Jos pidät työstäsi, kerro mitä teet ja miksi pidät.
Tuntuu olevan niin negatiivista täällä kirjoittelu ja haukutaan koko ajan alaa ja eri hommia, niin koitetaan nyt kaivaa se positiivinen puolikin esille.
Koitetaan pitää siistinä ja jätetään haukkumatta toisten työt "no se nyt on ihan p******** ja eläimet hommaa" tyyliin.
Toiset tykkää hommasta johon toiset ei suostu mistään hinnasta.
Työtyytyväisyys
26
5847
Vastaukset
- tullut
Kovastipa on tullut vastauksia...
:) - nyt jakelua
joka on minusta mielusin työ, tässä ei olla yksin, saa tavata päivittäin mukavia asiakkaista.
ajan nyt ns. kappaletavaraa kuorma-autolla.
pitkät matkat yksinäiset työpäivät ei enää jaksa kiinnostaa. puukenkiä en käytä, turvakengät jalassa ajan. palvelen teitä tuoden rahdin perille ajoissa ja ehjänä.
olen kylläkin ihan toisen alan ammattilainen, tämä työ kuitenkin ollut kutsumusammatti jo 17 vuotta.
haasteellinen mukava työ. "Pitkää" linjaa etelä-suomen alueella. Paikan kaatoja, ei pomoa huohottamas niskaan, 1 autoa kohti 3 miestä eli ei liikaa työtaakkaa. Lähes paratiisi homma!
- eteläsuomessa
epätietoinen eteläsuomesta
- tieteski niin
eteläsuomessa kirjoitti:
että lähretään tikkurilasta kohti itäkeskusta ajamaan. reittinä kehä3 länteen,kauklahden rampista ylös ja kohti länsiväylää siitä kehä ykköselle ja kohta ollaanki itäkeskuksessa.niin ajetaan pitkää linjaa etelä-suomessa varsinki kehä teiden sisäpuolella.
- rahti-78
eteläsuomessa kirjoitti:
Ne jotka pörrää vaan kehä kolmosen sisäpuolella niin hyvinkääkin on jo lappia. Eikös esimerkiksi Kotka-Pori väli ole aikasta pitkä (350km) ja molemmat kylät nähdäkseni on etelä-suomessa.
- löpökuski
työ monipuolista,vaikka työajat onkin niitä näitä, viikko hakua satamasta ja viikko purku vuoroa(tipan jakoa) On jotai haastetta mullekki, talvet ja keväät kyllä pitää vireänä kun tuolla pikku teillä "kruisailee"=)
Mutta mulle oikeasti riittää se sataman ja tallin välinen maantie ajo koska se on kyllä nii älyttömän puuduttavaa ja mukava tuolla kylillä, maaseudulla, kaupungissa höpistä uusien ja vanhojen asiakkaiden kanssa niitä näitä..... - stycke
Minä ajan tällä hetkellä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä kappaletavaraa, joskus satunnaisesti elintarvikkeitakin. Koska tuuraan freelancerina on kalusto vaihtelevaa, mutta niin on työkin. Tykkään siitä, että koska tuossa hommassa on sopivasti ajoa ja purkuja/lastauksia saa päivälle sopivasti mittaa niin, että kiekot säilyvät siinä mallissa että uskaltaa näyttää. Uusia paikkojakin näkee silloin tällöin, on mukava päästä ajamaan reittejä joita ei ole tullut ajeltua ennen. Pieniä lisäbonuksia tulee siitä, että jos ehtii käydä Ruotsin puolella ruokakaupassa siinä säästää ihan selvää rahaa Suomen hintoihin verrattuna. Palkka on kohtalainen ja päivärahat tuovat mukavan lisän; nuuka kaveri elää päivärahoilla ja tuo palkan kotiin.
Tuurarina saa hiukan olla oman itsensä herra ja valikoitua itse vapaaviikkonsa.
Huonoina puolina voisi tietysti mainita ainakin silloin tällöin sattuvan kiireen esim. laivoille.
Toisaalta tykkään kyllä ajaa jakeluakin "kotonurkissa". Paikkoja ei tarvitse etsiä, asiakkaat ovat tuttuja ja niitä tapaa päivän mittaan. Kuntokin pysyy parempana kun koko ajan liikkuu, nykyisessä hommassa liikkuminen jää turhan vähälle. Vapaalla sitä pitää vain yrittää saada itseään liikkeelle. Toisaalta taas ne samat ympyrät jakoajossa alkaa jossain vaiheessa puuduttaa, kun säännöllisesti niitä kiertää. Niin, eikä se palkkakaan niin kummoinen ole.
Joo olen kotimaan linjaliikennettäkin kokeillut, siihen en enää sekaannu ;-) liemi hommia vasta reilu 2 vuotta takana mutta kyllä tää on se ns. "mun juttu". jotkut aristaa säiliöhommaa viimiseen saakka mut itse tykkään ainakin kovasti. suht siistiä ja sanoisko ihan notta leppoisaa. aikasemmin oli vaijerilaite auto ja sillä tuli ajettua vähän mitä sattuu/mistä sattuu/milloin sattuu mutta nyt tietää minne--->mitä---->milloin. hyvä vertauskuva oli kun viimekesäisen paperialan työriidan takia piti ajella ns. kauppa-auto. ei herran jumala. noh, ei rysäkeppi pärjännyt niissä hommissa. ottaas tuosta tuon rullakon tuosta ja työntää sen tuonne... halvaus meinasi iskeä =)
- tupu1771
Rupesin ajamaan kalusteita 4 auton kuljetusliikkeessä. Isännän kanssa tulee juttuun ja ajoja riittää. Palkka tulee säännöllisesti ja TES:in mukaan. Ikälisät sain kaikki vaikka vasta toisella asteikolla pomppisin. Kuormat lastataan ja puretaan. Itse saa halunsa mukaan autella lastauksessa ja purussa. Sinänsä mielenkiintoinen juttu että taukopaikalla tietävät kertoa ettei isäntäni maksa palkkoja. Niin tässähän olen ajanut banaani palkalla 5kk. Jos oikein kiltti on ensiviikolla niin saa kuulema muutaman viinirypäleen hyvänmiehen lisää. Kukahan perkele näitä paskajuoruja aina jaksaa kehitellä?
- pitkään samassa
firmassa oleva kuljettaja tulee kalliiksi,näinä aikoina. Tarkoittaa tulee lomat ja kaikenmaailman edut,mitkä ei tässä nykytilanteessa enään alalla toimikkaan,eikä oikeastaan millään muullakaan alalla Suomessa,luet varmaan lehtiä tai ainakin seuraat uutisia. Se on sitä alasajoa nyt oikeen tosissaan,sille ei kukaan voi mitään. Korkeastikoulutetuilla ja virkamiehilläkin tulee vielä sama homma eteen,viivellä kuten ilmajarrut,mutta näin siinä nyt näyttää käyvän,koko maassa. Juorut on sitten taas asia erikseen,niitähän aina on riittänyt aikojen alusta.
- tupu1771
pitkään samassa kirjoitti:
firmassa oleva kuljettaja tulee kalliiksi,näinä aikoina. Tarkoittaa tulee lomat ja kaikenmaailman edut,mitkä ei tässä nykytilanteessa enään alalla toimikkaan,eikä oikeastaan millään muullakaan alalla Suomessa,luet varmaan lehtiä tai ainakin seuraat uutisia. Se on sitä alasajoa nyt oikeen tosissaan,sille ei kukaan voi mitään. Korkeastikoulutetuilla ja virkamiehilläkin tulee vielä sama homma eteen,viivellä kuten ilmajarrut,mutta näin siinä nyt näyttää käyvän,koko maassa. Juorut on sitten taas asia erikseen,niitähän aina on riittänyt aikojen alusta.
Mutta joutuuhan firma siltikin maksamaan sinulle kesälomat vaikka olisitkin vain vähän aikaa firmassa töissä. Vai eikös näin ole? Kyllä kuljetusalalla vieläkin on niitä hyviä taloja joissa saa ajaa sopivasti ja kaikki tulee TES mukaan. Paljon on niitäkin jotka ajattavat ties millä palkoilla ja vetoavat aina siihen että ei kukaan maksa TES mukaan. Paskaa puhuvat perkeleet!!!
- on helppoa
ja suht siistiä mutta työnantaja saisi olla parempi, vielä ainaki aion kesäloman yli pysyä samassa firmassa. katotaan et miten se sitten vituttaa ku on ensi vetäny nollat tauluun kesällä...
- tupu1771
Mikäs työnantajassasi vialla?
- varalla olo
tupu1771 kirjoitti:
Mikäs työnantajassasi vialla?
ja viikonlopputyö, mut se viikonlopputyö palkitaa sitten tilipäivänä ;) toisaalta voisin ostaa sen vapaa-ajan menetetyillä pyhälisillä...
ja hommasta tykätään, suurimman osan ajasta.
Välillähän se sylettää ihan kympillä, mutta niinpä se tekee muissakin ajoissa / hommissa.
En tiijä, joku se vain viehättää tuossa puutavaran ajossa. On aina viehättänyt, ihan sieltä asti kuin vain jaksaa muistaa. Liekkö siinä sitten taustalla jollakin tavalla se tietty haasteellisuus... Niin ja se, että kuormien hakupaikat vaihtuu. Mikä on välillä huonokin asia, varsinkin talvella jos on oudot tiet.
Mutta vielä kiinnostaa, saa nähdä milloin riittää. Mutta kun mitta tulee täyteen, niin silloin varmaan vaihtuu alakin :)- tuleva pöllikuski
Mulla on ollu kanssa hirveä polte puumettään noin 5 vuotta jo ja nyt ois tarkotus kesällä lähteä kokeilemaan ja ei vaan kokeilemaan vaan tavote ois ajella monta vuotta puita ku en oo oikeen tykänny olla niin muiden armoilla kuten esim. sora/vaihtolavahommissa
- laitaan
kpl-tavarasta erikoiskuljetuksiin päivittäin. tosi mukava homma kun on vaihtelua,pitkää sivua ja nurkissa pyörimistä sopivassa suhteessa,pysyy kunto hyvänä kun ite joutuu osallistuun purkuihin ja lastauksiin!! mikä tärkeintä tästä hommasta saa hyvän palkan.
- Juise
tähän saakka on työt maistunu.Ei tartte autossa asua kokoaikaa, ja on vaihtelevaa hommaa. Joskus joutuu ketjuttaan ja letkuja vaihtaan eikä sekään vituta ellei nyt iha räntäsateessa mutta onha tuo mukavaa ajella mettäteitä kesäaamussa ku luonto ja pikkuhiljaa immeisetki rupeaa heräämään
- liemiä
vuonoksesta raumalle km-palkalla. Hjuva homma!
- hyvä ja
rento meininki mut nää urakkapalkkalaiset jos sattuu samalle tontille pilaamaan ilmapiirin hötkyilemällä ja hoputtamalla saman virman tuntimiehiä ni alkaa vituttamaan. kävelen uhalla hitaasti etenki jos on pyhäpäivä ;)
. - karjakuski
hyvä ja kirjoitti:
rento meininki mut nää urakkapalkkalaiset jos sattuu samalle tontille pilaamaan ilmapiirin hötkyilemällä ja hoputtamalla saman virman tuntimiehiä ni alkaa vituttamaan. kävelen uhalla hitaasti etenki jos on pyhäpäivä ;)
.välitän tiloilta toisille,porsasta,vasikkaa,mullia.
Erittäin mukavaa hommaa,yksin saa ajella omaan
tahtiin,joskus päivät venyy mut sit vapaata
tilalle,et viihdyn!
- 12e480
Maidonkeruuta nupilla ja sitten rattaat peräs meijeriin.
Tykkään, vaikka kaistapään hommaa talvel on ja viikonloput ja pyhät töitä...- 12e480
Päivät 8-10h normaalisti.Tietty jos jotaa onkelmia on nii venyy helposti 12tuntiseksi.
Joka yö kuitenki kotiin nukkumaan...
combitransia olen ny ajellu puolivuotta. Ihan ok, mut ei ehkä kuitenkaan ihan just mun lempparia. Työ jokseenkin vaihtelevaa, aika harvoin just samanlaista työpäivää. Asemapaikka kun on kokolailla keskellä Suomea, niin vaihdollekin pääsee suhteellisen nätisti, ettei ihan koko viikkoa tarvi autossa asua...
Nii ja mikä myös on mun mielestä plussaa, että on viikonloput vapaana.- Nimetön
huomasinmpa että puhuit combista. ite ajan nyt Haketta,aina samat paikat ym ja 2kuskia/auto. Perseestä. kerros kombi kuksi mitä firmoja tiedät,jotka combilla on aliurakoitsijoina. pistämpä vähän työhakemusta menemään,itseä kun kiinnostais just asua viikot ja vaikka viikonloputkin autossa,työ narkkis kun olen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319