Käsineistä kysymys.

Heli-17

Millaisia käsineitä suosittelette ratsastamisessa?.
Itse ostin naisten mustat nahkakäsineet,ovatko ne sopivat?.

11

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polle

Voi jestas. "Ovatko ne sopivat?"... no se kuule on ihan itsestä kiinni, ovatko sopivat vai ei! Jollekin sellaiset voisivat olla huonon tuntuiset ja kuumat, mutta jollekin toiselle parhaat. Ihan kokeilemalla ja käyttämällä huomaa, mikä sopii itselle parhaiten. Omien aivojen käyttö on sallittua...

• kunhan olen

Omien aivojen käyttö on tosiaan sallittua, arvon polle. "Ovatko ne sopivat" tarkoittaa lähinnä että voiko niitä käyttää ratsastukseen, eivät sitä että sopiiko ne juuri kyseiselle ihmiselle. Että voi jestas vaan.

Aloittajalle: oletan että tarkoitat tavallisia naisten nahkahansikkaita. Omasta mielestä ovat erittäin epämiellyttävät ratsastuksessa, koska eivät hengitä eivätkä jousta. Suosittelen hakemaan jostain alan liikkeesta kunnon ratsastushansikkaat, joissa monesti on näppylöitä kämmenessä ja lisäpaikat pikkurillin ja nimettömän välissä sekä etusormen ja peukalon välissä. Itse olen käyttänyt myös näitä ohuita puutarhahanskoja joita laitetaan myös työhanskojen alle, niissä on myös vahvistukset ja näppylät.

Hyvin ratsastushanskojen perusta on se, että eivät mene hankauksessa rikki (nuo puutarhahanskat ovat aina rikki), hengittävät, joustavat, pysyvät käsissä ja niissä pysyvät ohjat.

• ratsu tyttö-18
        kunhan olen kirjoitti:

Omien aivojen käyttö on tosiaan sallittua, arvon polle. "Ovatko ne sopivat" tarkoittaa lähinnä että voiko niitä käyttää ratsastukseen, eivät sitä että sopiiko ne juuri kyseiselle ihmiselle. Että voi jestas vaan.

Aloittajalle: oletan että tarkoitat tavallisia naisten nahkahansikkaita. Omasta mielestä ovat erittäin epämiellyttävät ratsastuksessa, koska eivät hengitä eivätkä jousta. Suosittelen hakemaan jostain alan liikkeesta kunnon ratsastushansikkaat, joissa monesti on näppylöitä kämmenessä ja lisäpaikat pikkurillin ja nimettömän välissä sekä etusormen ja peukalon välissä. Itse olen käyttänyt myös näitä ohuita puutarhahanskoja joita laitetaan myös työhanskojen alle, niissä on myös vahvistukset ja näppylät.

Hyvin ratsastushanskojen perusta on se, että eivät mene hankauksessa rikki (nuo puutarhahanskat ovat aina rikki), hengittävät, joustavat, pysyvät käsissä ja niissä pysyvät ohjat.

ovat mielestäni parhaimmat ja kyllä nahkakäsineistäkin saa "hengittävät"!.
        Mustat nahkakäsineet ovat ainakin ne,joita käytän ratsastamisessa.

• Ratsastusta aloitteleva -17...
        kunhan olen kirjoitti:

Löytyykö mustia naisten nahkakäsineitä,jotka sopivat myöskin ratsastamiseen siis "hengittävät" ja joustavat?.

• ratsastelija
        Ratsastusta aloitteleva -17... kirjoitti:

Löytyykö mustia naisten nahkakäsineitä,jotka sopivat myöskin ratsastamiseen siis "hengittävät" ja joustavat?.

Noh, itse käytän sellaisia (hieman resuisia) mustia mokkanahkahanskoja.. Hyvät ne ovat, ei tule hankaumia ja hyvä ote ohjasta. Ne hengittävät jonkin verran.. Kerran jo hukassa ovat tallilla olleet. :)

• Ratsastusta aloitteleva -17...

Mitä eroa on näillä?.
        Eikö nahkakäsineet ole kestävämmät,kuin mokkanahkakäsineet?.

• kunhan olen

Mitä eroa on näillä?.
        Eikö nahkakäsineet ole kestävämmät,kuin mokkanahkakäsineet?.

Nahkakäsineet on ainakin omasta mielestä kestävemmät ja pitävät paremmin kosteutta. Mutta se kosteus pysyy sitten siellä käsineen sisäpuolellakin. Itselläni on sellaiset että sormiosat ja kämmenpuoli on nahkaa, kämmenselkä ja ranne kangasta (siis kudottua/virkattua). Nämä olen kokenu hyväksi, kestävät ja hengittävät.

• Parhaimmat hanskat mitä olen käyttänyt ovat "roeckl"-hanskat. Ne on kevyet ja ohuet, mutta ne ovat silti niin hyvin istuvat ja suojaavat. Mun on turha enään sanoa ovatko ne nahkakäsineet hyvät ratsastukseen(mielestäni ei) sillä olet varmaan selvittänyt jo oman mielipiteesi..!

• polle 17-v.

Onko vettä hylkiviä mustia nahkakäsineitä olemassa?.
        Ajattelin ratsastamiseen hankkia mustat naisten nahkakäsineet,mutta pitäisi myöskin sadetta välillä kestää!.

• Polle -17
        polle 17-v. kirjoitti:

Onko vettä hylkiviä mustia nahkakäsineitä olemassa?.
        Ajattelin ratsastamiseen hankkia mustat naisten nahkakäsineet,mutta pitäisi myöskin sadetta välillä kestää!.

Tietääkö kukaan?.

• Polle -17 kirjoitti:

Tietääkö kukaan?.

en ole kuullut että vettä hylkiviä nahkakäsineitä olisi. Ainakaan suomessa. Tuskin missään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7237
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3401
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      155
      1693
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      305
      1631
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      248
      1195
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe