Vaikka tuo otsikkko nyt ehkä hiukan liikaa provosoi, tarkoitukseni olisi kysellä sellaisia rotuja, jotka eivät niinkään kuulu suosikkeihinne, tai ette itsellenne ottaisi. Siis en tarkoita että kyseistä rotua täytyisi "inhota", mutta onko sellaista rotua, joka ei esim. miellytä omaa silmää, tai jonka rodunomaisista luonteenpiirteistä ette pidä.
Itselläni mieleen tulee nyt muutamia...
-trimmatut villakoirat, erityisesti isovillakoira (ei vaan ole koskaan iskenyt se ulkomuoto)
-kultainen noutaja (kauniita ja kilttejä koiria, mutta turhan lepsuja ja jotenkin tylsiä omaan makuun)
-mopsi (hmmm...tuo mieleen avaruusolion)
-seropi (toisaalta myös suosikkini, koska omistan itse kolmirotuisen, mutta onhan seropin ottaminen toisinaan lähes venäläistä rulettia, kun ei tiedä mitä saa)
Tämän kyselyni EI ole tarkoitus saada aikaan riitaa tai loukata ketään, vaan tuoda esiin erilaisia mielikuvia ja perusteluja. Ja nyt sallittaneen yleistykset =)
"Inhokkirotu"
18
1863
Vastaukset
- Toisinpäin olisi ollut help...
Hmm, olipa vaikea! No, en ottaisi ainakaan...
-Villakoiria/Bichoneita ym. lamppuharjoja
-Nöffiä (tunnen neljä, ovat vain jotenkin hiukan "tyhmiä"
-Filaa (liian arvaamaton minulle, kaunis kyllä)
-Ajokoiraa (metsästysvietti, en harrasta, lisäksi liian yleinen rotu)
-Hirvikoiraa/pystykorvaa (sama syy)
-Belgianpaimenkoiraa (kaikki tuntemani vaikuttavat ylienergisiltä)
...Siinä kai ne...? - Elviira
meille ei tulisi ikinä belgianpaimenkoiraa tai dalmatialaista, syystä että tunnen muutaman enkä pidä luonteesta.
Myöskin meksikonkarvatonkoira, wales gorgi,mopsi,tanskan doggi kuuluvat koiriin joita en itselleni haluaisi No mä en ole roturasisti, ei ole inhokki rotua.
MarzaH kirjoitti:
...ihan rasismin vakavuudesta ole kyse =)
Ei varmaan, mutten kuitenkaan osaa tuollaiseen vastata...
shar pei ja bedlingtoninterrieri,niitä en ottaisi ikinä.Eivät miellytä silmää,shar pei on varmasti sairain rotu lisäksi mitä on.
- sudenkorento75
-sakemanni, belggarit, rotikat, dobberit (liikaa tekemistä/ohjelmaa vaativia koiria, monesti liian energisiä)
-Berhandilainen,Nöffi (liian isoja ja kuolaavia)
-Pystykorvat ja ajokoirat (kun en metsästä niin mitä hittoa tekisin kyseisillä koirilla)
-yleisesti kaikki ihan pienet kääpiökoirat, ne ovat vain liian hentoja ja pieniä. - on yäk
itse en pidä pienistä koirista, poikkeuksena kääpiövillakoira joka todella söpö. Eli ei
- mäyräkoiraa
- kiinanpalatsikoiria
- mopsia tms. ei mitään alle polvenkorkuista..
isommista roduista
- dalmatialainen tyhmiä
- ajokoiraa en metsästä- Pikkupiski
Voi kun et olis laittanut mäyräkoiraa samaan kategoriaan mopsin ja kiinanpalatsikoiran kanssa.
Mäykky kun ei ole toimeton sohva-seurakoira.
Onhan se pieni, mutta siinä on potentiaalia moneen lähtöön ja se on luonteeltaan suuri koira. Tosin ihana myös lupsakkana seurakoirana.
Ei tietenkään tarvitse pitää mäykyistä, jokaisella on oma makunsa. Mulle se on kuitenkin ehdoton ykkösrotu. Nikkinikin kertoo kuitenkin, että katson
koirani kokonsa puolesta pikkukoiriksi :o) - jännä
Pikkupiski kirjoitti:
Voi kun et olis laittanut mäyräkoiraa samaan kategoriaan mopsin ja kiinanpalatsikoiran kanssa.
Mäykky kun ei ole toimeton sohva-seurakoira.
Onhan se pieni, mutta siinä on potentiaalia moneen lähtöön ja se on luonteeltaan suuri koira. Tosin ihana myös lupsakkana seurakoirana.
Ei tietenkään tarvitse pitää mäykyistä, jokaisella on oma makunsa. Mulle se on kuitenkin ehdoton ykkösrotu. Nikkinikin kertoo kuitenkin, että katson
koirani kokonsa puolesta pikkukoiriksi :o)mäyräkoiriin olen tutustunut kyllä ja ihan vekkuleilta ovat vaikuttaneet, siis luonteeltaan kivoja..kai. se ulkonäkö!huh. puol metrii pitkiä ja maavara liian lyhyt.koira parka.voin kuvitella millainen selkäsärky sellaisella selällä ja sellaisilla jaloilla..auts!!heh. metwurstitanko tulee aina mieleen..
- Pikkupiski
jännä kirjoitti:
mäyräkoiriin olen tutustunut kyllä ja ihan vekkuleilta ovat vaikuttaneet, siis luonteeltaan kivoja..kai. se ulkonäkö!huh. puol metrii pitkiä ja maavara liian lyhyt.koira parka.voin kuvitella millainen selkäsärky sellaisella selällä ja sellaisilla jaloilla..auts!!heh. metwurstitanko tulee aina mieleen..
et tunne rotua lainkaan, koska tekstisi olikin pelkkää spekulointia.
Mutta mitäpä tuosta.
- Pikkupiski
(vaikka mulle siitä maksettaisi) yhtään sellaista rotua, joitten ulkomuoto on jalostettu ihmisen mieltymysten mukaan, vailla mitään järkevää tarkoitusta siten, että siitä on haittaa koiran terveydelle.
En ottaisi myöskään taistelukoiraa tai vartiointitehtäviin tarkoitettua, näille roduille on
omat ihmisensä.
Isovillakoira trimmattuna ja oikein näyttelykuntoon pyntättynä on kamalan näköinen.. sori
mut en voi sille mitään.- LILLI
Itse en ottaisi mitään pientä koiraa..ei alle polven korkuista...vaika lapsuuden kodissa olikin kaksi kääpiövillakoiraa ja ne olivat suloisia ja rakkaita,mutta itse en sellaista ottasi jos saisin päättää...
Isot koirat kiehtovat minua(siis ei lihavat) vaan isot rotevat koirat,mielellään vielä karskin tummat :)
Ja minulla on nyt 8 viikkoinen rotikka,tosin se vielä pentuna voi olla sen alle polven :D mutta siitäkin kasvaa iso tyttö!!!
Muita rotuja mitä en huolisi (mielestäni ei nappaa toi ulkonäkö)
-shih tzut
-Bichon friset
-mäyräkoirat
-Chihuahuat
-kääpiövillakoirat (vaikka lapsuuskodissa olikin ihania)
hmmm..ei tuu nyt muuta mieleen...
Ainoat alle polven korkuiset jotka ottaisin ovat kääpiöpinserit ja basset houndit :D - Pikkupiski
LILLI kirjoitti:
Itse en ottaisi mitään pientä koiraa..ei alle polven korkuista...vaika lapsuuden kodissa olikin kaksi kääpiövillakoiraa ja ne olivat suloisia ja rakkaita,mutta itse en sellaista ottasi jos saisin päättää...
Isot koirat kiehtovat minua(siis ei lihavat) vaan isot rotevat koirat,mielellään vielä karskin tummat :)
Ja minulla on nyt 8 viikkoinen rotikka,tosin se vielä pentuna voi olla sen alle polven :D mutta siitäkin kasvaa iso tyttö!!!
Muita rotuja mitä en huolisi (mielestäni ei nappaa toi ulkonäkö)
-shih tzut
-Bichon friset
-mäyräkoirat
-Chihuahuat
-kääpiövillakoirat (vaikka lapsuuskodissa olikin ihania)
hmmm..ei tuu nyt muuta mieleen...
Ainoat alle polven korkuiset jotka ottaisin ovat kääpiöpinserit ja basset houndit :Djoka rodulle on omat ihmiset, lähes (siis lähes) joka rotu on tarpeellinen.
Pääasia että meille kaikille koiraihmisille löytyy se omannäköinen ja -tuntuinen rotu.
Jamikä kaikkein tärkeintä: pidämme huolen ystävistämme ja rakastamme niitä niin myötä- kuin vastamäessäkin.
Listaani minä vielä lisäisin kuolaavat/jojottavat/lyttynokkaiset rodut.
- reaperjamoona
kyllähän niitä vähemmän miellyttäviä rotujakin riittää mutta mainittakoon nyt muutamia esimerkkejä
-lytty kuonoiset(ne ei vaa miusta oo nättejä ja ne ikävät hengitysvaikeudet)
-kääpiörodut(ehkä liian hentoja ja pieniä omaan makuun)
-metsästyskoirat(ihan vaa sen takia et ei kuulu metsästys harrastuksiin)
No siinäpä jotain...=) Saksanpaimenkoira olisi yksi rotu mitä en ottaisi,liika jalostus pilannut hyvän rodun. Mutta,jos vanha kunnon sakemanni löytyisi,niin sitten kyllä..:)
Myös pienet koirat ei oikein innosta,vaikka suloisia ovatkin.- =)=)
en ottaisi bullterrieriä! ei oikee miellytä silmää...näyttää ihan sialta=(
- rotikkainen
Minusta kaikki koirat kokooon rotuun tai sukupuoleen katsomatta ovat ihania, mutta itselleni en varmaankaan ottaisi mitään pystykorva rotua tai kovasti metsästysviettistä,tai koiraa jonka turkki vaatii paljon.
Rotuesimerkkeinä;
Lapinkoira
Whippet
Afghaani
yms...
Omiin ehdottomiin ykkösiin kuuluu tietty nämä rotikat (kotona yksi) ja muut rotevat upeat rodut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927