eksyttämiseen. "Luopio" tuomitaan raamatullisin oletuksin = irrallisin lainauksin joita ujutetaan lakkaamatta todistajan tajuntaan.
Esim. "Koituisiko siitä mitään vakavaa vahinkoa, että tyydyttäisi uteliaisuutensa luopioitten ajatusten suhteen?" v: Sananl. 11:9 UM "Suullaan sattaa luopio lähimmäisensä turmioon."
Tai: Jes 32:6 "Houkka puhuu houkan lailla, ja hänen sydämensä hankkii turmiota, ja niin hän harjoittaa riettautta (luopumusta UM ) ja puhuu eksyttäväisesti Herrasta, jättää tyhjäksi nälkäisen sielun ja janoavaisen juomaa vaille"
Että tällaisia esimerkkejä. Kuka tietää minkä sortin luopiota sananlaskun pahis edustaa. Tai mitenkä moneen lahkoon ja ryhmään sopii jälkimmäinen esimerkki, kukin voi singota tätä nuolta kohti toisiaan ristiin rastiin... Ainakin ne joukot jotka mielestään omaavat yksinään sen absoluuttisen totuuden. Minun näkemykseni mukaan tällainen mustavalkoinen raamatuntulkinta hakee vain oikeutusta omalle tuomiolle jonka kanssa hyvällä Jumalalla ei ole mitään osaa. Jumala tuomitsee aikanaan oikeudenmukaisesti, toistajajoukko tuomitsee jo tänäpäivänä Jumalan puolesta. Ei mielestäni sitä mitä Jeesus opetti lähimmäisenrakkaudesta. Jt uskosta luopuneet eivät luopuneet muusta kuin VT seurasta, moni heistä on varmasti löytänyt sen vapauden johon Jeesus meidät vapautti, ei suinkaan riettaan valhettelijan elämän, kuten seurassa jt:lle toistuvasti uskotellaan!! - PoterO
Lähimmäinen. kirjoitti:
Jos ette ole katkeria ja olette "mallikelpoisia" ihmisiä niin miksi roikutte tällä palstalla vuosikausia? Kaikki kritiiki ja muu "marina" jota te kohdistatte Vartiotorniseuraa kohtaan, sen te kohdistatte myös samaalla jokaista JT Lasta, nuorta,aikuista, perheitä kohtaan ja myös omia sukulaisianne kohtaan!
>> Jos ette ole katkeria ja olette "mallikelpoisia" ihmisiä niin miksi roikutte tällä palstalla vuosikausia?
Roikkuvatko jehovantodistajatkin tällä siis vain katkeruuden vuoksi?
Taidat itsekkin olla aika katkera, kun aina täällä mariset, "Luopiot sitä ja luopiot tätä...". - Markku_Meilo
nimetön. kirjoitti:
Myöskin luopioiden katkeruutta liioitellaan. Aiheellisen kritiikin ja perusteltujen mielipiteiden esittäjää pidetään aivan suotta "katkerana luopiona" vaikka näin ei ole.Vartiotorniseuralla on ilmeisiä vaikeuksia löytää luopiovalheita, koska on turvauduttava harhaanjohtoon:
"Väärät syytökset. Vaikka jotkut Jehovan todistajista kerrotut uutiset ovatkin asiallisia, media antautuu toisinaan kaiuttamaan vieraiden valheellista ääntä. Eräässäkin maassa julkaistiin perätön uutinen, jonka mukaan todistajat olisivat tukeneet Hitlerin hallitusta toisen maailmansodan aikana. Eräässä toisessa maassa uutisvälineet syyttivät todistajia kirkkojen tärvelemisestä. Useissa maissa media on väittänyt, että todistajat ovat kieltäytyneet antamasta lapsilleen lääkärinhoitoa ja myös tieten tahtoen katsoneet läpi sormien uskonveljiensä vakavia syntejä. (Matteus 10:22.) Vilpittömät ihmiset, jotka tuntevat meidät, tajuavat kuitenkin nämä syytökset vääriksi." (Vartiotorni 1. syyskuuta 2004 sivu 16)
Vaikkakin tuollainen Hitlerin aikaa koskenut uutinen olisi jossain julkaistu (miksi muuten lähdettä ei mainita?), niin kyseessä on puhdas Vartiotorniseuran olkinukke.
Kukaan Vartiotorniseuran historiaa tunteva entinen jehovantodistaja ei ole sitä mieltä, että Vartiotorniseura olisi sovitellut Hitlerin kanssa toisen maailmansodan aikana, sovittelu tapahtui ennen toista maailmansotaa, ei sen aikana. - vapaus!!
PoterO kirjoitti:
>> Jos ette ole katkeria ja olette "mallikelpoisia" ihmisiä niin miksi roikutte tällä palstalla vuosikausia?
Roikkuvatko jehovantodistajatkin tällä siis vain katkeruuden vuoksi?
Taidat itsekkin olla aika katkera, kun aina täällä mariset, "Luopiot sitä ja luopiot tätä...".Taitaavat nuo JT:t olla niitä katkeria; katkeria menetetystä vapaudesta ja ystävistä joihin VT seura kieltää pitämästä yhteyttä erottamisen uhalla? ;)
- Nero
vapaus!! kirjoitti:
Taitaavat nuo JT:t olla niitä katkeria; katkeria menetetystä vapaudesta ja ystävistä joihin VT seura kieltää pitämästä yhteyttä erottamisen uhalla? ;)
Itse olen tullut mukaan 'maailmasta'. Sukuni on maailmallisia ja samoin se parhaimmat ystävät, jotka ovat sukulaisiani.
Mistä minä siis voisin JT:nä olla katkera? Olen tekemisissä lähes päivittäin ystävieni kanssa, jotka ovat sukulaisiani, sekä joidenkin harvojen, mutta valitsemieni ei-sukulaisten kanssa.
Enkä ole menettänyt mitään vapautta! Sen sijaan olen vapautunut kaikista taikauskoisista ja pakanallisista juhlista, sekä ihmispelosta. Totuus vapauttaa!! ..ja totuus on vapauttanut minut pelosta. Miksi siis hakeutuisin takaisin pelon ilmapiiriin, maailman hengen, joka on Saatanan, vaikutuspiiriin ja demonien kattamaan pöytään? Minä pysyttelen mielelläni Jehovan asettamassa pöydässä, joka on JT kokoukset ja konventit.
Totuus vapautti kuoleman pelosta, helvetin pelosta, kuolleiden henkien pelosta... Nero kirjoitti:
Itse olen tullut mukaan 'maailmasta'. Sukuni on maailmallisia ja samoin se parhaimmat ystävät, jotka ovat sukulaisiani.
Mistä minä siis voisin JT:nä olla katkera? Olen tekemisissä lähes päivittäin ystävieni kanssa, jotka ovat sukulaisiani, sekä joidenkin harvojen, mutta valitsemieni ei-sukulaisten kanssa.
Enkä ole menettänyt mitään vapautta! Sen sijaan olen vapautunut kaikista taikauskoisista ja pakanallisista juhlista, sekä ihmispelosta. Totuus vapauttaa!! ..ja totuus on vapauttanut minut pelosta. Miksi siis hakeutuisin takaisin pelon ilmapiiriin, maailman hengen, joka on Saatanan, vaikutuspiiriin ja demonien kattamaan pöytään? Minä pysyttelen mielelläni Jehovan asettamassa pöydässä, joka on JT kokoukset ja konventit.
Totuus vapautti kuoleman pelosta, helvetin pelosta, kuolleiden henkien pelosta...>>Totuus vapautti kuoleman pelosta, helvetin pelosta, kuolleiden henkien pelosta...
Minut lähtöni todistajista vapautti nimenomaan juuri mainitsemistasi asioista. Koskapa koko uskonto sai uuden lähestymistavan lähdön jälkeen.
Teillähän ne vasta pelot onkin! Demoneita vaanii jokaisessa kirpparilta hankitussa vaasissa, vaatteessa tai cd-levyssä. Kyllä saa vain nauraa seuran keksintöön demonisoidusta maailmasta!
Miten muuten rahan kanssa? Eikö niissäkin voi piillä demoneita joka toisessa kolikossa? Kuinka seura uskaltaa ottaa vastaan lahjoituksia kun lahjalaatikkoon tippuu seteleitä, joiden asukkeina on Belsebub poikineen? Ai niin, seuran näkemys kulkee aina käsi kädessä rahan kanssa.- Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
>>Jos ette ole katkeria ja olette "mallikelpoisia" ihmisiä niin miksi roikutte tällä palstalla vuosikausia?
Mallikelpoisuuden tuominen katkeruuden yhteyteen on hyvä osoitus mustavalkoisesta ajattelusta. Olen työssäni ollut kirjaimellisen harmaakiilan kanssa tekemisissä jo yli 30 vuotta. Kuvaannollista harmaakiilaa olen älynnyt opiskella vasta sen jälkeen kun opin totuuden totuudesta.
Vuoskausimaininnasta tulee mieleen, että olet huolissasi menetetystä kenttäajasta, vai miksi huolestut tuhoontuomitun, maailmallistakin alempiarvoisen ajankäytöstä?
Minä olen motiivini esittänyt eräänkin kerran, jollain toisella on toisenlainen näkemys syistään. Yhteinen nimittäjä on kuitenkin se, että meillä ei ole yhtä ja samaa auktoriteettia, joka kerta toisensa jälkeen kehottaisi pysymään pois täältä.
>> Kaikki kritiiki ja muu "marina"
Kritiikkiini sinä olet ollut hampaaton vastaamaan heti alusta lähtien, joten noin mitaten on kritiikki ollut perusteltua. Olet kyennyt ainoastaan yleiseen marinaan, asiakysymyksiin et ole juurikaan puuttunut.
>>... jota te kohdistatte Vartiotorniseuraa kohtaan, sen te kohdistatte myös samaalla jokaista JT Lasta, nuorta,aikuista, perheitä kohtaan ja myös omia sukulaisianne kohtaan!
Et kai vakavisssasi esitä, että Vartiotorniseuran epärehellisyydestä ja mädännäisyydestä olisi vaiettava vain siksi, että todellisuus saattaa joitakin järkyttää?
Tuolla asenteella ei sitten suostuta lääkärin suosittamaan parantavaan leikkaukseen, koska se saattaa tuottaa kipua. - Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Totuus vapautti kuoleman pelosta, helvetin pelosta, kuolleiden henkien pelosta...
Minut lähtöni todistajista vapautti nimenomaan juuri mainitsemistasi asioista. Koskapa koko uskonto sai uuden lähestymistavan lähdön jälkeen.
Teillähän ne vasta pelot onkin! Demoneita vaanii jokaisessa kirpparilta hankitussa vaasissa, vaatteessa tai cd-levyssä. Kyllä saa vain nauraa seuran keksintöön demonisoidusta maailmasta!
Miten muuten rahan kanssa? Eikö niissäkin voi piillä demoneita joka toisessa kolikossa? Kuinka seura uskaltaa ottaa vastaan lahjoituksia kun lahjalaatikkoon tippuu seteleitä, joiden asukkeina on Belsebub poikineen? Ai niin, seuran näkemys kulkee aina käsi kädessä rahan kanssa.>>Minut lähtöni todistajista vapautti nimenomaan juuri mainitsemistasi asioista.
Minä olin oikein yllättynyt kun totuuden oppiminen Vartiotorniseuran totuudesta vapautti minut samalla hetkellä vuosikausien painajaisista. Nimenomaan painajaisista joihin liittyi demoneja ja muuta Vartiotorniseuran opetuksen kautta päähäni iskostunutta maailmanloppukamaa.
Käytännössä elämäni ensimmäiset viisi vuosikymmentä kului erilaisten istutettujen pelkojen kanssa. Tuo kirppari ja demoni symbioosi saa pohtimaan, onko jehovantodistajalle mahdollista ajatella, että kirpparilta ostetussa kirjassa on aina demoni?
Olen nimittäin kirppareilta haalinut eräänkin Vartiotorniseuran julkaiseman kirjan, viimeisin helmi on ikäiseni suomenkielinen "Totuus on tekevä teidät vapaiksi", kirjan välissä oli bonuksena vuoden 1950 esitelmäkutsu Harjutorille. Ehkä tuossa vanhassa kirjassa demonitodennäköisyys on pienempi, koska silloin ei vielä lietsottu nykyisenlaista demonikauhua?
Toki Vartiotorniseuran vanhan materiaalin lukeminen on jo vaara sinänsä, viimeistään tässä kirjassa Vartiotorniseura aloitti vuoden 1874 parousiamenneisyyden häivyttämisen. Paljon aikaisemmin sitä harhaanjohtoa ei voinutkaan aloittaa, koska vasta tässä kirjassa esitettiin perustelut vuoden 1914 parousialle. - Josku
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Totuus vapautti kuoleman pelosta, helvetin pelosta, kuolleiden henkien pelosta...
Miten muuten rahan kanssa? Eikö niissäkin voi piillä demoneita joka toisessa kolikossa? Kuinka seura uskaltaa ottaa vastaan lahjoituksia kun lahjalaatikkoon tippuu seteleitä, joiden asukkeina on Belsebub poikineen? Ai niin, seuran näkemys kulkee aina käsi kädessä rahan kanssa.Sinun kohdallasi voisi olla viisasta kääntyä lääkärin puoleen. Käytöksesi on ollut jo pitempään tramaattista.
Josku kirjoitti:
Sinun kohdallasi voisi olla viisasta kääntyä lääkärin puoleen. Käytöksesi on ollut jo pitempään tramaattista.
>>Sinun kohdallasi voisi olla viisasta kääntyä lääkärin puoleen. Käytöksesi on ollut jo pitempään tramaattista.
Eipä tästä nyt niin kauan ole kun kävin työhönottotarkastuksessa myös lääkärin pakeilla. Keskimääräistä huomattavasti terveemmäksi väitti kaikilta osin. Mistä lie johtunee?
Voisinhan tietenkin kysyä sinulta, että mikä tuossa edellisessä viestissäni kiehautti? Jokin taatuski koska ethän olisi muuten vaivautunut keskittymään terveydentilaani tai suosittelemaan sen tarkistusta?Markku_Meilo kirjoitti:
>>Minut lähtöni todistajista vapautti nimenomaan juuri mainitsemistasi asioista.
Minä olin oikein yllättynyt kun totuuden oppiminen Vartiotorniseuran totuudesta vapautti minut samalla hetkellä vuosikausien painajaisista. Nimenomaan painajaisista joihin liittyi demoneja ja muuta Vartiotorniseuran opetuksen kautta päähäni iskostunutta maailmanloppukamaa.
Käytännössä elämäni ensimmäiset viisi vuosikymmentä kului erilaisten istutettujen pelkojen kanssa. Tuo kirppari ja demoni symbioosi saa pohtimaan, onko jehovantodistajalle mahdollista ajatella, että kirpparilta ostetussa kirjassa on aina demoni?
Olen nimittäin kirppareilta haalinut eräänkin Vartiotorniseuran julkaiseman kirjan, viimeisin helmi on ikäiseni suomenkielinen "Totuus on tekevä teidät vapaiksi", kirjan välissä oli bonuksena vuoden 1950 esitelmäkutsu Harjutorille. Ehkä tuossa vanhassa kirjassa demonitodennäköisyys on pienempi, koska silloin ei vielä lietsottu nykyisenlaista demonikauhua?
Toki Vartiotorniseuran vanhan materiaalin lukeminen on jo vaara sinänsä, viimeistään tässä kirjassa Vartiotorniseura aloitti vuoden 1874 parousiamenneisyyden häivyttämisen. Paljon aikaisemmin sitä harhaanjohtoa ei voinutkaan aloittaa, koska vasta tässä kirjassa esitettiin perustelut vuoden 1914 parousialle.>>Minä olin oikein yllättynyt kun totuuden oppiminen Vartiotorniseuran totuudesta vapautti minut samalla hetkellä vuosikausien painajaisista. Nimenomaan painajaisista joihin liittyi demoneja ja muuta Vartiotorniseuran opetuksen kautta päähäni iskostunutta maailmanloppukamaa.
Ja minua oikein varoteltiin kasteelle valmistavissa tutkisteluissa, että demonit ja saatana tulevat tekemään kaikkensa etten jatkaisi jehovan todistajana ja ettei sitä pitäisi liiemmin pelästyä. Rukoilla vain jehovaa ja pysyä vahvana niin kyllä se siitä. Väittäisin että tästä se kovat piipussa -vaihe mielenhallinnassa alkoi. Ja ihan niin kuin vt-seura sen haluaa tapahtuvan. Sairasta.
>>Tuo kirppari ja demoni symbioosi saa pohtimaan, onko jehovantodistajalle mahdollista ajatella, että kirpparilta ostetussa kirjassa on aina demoni?
Ehkäpä. Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas. Tuli kuulemma paremmin uni sen jälkeen... Onneksi hänkin on alkanut heräämään vähitellen koko kusetuksesta, hiljaa hyvä tulee.- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minä olin oikein yllättynyt kun totuuden oppiminen Vartiotorniseuran totuudesta vapautti minut samalla hetkellä vuosikausien painajaisista. Nimenomaan painajaisista joihin liittyi demoneja ja muuta Vartiotorniseuran opetuksen kautta päähäni iskostunutta maailmanloppukamaa.
Ja minua oikein varoteltiin kasteelle valmistavissa tutkisteluissa, että demonit ja saatana tulevat tekemään kaikkensa etten jatkaisi jehovan todistajana ja ettei sitä pitäisi liiemmin pelästyä. Rukoilla vain jehovaa ja pysyä vahvana niin kyllä se siitä. Väittäisin että tästä se kovat piipussa -vaihe mielenhallinnassa alkoi. Ja ihan niin kuin vt-seura sen haluaa tapahtuvan. Sairasta.
>>Tuo kirppari ja demoni symbioosi saa pohtimaan, onko jehovantodistajalle mahdollista ajatella, että kirpparilta ostetussa kirjassa on aina demoni?
Ehkäpä. Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas. Tuli kuulemma paremmin uni sen jälkeen... Onneksi hänkin on alkanut heräämään vähitellen koko kusetuksesta, hiljaa hyvä tulee.>>Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas.
Olisi äitimuorisi hieman jehovantodistajamalliin värittänyt tuota, kertomalla esimerkiksi, että divarista ostetut lehdet eivät gravitaatiosta huolimatta pudonneet alaspäin, vaan leijuivat ja tuuli vei ne maan ääriin.
Nimittäin tästä aiheesta liikkuu sinnikkäitä salitarinoita. Milloin vanhin saa takoa vasaralla lasimaljakkoa voimiensa takaa, mutta maljakko ei mene rikki, tai milloin demonilla impregnoitu painotuote ei pala tulessakaan (onkohan siinä ollut tuo nk. totuus?) Markku_Meilo kirjoitti:
>>Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas.
Olisi äitimuorisi hieman jehovantodistajamalliin värittänyt tuota, kertomalla esimerkiksi, että divarista ostetut lehdet eivät gravitaatiosta huolimatta pudonneet alaspäin, vaan leijuivat ja tuuli vei ne maan ääriin.
Nimittäin tästä aiheesta liikkuu sinnikkäitä salitarinoita. Milloin vanhin saa takoa vasaralla lasimaljakkoa voimiensa takaa, mutta maljakko ei mene rikki, tai milloin demonilla impregnoitu painotuote ei pala tulessakaan (onkohan siinä ollut tuo nk. totuus?)"demonilla impregnoitu painotuote ei pala tulessakaan (onkohan siinä ollut tuo nk. totuus?)"
Jep, siinä painotuotteessa se totuus varmaan oli. Kuvaavaa onkin että totuus yritettiin polttaa, se kun ei löytynyt omasta kirjallisuudesta. NIH-periaate toimii tuossakin.Markku_Meilo kirjoitti:
>>Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas.
Nimittäin tästä aiheesta liikkuu sinnikkäitä salitarinoita. Milloin vanhin saa takoa vasaralla lasimaljakkoa voimiensa takaa, mutta maljakko ei mene rikki, tai milloin demonilla impregnoitu painotuote ei pala tulessakaan (onkohan siinä ollut tuo nk. totuus?)Muistuikin samaan syssyyn lisää vastaavia kokemuksia.
Ruotsista paikkakunnallemme muuttanut perhe (Yksinhuoltaja äiti kaksi tytärtä, asumusero ja aviomies rankemman luokan alkoholisti) oli jo tullessaan vanhimmiston silmätikkuna. Lähinnä tyttärien vähemmän vt-seuran moraalinormit täyttäneen elämän vuoksi.
Kuinka ollakkaan kun näistä sisaruksista varoiteltiin ja heidän seurastaan eritoten niin pitihän minun ruveta seurustelemaan toisen kanssa (teiniseukkaamista).
Noh, joka tapauksessa jossakin vaiheessa sitten tämä seurustelukumppanini avautui, että millaisia asioita hänelle ja hänen perheelleen tapahtui Ruotsissa. Äitinsä oli mennyt ystävättärensä kanssa jonnekkin kellariin (olisikohan ollut naapurin kellari) kun olivat kuulleet siellä pauketta. Eipä siinä mitään, mentyään sinne he huomasivat, että kellarissa kirves pilkkoi puita, ihan itsekseen. Demonien töitä kuulemma.
Toinen kokemuksensa oli että tämä seurustelukumppanini heräili joskus öisin siihen kun demoni oli käynyt hänen päälleen. Heräsi sitten raavittuna sängystään. Demonien töitä, sanottiin.
Olin lievästi sanottuna 17 -vuotiaana kasteelle juuri aikoessani tämän kuullessani peloissani. En tiedä mitä he olivat kokeneet, tuskin mitään muuta kuin omien mieltensä temppuiluja, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen, että olen päässyt eroon uskonnosta, jonka johdosta ihmisten mieliä manipuloidaan näkemään ja kokemaan asioita demonisoituina. Muitakin vastaavia asioita kertoi kokeneensa, mutta en muista sen kummemmin mitä, enkä välitäkkään.
Sittemmin tämä seurustelukumppanini ryhtyi tienraivaajaksi ja yritti todistella kaikille uskoaan tekojensa avulla, mutta muutaman erotuskerran jälkeen hän ei ole tietääkseni ole palannut seurakuntaan vaan asustelee maailmallisen miehensä kanssa. Hyvä niin.- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
Muistuikin samaan syssyyn lisää vastaavia kokemuksia.
Ruotsista paikkakunnallemme muuttanut perhe (Yksinhuoltaja äiti kaksi tytärtä, asumusero ja aviomies rankemman luokan alkoholisti) oli jo tullessaan vanhimmiston silmätikkuna. Lähinnä tyttärien vähemmän vt-seuran moraalinormit täyttäneen elämän vuoksi.
Kuinka ollakkaan kun näistä sisaruksista varoiteltiin ja heidän seurastaan eritoten niin pitihän minun ruveta seurustelemaan toisen kanssa (teiniseukkaamista).
Noh, joka tapauksessa jossakin vaiheessa sitten tämä seurustelukumppanini avautui, että millaisia asioita hänelle ja hänen perheelleen tapahtui Ruotsissa. Äitinsä oli mennyt ystävättärensä kanssa jonnekkin kellariin (olisikohan ollut naapurin kellari) kun olivat kuulleet siellä pauketta. Eipä siinä mitään, mentyään sinne he huomasivat, että kellarissa kirves pilkkoi puita, ihan itsekseen. Demonien töitä kuulemma.
Toinen kokemuksensa oli että tämä seurustelukumppanini heräili joskus öisin siihen kun demoni oli käynyt hänen päälleen. Heräsi sitten raavittuna sängystään. Demonien töitä, sanottiin.
Olin lievästi sanottuna 17 -vuotiaana kasteelle juuri aikoessani tämän kuullessani peloissani. En tiedä mitä he olivat kokeneet, tuskin mitään muuta kuin omien mieltensä temppuiluja, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen, että olen päässyt eroon uskonnosta, jonka johdosta ihmisten mieliä manipuloidaan näkemään ja kokemaan asioita demonisoituina. Muitakin vastaavia asioita kertoi kokeneensa, mutta en muista sen kummemmin mitä, enkä välitäkkään.
Sittemmin tämä seurustelukumppanini ryhtyi tienraivaajaksi ja yritti todistella kaikille uskoaan tekojensa avulla, mutta muutaman erotuskerran jälkeen hän ei ole tietääkseni ole palannut seurakuntaan vaan asustelee maailmallisen miehensä kanssa. Hyvä niin.>> Äitinsä oli mennyt ystävättärensä kanssa jonnekkin kellariin (olisikohan ollut naapurin kellari) kun olivat kuulleet siellä pauketta. Eipä siinä mitään, mentyään sinne he huomasivat, että kellarissa kirves pilkkoi puita, ihan itsekseen. Demonien töitä kuulemma.
Tuollaisen demonin ottaisin mielihyvin liiteriini.
>>Toinen kokemuksensa oli että tämä seurustelukumppanini heräili joskus öisin siihen kun demoni oli käynyt hänen päälleen. Heräsi sitten raavittuna sängystään. Demonien töitä, sanottiin.
Olen lukenut useista samanlaisista tapauksista ja yhteiseksi nimittäjäksi on mieleeni muotoutunut seksuaalisuuteen ahdasmielisesti suhtautuva uskonto. Ja muistini mukaan kaikki tapaukset ovat sattuneet naisille.
>>En tiedä mitä he olivat kokeneet, tuskin mitään muuta kuin omien mieltensä temppuiluja,
Faija kävi yhtenä yönä morjenstamassa Karvian putkassa. Sille ei tarvinnut avata ovea, tuli suljetun oven läpi ja poistui seinän kautta, siinä välissä heitti muutaman sanan ja tunsin kosketuksen.
>> mutta olen enemmän kuin tyytyväinen,
Ei, ei, ei, olet ainoastaan näennäisesti tyytyväinen, sisimmässäsi tiedät, kuten minäkin, että Vartiotorniseuralla on totuus. Me olemme ainaostaan liian ylpeitä myöntämään tuota asiaintilaa ja siksi meidät pian mädätetään ja nokitutetaan linnuilla.
>> mutta muutaman erotuskerran jälkeen hän ei ole tietääkseni ole palannut seurakuntaan
Tyttö luovutti liian helpolla, siis jos teokraattinen ura jäi alle 7 erotuskerran:
http://www.jehovahs-witness.com/6/89330/1.ashx
Sinnikkyyttä tuolla naisella on ollut, jos istuu salilla kolme vuotta tuppisuuna. - salaisuus?
Lähimmäinen. kirjoitti:
ym. todistajat saa olla tällä palstalla?? Mutta jos ovat saavat myös vaihtoehtoista tietoa ja ajateltavaa.
Sinä lähimmäinen tuomitset henkilöitä me tuomme VT seuran epäoikeudenmukaisuuden esille!! Aina!!! Markku_Meilo kirjoitti:
>> Äitinsä oli mennyt ystävättärensä kanssa jonnekkin kellariin (olisikohan ollut naapurin kellari) kun olivat kuulleet siellä pauketta. Eipä siinä mitään, mentyään sinne he huomasivat, että kellarissa kirves pilkkoi puita, ihan itsekseen. Demonien töitä kuulemma.
Tuollaisen demonin ottaisin mielihyvin liiteriini.
>>Toinen kokemuksensa oli että tämä seurustelukumppanini heräili joskus öisin siihen kun demoni oli käynyt hänen päälleen. Heräsi sitten raavittuna sängystään. Demonien töitä, sanottiin.
Olen lukenut useista samanlaisista tapauksista ja yhteiseksi nimittäjäksi on mieleeni muotoutunut seksuaalisuuteen ahdasmielisesti suhtautuva uskonto. Ja muistini mukaan kaikki tapaukset ovat sattuneet naisille.
>>En tiedä mitä he olivat kokeneet, tuskin mitään muuta kuin omien mieltensä temppuiluja,
Faija kävi yhtenä yönä morjenstamassa Karvian putkassa. Sille ei tarvinnut avata ovea, tuli suljetun oven läpi ja poistui seinän kautta, siinä välissä heitti muutaman sanan ja tunsin kosketuksen.
>> mutta olen enemmän kuin tyytyväinen,
Ei, ei, ei, olet ainoastaan näennäisesti tyytyväinen, sisimmässäsi tiedät, kuten minäkin, että Vartiotorniseuralla on totuus. Me olemme ainaostaan liian ylpeitä myöntämään tuota asiaintilaa ja siksi meidät pian mädätetään ja nokitutetaan linnuilla.
>> mutta muutaman erotuskerran jälkeen hän ei ole tietääkseni ole palannut seurakuntaan
Tyttö luovutti liian helpolla, siis jos teokraattinen ura jäi alle 7 erotuskerran:
http://www.jehovahs-witness.com/6/89330/1.ashx
Sinnikkyyttä tuolla naisella on ollut, jos istuu salilla kolme vuotta tuppisuuna.>>The problem was she liked to have sex. Since she was crazy, no one would marry her, and she could marry only in the lord, of course. That was the only way she could get it {fornacation}.
Noh, en voi väittää etteikö kyseessä olevalla tyttösellä ollut sama "ongelma". Tulipahan siinä poikuus menetettyä ja hauskaakin pidettyä, vaikkakin välillä raskautta peläten. Kondoolin mukana pitäminen kun olisi ollut kuin harkittu murha...
>>Olen lukenut useista samanlaisista tapauksista ja yhteiseksi nimittäjäksi on mieleeni muotoutunut seksuaalisuuteen ahdasmielisesti suhtautuva uskonto. Ja muistini mukaan kaikki tapaukset ovat sattuneet naisille.
Niin... kuten todettua...
>>Faija kävi yhtenä yönä morjenstamassa Karvian putkassa. Sille ei tarvinnut avata ovea, tuli suljetun oven läpi ja poistui seinän kautta, siinä välissä heitti muutaman sanan ja tunsin kosketuksen.
Kuten jo aijemmin totesit, etteivät demonisoituneet asiat ole sittemmin koetelleet, mutta kai faijasikin on poissa pysynyt. Arvatenkin.
>>Ei, ei, ei, olet ainoastaan näennäisesti tyytyväinen, sisimmässäsi tiedät, kuten minäkin, että Vartiotorniseuralla on totuus. Me olemme ainaostaan liian ylpeitä myöntämään tuota asiaintilaa ja siksi meidät pian mädätetään ja nokitutetaan linnuilla.
En tiedä kuka uskoo, mutta jo alle viiden vuoden muistan nähneeni kamalia painajaisia linnuista, jotka nokkivat faijani kuoliaaksi... Tapahtui siis n. vuonna 1983. Aika julmaa jos jo tuolloin olin kyseisen mielenhallinnan uhri. Kirjani raamatun kertomuksista pidin kovin. Olisikohan siinä ollut jotain? Tosin Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maan päällä -kirjasta pidin erikoisesti. Sehän muistaakseni julkaistiin juuri ´83.
>>Sinnikkyyttä tuolla naisella on ollut, jos istuu salilla kolme vuotta tuppisuuna.
Sinnikäspä hyvinkin. Oli paikalla kokouksessa erotuksensa aikanakin. Tosin muistaakseni alle puolen vuoden selvisi katumusharjoitteineen per kerta...- Ystävä
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minä olin oikein yllättynyt kun totuuden oppiminen Vartiotorniseuran totuudesta vapautti minut samalla hetkellä vuosikausien painajaisista. Nimenomaan painajaisista joihin liittyi demoneja ja muuta Vartiotorniseuran opetuksen kautta päähäni iskostunutta maailmanloppukamaa.
Ehkäpä. Muistan kun äitimuori sai tietää, että olin ostanut divarista Aku Ankkoja ja kun ei eräs yö saanut nukutuksi niin heitti ne parvekkeelta alas. Tuli kuulemma paremmin uni sen jälkeen... Onneksi hänkin on alkanut heräämään vähitellen koko kusetuksesta, hiljaa hyvä tulee.No joo, demonijuttuja sain minäkin kuulla. Ihan varta vasten kaksi muuten ihan mukavaa tätiä kerran karauttivat kotiini kertomaan yhden kummitusjutun...oli meinaan sen verran läpinäkyvää. Ja nolouden huippu...oma "openi" jonka kanssa tutkin sai minut vakuuttumaan että tietynlaisen kirjat vallankin kuhisevat demoneja. Niinpä kerran nappasin Stephen Kingin kirjani hyllystä mua kyyläämästä ja hiiviskelin pihan perille sitä polttamaan ja kaiken huipuksi se peijakas paloi aivan uskomattoman kehnosti...ja aukeili pelottavilta sivuiltaan uhkaavasti... Kyllä ois ollut silminnäkijällä naurussapitelemistä ja on kyllä nykyisin mullakin ja niillä harvoilla joille olen tätä noloa tarinaani kehdannut kertoa :) Aika herkkiä ollaan kiinnostusvaiheessa kaikelle hörhöilylle mitä sieltä seuran tuutista syötetään!
- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>The problem was she liked to have sex. Since she was crazy, no one would marry her, and she could marry only in the lord, of course. That was the only way she could get it {fornacation}.
Noh, en voi väittää etteikö kyseessä olevalla tyttösellä ollut sama "ongelma". Tulipahan siinä poikuus menetettyä ja hauskaakin pidettyä, vaikkakin välillä raskautta peläten. Kondoolin mukana pitäminen kun olisi ollut kuin harkittu murha...
>>Olen lukenut useista samanlaisista tapauksista ja yhteiseksi nimittäjäksi on mieleeni muotoutunut seksuaalisuuteen ahdasmielisesti suhtautuva uskonto. Ja muistini mukaan kaikki tapaukset ovat sattuneet naisille.
Niin... kuten todettua...
>>Faija kävi yhtenä yönä morjenstamassa Karvian putkassa. Sille ei tarvinnut avata ovea, tuli suljetun oven läpi ja poistui seinän kautta, siinä välissä heitti muutaman sanan ja tunsin kosketuksen.
Kuten jo aijemmin totesit, etteivät demonisoituneet asiat ole sittemmin koetelleet, mutta kai faijasikin on poissa pysynyt. Arvatenkin.
>>Ei, ei, ei, olet ainoastaan näennäisesti tyytyväinen, sisimmässäsi tiedät, kuten minäkin, että Vartiotorniseuralla on totuus. Me olemme ainaostaan liian ylpeitä myöntämään tuota asiaintilaa ja siksi meidät pian mädätetään ja nokitutetaan linnuilla.
En tiedä kuka uskoo, mutta jo alle viiden vuoden muistan nähneeni kamalia painajaisia linnuista, jotka nokkivat faijani kuoliaaksi... Tapahtui siis n. vuonna 1983. Aika julmaa jos jo tuolloin olin kyseisen mielenhallinnan uhri. Kirjani raamatun kertomuksista pidin kovin. Olisikohan siinä ollut jotain? Tosin Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maan päällä -kirjasta pidin erikoisesti. Sehän muistaakseni julkaistiin juuri ´83.
>>Sinnikkyyttä tuolla naisella on ollut, jos istuu salilla kolme vuotta tuppisuuna.
Sinnikäspä hyvinkin. Oli paikalla kokouksessa erotuksensa aikanakin. Tosin muistaakseni alle puolen vuoden selvisi katumusharjoitteineen per kerta...>>Noh, en voi väittää etteikö kyseessä olevalla tyttösellä ollut sama "ongelma".
Ei olisi kannattunut minulta arvuuttaa rahasta.
>>.. kai faijasikin on poissa pysynyt. Arvatenkin.
Ei toistunut faijan eläessä, eikä toistaiseksi kuoltuaankaan. Jos miehellä tuollainen kyky todella olisi, niin miksi ei käyttäisi sitä nyt? Semminkin kun olen miestä kaipaillut pari vuosikymmentä.
>>En tiedä kuka uskoo, mutta jo alle viiden vuoden muistan nähneeni kamalia painajaisia linnuista, jotka nokkivat faijani kuoliaaksi...
En muista nuoruudesta kuin yhden toistuneen pahan unen ja se oli putoaminen (aina samalta) tutulta parvekkeelta.
- puhut minä
olen ihan samaa mieltä ja tiedän ainakin yhden Jt joka on ns verkostomyynnissä mukana. Ja mitenkäs sitten sekin kun Jt pitää tehdä jokaisesta asiasta raporttia,sain juur käsiini sellaisen kenttäpalvelus raportin.Päiväys/kirjoja/kirjasia/kenttäpalvelustunteja
,Uusintakäyntejä ja tämä joka kuukausi!!!!!!!!!!!!
Kykkä on kauheaa,eiköhän Jumala näe itse kunkin teot ,ei niitä tarvitse paperille kirjoittaa mutta se on tuota sitomista ja aivopesua ja kilpailua ,kuka täyttää parhaimman lapun!! Kamalaa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081