Kellään kokemusta,onko esim.Motonetissa ja Biltemassa myytävällä pienellä hiekkapuhalluslaitteella mitään virkaa,jos pitäis esim.lokasuojan reunasta saada ruoste pois ennen maalausta?Siis laite,missä on ikäänkuin pistooli ja alapuolella pussi hiekalle.Eipä sellanen tosin paljoo maksa,vaiks ei sit oliskaan hyvä.
Hiekkapuhalluslaite
12
18292
Vastaukset
- kombura
riittää henkeä niin toimii
- urvelo
Sellasen just samaan hommaan tosin clasohlssonista ja kyllä sillä kiiltävää peltiä maalin ja ruosteen alta paljastuu. Mutta yhden lokarin puhallus sillä olis jo iso työ koska kerrallaan puhallettava alue on halkaisialtaan vajaan sentin. Että hyvää jälkee tulee mutta hidasta ja kovaa saa painaa peltiä vasten ettei hiekat roisku raoista.
- paljonkin
ilmaa, eli toimiiko pienellä/ halvalla valovirtakompuralla?
paljonkin kirjoitti:
ilmaa, eli toimiiko pienellä/ halvalla valovirtakompuralla?
Eli jos kompura on sellainen tyypillinen 25 säiliöllä oleva niin ei riitä ilman tuotto.
Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.- karkeus
Rakentelija kirjoitti:
Eli jos kompura on sellainen tyypillinen 25 säiliöllä oleva niin ei riitä ilman tuotto.
Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon. - Urvelo
karkeus kirjoitti:
käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon.Mulla ihan perus 25l kompura max paineet taitaa olla jotain kymmenen paikkeilla. Eikä toi puhallin ees tarvii kun jotain 3-6bar. Tosin pienen säiliön ansiosta joutuu kompuran murinaa kuuntelee aika tiuhaan tahtiin.
Ps. Jos sen pussin pitää lähes täynnä karkeeta hiekkaa niin kylä lähtee. - Oksa
karkeus kirjoitti:
käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon.Ihan pieniä kukkasia lokarin reunoista ajattelin puhallella.Hiomalla kun ruostetta ei oikein kunnolla saa poistettua.Aina jää jotain pientä jäljelle uuden maalin alle ja taas kuukauden päästä tulee ruoste läpi.Kompura mulla on kyllä varmaan pienin mahdollinen.Saattaa tosiaan tuotto loppua.Mut vois sitä silti kokeilla.Pistooli kun on niin halpa,että jos ei toimi,niin heittää sitten vaikka nk.vesilintua.
- Automaalari
Oksa kirjoitti:
Ihan pieniä kukkasia lokarin reunoista ajattelin puhallella.Hiomalla kun ruostetta ei oikein kunnolla saa poistettua.Aina jää jotain pientä jäljelle uuden maalin alle ja taas kuukauden päästä tulee ruoste läpi.Kompura mulla on kyllä varmaan pienin mahdollinen.Saattaa tosiaan tuotto loppua.Mut vois sitä silti kokeilla.Pistooli kun on niin halpa,että jos ei toimi,niin heittää sitten vaikka nk.vesilintua.
Hiekkapuhallus kunnolla onnistuakseen vaatii kompresorilta noin 1000 litran minuuttituoton. Maalattavalle pellille ei saa jäädä yhtään ruostetta jos meinaa tehdä esim.lokasuojan reunasta hyvän.Alusta ja vanteet tarvitsee vielä kovemman käsittelyn ruosteenpoistoon. Peltejä puhallettaessa täytyy olla varovainen ettei puhalla esim. ovia lommoille puhallettaessa pelti kuumenee ja venyy helposti,tulee ylimääräistä työtä ja ovat hankalat oikoa. Ne pienet pistepuhaltimet jotka kierrättävät hiekkaa ovat hyviä pienten ruostepisteitten poistoon. Itse käytän niissä hiekan sijasta alumiinijauhetta, leikkaa paljon paremmin kuin hiekka.Työniloa kaikille peltinikkareille. terv.seppä Perhosta
- 25 Litraa
Rakentelija kirjoitti:
Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.Ei se säiliön koko mitään ratkase vaan kompuran tuotto mulla on 25 litran säilö ja 2pyttynen V-mallinen kone tuotto 320 litraa minuutissa.Tein kyllä kuorma-auton jarrusäiliösta lisäpytyn sai vähän ilmatilaa lisää ja sillä irtopytyllä on hyvä viedä paineilmaa vaikka tyhjenneeseen renkaaseen.Mulla on 10Litran hiekkapuhalluspytty pistepuhalluspitooli ja hiekkapuhalluskannu kaikki toimii tällä koneella ja toimisi pienemmälläkin.Hiekan raekokokin ratkaisee ja suuttimen koko.Eihän näillä mitään Rautarakenteita puhalleta mutta auton ruostehommissa ihan omiaan.Toi hiekkapuhalluskannukin on ihan hyvä peli pienissä puhalluksissa.Tohon kierrättävään pistepuhalluspistooliin alumiinisilikaattia
- ek
25 Litraa kirjoitti:
Ei se säiliön koko mitään ratkase vaan kompuran tuotto mulla on 25 litran säilö ja 2pyttynen V-mallinen kone tuotto 320 litraa minuutissa.Tein kyllä kuorma-auton jarrusäiliösta lisäpytyn sai vähän ilmatilaa lisää ja sillä irtopytyllä on hyvä viedä paineilmaa vaikka tyhjenneeseen renkaaseen.Mulla on 10Litran hiekkapuhalluspytty pistepuhalluspitooli ja hiekkapuhalluskannu kaikki toimii tällä koneella ja toimisi pienemmälläkin.Hiekan raekokokin ratkaisee ja suuttimen koko.Eihän näillä mitään Rautarakenteita puhalleta mutta auton ruostehommissa ihan omiaan.Toi hiekkapuhalluskannukin on ihan hyvä peli pienissä puhalluksissa.Tohon kierrättävään pistepuhalluspistooliin alumiinisilikaattia
Vähän vanha juttu jo mutta vaikutti ensimmäiseltä "viisaalta" selvitykseltä koskien hiekkapuhallusta.
- Anonyymi
Puhalsin mökin tollasella pienellä laitteella https://sersale.fi/fi/category/hiekkapuhalluslaitteet-ja-tarvikkeet/640
- Anonyymi
Tortunpuhallin tai pölynesiäläinen kumppari ois kiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271