Kunnioita vastustajaa

Sitä minä en tahdo ymmärtää näissä kiekkokeskusteluissa, että vastustajan kunnioittaminen puuttuu lähes täysin. Tänä keväänä ilmiö tuntui olevan entistäkin pahempi.

Mitä enemmän kunnioittaa vastustajaa, sitä makeammlta tuntuu voitto tästä ja toisaalta sitä vähemmän tappio kirpaisee. Tämä koskee myös yksittäisiä pelaajia. Kun osaa arvostaa vastustajan riveissä pelaavia pelaajia, niin sitä korkeammalle arvostaa kotijoukkueenkin pelaajia voiton hetkellä.

Jotta joukkue voi kehittyä, niin sen pitää oppia. Monesti vastustaja on etevämpi jollakin pelin osa-alueella ja tätä osaamista on syytä kunnioittaa. Tästä on hyvä esimerkki Kärppien ja Ässien välinen ottelusarja. Tuskin kukaan epäilee sitä, että Kärpät on näistä joukkueista taitavampi ja liikkuvampi. Silti Ässät voitti. Pahin mitä Kärpät voi tehdä on selitellä tappiota ja vähätellä vastustajaa. Se olisi virhe. Pitää tunnustaa se, että vastustaja oli parempi, analysoida ne tekijät, missä Ässät oli parempi ja katsoa, miten omaa tekemistä voisi kehittää, jotta oma joukkue ja peli kehittyisi.

Finaaleissa pelasi ne joukkueet, jotka paikan finaaleihin ansaitsi. Hyviä molemmat ja itse Kärppä-kannattajana nostan hattua niin Kerholle kuin Ässille.

2

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä palstoja

lukee niin ei saa todellakaan käsitystä mistään älypelistä, saati sitten miesten pelistä. Onneks kohta alkaa UCL-finaalit, niin näkee kunnon urheilu. Ja siinähän ei suomalaiset pärjää. Valitettavasti.

• häme vaikenee

tällä palstalla provoilee muutama tyyppi aina eri seuran kannattajina ja heittää sontaa. Pitäis olla rekisteripakko.

Katellaan jalkapallot kesällä pois ja palataan asiaan syksyllä. Soon moro.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe