MISTÄ JOHTUU: HELLUNTAILAISET TOIMIVAT MONISSA YHTEISÖISSÄ?

Tarkastelija

Koska omassa seurakunnassa ei ole sopivaa toimintaa, toimivat aktiiviset helluntailaiset monissa herätysliikkeissä mm Nokia Missiossa ja One Way Missionissa. Kumpikin liike on alkanut Jumalan antamasta näystä.

Perjantai Kristukselle toiminta täyttää nykyään seurakunnan tuntomerkit ehtoollisineen kaikkineen, monipuolisine toimintamuotoineen. Sinne liittyvät ne hylkiöt, jotka eivät ole hyväksyttyjä "hyvissä" seurakunnissa, lankeilevaa kadun porukkaa, huumeiden käyttäjiä ja rikollisia (entisiä tai vapauteen haluavia) suuressa määrin, joukossa myös eri seurakuntien vakaita heränneitä kristittyjä toimintaa vahvistamassa.

Tiedän tilanteen, koska minulla on hyvät suhteet yhteisön johtoon ja tavallisiin syntisiin jäseniin. Kuvaavaa on, että jotkin seurakunnat aikoinaan kielsivät toiminnan tiloissaan haisevien kadunmiesten takia, tuli kuulemma hajua, häiriötä ja siivoamista ja jotkin osallistujat kuorsasivat kirkon penkissä, kun pääsivät lämpimään.

Mielestäni Nokia Missio (Toiminnanjohtaja on luterilainen)http://tampere.nokiamissio.fi/ on samoilla linjoilla, paitsi sinne uskaltaa paremmin myös menestyvät loppuunpalaneet liikemiehet mennä, tunnen myös sen toiminnan hyvin. Toisaalta eri seurakunnissa tosiuskovat tukevat näitä kumpiakin toimintamuotoja.

Nykyinen One Way Mission (entinen Perjantai-Kristukselle) (Toiminnanjohtaja on helluntailainen) http://www.onewaymission.fi/index.php3 on melkoinen yhteisö samoin kuin Nokia Missiokin, jonka oletan muodostuvan paremmin myös omaksi avoimeksi seurakunnakseen One Way Missionin tapaan, vietetäänhän sielläkin ehtoollista ja opetusta on kaikille ryhmille sekä leirejä yms.

Virallisesti kumpikaan ei ole seurakunta, vaikka monet ihmiset eivät muissa kokouksissa käykään, pääosin toiminnan antoisuuden ja riittävyyden vuoksi. Tietenkin käydään suhteita hoitamassa ystäviin muissa seurakunnissa vapaa-ajalla. Kummallakin on omat toimitilat nykyään, joissa pääkokoukset pidetään. Kummallakin on paljon avustustoimintaa evankeliointityön ja sielunhoidon ohella.

Näin ovat monet nykyäänkin toimivat vanhat herätysliikkeet alkaneet. Mikä sitten on raamatullinen yhteisömalli, lisäksi nykysinkuille sopii paremmin uudet yhteisöt kuin sisäänpäin lämpiävät perheiden ja sukujen ihmisvetoiset vanhat seurakunnat, niistäkin on tietysti poikkeuksia mm Arkki (Vapaaseurakunta) http://www.arkki.org/index.php?menu=etusivu&page=etusivu ja Kääntöpiiri (Vapaa helluntaiseurakunta) http://www.kaantopiiri.org/

Nokia Missio ja One Way Mission ovat hyviä yhteisöjä molemmat, oikeasta Jumalan Hengen vaikutuksesta syntyneitä.

Voidaankin kysyä, eivätkö nämä täytä raamatullisen seurakuntamallin?

78

2650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voitelusta

m.koivisto itse kertoo hakeneensa kaatamisessa tarvittavan voitelun itseltään b.hinniltä torontosta, joka oli nauraen kaatanut hänet kaksi kertaa maahan ja voidellut opetuslapsekseen?

niin eihän sellaisella liikkeellä ole mitään tekemistä raamatullis- apostolisluterilaisuuden kanssa.

• yrittää.

• uskis

Lisäksi Koivisto kertoo inhonneensa karismaattisia uskovia suuresti ennen julistustehtävänsä alkua. Julistustehtävä alkoikin sitten tälläisen "kaadon" kautta. Ihmettelen, missä oli katumus ja parannuksen teko? Sen tunnustaminen, että on ollut väärässä uskovien suhteen? Tuli vain yksi mullistava tynne-elämys, sekin demonien aikaansaamaa, ja julistustehtävä alkoi. Eihä se voi niin mennä. Ihmisen täytyy syntyä uudesti ylhäältä ja kasvaa uskonelämässä, ennekuin voi hypätä saarnaajan pallille. Tosiasia näyttää Nokia mission kohdalla olevan, että kääntymätön ihminen on julistustehtävässä väärän, saatanallisen voitelun alaisena. Motiiveina luultavasti samat motiivit, kuin Noita-Simonilla. Halu tulla nähdyksi ja kuulluksi, kuitenkin ilman ristin todellista ristin kantamista.

• uskis

En ota kantaa.

• ainoastaan
        yrittää. kirjoitti:

taas valehdella Jumalan miehistä, mutta voidaan todeta linkin olevan harhaoppisten kokoontumispaikka...

pystyy sanomaan mikä on harhaa ja mikä ei? kyllä täällä on muitakin joilla on näkevät silmät ja kuulevat korvat ja jotka raamatulla osaavat arvostella, ettei sinun juttusi ole raitshenkisen uskovaisen juttuja. Rea Str taas tietää mistä puhuu, sinä et tiedä, siinä on ero!

• eipä sillä
        ainoastaan kirjoitti:

pystyy sanomaan mikä on harhaa ja mikä ei? kyllä täällä on muitakin joilla on näkevät silmät ja kuulevat korvat ja jotka raamatulla osaavat arvostella, ettei sinun juttusi ole raitshenkisen uskovaisen juttuja. Rea Str taas tietää mistä puhuu, sinä et tiedä, siinä on ero!

tulkinnalla paljon iankaikkisuusarvoa ole....

• uskis

Markku Koivisto on sanonut, että hän inhosi karismaatikkoja, ennenkuin Jumala antoi hänelle hänen palvelutehtävänsä. 95% julistuksesta on täysin Raamatullista, mutta suurella älyllä ja suunnitelmallisuudella saatana ujuttaa sekaan eksytystä. Sehän on ollut saatanan taktiikka aina. Eksyttävät henget opettavat harhaan joutuneita Markku Koiviston suulla. Menestysteologia ja heikkojen ihmisten halveksunta ujutetaan julistukseen hyvin hienovaraisesti. Nokia mission arvot ovat piilevällä tavalla kovia. Usko, tai... joudut saatanan omaksi... Sinulla on heikko usko, jos et hyväksy suoralta kädeltä kaikkea. Eräänlaista hengellistä kiristystä siis. Jumala ei koskaan pakota, uhkaa eikä manipuloi. Jmala ei halveksu vastustajia. Hän ohjaa lempeydellä ja rakkaudella lampaitaan Jumalan todelliseen tuntemissen ja täydelliseen antautumiseen. Nokia missio ei ohjaa sinua todelliseen Jumalan tuntemiseen. Nokia missio muistuttaa päällepäin mitä tahansa kristillistä toimintaa, mutta siinä juju onkin. Se ei voisi eksyttää, ellei se tuntuisi niin oikealata

• sekä.

mutu tietoasi. Ihan huvittaa tuollainen, jos et tekisi vakavia virheitä....

• seurakuntaa, joka opettaisi 100% evankeliumia? Luonnollisesti jokainen pitää omaa seurakuntaansa oikeana, mutta onko opetus ulkopuolisessa tarkastelussa täydellistä (tiedän kyllä, että ajatus ulkopuolisesta tarkastelusta on absurdi)?

Jokainen uskova voi löytää virheitä eri kirkkokuntien opeista. Tämän myötä suurin osa (ellei kaikki) ovat osittain harhaoppisia.

Tämän vuoksi kukaan ei saisi perustaa uskoaan kirkon varaan, vaan Kristus-kalliolle. Kirkko ei pelasta, vaan Jeesus.

• katsomassa
        sekä. kirjoitti:

Tuli tuossa mieleeni, että jokaisen joka arvostelee esim. Nokia missionin toimintaa, olisi syytä käydä katsomassa itse tilaisuudessa mikä henki siellä vaikuttaa. En tiedä onko arvostelijat käyneet? Mutta jos ei ole, on todella outoa arvostella toimintaa, josta ei loppujen lopuksi tiedä mitään... kuin ehkä kuulopuheiden kautta. Sen jälkeen minusta on vasta järkevää arvostella. Ja kyllä siellä uskaltaa käydä, jos usko on vakaalla pohjalla;)ei silloin tarvitse pelätä eksytystä...

• Jebulis 16

En nyt menisi ihan sanomaan, että se on saatanasta, mutta kyllä tuossa missio touhussa tuntuu joku muu henki vaikuttavan kuin Pyhä henki. Ainakin sen perusteella mitä esim. radio Deistä kuulin...

Yhtenä päivänä (tästä on jo aika kauan) olin mummollani käymässä. Hän on kova Dein ystävä ja kuuntelee sitä melkein joka päivä. Radio Dei oli tietenkin päällä silloin kun olin mummollani kyläilemässä. Siellä oli muistaakseni menossa tämä kyseinen nokian missio herätys tapahtuma, mikäs se nyt lieneekään. En muista tätä saarnaajan nimeä (olikohan hän nyt tämä Markku Koivisto), mutta äijä suorastaan HUUSI täyttä kurkkua tätä "ilosanomaansa". Huusi, kuin kuuntelijat olisivat täysiä torveloita ja kuuroja. Kysyin ihmeissäni mummoltani,että "mikä tuota ukkoa oikein vaivaa, kun pitää noin karjua". No, hän vaan vastasi, että "se on parantunut jopa kolme kertaa syövästä ja on niin into päällä ja jumala puhuttelee sitä..." ja plää pälää plaa... Meinasin sanoa, että kyllä tuossa taitaa joku muu henki vaikuttavan. Minun piti lähteä mummoltani pois kun en kerta kaikkiaan jaksanut kuunnella sitä mekastusta ja karjumista. Päänsäryn siitä vaan saa. Ihankuin olisi rokkikonsertissa ollut, niin ainakin yleisö hurrasi ja ilakoi.. keh keh..

Katselin tuossa tämän Nokian mission netti sivuja ja sen tapahtumien mainoksia. Tämä teksti pisti silmääni:
        Muutamassa viikossa

-Kävijämärä kaksinkertaistunut
        -Parantumisen määrä tuplaantunut
        -Pelastuneiden määrä moninkertaistunut ym ym..

Eli siis tässä Nokia missio touhussa siis taitaa vaan määrät merkitsevän. Kuinka paljon on ihmisiä sinne tullut ja kuinka paljon ne on parnatunut ym ym.. Mutta niinhän sitä sanotaan, määrä ei korvaa laatua.

Ja mistähän nämä nokia hemmot tietävät kuka pelastuu ja kuka ei? Kysynpähän vaan..keh keh..

• tuota kun
        Jebulis 16 kirjoitti:

En nyt menisi ihan sanomaan, että se on saatanasta, mutta kyllä tuossa missio touhussa tuntuu joku muu henki vaikuttavan kuin Pyhä henki. Ainakin sen perusteella mitä esim. radio Deistä kuulin...

Yhtenä päivänä (tästä on jo aika kauan) olin mummollani käymässä. Hän on kova Dein ystävä ja kuuntelee sitä melkein joka päivä. Radio Dei oli tietenkin päällä silloin kun olin mummollani kyläilemässä. Siellä oli muistaakseni menossa tämä kyseinen nokian missio herätys tapahtuma, mikäs se nyt lieneekään. En muista tätä saarnaajan nimeä (olikohan hän nyt tämä Markku Koivisto), mutta äijä suorastaan HUUSI täyttä kurkkua tätä "ilosanomaansa". Huusi, kuin kuuntelijat olisivat täysiä torveloita ja kuuroja. Kysyin ihmeissäni mummoltani,että "mikä tuota ukkoa oikein vaivaa, kun pitää noin karjua". No, hän vaan vastasi, että "se on parantunut jopa kolme kertaa syövästä ja on niin into päällä ja jumala puhuttelee sitä..." ja plää pälää plaa... Meinasin sanoa, että kyllä tuossa taitaa joku muu henki vaikuttavan. Minun piti lähteä mummoltani pois kun en kerta kaikkiaan jaksanut kuunnella sitä mekastusta ja karjumista. Päänsäryn siitä vaan saa. Ihankuin olisi rokkikonsertissa ollut, niin ainakin yleisö hurrasi ja ilakoi.. keh keh..

Katselin tuossa tämän Nokian mission netti sivuja ja sen tapahtumien mainoksia. Tämä teksti pisti silmääni:
        Muutamassa viikossa

Eli siis tässä Nokia missio touhussa siis taitaa vaan määrät merkitsevän. Kuinka paljon on ihmisiä sinne tullut ja kuinka paljon ne on parnatunut ym ym.. Mutta niinhän sitä sanotaan, määrä ei korvaa laatua.

Ja mistähän nämä nokia hemmot tietävät kuka pelastuu ja kuka ei? Kysynpähän vaan..keh keh..

minun radio/nettiTV/TV ei huuda kovaäänisesti ollenkaan Markku Koiviston puheen aikana... olen ymmälläni...

Sitten kuka on Pyhä Henki? Kirjoituksestasi päätellen et tunne häntä ollenkaan, suosittelen aloittamaan alusta, pelastuksesta, onko outo termi, lue se selviää: http://www.arkki.org/index.php?menu=arkki&page=uskoontulo

• hella tyttö

niin se onkin saatanasta.siitä on paljon kirjoitettu ja itse aistin markku koivistossa olevan pahan hengen.ja se hänen huutonsakin on aika epänormaalia tavallisesti kuuleville.mutta jospa hän on kuuuro??

• uskis
        sekä. kirjoitti:

on jokaisen nähtävissä, joka vaan viitsii perehtyä heidän toimintatapoihin. Mielestäni kyllä myös perustelin väitteeni. Perusteluiksi voitaisiin kyllä myös lukea monet ystävien ja tuttavien kokemukset, mutta niitä kun ei tahdota uskoa kovinkaan helposti tälläiseltä palstalla. Monella on kuitenkin tietämäni mukaan mielenterveys ollut järkkymässä toimintaan osallistumisen seurauksena. Usein kuulee seurakunnassani kerrottavan ihmisistä joiden elämään on tullut kaikkea demonista painostusta ja muita sen tyylisiä Nokia mission myötä. On ollut demonien suoranaista toimintaa ja epäsuoraa vaikutusta. En lähde nyt niillä tässä retostelemaan, koska tällä palstalla ei liene tarkoitus ylistellä saatanan töitä. Mielenterveyden järkkymisen kyseisen touhun seurauksena on sanottu johtuvan myös todellisuuden ja kuvitellun liian suuresta ristiriidasta. Tosiasiahan on, että Nokia mission piierrin kuuluvien elämässä ei ole havaittavissa Jumalan Hengen työtä, ei lisääntynyttä halua rukoilla ja lukea sanaa. Kun tämänlainen valhe herätys perustuu tunteelle, aiheuttaa se hengellisen elämän näivettymistä, kun kaikki aika kuluu tunne elämyksiä metsästettäessä. Saatana pääsee näin korvaamaan terveen uskonelämän haihattelulla ja sitä kautta raunioittamaan uskoa. Vain elävä yhteys Jumalaan ylläpitää uskoa.

• Jebulis 16
        tuota kun kirjoitti:

minun radio/nettiTV/TV ei huuda kovaäänisesti ollenkaan Markku Koiviston puheen aikana... olen ymmälläni...

Sitten kuka on Pyhä Henki? Kirjoituksestasi päätellen et tunne häntä ollenkaan, suosittelen aloittamaan alusta, pelastuksesta, onko outo termi, lue se selviää: http://www.arkki.org/index.php?menu=arkki&page=uskoontulo

Toki mummoni radiossa oli volumen säätö mahdollisuus. Kieltämättä radio oli aika kovalla, mutta siitäkin huolimatta tämän saarnaajan, oli se sitten tämä Markku Koivisto tai ei, puhe oli aikamoista huutoa. Voisiko syy olla siinä, että minä en ole tottunut tuommoiseen meuhkaamiseen, vai sitten siinä, että sinä olet tottunut jo siihen huutamiseen, joten et näe mitä omituista nyt siinä on. Toki on myös mahdollisuus, että puhumme aivan ERI saarnaajasta.

Kukako on Pyhä Henki? Itse et näköjään osannut siihen vastata kuka hän on. Minä tarkoitin tällä Pyhällä hengellä sitä, että jos tämä Nokian missio saarnaaja toimii Pyhässä Hengessä, ei hän tuollalailla huutaisi tai melskaisi. Ainakin äidiltäni (joka on uskossa) tämä tieto peräisin. Tai ainakin jotakin sinne päin. No jaa, meitä on kyllä moneksi, miten lie se sitten eri ihmisiin vaikuttaa...siis tuo pyhä henki..

"Kirjoituksestasi päätellen et tunne häntä ollenkaan, suosittelen aloittamaan alusta, pelastuksesta, onko outo termi.."

Pelastus. Ei, ei todellakaan ole outo termi, kiitoksia vaan. Tulen uskovaisesta perheestä, tosin me emme vaan kuulu mihinkään näihin isoihin seurakuntiin tai kirkkoon. En nuoresta iästäni johtuen tietenkään kaikkea ymmärrä, enkä ole uskossa, sen myönnän. Kuitenkin nämä "pääasiat" ovat hallussa...

• itselläsi
        Jebulis 16 kirjoitti:

Muutamassa viikossa

tieto/taito/valtuus arvostella kyseistä toimintaa?
        Muista jokaisesta väärästä lausunnosta teet kerran tiliä, siis väärästä.

• voi olla
        Jebulis 16 kirjoitti:

Toki mummoni radiossa oli volumen säätö mahdollisuus. Kieltämättä radio oli aika kovalla, mutta siitäkin huolimatta tämän saarnaajan, oli se sitten tämä Markku Koivisto tai ei, puhe oli aikamoista huutoa. Voisiko syy olla siinä, että minä en ole tottunut tuommoiseen meuhkaamiseen, vai sitten siinä, että sinä olet tottunut jo siihen huutamiseen, joten et näe mitä omituista nyt siinä on. Toki on myös mahdollisuus, että puhumme aivan ERI saarnaajasta.

Kukako on Pyhä Henki? Itse et näköjään osannut siihen vastata kuka hän on. Minä tarkoitin tällä Pyhällä hengellä sitä, että jos tämä Nokian missio saarnaaja toimii Pyhässä Hengessä, ei hän tuollalailla huutaisi tai melskaisi. Ainakin äidiltäni (joka on uskossa) tämä tieto peräisin. Tai ainakin jotakin sinne päin. No jaa, meitä on kyllä moneksi, miten lie se sitten eri ihmisiin vaikuttaa...siis tuo pyhä henki..

"Kirjoituksestasi päätellen et tunne häntä ollenkaan, suosittelen aloittamaan alusta, pelastuksesta, onko outo termi.."

Pelastus. Ei, ei todellakaan ole outo termi, kiitoksia vaan. Tulen uskovaisesta perheestä, tosin me emme vaan kuulu mihinkään näihin isoihin seurakuntiin tai kirkkoon. En nuoresta iästäni johtuen tietenkään kaikkea ymmärrä, enkä ole uskossa, sen myönnän. Kuitenkin nämä "pääasiat" ovat hallussa...

sinulla hallussa, koska sanot, että et ole uskossa. Ei tosiaan!

• minulla
        Jebulis 16 kirjoitti:

on eräs vanha sukulaisnainen, hänen luonaan käydessä joutuu TV:tä katsomaan aina ääni häiritsevän suurella. Hän ei myönnä huonoa kuuloaan, yrittää aina vastata jotain, vaikka ei kuule kunnolla, tulee hassuja tilanteita.

• jebulis 16
        itselläsi kirjoitti:

tieto/taito/valtuus arvostella kyseistä toimintaa?
        Muista jokaisesta väärästä lausunnosta teet kerran tiliä, siis väärästä.

..kenties arkaan paikkaan?

Taitoa ei välttämättä löydy, jos nyt pitään näin vaatimattomasti todeta. Valtuutta löytyy, saahan sitä ASIALLISESTI kommentoida ja arvostella asiasta kuin asiasta riippumatta.

"Muista jokaisesta väärästä lausunnosta teet kerran tiliä, siis väärästä."

Toki minä nyt tämän ymmärrän ja tiedänkin. Itselläni on aivan puhdas omatunto tässä asiassa ja voin vakuutta, että mistään typerästä keksitystä jutusta ei ollut kysymys tai perättömien juttujen levittämisestä, jos sitä tarkoitit.

Mielestäni kirjoitin täysin vilpittömästi,
        ihmetellen tämän Nokia mission tyyliä saarnata. Oliko siinä jotakin pahaa? Osuinko arkaan paikkaan kun tuommoinen älähdys tuli?

Pyydän mitä nöyrimmästi anteeksi, jos tämä minun aiemmin kertoma huutamalla saarnaaminen ja kouhottaminen ei pidä paikkaansa. Mutta kuinka voin olla väärässä, jos löytyy muitakin jotka ovat huomanneet saman asian? Voisitko SINÄ kertoa, onko tässä mitään PERÄÄ? Mitä?

• jebulis 16
        voi olla kirjoitti:

sinulla hallussa, koska sanot, että et ole uskossa. Ei tosiaan!

..vaikka olisikin, se ei minua vielä pelasta. Ja piste.

En tiedä kuulutko SINÄ ns. oikeisiin, oikeasti uskossa oleviin ihmisiin, vai niihin jotka kulkevat virran mukana seurakunnassa ja ovat muka uskossa. Tai käyvät seurakunnassa, koska siel on kivaa ja hyvä meininki, muulla ei sitten ole väliä. Hmmm, ken tietää. Minä voi ainakin itse rehellisesti sanoa, että en ole uskossa. VIELÄ. Pystytkö sinä vastaamaan rehellisesti, että oletko uskossa vai et?

• jebulis 16
        minulla kirjoitti:

on eräs vanha sukulaisnainen, hänen luonaan käydessä joutuu TV:tä katsomaan aina ääni häiritsevän suurella. Hän ei myönnä huonoa kuuloaan, yrittää aina vastata jotain, vaikka ei kuule kunnolla, tulee hassuja tilanteita.

Mitenkäs tämä mummoni kuulo minun kuulemaani vaikuttaa? Keties tarkoitit, että minä kuulin huonosti, vai kuinka? :)

• minä sanon
        jebulis 16 kirjoitti:

..vaikka olisikin, se ei minua vielä pelasta. Ja piste.

En tiedä kuulutko SINÄ ns. oikeisiin, oikeasti uskossa oleviin ihmisiin, vai niihin jotka kulkevat virran mukana seurakunnassa ja ovat muka uskossa. Tai käyvät seurakunnassa, koska siel on kivaa ja hyvä meininki, muulla ei sitten ole väliä. Hmmm, ken tietää. Minä voi ainakin itse rehellisesti sanoa, että en ole uskossa. VIELÄ. Pystytkö sinä vastaamaan rehellisesti, että oletko uskossa vai et?

sinulle:Jeesus Kristus, Jumalan Poika on ainoa toivoni.Uskoni ja tulevaisuuteni lepää yksinomaan ja ainoastaan Hänessä!
        Tunnustan Hänet Herrakseni ja Vapahtajakseni.
        Ei ole omia ansioista, kaikki on Hänen ansiota.

• arkaan paikkaan.
        jebulis 16 kirjoitti:

..kenties arkaan paikkaan?

Taitoa ei välttämättä löydy, jos nyt pitään näin vaatimattomasti todeta. Valtuutta löytyy, saahan sitä ASIALLISESTI kommentoida ja arvostella asiasta kuin asiasta riippumatta.

"Muista jokaisesta väärästä lausunnosta teet kerran tiliä, siis väärästä."

Toki minä nyt tämän ymmärrän ja tiedänkin. Itselläni on aivan puhdas omatunto tässä asiassa ja voin vakuutta, että mistään typerästä keksitystä jutusta ei ollut kysymys tai perättömien juttujen levittämisestä, jos sitä tarkoitit.

Mielestäni kirjoitin täysin vilpittömästi,
        ihmetellen tämän Nokia mission tyyliä saarnata. Oliko siinä jotakin pahaa? Osuinko arkaan paikkaan kun tuommoinen älähdys tuli?

Pyydän mitä nöyrimmästi anteeksi, jos tämä minun aiemmin kertoma huutamalla saarnaaminen ja kouhottaminen ei pidä paikkaansa. Mutta kuinka voin olla väärässä, jos löytyy muitakin jotka ovat huomanneet saman asian? Voisitko SINÄ kertoa, onko tässä mitään PERÄÄ? Mitä?

Ole vapaa.
        Kannattaa kuitenkin olla varovainen lausunnoissaan.
        Ettei havattaisi "sotivan" itse Herraa vastaan, kuten Raamatussa varoitetaan.Siksi.

• Laurentius kirjoitti:

seurakuntaa, joka opettaisi 100% evankeliumia? Luonnollisesti jokainen pitää omaa seurakuntaansa oikeana, mutta onko opetus ulkopuolisessa tarkastelussa täydellistä (tiedän kyllä, että ajatus ulkopuolisesta tarkastelusta on absurdi)?

Jokainen uskova voi löytää virheitä eri kirkkokuntien opeista. Tämän myötä suurin osa (ellei kaikki) ovat osittain harhaoppisia.

Tämän vuoksi kukaan ei saisi perustaa uskoaan kirkon varaan, vaan Kristus-kalliolle. Kirkko ei pelasta, vaan Jeesus.

Harhaoppi ja puutteellinen opetus ovat eri asia. Harhaoppi kieltää Jeesuksen persoonan tavalla tai toisella, mutta puutteellinen opetus Hänestä näkee Hänet rajoitetusti. Suunnilleen näin nuori veljeni Kristuksessa.

• nnikuin
        jebulis 16 kirjoitti:

Mitenkäs tämä mummoni kuulo minun kuulemaani vaikuttaa? Keties tarkoitit, että minä kuulin huonosti, vai kuinka? :)

sukulaiseni...

• jukka.finland kirjoitti:

Harhaoppi ja puutteellinen opetus ovat eri asia. Harhaoppi kieltää Jeesuksen persoonan tavalla tai toisella, mutta puutteellinen opetus Hänestä näkee Hänet rajoitetusti. Suunnilleen näin nuori veljeni Kristuksessa.

Kiitos tarkennuksesta Jukka :)

Tarkoitukseni oli lähinnä osoittaa, ettei ole täydellistä kirkkokuntaa. Kirkko on aina vajavainen ihmisen toiminnan tulos, mutta Jumalan seurakunta, Kristuksen ruumis on täydellinen. Kirkko ja sen oppi ei pelasta, vaan usko Jeesukseen. Minulla vain on vaikeuksia ymmärtää ihmisiä, jotka kiistelevät opeistaan minkä kerkeävät, eivätkä ymmärrä keskittyä olennaiseen.

Siunausta :)

• maple72

Nokia Missio evankelioi ihmisiä ja tähtää ihmisten uskoontuloon eli tekee juuri sitä, mihin Raamatussa kehotetaan.

Siunausta heille!

• Nokia missio saatanasta?kylläpä on rohkea joka tollasta sanoo,Raamatussa sanotaan,että jos se ole Jumalasta se tyhjään raukeaa mutta jos se on Jumalasta niin VAROKAA,ettei teitä havaittaisi sotivan Jumalaa vastaan.Jossain päin Apostolien tekoja tämä on.Arvioida voi asioita ja sellaisen kuuluu kestää hengellisessä mielessä,mutta kun sanotaan jostain,että tämä on saatanasta,menee todella pyhille alueille. Jeesuksesta sanottiin että hän on saatanasta,niin sen hän piti todella pahana asiana.Ja kun Nokia mission kautta saa elämäänsä uuden suunnan,vapautuu juuri tämän saatanan otteesta niin miten se voi olla saatanasta?saatanako pelastaa siellä ihmisiä?No,ei varmasti,sitä hän ei tahdo tehdä,päinvastoin,Se "missio"mikä on kaduillamme perjantai/lauantaisin on saatanan tekosia,mene sinne katsomaan ja mieti mitä olet sanonut.Muut kristityt ovat vain kateellisia kun jossain Jumala pääsee toimimaan,painotan sanaa PÄÄSEE.Kyllä täytyy surulla ihmetellä sitä kristittyjen joukkoa joka keskittyy ja antaa voimaansa NokiaMission panetteluun.

• seurakuntamalli

Ihmiset, jotka jättävät oman seurakuntansa ja siellä olevan yhteyden osallistuakseen vain joidenkin irrallisten toimintamuotojen tilaisuuksiin, toimivat vastoin Raamatun sanaa.

Hepr.10:25
      "älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."

Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei tule jättää omaa seurakunnan kokousta.

><

Vai niin. Oman seurakunnan yhteys on vain suhteiden hoitoa vapaa-ajalla. Sillä ajalla, mikä sattuu jäämään jäljelle noiden muiden toimintojen jälkeen. Ehtoollisyhteyskin hoidetaan jossain "Missiossa" eikä seurakunnassa. Entäs kaste?

Toivoa sopii, että ainakin helluntailaiset pysyisivät omissa seurakunnissaan ja hoitaisivat suhteita muihin uskoviin vapaa-ajallaan. Sillä, mikä jää yli oman seurakunnan yhteydestä.

Toinen ratkaisu, ehkä vielä parempi, olisi, että nuo "Missiot" järjestäytyisivät todellakin omiksi seurakunnikseen, kun heillä kerran on kaikki "tykötarpeet" omasta takaa.
      Eihän kukaan kiellä vaihtamasta seurakuntaa.

• tehtävistä pois

psyykkisten heikkouksien takia, ei hengenlisen heikkouden. He ovat siirtyneet Nokia Missioon, joka on armollinen yhteisö tehdä asioita. Seurakunta on kova yhnteisö ilman herätystä, tätä puoltaa kirkon tutkimus seurakuntien työpaikkakiusaamisesta. Sama kokemus on hengettömistä järjellä johdetuista vapaista suunnista. Siksi näitä ns cityseurakuntia syntyy osittain ja myös uuden herätysnäyn myötä myös. Mutta vanha yhteisö One Way Mission on hyvä esimerkki syrjäytyneiden ihmisten auttammisesta.

On myös huomattava ettei tavallinen pysähtynyt seurakunta tarjoa muuta kuin penkissä istumisen, saman saarnan kerta toisensa jälkeen. Itse toimin monta vuotta Perjantai Kristukselle toiminnassa ja meidän seurakunta kannusti siihen toimintaan. Sieltä tuli myös uusia seurakuntalaisia.

Näkemykseni on, että Herra nostaa tälläisia liikkeitä, koska vanhat seurakunnat ovat torjuneet herätyksen ja Pyhän Hengen uudistuksen. Uusi viini täytyy laskea uusiin leileihin, kun vanhat eivät sitä kestä.

Siiten en ymmärrä tuota kovasti jankattua raamatullista seurakuntamallia, joka todennäköisesti kumpuaa lahkohengestä nykyisin ja seurakunnan tulojen vähyyden aiheuttamista ongelmista. Kun oikea ongelma on Pyhän Hengen torjuminen oman mutu tunteen mukaan. Herätyssseurakunnilla ei ole lahkohenkeä eikä taloushuolia.

Mikä on tuo paljon puhuttu oikea seurakuntamalli raamatun mukaan?

• tai kolme

on kokoontunut Jeesuksen nimessä, siinä on seurakunta.
        Seurakunta muodostuu uskovista ihmisistä, ei mistään rakennuksista, tai tietystä paikasta.

• nuo...
        tehtävistä pois kirjoitti:

psyykkisten heikkouksien takia, ei hengenlisen heikkouden. He ovat siirtyneet Nokia Missioon, joka on armollinen yhteisö tehdä asioita. Seurakunta on kova yhnteisö ilman herätystä, tätä puoltaa kirkon tutkimus seurakuntien työpaikkakiusaamisesta. Sama kokemus on hengettömistä järjellä johdetuista vapaista suunnista. Siksi näitä ns cityseurakuntia syntyy osittain ja myös uuden herätysnäyn myötä myös. Mutta vanha yhteisö One Way Mission on hyvä esimerkki syrjäytyneiden ihmisten auttammisesta.

On myös huomattava ettei tavallinen pysähtynyt seurakunta tarjoa muuta kuin penkissä istumisen, saman saarnan kerta toisensa jälkeen. Itse toimin monta vuotta Perjantai Kristukselle toiminnassa ja meidän seurakunta kannusti siihen toimintaan. Sieltä tuli myös uusia seurakuntalaisia.

Näkemykseni on, että Herra nostaa tälläisia liikkeitä, koska vanhat seurakunnat ovat torjuneet herätyksen ja Pyhän Hengen uudistuksen. Uusi viini täytyy laskea uusiin leileihin, kun vanhat eivät sitä kestä.

Siiten en ymmärrä tuota kovasti jankattua raamatullista seurakuntamallia, joka todennäköisesti kumpuaa lahkohengestä nykyisin ja seurakunnan tulojen vähyyden aiheuttamista ongelmista. Kun oikea ongelma on Pyhän Hengen torjuminen oman mutu tunteen mukaan. Herätyssseurakunnilla ei ole lahkohenkeä eikä taloushuolia.

perjantai Kristukselle illat ole olleet jo monia vuosia? varmaan yli kuusi vuotta. one way mission ei todellakaan ole mikään uusi juttu. mutta tietääkseni monet ns.laitapuolen kulkijat ovat tulleet uskoon noissa perjantai Kristukselle-illoissa.

minullakin on täällä kotona monenmoisia hengellisiä kirjoja. Valmistu Jumalan käyttöön on varmasti yksi "raitishenkisimmistä" kirjoista mitä olen lukenut.

• Tarkastelija
        nuo... kirjoitti:

perjantai Kristukselle illat ole olleet jo monia vuosia? varmaan yli kuusi vuotta. one way mission ei todellakaan ole mikään uusi juttu. mutta tietääkseni monet ns.laitapuolen kulkijat ovat tulleet uskoon noissa perjantai Kristukselle-illoissa.

minullakin on täällä kotona monenmoisia hengellisiä kirjoja. Valmistu Jumalan käyttöön on varmasti yksi "raitishenkisimmistä" kirjoista mitä olen lukenut.

Mikä on One Way Mission?

OWM syntyi Suomessa muutamien maan hiljaisten unelmasta saada auttaa lähimmäisiään ja levittää evankeliumia. OWM ei ole suuri valtion tuella toimiva instituutio. Se saa rahoituksensa yksityisiltä ihmisiltä ja sponsoroivilta yrityksiltä. OWM:n näkynä on tukea ja auttaa rivikristittyjä ottamaan paikkansa Jumalan suunnitelmissa.

OWM:n syntysanat lausuttiin v.1983 Perjantai Kristukselle -kampanjan käynnistyessä Helsingissä. Se rekisteröityi vuonna 1984 nimellä Perjantai-koti ry. Työn laajennuttua monille uusille työsaroille Suomessa ja ulkomailla yhdistys muutti nimekseen One Way Mission ry. Perjantai Kristukselle -kampanja jatkuu edelleen yhtenä yhdistyksen työmuotona kotimaassa.

Lähes kaikki toiminta kotimaassa tapahtuu vapaaehtoisin voimin. OWM pyrkii käyttämään varat mahdollisimman kokonaisvaltaisesti evankeliumin työhön. Lähetyskentillä panostamme paikallisiin kristittyihin lähettäen heitä työhön oman kansansa auttamiseksi.

OWM pyrkii toimimaan ulkomailla paikallisten seurakuntien ja järjestöjen kautta ja niiden kanssa yhteistyössä rekisteröitymättä omaksi organisaatioksi. Näin järjestö kykenee parhaiten tukemaan paikallista herätystä ja seurakuntia.

OWM on yhteiskristillinen organisaatio, joka pyrkii opetuksessaan ja toiminnassaan voimakkaasti Kristus-keskeisyyteen. One Way -Yksi Tie- on kansainvälisesti tunnettu käsite, joka viittaa Kristukseen. Jeesus sanoi: "Minä olen tie". OWM:n teologiasta kertoo parhaiten toiminnanjohtaja Tapani Suonnon kirja "Valmistu Jumalan käyttöön".

• seurakunta
        tai kolme kirjoitti:

on kokoontunut Jeesuksen nimessä, siinä on seurakunta.
        Seurakunta muodostuu uskovista ihmisistä, ei mistään rakennuksista, tai tietystä paikasta.

Kuka on väittänyt rakennuksia tai paikkoja seurakunnaksi.Tuskin siten ajattelevaa löytyy.

Seurakunta on uskovien yhteisö, jolla on oma raamatullinen, uustestamentillinen järjestyksensä.
        Järjestykseen kuuluvat vanhimmat, jotka johtavat seurakuntaa ja työntekijät, jotka hoitavat kutsumustehtäväänsä opettajina, paimenina jne. Lisäksi on diakoneja, avustajia, opettajia, monia muita seurakuntavirkoja, joista voi lukea UT:sta. Seurakunnalle on annettu myös armolahjat käyttöön. Ne eivät, kielilläpuhumista lukuunottamatta, ole yksityiselle ihmiselle annettuja, vaan seurakunnalle, sen rakentumiseksi.

Seurakuntajärjestys/seurakuntamalli ei ole Pyhän Hengen työn este. Päinvastoin. Pyhä Henki toimii siellä, missä halutaan toimia Raamatun opetuksen mukaisesti.

Kumpi on tärkeämpi: astia vai siinä oleva vesi?
        Minusta sisältö on aina tärkeämpi, mutta ilman muotoa ei ole sisältöä. Miten pidät veden "kasassa", ellei se ole astiassa. Niinhän on myös sen elävän veden laita, jota Jeesus antaa. Se on meissä (astioissa)ja tulee meissä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.

Sama koskee seurakuntaa. Silläkin on oltava muoto, jotta sisältökin voisi olla olemassa. Muoto ei tietenkään tarkoita muodollisuutta. Pyhä Henki toimii niin kuin parhaaksi näkee. Kun Herra itse saa johtaa seurakuntaa, niin kaikki toimii hyvin ja seurakunta on elävä, kaavoihin kangistumaton todellinen yhteys.

Missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimessä, siinä Hän on luvannut olla heidän keskellään. Voi kai sitäkin seurakunnaksi nimittää, mutta sanoisin, että se on pikemminkin noiden kahden-kolmen muodostama uskovien yhteys, ei varsinainen seurakunta.

Jumalan Henki toimii "vanhoissa seurakunnissa", joiksi joskus pilkallisestikin nimitellään paikallisia perusseurakuntia. Voi olla, että joissakin on kangistuttu kaavoihin ja vesi on samentunut. Silloin pitäisi pyrkiä vaikuttamaan rukoilemalla ja osoittamalla itse, mitä merkitsee, kun saa uutta vettä ja virtaa.
        Seurakunnat voivat elpyä vain Pyhän Hengen virvoittavsta vaikutuksesta. Rukoillaan sitä.

• seurakunta
        tehtävistä pois kirjoitti:

> Uusi viini täytyy laskea uusiin leileihin, kun vanhat eivät sitä kestä.<

En tuosta "uudesta viinistä" tiedä.
        Käsitykseni mukaan se juovuttaa.

Mutta mikä minä olen estämään Pyhän Hengen työtä.
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo.

Olen vain ajatellut, että vanhassa vara parempi.
        Herran Henki toimii vanhoissa seurakunnissakin.
        Olen sen itse nähnyt ja kokenut. Herätystä on. Rukousiltojen kävijämäärät ovat moninkertaistuneet. Ihmisiä tulee uskoon ja armolahjat vaikuttavat.

Järjellä johdettu seurakunta ei ole välttämättä hengetön kuten annat ymmärtää.
        Järjettömästi johdettu ei voi olla hengellinenkään.

• siis
        seurakunta kirjoitti:

> Uusi viini täytyy laskea uusiin leileihin, kun vanhat eivät sitä kestä.<

En tuosta "uudesta viinistä" tiedä.
        Käsitykseni mukaan se juovuttaa.

Mutta mikä minä olen estämään Pyhän Hengen työtä.
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo.

Olen vain ajatellut, että vanhassa vara parempi.
        Herran Henki toimii vanhoissa seurakunnissakin.
        Olen sen itse nähnyt ja kokenut. Herätystä on. Rukousiltojen kävijämäärät ovat moninkertaistuneet. Ihmisiä tulee uskoon ja armolahjat vaikuttavat.

Järjellä johdettu seurakunta ei ole välttämättä hengetön kuten annat ymmärtää.
        Järjettömästi johdettu ei voi olla hengellinenkään.

Herra ei millään tavoin tai vain vähän pääsee vaikuttamaan seurakunnan toimintaan.

• hellarintytär

hellarit on mielettömän uteliasta porukkaa!niiden täytyy tietää kaikki yksityiskohtia myöten mutta kas kummaa he eivät puhu yhtään mitään omista asioistaan.aika kieroa touhua!!!

ja ne on siksi "osallistuvia" että saavat kirkkaamman kruunun ja siksi että he ovat ajan tasalla kuulemassa mehevimmät juorut.

olen kuullut eräästä henkilöstä.....jonka pitää netin kautta ottaa tiedot kenen auto on kyseessä jos näkee jonkun sellaisen rekisterin josta hän ei tiedä....

tällaisiakin sattuu olemaan siellä sun täällä...itseäni ei moiset kiinnosta,kiinnostuksen kohteeni on vallan muut jutut....

• vai.

mitä...

• Aila Orvokki
        vai. kirjoitti:

mitä...

.kaksi eri asiaa!

.mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa eikös ne niin sano?

.itse en henkilökohtaisesti pidä juoruilusta.sillä minua ei ihan oikeesti kiinnosta epäolennaiset.

.olen paneutunut enemminkin olennaisiin.ja tämän päivän ongelmiin joita on aina mahdollista muuttaa ja tehdä maailma paremmaksi.

.runous,musiikki,hiljaisuus,taide,ym. sisäinen eheytyminen ja paraneminen on paljon hoitavampaa ja hyödyllisempää kuin tietää mikä rekisteri kellekin kuuluu...

..eiks niin....

terv.AILA ORVOKKI

• MITTAPUUN MUKAAN
        Aila Orvokki kirjoitti:

.kaksi eri asiaa!

.mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa eikös ne niin sano?

.itse en henkilökohtaisesti pidä juoruilusta.sillä minua ei ihan oikeesti kiinnosta epäolennaiset.

.olen paneutunut enemminkin olennaisiin.ja tämän päivän ongelmiin joita on aina mahdollista muuttaa ja tehdä maailma paremmaksi.

.runous,musiikki,hiljaisuus,taide,ym. sisäinen eheytyminen ja paraneminen on paljon hoitavampaa ja hyödyllisempää kuin tietää mikä rekisteri kellekin kuuluu...

..eiks niin....

terv.AILA ORVOKKI

kyseenalainen, saatikka sitten Pyhän Jumalan edessä...

• Aila Orvokki
        MITTAPUUN MUKAAN kirjoitti:

kyseenalainen, saatikka sitten Pyhän Jumalan edessä...

..et vastannut mulle kysymykseeni kun kysyin Kuolleet ruusut osastolla kysymyksen...miksi et vastaa siihen? vaan yrität vierittää pikkusiskosi syyksi kaiken?

..Selvää kiertelyä.Ei Pyhä Jumala ainakaan tuollaisesta tykkää.Tai mikä pyhä jumala sitten sinulla on sitä en tiedä?

terv.Aila-Orvokki

• eero,
        Aila Orvokki kirjoitti:

..et vastannut mulle kysymykseeni kun kysyin Kuolleet ruusut osastolla kysymyksen...miksi et vastaa siihen? vaan yrität vierittää pikkusiskosi syyksi kaiken?

..Selvää kiertelyä.Ei Pyhä Jumala ainakaan tuollaisesta tykkää.Tai mikä pyhä jumala sitten sinulla on sitä en tiedä?

terv.Aila-Orvokki

kysyppä eilalta itseltään.

• Tarkastelija

One Way Mission

Arkki

Kääntöpiiri

• ennustettu tulevan

"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

ja menevät uudestikastattamaan itseään vieraan hengen alle, sillä kirjoitettu on että vain
      "yksi kaste" on Jumalan säätämys ja teko.

• oot ulalla

ja se kaste on aikuisten upotuskaste.

• laittaa

• ja se

tapahtukoon Jeesukseen uskovana.
        Se on Pyhän Hengen johdatusta ja löytyy sanasta.

• Markku Tampio

tarkoitat noilla lahkoilla esim. jehovantodistajia, mormooneja, krisnoja, torontolaisuutta sekä idän uskontojen monijumalisuuden kirjoa, niin olet varoituksessasi oikealla tiellä, sillä juuri noissa toimii aivan todistetusti eksytyksen henkivallat.

Mutta mikäli sinä tarkoitat lahkoilla näitä helluntai-, sekä vapaakirkollisia yhteisöitämme, jotka ovat kirkkokuntia aivan samalla tavalla kuin ev.luth.kirkkokin on, niin kerro nyt meille kaikille se tosiasia, milloinka Jeesus Kristus sekä Pyhä Henki on helluntai-, sekä vaaseurakunnissamme vaihdettu eksytyksen ja valheen henkeen?

Määrittele nyt tosiasioihin perustuen tarkasti se aika, koska tuollaista on sinun mielestäsi tapahtunut.

• Huomautus
        Markku Tampio kirjoitti:

tarkoitat noilla lahkoilla esim. jehovantodistajia, mormooneja, krisnoja, torontolaisuutta sekä idän uskontojen monijumalisuuden kirjoa, niin olet varoituksessasi oikealla tiellä, sillä juuri noissa toimii aivan todistetusti eksytyksen henkivallat.

Mutta mikäli sinä tarkoitat lahkoilla näitä helluntai-, sekä vapaakirkollisia yhteisöitämme, jotka ovat kirkkokuntia aivan samalla tavalla kuin ev.luth.kirkkokin on, niin kerro nyt meille kaikille se tosiasia, milloinka Jeesus Kristus sekä Pyhä Henki on helluntai-, sekä vaaseurakunnissamme vaihdettu eksytyksen ja valheen henkeen?

Määrittele nyt tosiasioihin perustuen tarkasti se aika, koska tuollaista on sinun mielestäsi tapahtunut.

http://www.tacf.org/

• Markku Tampio

johtuvan, että Nokiamissio ja tuo toinen ovat lähteneet houkuttelemaan jo Kristukselle voitettuja sieluja omaan leiriinsä toisista seurakunnista, niinkuin sinä itse kerrot.

Eikä sellainen venkkulanpeli aivan taatustikaan ole Jumalan tahto.

Vaan Jumalan tahto on se, että Kristukselle voitetut sielut tekevät työtä seurakunnassaan sekä rukoilevat siellä sen paikkakunnan puolesta Herraa, johonka Isä Jumala on tuon Kristukselle pelastetun sielun johdattanut vakituisesti asumaan.

Ei ne 'muotomenot' suinkaan täytä hyvää ja Jumalan mielen mukaista seurakuntamallia, vaan yhteisö, joka todella tekee Jumalan tahdon elämässään, sillä juuri se on se oikea Jumalan mielen mukainen yhteisö, johonka Jumala mielistyy.
      Sen huomaa siitä, että armolahjat toimivat kaikkien jäsenten kohdalla henkilöön katsomatta, niinkuin vain Pyhä Henki on kenellekin armolahjansa antanut, eikä vain ja ainoastaan yhteisön johtoportaan taholla.
      Sillä koska seurakuntayhteisö on 'keuhkot' joilla Pyhä Henki hengittää, niin kenenkään ei tarvitse lähteä hakemaan 'voitelua' ulkomailla asuvalta ihmiseltä, koska Isä Jumala Itse lähettää 'voitelijan' ajallaan, kun tarvetta siihen ilmenee. Eikä sitä Hengen voitelua kukaan ihminen voi toiselle antaa, sillä Pyhä Henki on Hän, joka voitelee Jumalan öljyllä ja viinillä omansa. Siis ainoastaan Pyhä Henki.

Kysyessäni tuossa muutama päivä aiemmin mm. kasteasiaa sinulta, sinä 'väistit' kysymykseni laittamalla linkin toisensa perään vastaukseksi.
      Mutta älä enää sitä tee, kun kuka tahansa kysyy sinulta jotain, sillä me odotamme sinulta kysyessämme nimenomaan sinulta vastausta kysymyksiimme, emmekä suinkaan joltain johdon yleiseltä 'selitysosastolta'.

Ja ellet sinä kykene vastaamaan edes yksinkertaisempaan kysymykseemme suoraan, niin sanon, että näin ollenhan sinä kuulut varsinaiseen luikurien sakkiin ja eksyneitten eksyttäjien porukoihin, joilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisen Pyhän Hengen kanssa.

Millä tavoin sinä vastaat meidän kysymyksiimme, se riippuu aivan siitä, missä 'hengessä' sinä vaellat. Joko Jumalan Hengessä tai saatanan hengessä. Valinta on omasi.

• kylässä käydä

kun ei alvariinsa ole.

• Tarkastelija

"johtuvan, että Nokiamissio ja tuo toinen ovat lähteneet houkuttelemaan jo Kristukselle voitettuja sieluja omaan leiriinsä toisista seurakunnista, niinkuin sinä itse kerrot"

- En ole kertonut tälläista, se on sinun mutu tietoasi

- Markku Koivisto evlut kirkon jäsen kehoittaa nimenomaan toimimaan omassa seurakunnassaan, jos tälläinen yhteys on. Samoin Tapani Suonto, joka itse on Espoon Helluntaiseurakunnan jäsen.

- Tosi asia on, että monet ovat aktiivisia monessa paikassa. Ja toisekseen en näe raamatunmukaiseksi jäädä kuolleeseen seurakuntaan, jos mikään muutos ei ole mahdollinen.´

- Toinen asia on, että nämä yhteisöt ovat tuoneet uusia jäseniä vanhoihin seurakuntiin enemmän, kuin mikään niiden oma toiminta esim pääkaupunkiseudulla, eli uskomattomia pelastuu. Lisäksi on syytä iloita kun maailmasta tulee uusia pelastuneita ihmisiä suureen globaaliin Jumalan seurakuntaan.

"Kysyessäni tuossa muutama päivä aiemmin mm. kasteasiaa sinulta, sinä 'väistit' kysymykseni laittamalla linkin toisensa perään vastaukseksi.
        Mutta älä enää sitä tee, kun kuka tahansa kysyy sinulta jotain, sillä me odotamme sinulta kysyessämme nimenomaan sinulta vastausta kysymyksiimme, emmekä suinkaan joltain johdon yleiseltä 'selitysosastolta'. "

- Keneltä olet kysynyt kasteasiaa? En tiedä asiasta mitään? Tarkenna asiaa, en kiistele kasteesta, ei ole raamatullista.

"helluntailaisen Pyhän Hengen kanssa."

- En usko Pyhän Hengen tunnustautuvan helluntailaiseksi, näkemys on lahkohenkinen.

"Vaan Jumalan tahto on se, että Kristukselle voitetut sielut tekevät työtä seurakunnassaan sekä rukoilevat siellä sen paikkakunnan puolesta Herraa, johonka Isä Jumala on tuon Kristukselle pelastetun sielun johdattanut vakituisesti asumaan."

- Valitettavasti tälläisia seurakuntia on niukasti Suomessa tarpeeseen nähden, eikä paikallisesti varsinkaan.

"Ei ne 'muotomenot' suinkaan täytä hyvää ja Jumalan mielen mukaista seurakuntamallia, vaan yhteisö, joka todella tekee Jumalan tahdon elämässään, sillä juuri se on se oikea Jumalan mielen mukainen yhteisö, johonka Jumala mielistyy.
        Sen huomaa siitä, että armolahjat toimivat kaikkien jäsenten kohdalla henkilöön katsomatta, niinkuin vain Pyhä Henki on kenellekin armolahjansa antanut, eikä vain ja ainoastaan yhteisön johtoportaan taholla.
        Sillä koska seurakuntayhteisö on 'keuhkot' joilla Pyhä Henki hengittää, niin kenenkään ei tarvitse lähteä hakemaan 'voitelua' ulkomailla asuvalta ihmiseltä, koska Isä Jumala Itse lähettää 'voitelijan' ajallaan, kun tarvetta siihen ilmenee. Eikä sitä Hengen voitelua kukaan ihminen voi toiselle antaa, sillä Pyhä Henki on Hän, joka voitelee Jumalan öljyllä ja viinillä omansa. Siis ainoastaan Pyhä Henki."

- Pääosin oikeaa asiaa, mutta tuo, että Jumalaa ei kannattaisi lähteä kohtaamaan erityisiin Pyhän Hengen kohtaamiseen ja parantumiseen valmistettuihin keidastilaisuuksiin en voi yhtyä, itsekin tulin uskoon Vapaakirkon nuorisopäivillä. Tosiasia on, että erityisesti Jumalalle antautuneet ihmiset kykenevät välittämään siunausta apostolien tekojen mallin mukaisesti kätten päällepanon, profetian ja muun siunaamisen välityksellä. Ihanne olisi tuo, että kaikki olisivat Jumalan pappeja, mutta ei se vapaissa suunnissakaan ole toteutunut, penkinlämmittäjä on usein lähempänä totuutta.

• Markku Tampio
        Tarkastelija kirjoitti:

"johtuvan, että Nokiamissio ja tuo toinen ovat lähteneet houkuttelemaan jo Kristukselle voitettuja sieluja omaan leiriinsä toisista seurakunnista, niinkuin sinä itse kerrot"

- En ole kertonut tälläista, se on sinun mutu tietoasi

- Markku Koivisto evlut kirkon jäsen kehoittaa nimenomaan toimimaan omassa seurakunnassaan, jos tälläinen yhteys on. Samoin Tapani Suonto, joka itse on Espoon Helluntaiseurakunnan jäsen.

- Tosi asia on, että monet ovat aktiivisia monessa paikassa. Ja toisekseen en näe raamatunmukaiseksi jäädä kuolleeseen seurakuntaan, jos mikään muutos ei ole mahdollinen.´

- Toinen asia on, että nämä yhteisöt ovat tuoneet uusia jäseniä vanhoihin seurakuntiin enemmän, kuin mikään niiden oma toiminta esim pääkaupunkiseudulla, eli uskomattomia pelastuu. Lisäksi on syytä iloita kun maailmasta tulee uusia pelastuneita ihmisiä suureen globaaliin Jumalan seurakuntaan.

"Kysyessäni tuossa muutama päivä aiemmin mm. kasteasiaa sinulta, sinä 'väistit' kysymykseni laittamalla linkin toisensa perään vastaukseksi.
        Mutta älä enää sitä tee, kun kuka tahansa kysyy sinulta jotain, sillä me odotamme sinulta kysyessämme nimenomaan sinulta vastausta kysymyksiimme, emmekä suinkaan joltain johdon yleiseltä 'selitysosastolta'. "

- Keneltä olet kysynyt kasteasiaa? En tiedä asiasta mitään? Tarkenna asiaa, en kiistele kasteesta, ei ole raamatullista.

"helluntailaisen Pyhän Hengen kanssa."

- En usko Pyhän Hengen tunnustautuvan helluntailaiseksi, näkemys on lahkohenkinen.

"Vaan Jumalan tahto on se, että Kristukselle voitetut sielut tekevät työtä seurakunnassaan sekä rukoilevat siellä sen paikkakunnan puolesta Herraa, johonka Isä Jumala on tuon Kristukselle pelastetun sielun johdattanut vakituisesti asumaan."

- Valitettavasti tälläisia seurakuntia on niukasti Suomessa tarpeeseen nähden, eikä paikallisesti varsinkaan.

"Ei ne 'muotomenot' suinkaan täytä hyvää ja Jumalan mielen mukaista seurakuntamallia, vaan yhteisö, joka todella tekee Jumalan tahdon elämässään, sillä juuri se on se oikea Jumalan mielen mukainen yhteisö, johonka Jumala mielistyy.
        Sillä koska seurakuntayhteisö on 'keuhkot' joilla Pyhä Henki hengittää, niin kenenkään ei tarvitse lähteä hakemaan 'voitelua' ulkomailla asuvalta ihmiseltä, koska Isä Jumala Itse lähettää 'voitelijan' ajallaan, kun tarvetta siihen ilmenee. Eikä sitä Hengen voitelua kukaan ihminen voi toiselle antaa, sillä Pyhä Henki on Hän, joka voitelee Jumalan öljyllä ja viinillä omansa. Siis ainoastaan Pyhä Henki."

- Pääosin oikeaa asiaa, mutta tuo, että Jumalaa ei kannattaisi lähteä kohtaamaan erityisiin Pyhän Hengen kohtaamiseen ja parantumiseen valmistettuihin keidastilaisuuksiin en voi yhtyä, itsekin tulin uskoon Vapaakirkon nuorisopäivillä. Tosiasia on, että erityisesti Jumalalle antautuneet ihmiset kykenevät välittämään siunausta apostolien tekojen mallin mukaisesti kätten päällepanon, profetian ja muun siunaamisen välityksellä. Ihanne olisi tuo, että kaikki olisivat Jumalan pappeja, mutta ei se vapaissa suunnissakaan ole toteutunut, penkinlämmittäjä on usein lähempänä totuutta.

ensimmäisestä kohdasta tuo loppulause: 'niinkuin itse kerroit', niin asiaan tulee realistisempi kuvaus nokian toiminnasta, josta minulle ei ole muodostunut sitä 'mutu' tietoa laisinkaan.

Kasteasiaa ei eräs 'toinen' nokialaisuuden kannattaja myöskään halunnut kommentoida, niinkuin et sinäkään. Vetoat epäraamatulliseksi aiheeksi, vaikka ev.luth.kirkko edelleenkin kastaa lapset vauvaikäisinä. Ja Koivisto on luterilainen pappi, joka Julistaa Raamatun sanaa.

Anteeksi. Tuossa minulla sattui pieni kömmähdys, kun esittelin Pyhän Hengen olevan ikäänkuin 'helluntailainen', vaikka tarkoitukseni oli esittää asia apostolisen ajan helluntain Henkenä, niinkuin on kirjoitettu Ap.t. 2:1-4.

Seurakuntia meillä on melkein joka kaupungissamme ainakin kaksi. Monissa on sekä helluntai-, että vapaaseurakunta. Eivätkä kaikki jäsenet suinkaan nuku, vaan toimivat aktiivisesti evankeliumin asiaa edistäessään. Eivät ehkä kaikki, mutta suurin osa kuitenkin jopa vanhemmista veljistä sekä sisarista lähtee nuorempien kanssa ns. 'Hengen tulta palaen' kaduillemme ja kujillemme sekä maan rajojen ulkopuolellekin viemään evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta.
        Löytyykö siis em. seurakunnista uskoa, johonka Isä Jumala mielistyy?

En ns. 'jankuta' aiheesta armolahjat, mutta kysyn kuitenkin vielä sen verran, että toimivatko Pyhän Hengen jakamat armolahjat näitten uusien uskoontulleitten kautta laisinkaan siellä Nokialla?

Niin, onhan se toki aivan hyvä asia sinällään, että kirkko- ja seurakunnat järjestävät kesäjuhlia yms. maakuntapäiviä, jotka tuovat vaihtelua sekä virkistystä väsyneille uskoville, herättäen nämä uuteen hehkuun Jumalan kunniaksi..

Onko minun nyt ymmärrettävä tämä voiteluun liittyvä siunausasia tällä tavalla, ettei siis esim. helluntai-, sekä vapaaseurakuntien vanhemmilla olekaan Pyhän Hengen voimaa kättenpäällepanemisessa, koska Koiviston täytyi hakea 'voitelu' ulkomailta saakka ja vieläpä kaksi kertaa?
        Eikö siis Suomessa kukaan esim. helluntai-, eikä vapaaseurakunnassa ollut kelvollinen siihen?

• moni on

löytänyt tiensä one way missioniin niiden perjantai Kristukselle-iltojen myötä, mitä ainakin aikaisemmin järjestettiin. niihin iltoihin luullakseni uskalsi tulla moni alkoholisoitunut ihminen, joka ei uskaltanut muihin seurakuntiin mennä ja löysi tiensä Herran tykö. joskus monia vuosia sitten kävin pari kertaa niissä ja aina siellä oli ainakin yksi sellainen ihminen, joka näytti olevan "humalassa" tms...tietääkseni yksi tällainen henkilö on jo edesmennyt Lauri Jakkila, joka eli pitkään Hesan kaduilla täysin alkoholisoituneena. mutta sitten kun tuli uskoon, Herra teki ihmeellisiä asioita hänen kauttansa. erilaista avustustyötä tuonne itäänpäin.

lukekaapa Tapani Suonnon kirja:Valmistu Jumalan käyttöön. niin jalat maassa mutta silti Raamattu ja Kristus-keskeistä opetusta.

seurakunnan tulisi olla paikka minne kaikkensamenettäneet ja juuri nuo rikkinäiset alkoholisoituneet usein miehet voisivat tulla. mutta tuntuu usein seurakuntiin on niin iso kynnys, ettei sinne uskalla mennä...luulen niin.

uskon one way missionilla olevan oma paikkansa Herran palveluksessa. sitä paitsi tekevät paljon avustustyötä ympäri maailmaa. antavat apua niille, joita ei kotimaassa oikeastaan kukaan auta esim. Intian lesket, orpolapset, vammaiset jne.

• Tarkastelija
        Markku Tampio kirjoitti:

ensimmäisestä kohdasta tuo loppulause: 'niinkuin itse kerroit', niin asiaan tulee realistisempi kuvaus nokian toiminnasta, josta minulle ei ole muodostunut sitä 'mutu' tietoa laisinkaan.

Kasteasiaa ei eräs 'toinen' nokialaisuuden kannattaja myöskään halunnut kommentoida, niinkuin et sinäkään. Vetoat epäraamatulliseksi aiheeksi, vaikka ev.luth.kirkko edelleenkin kastaa lapset vauvaikäisinä. Ja Koivisto on luterilainen pappi, joka Julistaa Raamatun sanaa.

Anteeksi. Tuossa minulla sattui pieni kömmähdys, kun esittelin Pyhän Hengen olevan ikäänkuin 'helluntailainen', vaikka tarkoitukseni oli esittää asia apostolisen ajan helluntain Henkenä, niinkuin on kirjoitettu Ap.t. 2:1-4.

Seurakuntia meillä on melkein joka kaupungissamme ainakin kaksi. Monissa on sekä helluntai-, että vapaaseurakunta. Eivätkä kaikki jäsenet suinkaan nuku, vaan toimivat aktiivisesti evankeliumin asiaa edistäessään. Eivät ehkä kaikki, mutta suurin osa kuitenkin jopa vanhemmista veljistä sekä sisarista lähtee nuorempien kanssa ns. 'Hengen tulta palaen' kaduillemme ja kujillemme sekä maan rajojen ulkopuolellekin viemään evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta.

En ns. 'jankuta' aiheesta armolahjat, mutta kysyn kuitenkin vielä sen verran, että toimivatko Pyhän Hengen jakamat armolahjat näitten uusien uskoontulleitten kautta laisinkaan siellä Nokialla?

Niin, onhan se toki aivan hyvä asia sinällään, että kirkko- ja seurakunnat järjestävät kesäjuhlia yms. maakuntapäiviä, jotka tuovat vaihtelua sekä virkistystä väsyneille uskoville, herättäen nämä uuteen hehkuun Jumalan kunniaksi..

Onko minun nyt ymmärrettävä tämä voiteluun liittyvä siunausasia tällä tavalla, ettei siis esim. helluntai-, sekä vapaaseurakuntien vanhemmilla olekaan Pyhän Hengen voimaa kättenpäällepanemisessa, koska Koiviston täytyi hakea 'voitelu' ulkomailta saakka ja vieläpä kaksi kertaa?
        Eikö siis Suomessa kukaan esim. helluntai-, eikä vapaaseurakunnassa ollut kelvollinen siihen?

Poistetaampa
        Kirjoittanut: Markku Tampio   25.4.2006  klo 23.45

- Jos tarkoitat Nokian Herätyksen toiminnan suuntautuneen muita seurakuntia vastaan, on se sinulla mutu tietoa, koska liike on suuntautunut ainoastaan evankeliumin julistamiseen niin uskomattomille kuin jo seurakunnan jäsenille jotka eivät ole uskossa, siis kaikille ja mitä minä tiedän suuri osa mukaan tulleita on pystymetsästä tulleita, uskomattomia tai seurakunnistaan pois joutuneita.

- En keskustele muiden kasteista, koska ymmärrän kummankin kastekäsityksen oikeellisuuden opetuksen lähtökohdistaan ja perustelen tällä:

Roomalaiskirje 14
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 14:1&rnd=1145998815769

- Itse olen käynyt kahdesti kasteella, ensimmäistä en muista, toisen kerran Vapaakirkossa.

- Kyllä uskoa varmasti on, mutta kyllä Suomessa tarvitaan vielä paljon enemmän Jumalaa, itseriittoisuus ei pelasta ihmisiä. Kaikki uusi toiminta hengellisellä rintamalla on tervetullutta, ei helluntaikirkot tai vapaakirkko pysty hoitamaan hommaa, etenkään kun todellinen herätys on vähäistä.

- Seurakunnassasi on hyvä tilanne, missäpäin se toimii? Seinäjoen helluntaiseurakunta vastaa kuvaustasi tai Kääntöpiiri Lahdessa.

- En tietenkään tiedä kaikkea, mutta ainakin Helsingin Kulttuuritalon tilaisuuksissa toimii armolahjat toiminnassa mukana olevien kautta ja he ovat uskoon tulleita Nokian herätyksessä. Kannattaa lukea toimintaraportteja Nokian sivuilta: http://tampere.nokiamissio.fi/ Muuten Nokia Missio toimii monella paikkakunnalla sekä myös ulkomailla, varsinainen Nokian toiminta on siirtynyt Tampereelle uusiin toimitiloihin http://www.metroautoareena.fi/

- Niin emme tiedä aina Herran teitä, mutta jos Markku Koivisto on kokenut tarpeelliseksi tai saanut kehotuksen Herralta tavata Benny Hinn, mielestäni asia on ihan ok. Minäkin voisin tehdä niin, jos pelkäisin työni Herrassa jäävän kesken.. Tosiasia on, että Benny Hinnillä on erityinen voitelu Herralta, samoin kuin Rodney Howard Brownella (hänen kanssaan olen rukoillut yhdessä ja Pyhän Hengen voitelu ja Herran rakkauden läsnäolo oli valtava. On toki suomessakin voideltuja julistajia helluntailiikkeessä mm Paavo Järvinen Ylöjärven Helluntaiseurakunta ja Jari Pasanen. http://www.24.fi/jaripasanen/

• Markku Tampio
        moni on kirjoitti:

löytänyt tiensä one way missioniin niiden perjantai Kristukselle-iltojen myötä, mitä ainakin aikaisemmin järjestettiin. niihin iltoihin luullakseni uskalsi tulla moni alkoholisoitunut ihminen, joka ei uskaltanut muihin seurakuntiin mennä ja löysi tiensä Herran tykö. joskus monia vuosia sitten kävin pari kertaa niissä ja aina siellä oli ainakin yksi sellainen ihminen, joka näytti olevan "humalassa" tms...tietääkseni yksi tällainen henkilö on jo edesmennyt Lauri Jakkila, joka eli pitkään Hesan kaduilla täysin alkoholisoituneena. mutta sitten kun tuli uskoon, Herra teki ihmeellisiä asioita hänen kauttansa. erilaista avustustyötä tuonne itäänpäin.

lukekaapa Tapani Suonnon kirja:Valmistu Jumalan käyttöön. niin jalat maassa mutta silti Raamattu ja Kristus-keskeistä opetusta.

seurakunnan tulisi olla paikka minne kaikkensamenettäneet ja juuri nuo rikkinäiset alkoholisoituneet usein miehet voisivat tulla. mutta tuntuu usein seurakuntiin on niin iso kynnys, ettei sinne uskalla mennä...luulen niin.

uskon one way missionilla olevan oma paikkansa Herran palveluksessa. sitä paitsi tekevät paljon avustustyötä ympäri maailmaa. antavat apua niille, joita ei kotimaassa oikeastaan kukaan auta esim. Intian lesket, orpolapset, vammaiset jne.

seurakunnissamme aivan totta, että seurakunnan kynnys on niin korkea, ettei sinne tavan duunarilla sekä laitapuolen katujengillä ole monesti asiaa, vaikka Itse Jeesus Kristus odottaakin srk:n alttarilla katuvaa huutolaispoikaansa sekä -tytärtään palaavaksi..

Minulle itsellenikin 'suositeltiin' psykiatrian ohjausta srk:n toimesta -85, että sen 'hoidon' jälkeen ehkä olisin sitten ollut srk:n mieleisessä kunnossa jopa psyykemömmöissä pörrätessäni..

Mutta koska minä en suostunut muuhun 'hoitoon' kuin Kristuksen alttarihoitoon, niin se srk-jäsenyys jäi unholaan. Ja nyt olen tallustellut tässä vaan suorinvartaloinkerien eteenpäin, Ison-veljeni Jeesuksen ja Pyhän Hengen ohjatessa askeleitani tällä taivas-tiellä. Ja kun väsymys käy käpälään, niin Iso-veljeni Jeesus kantaa minut sitten sen väsymykseni ylitse.

Sotkamoon on matkaa n. 45 km ja Kuhmoon 30 km. Molemmissa on kristillinen helluntailiike edustamassa Kristusta.

Että mitäpä luulet, tarvitsenko minä nyt Nokian kaltaista systeemiä elämässäni?

• psykiatriaan...
        Markku Tampio kirjoitti:

seurakunnissamme aivan totta, että seurakunnan kynnys on niin korkea, ettei sinne tavan duunarilla sekä laitapuolen katujengillä ole monesti asiaa, vaikka Itse Jeesus Kristus odottaakin srk:n alttarilla katuvaa huutolaispoikaansa sekä -tytärtään palaavaksi..

Minulle itsellenikin 'suositeltiin' psykiatrian ohjausta srk:n toimesta -85, että sen 'hoidon' jälkeen ehkä olisin sitten ollut srk:n mieleisessä kunnossa jopa psyykemömmöissä pörrätessäni..

Mutta koska minä en suostunut muuhun 'hoitoon' kuin Kristuksen alttarihoitoon, niin se srk-jäsenyys jäi unholaan. Ja nyt olen tallustellut tässä vaan suorinvartaloinkerien eteenpäin, Ison-veljeni Jeesuksen ja Pyhän Hengen ohjatessa askeleitani tällä taivas-tiellä. Ja kun väsymys käy käpälään, niin Iso-veljeni Jeesus kantaa minut sitten sen väsymykseni ylitse.

Sotkamoon on matkaa n. 45 km ja Kuhmoon 30 km. Molemmissa on kristillinen helluntailiike edustamassa Kristusta.

ohjausta kohdallasi en ymmärrä. tulin uskoon kun kävin ensimmäisen kerran elämässäni helluntaiseurakunnassa. ja tuossa seurakunnassa on varmasti paljon entisiä alkoholisteja, hyvin rikkinäisiä ihmisiä jne.

omassa seurakunnassani taas ei todellakaan suositeltaisi psykiatrista hoitoa kenellekään vaan päinvastoin.

joskus elämässä myös uskova voi tarvita esim.lääkeapua ja jutteluapua. myös sielunhoito on usein jätetty aika retuperälle monissa seurakunnissa.

on minuakin Herra hoitanut, mutta uskossaoloaikanakin olen kohdannut niin rankkoja elämäntilanteita että ilman lääkkeitä makaisin varmaan päivät pitkät sängyllä enkä pystyisi/jaksaisi tehdä mitään. minulle tulee normaali olo kun olen syönyt niitä lääkkeitä ne lääkkeet tasoittavat minun aivojeni kemiallisen toiminnan(mikä usein masentuneilla on epätasapainossa. olen se joka olen normaalitilassa ennenkuin kuin pitkäaikainen henkinen rasitus tuli ja tajusin itse minun on parempi hakea apua...ne lääkkeet eivät saa aivoja sekaisin tms. vaan olotilani on sellainen kuin se olisi normaalisti silloin kuin voin normaalisti hyvin.

• nokia-asiaan
        Markku Tampio kirjoitti:

osaa vastata, kun en ole paljon siellä käynyt. minulla on oma seurakunta, jonne Herra on minut johdattanut. en ole vielä kertaakaan kokenut, minun pitäisi sieltä poislähteä.

one way missioniota pidän hyvänä paikkana, Tapani Suonnolla on raitista Kristus- ja Jumala Sana-keskeistä opetusta.lisäksi siellä toteutetaan sitä Jeesuksen kehoitusta pitää huolta lähimmäisistä...Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'"

jos sinulla ei ole seurakuntaa niin jos tunnet uskovia lähettyvilläsi niin voisitte kokoontua jonkun kotona ja siellä yhdessä rukoilla ja lukea Raamattua. Herrahan sanoi että missä kaksi tahi kolme on kokoontunut Hänen nimeensä, siellä Hän on heidän keskellänsä.

tottakai se meidän kahdestaan Herran kanssa viettämä aika on erityisen tärkeää, mutta tärkeä on myös uskovien yhteys. että vaikka sinulla olisi uskovia ystäviä, joiden kanssa rukoilit ja lukisit Raamattua. tms.

• Markku Tampio
        psykiatriaan... kirjoitti:

ohjausta kohdallasi en ymmärrä. tulin uskoon kun kävin ensimmäisen kerran elämässäni helluntaiseurakunnassa. ja tuossa seurakunnassa on varmasti paljon entisiä alkoholisteja, hyvin rikkinäisiä ihmisiä jne.

omassa seurakunnassani taas ei todellakaan suositeltaisi psykiatrista hoitoa kenellekään vaan päinvastoin.

joskus elämässä myös uskova voi tarvita esim.lääkeapua ja jutteluapua. myös sielunhoito on usein jätetty aika retuperälle monissa seurakunnissa.

on minuakin Herra hoitanut, mutta uskossaoloaikanakin olen kohdannut niin rankkoja elämäntilanteita että ilman lääkkeitä makaisin varmaan päivät pitkät sängyllä enkä pystyisi/jaksaisi tehdä mitään. minulle tulee normaali olo kun olen syönyt niitä lääkkeitä ne lääkkeet tasoittavat minun aivojeni kemiallisen toiminnan(mikä usein masentuneilla on epätasapainossa. olen se joka olen normaalitilassa ennenkuin kuin pitkäaikainen henkinen rasitus tuli ja tajusin itse minun on parempi hakea apua...ne lääkkeet eivät saa aivoja sekaisin tms. vaan olotilani on sellainen kuin se olisi normaalisti silloin kuin voin normaalisti hyvin.

sitten ihmiskunnassa määritellä sen, kuka on ns. normaali ja kuka tarvitsee hoitoa, vai tietääkö ihminen itse milloinka on ns. 'luiskahtanut' pois raiteiltaan?

Ja vaikka omassa elämässä tuntuisikin siltä, että on ns. luiskahtanut pois raiteiltaan, niin eivätkö ihmiset uskalla luottaa Herraan ilman psykologista ohjaajaa?

Kokosydämisestihän met seuraamme Jeesusta ja otamme vastaan kaiken niin hyvässä kuin pahassakin, mikä eteemme tulee.

• Markku Tampio
        Tarkastelija kirjoitti:

Poistetaampa
        Kirjoittanut: Markku Tampio   25.4.2006  klo 23.45

- Jos tarkoitat Nokian Herätyksen toiminnan suuntautuneen muita seurakuntia vastaan, on se sinulla mutu tietoa, koska liike on suuntautunut ainoastaan evankeliumin julistamiseen niin uskomattomille kuin jo seurakunnan jäsenille jotka eivät ole uskossa, siis kaikille ja mitä minä tiedän suuri osa mukaan tulleita on pystymetsästä tulleita, uskomattomia tai seurakunnistaan pois joutuneita.

- En keskustele muiden kasteista, koska ymmärrän kummankin kastekäsityksen oikeellisuuden opetuksen lähtökohdistaan ja perustelen tällä:

Roomalaiskirje 14
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 14:1&rnd=1145998815769

- Itse olen käynyt kahdesti kasteella, ensimmäistä en muista, toisen kerran Vapaakirkossa.

- Kyllä uskoa varmasti on, mutta kyllä Suomessa tarvitaan vielä paljon enemmän Jumalaa, itseriittoisuus ei pelasta ihmisiä. Kaikki uusi toiminta hengellisellä rintamalla on tervetullutta, ei helluntaikirkot tai vapaakirkko pysty hoitamaan hommaa, etenkään kun todellinen herätys on vähäistä.

- Seurakunnassasi on hyvä tilanne, missäpäin se toimii? Seinäjoen helluntaiseurakunta vastaa kuvaustasi tai Kääntöpiiri Lahdessa.

- En tietenkään tiedä kaikkea, mutta ainakin Helsingin Kulttuuritalon tilaisuuksissa toimii armolahjat toiminnassa mukana olevien kautta ja he ovat uskoon tulleita Nokian herätyksessä. Kannattaa lukea toimintaraportteja Nokian sivuilta: http://tampere.nokiamissio.fi/ Muuten Nokia Missio toimii monella paikkakunnalla sekä myös ulkomailla, varsinainen Nokian toiminta on siirtynyt Tampereelle uusiin toimitiloihin http://www.metroautoareena.fi/

- Niin emme tiedä aina Herran teitä, mutta jos Markku Koivisto on kokenut tarpeelliseksi tai saanut kehotuksen Herralta tavata Benny Hinn, mielestäni asia on ihan ok. Minäkin voisin tehdä niin, jos pelkäisin työni Herrassa jäävän kesken.. Tosiasia on, että Benny Hinnillä on erityinen voitelu Herralta, samoin kuin Rodney Howard Brownella (hänen kanssaan olen rukoillut yhdessä ja Pyhän Hengen voitelu ja Herran rakkauden läsnäolo oli valtava. On toki suomessakin voideltuja julistajia helluntailiikkeessä mm Paavo Järvinen Ylöjärven Helluntaiseurakunta ja Jari Pasanen. http://www.24.fi/jaripasanen/

alkuun tämän asian kaikille lukijoille, että minä en nyt käy ns. 'sotaa' näissä asioissa ketään tai mitään yhteisöä vastaan, vaikka suhtaudunkin mielipiteissäni joihinkin asioihin hyvinkin kriittisesti. En aio myöskään pyydellä anteeksi kriittisyyttäni asioista noin etukäteen, vaan aina jälkikäteen, mikäli aihetta ilmenee.

Kuinka siis on mahdollista, että seurakunnissamme on jäseninä henkilöitä, jotka eivät ole laisinkaan uskossa?

Sillä onhan se meille kaikille jo tunnettu tosiasia uskonyhteisöissämme, ettei esim. vapaa-, sekä helluntaiseurakuntiimme oteta jäseniksi muita kuin uskoon tulleita, jotka upotuskasteen ohessa liitetään seurakunnan jäsenyyteen.

Koostuuko siis Nokian herätyssysteemi suurimmalta osaltaan juuri näistä jumalattomista seurakuntalaisista, eri seurakuntiin katkeroituneista ja niistä eronneista, sekä ns. katujengistä ja rantareggae-porukasta, joita johtavat Koiviston tyyliset teologian tohtorit ja maisterit uskonnollisuuden nimissä?

Kuinkas yhteisössä toimii tuo kahden kasteen systeemi noin Raamatullisella perusteella, yhden kasteen merkityksessä asia huomioiden?
        Kerroithan, että se on molemmissa tapauksissa oikeellinen kastekäsitys opetuksen lähtökohdistaan.

Vaikka et keskustele muiden kasteista, niin onko Koivisto itse käynyt uskovien upotuskasteella?

Oletko sinä nyt aivan varma siitä, että Itse Jeesus Kristus, elävän Jumalan elävä Poika, on Pyhän Henkensä voimalla johdattanut sinut toimimaan nimenomaan Nokiamissiossa, eikä suinkaan siinä vapaaseurakunnassa, jossa olet uskoon tullut ja upotuskasteella käynyt?
        Oletko saanut myös Pyhän Hengen kasteen osaksesi?

Asun Kainuun maakunnassa, Kuhmon maaseutualueella.
        En kuulu mihinkään seurakuntaan virallisen jäsenen ominaisuudessa, mutta käyn sanankuulolla Kuhmon helluntaiseurakunnassa, jonneka on matkaa 30 km. Sotkamon hell.seurakuntaan on 45 km. Kuhmossa on myös vapaaseurakunta. Että toimintamahdollisuuksia on aivan riittävästi noin herätyskristillisyyttä ajatellen. Eikä mahdollista kimmoketta sieltä Nokialta tarvitse lähteä hakemaan, sillä Pyhä Henki antaa meille kyllä aivan tarpeeksi potkua toimintoihin.

• Markku Tampio kirjoitti:

alkuun tämän asian kaikille lukijoille, että minä en nyt käy ns. 'sotaa' näissä asioissa ketään tai mitään yhteisöä vastaan, vaikka suhtaudunkin mielipiteissäni joihinkin asioihin hyvinkin kriittisesti. En aio myöskään pyydellä anteeksi kriittisyyttäni asioista noin etukäteen, vaan aina jälkikäteen, mikäli aihetta ilmenee.

Kuinka siis on mahdollista, että seurakunnissamme on jäseninä henkilöitä, jotka eivät ole laisinkaan uskossa?

Sillä onhan se meille kaikille jo tunnettu tosiasia uskonyhteisöissämme, ettei esim. vapaa-, sekä helluntaiseurakuntiimme oteta jäseniksi muita kuin uskoon tulleita, jotka upotuskasteen ohessa liitetään seurakunnan jäsenyyteen.

Koostuuko siis Nokian herätyssysteemi suurimmalta osaltaan juuri näistä jumalattomista seurakuntalaisista, eri seurakuntiin katkeroituneista ja niistä eronneista, sekä ns. katujengistä ja rantareggae-porukasta, joita johtavat Koiviston tyyliset teologian tohtorit ja maisterit uskonnollisuuden nimissä?

Kuinkas yhteisössä toimii tuo kahden kasteen systeemi noin Raamatullisella perusteella, yhden kasteen merkityksessä asia huomioiden?
        Kerroithan, että se on molemmissa tapauksissa oikeellinen kastekäsitys opetuksen lähtökohdistaan.

Vaikka et keskustele muiden kasteista, niin onko Koivisto itse käynyt uskovien upotuskasteella?

Oletko sinä nyt aivan varma siitä, että Itse Jeesus Kristus, elävän Jumalan elävä Poika, on Pyhän Henkensä voimalla johdattanut sinut toimimaan nimenomaan Nokiamissiossa, eikä suinkaan siinä vapaaseurakunnassa, jossa olet uskoon tullut ja upotuskasteella käynyt?

En kuulu mihinkään seurakuntaan virallisen jäsenen ominaisuudessa, mutta käyn sanankuulolla Kuhmon helluntaiseurakunnassa, jonneka on matkaa 30 km. Sotkamon hell.seurakuntaan on 45 km. Kuhmossa on myös vapaaseurakunta. Että toimintamahdollisuuksia on aivan riittävästi noin herätyskristillisyyttä ajatellen. Eikä mahdollista kimmoketta sieltä Nokialta tarvitse lähteä hakemaan, sillä Pyhä Henki antaa meille kyllä aivan tarpeeksi potkua toimintoihin.

annetut kasteet ongelmia pitäisi olla kun voidaan tehdä niin kuin hämäläiset väkisin kastetut olivat tehneet. Kun yhdellä järvellä ristiretkeläiset olivat kastaneet kristityiksi, kastetut juoksivat kannaksen yli toiselle järvelle ja pesivät "kasteen taian" pois!

Siitä oli järvi saanut nimekseen Katumajärvi.

• Tarkastelija
        Markku Tampio kirjoitti:

kun olet noin lahkoontunut ja et ymmärrä kristillisyyttä laajemmin raamatullisesti kuin kainuun paikallisolot ovat sellaiset kun on. Ei sinun tarvitse minnekään lähteä, jollei Herra sinua johdata. Katkeruuttasi muille uskoville en ymmärrä, enkä paljon enää jaksa asioita rautalangasta vääntää, mutta anna muiden vapaasti toimia Herrassa niinkuin parhaaksi kokevat. Lakihenkisyys ja lahkoontuminen ei ole koskaan raamatullista.

• Markku Tampio
        Tarkastelija kirjoitti:

kun olet noin lahkoontunut ja et ymmärrä kristillisyyttä laajemmin raamatullisesti kuin kainuun paikallisolot ovat sellaiset kun on. Ei sinun tarvitse minnekään lähteä, jollei Herra sinua johdata. Katkeruuttasi muille uskoville en ymmärrä, enkä paljon enää jaksa asioita rautalangasta vääntää, mutta anna muiden vapaasti toimia Herrassa niinkuin parhaaksi kokevat. Lakihenkisyys ja lahkoontuminen ei ole koskaan raamatullista.

olisi ymmärrettävä tämä 'lahkoutuminen', vaikka en kuulu mihinkään ns. lahkoon?

Lahkoja sekä kulttiuskontokuntia minun mielestäni ovat. esim. jehovan todistajat, mormoonit, krisnat, maolaiset, yms. Kristuksen sekä veren evankeliumin kieltävät järjestöt.

Enhän minä nyt sentään ole näissä keskusteluissamme laisinkaan yrittänyt mielipiteilläni millään tavoin ns. 'kumota' Nokian toimintaa, vaan esittänyt aivan suorat kysymykset aiheista, jotka minua henk.koht. kiinnostaa.

Mutta ellet sinä nyt osaa kysymyksiini muuta vastausta antaa, niin asiasta keskustelu täytyy näiltä osin lopettaa kokonaan.

Siunausta ja Iloa Herrastamme Kristuksesta Jeesuksesta! ;)

• nyt näin
        Markku Tampio kirjoitti:

sitten ihmiskunnassa määritellä sen, kuka on ns. normaali ja kuka tarvitsee hoitoa, vai tietääkö ihminen itse milloinka on ns. 'luiskahtanut' pois raiteiltaan?

Ja vaikka omassa elämässä tuntuisikin siltä, että on ns. luiskahtanut pois raiteiltaan, niin eivätkö ihmiset uskalla luottaa Herraan ilman psykologista ohjaajaa?

Kokosydämisestihän met seuraamme Jeesusta ja otamme vastaan kaiken niin hyvässä kuin pahassakin, mikä eteemme tulee.

että jopa uskova ihminen voi joskus tarvita esim. masennuslääkkeitä...kyse on aivojen kemiallisesta epätasapainosta ja juuri siihen ne lääkkeet auttaa. masennus on yhtä kärsimystä, eikä siitä itse pysty nostamaan itseään ylös, eikä se ylös nouseminen tapahdu edes lääkkeiden ja Herran avulla muutamissa kuukausissa vaan siihen saattaa mennä pari vuottakin...

sitä puhun, että en kieltäisi sydänpotilaalta sydänlääkkeitä. niin miksi sellaiselta ihmiseltä, pitäisi apu riistää, joka ei kykene itse itseään sieltä masennuksesta nostamaan. eikä jaksa edes oikein rukoilla, hyvä että saa vaatteet päällensä jne. sairaalassa tai haudassa saattaisin minäkin olla ilman niitä lääkkeitä. tähän ei voi samaistua muuta kuin toinen syvän masennuksen läpikäynyt...ne lääkkeet ei saa päätä sekaisin vaan pään normaaliksi.

• Tarkastelija
        Markku Tampio kirjoitti:

olisi ymmärrettävä tämä 'lahkoutuminen', vaikka en kuulu mihinkään ns. lahkoon?

Lahkoja sekä kulttiuskontokuntia minun mielestäni ovat. esim. jehovan todistajat, mormoonit, krisnat, maolaiset, yms. Kristuksen sekä veren evankeliumin kieltävät järjestöt.

Enhän minä nyt sentään ole näissä keskusteluissamme laisinkaan yrittänyt mielipiteilläni millään tavoin ns. 'kumota' Nokian toimintaa, vaan esittänyt aivan suorat kysymykset aiheista, jotka minua henk.koht. kiinnostaa.

Mutta ellet sinä nyt osaa kysymyksiini muuta vastausta antaa, niin asiasta keskustelu täytyy näiltä osin lopettaa kokonaan.

Siunausta ja Iloa Herrastamme Kristuksesta Jeesuksesta! ;)

suoraan, tulee oikeat vastaukset.

Lisäksi sinun tapasi keskustella on asiatonta esim:

"Koostuuko siis Nokian herätyssysteemi suurimmalta osaltaan juuri näistä jumalattomista seurakuntalaisista, eri seurakuntiin katkeroituneista ja niistä eronneista, sekä ns. katujengistä ja rantareggae-porukasta, joita johtavat Koiviston tyyliset teologian tohtorit ja maisterit uskonnollisuuden nimissä?"

Siis kysyppä suoraan, jos asia oikeasti positiivisessa hengessä kiinnostaa:

http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_contact&catid=12&Itemid=46

http://www.nokiamissio.com/

• kerran kokenut
        Markku Tampio kirjoitti:

näkee ne hälytysmerkit itsessään suht ajoissa. mieluummin itse puhuisin sielunhoitajan kuin psykologin kanssa...mutta lääkkeet auttaa koska masennus on oikeasti vakava sairaus. joka ei välttämättä puhumalla parane. sanoisin että Herra, lääkkeet ja että on läheisiä ihmisiä joille puhua. seurakuntayhteys.

• Markku Tampio
        Tarkastelija kirjoitti:

suoraan, tulee oikeat vastaukset.

Lisäksi sinun tapasi keskustella on asiatonta esim:

"Koostuuko siis Nokian herätyssysteemi suurimmalta osaltaan juuri näistä jumalattomista seurakuntalaisista, eri seurakuntiin katkeroituneista ja niistä eronneista, sekä ns. katujengistä ja rantareggae-porukasta, joita johtavat Koiviston tyyliset teologian tohtorit ja maisterit uskonnollisuuden nimissä?"

Siis kysyppä suoraan, jos asia oikeasti positiivisessa hengessä kiinnostaa:

http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_contact&catid=12&Itemid=46

http://www.nokiamissio.com/

osaltaan siitä vastaanottavasta ihmisestä sekä tästä seikasta, että minä en ns. 'luimistele ja pokkuroi ruskeakielisenä' ihmisten edessä, jotka luulevat olevansa isoja herroja, vaikka ovatkin samanlaisia pieniä ihmisiä kaikkien ihmisten kanssa meidän Herramme edessä.

Ei minua Nokian touhut sinällään kiinnosta. Otimpahan kantaa keskusteluun, ettet aivan jää yksikseen pohdiskeluissasi.. ;)

• Jumalaan
        Markku Tampio kirjoitti:

osaltaan siitä vastaanottavasta ihmisestä sekä tästä seikasta, että minä en ns. 'luimistele ja pokkuroi ruskeakielisenä' ihmisten edessä, jotka luulevat olevansa isoja herroja, vaikka ovatkin samanlaisia pieniä ihmisiä kaikkien ihmisten kanssa meidän Herramme edessä.

Ei minua Nokian touhut sinällään kiinnosta. Otimpahan kantaa keskusteluun, ettet aivan jää yksikseen pohdiskeluissasi.. ;)

tai toisiin uskoviin, kovin keveän kuvan annoit kristillisyydestäsi, mutta kukin elää tavallaan ja vastaa tekemisistään. Näinhän se käy, kun totuutta olisi mahdollista, kuulla Jumalan vastustajat perääntyvät.

• Markku Tampio
        Jumalaan kirjoitti:

tai toisiin uskoviin, kovin keveän kuvan annoit kristillisyydestäsi, mutta kukin elää tavallaan ja vastaa tekemisistään. Näinhän se käy, kun totuutta olisi mahdollista, kuulla Jumalan vastustajat perääntyvät.

'tarkastelijalle' muutaman suoran kysymyksen, niin eipä ollut pojulla kanttia vastata niihin, vaan hän alkoi lusmuilemaan johtoportaan selän taakse piiloutuen.

Ja sensijaan hän näyttää lähettäneen oman juoksupoikansa mulle irvistelemään uskostani Jeesukseen, vaikka kysymykseni hänelle eivät suinkaan olleet mikään provokaatio, niinkuin sinä tämän asian ilmaiset.

Mutta luimistele sinä vaan siellä Nokialla aivan vapaasti, sillä ei ne sinun mielipiteesi hetkauta minua suuntaan eikä toiseen, koska sinussa näkyy asuvan valheen henki.

Minä taas vastaavasti uskon Isään Jumalaan sekä Hänen Poikaansa Jeesukseen ja Pyhä Henki on se taho, jonka vaikutuksesta hell.srk:n sekä vapaaseurakuntiemme pastorit ovat tämän tosiasian minulle tiettäväksi tehneet.

Jumalan siunausta!

• Markku Tampio
        kerran kokenut kirjoitti:

näkee ne hälytysmerkit itsessään suht ajoissa. mieluummin itse puhuisin sielunhoitajan kuin psykologin kanssa...mutta lääkkeet auttaa koska masennus on oikeasti vakava sairaus. joka ei välttämättä puhumalla parane. sanoisin että Herra, lääkkeet ja että on läheisiä ihmisiä joille puhua. seurakuntayhteys.

Jos itse on siihen ennenkin saanut avun lääkehoidolla, niin se toimii sitten silleen..

• kääntelet
        Markku Tampio kirjoitti:

'tarkastelijalle' muutaman suoran kysymyksen, niin eipä ollut pojulla kanttia vastata niihin, vaan hän alkoi lusmuilemaan johtoportaan selän taakse piiloutuen.

Ja sensijaan hän näyttää lähettäneen oman juoksupoikansa mulle irvistelemään uskostani Jeesukseen, vaikka kysymykseni hänelle eivät suinkaan olleet mikään provokaatio, niinkuin sinä tämän asian ilmaiset.

Mutta luimistele sinä vaan siellä Nokialla aivan vapaasti, sillä ei ne sinun mielipiteesi hetkauta minua suuntaan eikä toiseen, koska sinussa näkyy asuvan valheen henki.

Minä taas vastaavasti uskon Isään Jumalaan sekä Hänen Poikaansa Jeesukseen ja Pyhä Henki on se taho, jonka vaikutuksesta hell.srk:n sekä vapaaseurakuntiemme pastorit ovat tämän tosiasian minulle tiettäväksi tehneet.

Jumalan siunausta!

Sinulla on hyvä mahdollisuus selvittää tosiasiat, mutta riidanhalusi (en tiedä mistä johtuu) estää sinua rehelliseen keskusteluun. Huomautan etten tiedä toisten asioista enkä halua vastata muiden puolesta siis ole hyvä ja kysy asianomaisilta, mutta eihän tosiasiat sinua kuulemma kiinnosta. Sinulla on ongelmia ja yritä selvittää ne ensin vaikka omassa seurakunnassasi. Sovi asiat niiden kanssa joiden kanssa olet katkera, anteeksianto on vastaus sinun ongelmiin. Vielä kerran laitan oikean osoitteen kysymyksellisi, suoraan Markku Koivistolle (en haluaisi vaivata häntä tälläisillä turhilla asioilla, mutta uskon hänen auttavan myös sinua), ole hyvä: http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_contact&Itemid=3

• Markku Tampio
        kääntelet kirjoitti:

Sinulla on hyvä mahdollisuus selvittää tosiasiat, mutta riidanhalusi (en tiedä mistä johtuu) estää sinua rehelliseen keskusteluun. Huomautan etten tiedä toisten asioista enkä halua vastata muiden puolesta siis ole hyvä ja kysy asianomaisilta, mutta eihän tosiasiat sinua kuulemma kiinnosta. Sinulla on ongelmia ja yritä selvittää ne ensin vaikka omassa seurakunnassasi. Sovi asiat niiden kanssa joiden kanssa olet katkera, anteeksianto on vastaus sinun ongelmiin. Vielä kerran laitan oikean osoitteen kysymyksellisi, suoraan Markku Koivistolle (en haluaisi vaivata häntä tälläisillä turhilla asioilla, mutta uskon hänen auttavan myös sinua), ole hyvä: http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_contact&Itemid=3

hyvä sielunhoitaja, Jeesus Kristus, enkä näin ollen tarvitse siihen Koivistoa.

Sinulla niitä 'mutu' kuvioita taitaa olla aivan riittävästi omasta takaa, että älä ala niitä nyt suinkaan minun piikkiin tuputtaa.

Minulla on Jeesus sekä Pyhä Henki opastamassa minua Isä Jumalan luo taivaisiin.

Mikä sinulla nyt on hätänä?

• joihin et koe
        Markku Tampio kirjoitti:

hyvä sielunhoitaja, Jeesus Kristus, enkä näin ollen tarvitse siihen Koivistoa.

Sinulla niitä 'mutu' kuvioita taitaa olla aivan riittävästi omasta takaa, että älä ala niitä nyt suinkaan minun piikkiin tuputtaa.

Minulla on Jeesus sekä Pyhä Henki opastamassa minua Isä Jumalan luo taivaisiin.

Mikä sinulla nyt on hätänä?

saavasi vastausta, vaikka olen niihin kaikkiin vastannut, mutta en sinun korvasyyhyysi, ajattelin Markun voivan vastata tyhjentävästi, mutta koska pelkäät häntä (hän lempeä mukava mies) annan nuoremman, ei ehkä niin peloittavan kaverin yhteistiedot:

http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_contact&Itemid=0&contact_id=4

Muuten sitä tietoa löydät myös heidan nettisivustoiltaan runsaasti, niitä on neljä eri sivustoa, kaikki löytyy jonkin sivuston kautta.

http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

http://tampere.nokiamissio.fi/

http://helsinki.nokiamissio.fi/

http://kokkola.nokiamissio.fi/

• Markku Tampio
        joihin et koe kirjoitti:

saavasi vastausta, vaikka olen niihin kaikkiin vastannut, mutta en sinun korvasyyhyysi, ajattelin Markun voivan vastata tyhjentävästi, mutta koska pelkäät häntä (hän lempeä mukava mies) annan nuoremman, ei ehkä niin peloittavan kaverin yhteistiedot:

http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_contact&Itemid=0&contact_id=4

Muuten sitä tietoa löydät myös heidan nettisivustoiltaan runsaasti, niitä on neljä eri sivustoa, kaikki löytyy jonkin sivuston kautta.

http://www.nokiamissio.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

http://tampere.nokiamissio.fi/

http://helsinki.nokiamissio.fi/

http://kokkola.nokiamissio.fi/

en nyt oikein ymmärrä..

Sitä, että sinä et noin uskovana siteeraa sekä painota Raamatun sanalla väitteitäsi koroittaen Jumalaa, sekä myös tälla tavoin tuoden ilmi Jumalan tuntemisesi tuoksua, vaan päinvastoin sinä koroitat ihmistä kaikenaikaa.. Linkki linkin jälkeen esitellen siinä samalla omia 'mutu' tuntemuksiasi.

Mietippä nyt elämässäsi sitä, että oletko sinä siis todella kuuliainen Raamatun totuuden ilmoittamalle Jumalalle, vai enemmän ihmiselle..

Valinta on sinun omasi..

Jätän sinut nyt tällä erää pohdiskelemaan elämässäsi kuuliaisuutta, Jumalan armahtavaan hoitoon, ja palaan aiheeseen mikäli siihen vielä viikkojen kuluttua on aihetta.

Siunattua kevätkesän jatkoa vaan sinulle ja iloitse Herrastamme Kristuksesta Jeesuksesta kokovuorokausitoimisesti!

• voi olla vaikea
        Markku Tampio kirjoitti:

en nyt oikein ymmärrä..

Sitä, että sinä et noin uskovana siteeraa sekä painota Raamatun sanalla väitteitäsi koroittaen Jumalaa, sekä myös tälla tavoin tuoden ilmi Jumalan tuntemisesi tuoksua, vaan päinvastoin sinä koroitat ihmistä kaikenaikaa.. Linkki linkin jälkeen esitellen siinä samalla omia 'mutu' tuntemuksiasi.

Mietippä nyt elämässäsi sitä, että oletko sinä siis todella kuuliainen Raamatun totuuden ilmoittamalle Jumalalle, vai enemmän ihmiselle..

Valinta on sinun omasi..

Jätän sinut nyt tällä erää pohdiskelemaan elämässäsi kuuliaisuutta, Jumalan armahtavaan hoitoon, ja palaan aiheeseen mikäli siihen vielä viikkojen kuluttua on aihetta.

Siunattua kevätkesän jatkoa vaan sinulle ja iloitse Herrastamme Kristuksesta Jeesuksesta kokovuorokausitoimisesti!

ymmärtää, että minä olen yhteydessä kaikkien kristittyjen kanssa.

Ja pääasia on, että sinä saat vastaukset mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin, siinä minä olen yrittänyt palvella sinua. Sinähän olet koko ajan jankuttanut, ettei sinulle anneta tietoa esim Nokia Missiosta, haluatko kysyä myös Arkki seurakunnasta tai Kääntöpiiri seurakunnasta, tiedän myös paljon One Way Missionista.

Ei raamattu minulle ole mitenkään vieras, ja on tärkeämpää sisäistää ja elää Raamatun kertomissa Pyhän Hengen vaikutuksissa kuin vain siteerata ja ulkoa osata Raamattua, on tietysti hyvä tuntea sanaa ja myös olla sanan tekijä.

• Markku Tampio
        voi olla vaikea kirjoitti:

ymmärtää, että minä olen yhteydessä kaikkien kristittyjen kanssa.

Ja pääasia on, että sinä saat vastaukset mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin, siinä minä olen yrittänyt palvella sinua. Sinähän olet koko ajan jankuttanut, ettei sinulle anneta tietoa esim Nokia Missiosta, haluatko kysyä myös Arkki seurakunnasta tai Kääntöpiiri seurakunnasta, tiedän myös paljon One Way Missionista.

Ei raamattu minulle ole mitenkään vieras, ja on tärkeämpää sisäistää ja elää Raamatun kertomissa Pyhän Hengen vaikutuksissa kuin vain siteerata ja ulkoa osata Raamattua, on tietysti hyvä tuntea sanaa ja myös olla sanan tekijä.

kolmen srk:n kanssa. Kaksi hell.srk:taa ja yksi vapaasrk..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe