Linnanmäki aukeaa huomenna!
Ja tämä poika aikoo ängetä paikalle jos ei heti ensimmäisenä päivänä, niin ainakin toisena. Linnanmäellä on aina kevät aloitettu ja niin tehdään nytkin.
Onko kukaan muu yhtä innoissaan?
Ja mitä mieltä olette uuden maailmanpyörän nimestä? RINKELI! Mikä nimi se sellainen on? Rinkeli? O tempora o mores...
Lintsille!
125
17087
Vastaukset
- Minävain..
Kuinka vanha muuten oot? Mulla meni innostus noihin huvipuisto vekottimiin jo yläasteella! Mutta kaipa lintsille pitää kuitenkin mennä.. ainakin vuoristorataan joskus kesällä sit :) Ja kattelee maisemia siihen uuteen rinkeliin! Lintsillä on se oma tunnelma ;)
- Nimetön
eli 60-/70-lukujen taitteessa lintsin vappu oli pakollinen. porukkaa oli aivan sikana ja kaikki kännissä. parit diskot ja livebändejä ja kaikki tutut.
tapellakin siellä sai - jos halusi.
oi niitä aikoja ! - alkuperäisen viestin kirjoi...
Käyn jo neljättäkymmentä, mutta ei kai se ole mikään este huvipuistolaitteista nauttimiselle?
- eddie
alkuperäisen viestin kirjoi... kirjoitti:
Käyn jo neljättäkymmentä, mutta ei kai se ole mikään este huvipuistolaitteista nauttimiselle?
...-jos tykkää käyä ...siitä vaan.Ite en käy kun nykyään kaikki maksaa euron tultua...mutta mikäpä "harrastus" tai hauskanpito ei maksais..hvää kesän odotusta...!
- mummeli
joo
kiva ku aukeaa mut ompa hirmu hinnat mitkä on noussu pilviin täytyy varmaan kokeilla tamperetta tänä kesänä tai jotain muuta paikkaa
onhan noita ja tulee samallla reissattua ja katsottua muitkin huvipuistoja - anzk
lintsille on kiva mennä viettämään vapaa aikaa....itse olen jo ylä-asteella mutta käyn kuitenkin kavereiden kanssa lintsillä huvittelemassa!!!
- moippa
eddie kirjoitti:
...-jos tykkää käyä ...siitä vaan.Ite en käy kun nykyään kaikki maksaa euron tultua...mutta mikäpä "harrastus" tai hauskanpito ei maksais..hvää kesän odotusta...!
linnanmäki on perseestä!
- KALLISTA
mummeli kirjoitti:
joo
kiva ku aukeaa mut ompa hirmu hinnat mitkä on noussu pilviin täytyy varmaan kokeilla tamperetta tänä kesänä tai jotain muuta paikkaa
onhan noita ja tulee samallla reissattua ja katsottua muitkin huvipuistojaUkko hehkutti lehdessä että linnanmäellä saa köyhätkin ja syrjäytyneetkin iloita.
Millä ne ostaa sen 28 euron rannekkeen? - JeJep
KALLISTA kirjoitti:
Ukko hehkutti lehdessä että linnanmäellä saa köyhätkin ja syrjäytyneetkin iloita.
Millä ne ostaa sen 28 euron rannekkeen?Käytiin tampereella viime kesänä ja lipu oli 29€ tai 30€ riippu siitä milloin sinne keni, mutta ei sekään mitenkään halpaa ollut, mutta pääsi käymään kaikissa sillä rannekkeella kuten planetaario.
- daisy
JeJep kirjoitti:
Käytiin tampereella viime kesänä ja lipu oli 29€ tai 30€ riippu siitä milloin sinne keni, mutta ei sekään mitenkään halpaa ollut, mutta pääsi käymään kaikissa sillä rannekkeella kuten planetaario.
tampereella on edullinen kausikortti :D
me ollaan tosi paljon fiksumpia kuin helsingissä lintsillä jossa kausikortti oli niin tappiollinen ettei sitä voi pitää.
meilläpä on LÄLLÄÄ LÄÄ :D - lapsenmielinen aina
Minä olen muuten 41 täyttänyt ja minusta vappu, kevät ja kesän odotus alkaa nimenomaan huvipuistojen aukeamisesta. Ja lintsi on ja tulee aina olemaan ykkönen!
Karnevaalitunnelmaa vapusta syksyyn. Siellä on ihan kiva kävellä vain haistelemassa ja aistimassa sitä tunnelmaa ihan muuten vain.
Omaan vappuuni ei kuulu alkoholin kanssa bilettäminen, joten minulle riittää karnevaalitunnelma ja sehän on lintsillä parhaimmillaan juuri vappuna!
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE! - maikki
lapsenmielinen aina kirjoitti:
Minä olen muuten 41 täyttänyt ja minusta vappu, kevät ja kesän odotus alkaa nimenomaan huvipuistojen aukeamisesta. Ja lintsi on ja tulee aina olemaan ykkönen!
Karnevaalitunnelmaa vapusta syksyyn. Siellä on ihan kiva kävellä vain haistelemassa ja aistimassa sitä tunnelmaa ihan muuten vain.
Omaan vappuuni ei kuulu alkoholin kanssa bilettäminen, joten minulle riittää karnevaalitunnelma ja sehän on lintsillä parhaimmillaan juuri vappuna!
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!Ei lapset tyydy vain katselemaan, ne haluu laitteisiin ja mä en jaksa sitä ruinausta.
Siksi ollaan mielummin kokonaan menemättä. - mennään
daisy kirjoitti:
tampereella on edullinen kausikortti :D
me ollaan tosi paljon fiksumpia kuin helsingissä lintsillä jossa kausikortti oli niin tappiollinen ettei sitä voi pitää.
meilläpä on LÄLLÄÄ LÄÄ :DEdullinen kausikortti teillä voi olla, mutta eihän siellä ole lapsille valinnanvaraa kuten Lintsillä. Mun lasten suosikki on Linnanmäki, koska siellä on heille paljon enemmän kaikkee kivaa tekemistä. Tampereella on unohdettu nämä 7-12 v. lapset. Lintsin laitteissa on paaaljon enemmän valinnanvaraa ja sinne me mennään. Siellä on huomioitu kaikenikäiset. Rahaa on säästetty että varmasti päästään kesällä Lintsille. Lippujen hinta ei siihen vaikuta, me mennään joka tapuksessa sinne.
- te.
mennään kirjoitti:
Edullinen kausikortti teillä voi olla, mutta eihän siellä ole lapsille valinnanvaraa kuten Lintsillä. Mun lasten suosikki on Linnanmäki, koska siellä on heille paljon enemmän kaikkee kivaa tekemistä. Tampereella on unohdettu nämä 7-12 v. lapset. Lintsin laitteissa on paaaljon enemmän valinnanvaraa ja sinne me mennään. Siellä on huomioitu kaikenikäiset. Rahaa on säästetty että varmasti päästään kesällä Lintsille. Lippujen hinta ei siihen vaikuta, me mennään joka tapuksessa sinne.
ootte varannut rahaa linnanmäki reissua varten?
- tullaan
te. kirjoitti:
ootte varannut rahaa linnanmäki reissua varten?
Linnanmäelle lapset voi nostaa tileiltään 50 euroo/nuppi, käyttävät sitten miten haluaa. Minä kustannan ruuat, matkat, majoitukset, oman rannekkeen. menee sitä useempi sata euroa kaikkineen. Mutta se on kesäloman tärkein retki, joten annan sen ilon lapsille vaikka rahaa vähän meneekin.
- metso
Tuli käytyä siinä uudessa rinkelissä. Aivan hulvaton laite. Täytyy myöntää, että pikkasen päätä huimasi eka kierroksella!
- Nimetön
KALLISTA kirjoitti:
Ukko hehkutti lehdessä että linnanmäellä saa köyhätkin ja syrjäytyneetkin iloita.
Millä ne ostaa sen 28 euron rannekkeen?joo mitähän vielläkin kaikki muutkin on kallista juomatjuomat,kuin ruokailukin no varmaan pitää köyhienkin olla pois???
yks köyhä - iloton köyhä
Nimetön kirjoitti:
joo mitähän vielläkin kaikki muutkin on kallista juomatjuomat,kuin ruokailukin no varmaan pitää köyhienkin olla pois???
yks köyhäei sinne köyhällä ja syrjäytyneellä ole asiaa...
- innostus.
Onneksi minun nuoruudessani ei ollut yläastetta tappamassa huvipuistoinnostusta! Ainakin pari kertaa kesässä pitää vieläkin päästä vekottimiin (tosin tekosyynä menemiseen olen nykyisin käyttänyt lapsia ja lapsenlapsia). Onneksi vielä ei ole yläikärajaa pistetty mihinkään hetkuttimeen!
- krishe
mennään kirjoitti:
Edullinen kausikortti teillä voi olla, mutta eihän siellä ole lapsille valinnanvaraa kuten Lintsillä. Mun lasten suosikki on Linnanmäki, koska siellä on heille paljon enemmän kaikkee kivaa tekemistä. Tampereella on unohdettu nämä 7-12 v. lapset. Lintsin laitteissa on paaaljon enemmän valinnanvaraa ja sinne me mennään. Siellä on huomioitu kaikenikäiset. Rahaa on säästetty että varmasti päästään kesällä Lintsille. Lippujen hinta ei siihen vaikuta, me mennään joka tapuksessa sinne.
...sanat suustani! :) Mun mielest Särkkikses on mielettömän huono laitevalikoima.
- krishe
lapsenmielinen aina kirjoitti:
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!...veit sanat suustani! :)
- jonni
eikötimanttikorttia enään ole lintsillä?
- .tku
Olen ollut lintsillä viimeks 2vuotiaana. Pitäis kai sit kun tulee tulee asiaa Helsinkiin, käydä Lintsilläkin. Särkänniemessä on tultu käytyä ihan liikaakin.
Huonopuoli on, että mun vatsa ei kestä laitteita just ollenkaan.
Mitäs Lintsi muuten kustantaa?- Chi
Kuulemma n. 28€/ aikuisten ranneke, laitelippu 5€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis vitonen(= 30mk) yhdestä kerrasta vuoristoradassa tms.??? Eikös se maksanut sen vitosen tai vähän enemmän vielä markka-aikana, 90-luvulla? Ja vain 5 uutta laitetta on kuulemma kymmenen vuoden aikana tullut, silti esim. rannekkeen hinta on tuplaantunut. Nämä luin lehdestä, pisti kyllä ihmettelemään..!
Chi kirjoitti:
Kuulemma n. 28€/ aikuisten ranneke, laitelippu 5€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis vitonen(= 30mk) yhdestä kerrasta vuoristoradassa tms.??? Eikös se maksanut sen vitosen tai vähän enemmän vielä markka-aikana, 90-luvulla? Ja vain 5 uutta laitetta on kuulemma kymmenen vuoden aikana tullut, silti esim. rannekkeen hinta on tuplaantunut. Nämä luin lehdestä, pisti kyllä ihmettelemään..!
hintojen nousu johtuu kai siitä, et ku siel ei oo enää sisäänpääsy maksuu erikseen. Markka-aikana ranneke makso jotain 80mk ja laiteliput oli 6mk. Yhteen aikaan siel oli sellanen systeemi et jotkut laitteet vaati 2 tai jopa 3 lippuu.
- Jussi_03
Chi kirjoitti:
fucking kallista!
- jotka joutuvat
Jussi_03 kirjoitti:
fucking kallista!
maksamaan. Mä en maksais niit hintoja mitä ne on nykyään. Päässy onneks jo kolmena kesänä ilmaseks ja tulee pääsee viel pitkään.
- SeKoPäÄ
jotka joutuvat kirjoitti:
maksamaan. Mä en maksais niit hintoja mitä ne on nykyään. Päässy onneks jo kolmena kesänä ilmaseks ja tulee pääsee viel pitkään.
Kuis sä pääset ilmaseks?onko joku sun tuttu töissä siellä?
- ennen
SeKoPäÄ kirjoitti:
Kuis sä pääset ilmaseks?onko joku sun tuttu töissä siellä?
ja nykyään on puol sukuu ja kaverit...
- tiivi-taavi
Onhan se nimi hieman outo RINKELI!! mutta varmaan ihan kiva laite, minä en varmaan heti änkeä sinne mutta kyllä sinne tulee mentyä kerran viikossa ainakin!
- uusi nimi
Linnanmäki voitaisiin nimetä uudelleen Rinkelinmäeksi !
- okokokok
joo onhan se aika ihmenimi mut sopiva kumminki mun maha ei kyl kestä rajuilaitteit mut kyl tätä kannattaa kokeilla
- SeKoPäÄ
okokokok kirjoitti:
joo onhan se aika ihmenimi mut sopiva kumminki mun maha ei kyl kestä rajuilaitteit mut kyl tätä kannattaa kokeilla
Kyllä minäkin aion käydä Rinkelissä.Ku on se uus laite niin on PAKKO käydä!meen ehkä jo maanantaina lintsille jos isäni jaksaa lähtee(saa nähdä).Ja aion käydä ehkä myös helikopterissa.Mutta ainaki Rainbow:issa!Se on niin ihku laite!Mitä te muut pidätte Rainbow:sta?
- sen nimistä
SeKoPäÄ kirjoitti:
Kyllä minäkin aion käydä Rinkelissä.Ku on se uus laite niin on PAKKO käydä!meen ehkä jo maanantaina lintsille jos isäni jaksaa lähtee(saa nähdä).Ja aion käydä ehkä myös helikopterissa.Mutta ainaki Rainbow:issa!Se on niin ihku laite!Mitä te muut pidätte Rainbow:sta?
laitetta enää kuin raimbow. Se on sateenkaari :) ihan tyhmä laite. onneks se lähtee pian pois.
- Nimetön
okokokok kirjoitti:
No kannattaa sentään kokeilla,kun kerta uus laite on! ei munkaa vatta kestä kovaa menoa,mut kyl se nyt vähän aikaa kestää....
- pula ajan rinkeli
uusi nimi kirjoitti:
Linnanmäki voitaisiin nimetä uudelleen Rinkelinmäeksi !
Rinkelimäki on perseestä!
- Ei timanttikorttia
Koko talven odottelin linnanmäen aukeamista, mutta sit sainkin tietää että timanttikortteja ei myydä enään. (Oisin saanut siis kausikortin) Ja kun ne hinnatkin on aika isot..
- ihan oikein
timiksistä ei ole muuta kuin haittaa. Ihme porukkaa kaikki. Timanttikortit ovat tappiollisia linnanmäelle, joten niitä ei myydä. oikein!
- se.
ihan oikein kirjoitti:
timiksistä ei ole muuta kuin haittaa. Ihme porukkaa kaikki. Timanttikortit ovat tappiollisia linnanmäelle, joten niitä ei myydä. oikein!
on tappiollisempaa kun ei tulla ollenkaan sitten?
- tappiollista
se. kirjoitti:
on tappiollisempaa kun ei tulla ollenkaan sitten?
et niit oli. Niitten mainostamiseen ja tekemiseen meni enemmän rahaa, ku mitä ne tuotti. Kyl sinne aika moni timis tulee silti käymää jokusen kerran kesän aikana. Ainakaan se ei ole tappiollista työntekijöille, et ne jää pois...
- ainkaan
tappiollista kirjoitti:
et niit oli. Niitten mainostamiseen ja tekemiseen meni enemmän rahaa, ku mitä ne tuotti. Kyl sinne aika moni timis tulee silti käymää jokusen kerran kesän aikana. Ainakaan se ei ole tappiollista työntekijöille, et ne jää pois...
minä en mene sinne. Ja jos se muka olisi niin tappiollista kuinka muka särkkis tampereella ja maailmalla lisber yms sellaiset pitää kausikortteja?
- laura.
tappiollista kirjoitti:
No varmaan kimppalippu on tosi suosittu ja tuottaa runsaasti voittoa.
Ei vaiskaan se ainakin on pepusta jos joku...
- _RUTTO_
Kaipa mun pitää sinnekkin mennä...
- Linnanmäen hauskuus
Itse olen sitä mieltä, että ainakin miunusta Lintsille mentäessä on kivaa, mutta jos on ollut siellä koko päivän laitteissa, ja illantullen lähtee sieltä pois, onkin yleensä jo aika paha olo. Joten se siitä hauskuudesta.
Sitäpaitsi Linnanmäki on jo aivan liian kalliskin, jopa Särkänniemikin tulee pidemmän päälle halvemmaksi, eräillä tavoilla.
Ainoa lohtu Linnanmäen hinnoissa kuitenkin on, kun tietää että siellä kerätyt varat menevät hyvään lastensuojelutarkoitukseen.
Luittehan muuten Linnanmäen kotisivujen tiedotteesta, että ensi talvesta alkaen Linnanmäellä järjestetään toimintaa jälleen myös
talvisin (ja kyse ei tosiaankaan ole vesitornin, vaan koko huvipuiston alueella järjestettävistä tapahtumista).
- en mene vielä
En tietenkään pahimpaan ruuhkaan tarkoituksella. Samat laitteet sieltä löytyvät kummiski hiljaisempaan aikaanki. Enkä koskaan seiso jonoissa, en ole milloinkaa jonottanu ravintolaan tai taksiin. Täytyy osata valita paikat niin ettei kantapäät leviä.On parempaaki tekemistä.
- 899
Miten vitussa kevät alkaa juuri sieltä, jos asuu monen sadan kilsan päässä helsingistä.
- jompe
Kevät alkaa Power Parkista Alahärmässä.
( suurempi vuoristorata kuin Linnanmäellä.) - PowerPark vs. Linnanmäki
jompe kirjoitti:
( suurempi vuoristorata kuin Linnanmäellä.)"jompe 28.4.2006 klo 10.00
( suurempi vuoristorata kuin Linnanmäellä.)"
Hauskuutappa vielä lisää... - katsomassa
PowerPark vs. Linnanmäki kirjoitti:
"jompe 28.4.2006 klo 10.00
( suurempi vuoristorata kuin Linnanmäellä.)"
Hauskuutappa vielä lisää...sivuilta
- SeKoPäÄ
jompe kirjoitti:
( suurempi vuoristorata kuin Linnanmäellä.)...Niille kivaa jotka asuu Hesassa.Mutta kyllä sielläkin ois varmaan kivaa(en ole käynyt).Mun serkkuni asuu siel lähel mut en tiiä onko hän käyny siellä.
- anne^^
elkää hyvät immeiset menkö niinkin pieneen ja mitättömään paikkaan kuin linnanmäki! europarkkiin saksaan suuntaan minä! kaikki sinne! niin tiedätte sitten jostain jotain! joka kesä olen käynyt. ei oo kauheen kallista ja kannattaa!!!!!!!!!!
- millä pääsee
missä päin saksaa? junalla, laivalla lentsikalla? paljonko tulee maksamaan? voisin lähtä mukaan, nyt kun sielä on world cuppikin.. huolitko tämmöstä 23 v. opiskelia matkustelia kollia
- ????
"ei oo kauheen kallista ja kannattaa!!!!!!!!!! "
Mutta matkat sinne Saksaan maksavat senkin edestä.
Vai tulla, jopa paljon Lintsiäkin kalliimmaksi, vaikka saieelä olisikin halvemmat rannekkeet.
Ainoa hyvä puoli siinäkin on,
ettei rahaa tarvitse vaihtaa
(vrt. naapurimaamme Ruotsin puistot). - SeKoPäÄ
Se on niin pirun kaukana!vaik ei siel maksaiskaan hirveesti,niin matkaan kuluu tuplasti sitäki enemmän!Kuka nyt sinne viittii lähtee!En väitä ettei joku lähtis,mut ite en ainakaan mee(En ole päässyt muutenkaan juuri ollenkaan elämässäni ulkomaille:( ).
- mennä..
lintsille silloin kun siellä on NRJ:n konsertti. porukkaa on paljon, mutta laitteisiin pääsee suht helposti, iltahupirannekkeella 22€:lla.
- liian hinnakas
"iltahupirannekkeella 22€:lla.
"
Ja vain illan 3 viimeistä tuntia, ennen sulkemista.
Jos maksaa 6 euroa lisää,
niin saisi sitten olla
vaikka koko päivän linnanmäellä.
Iltahuvirannekkeen sopiva hinta
3 huvitunnista voisi olla noin
10-13 euroa (enintään). - Chi
liian hinnakas kirjoitti:
"
niin saisi sitten olla
10-13 euroa (enintään).Euron(ja huonojen, uusien laitteiden) myötä hinnat nousivat kattoon. Jätän koko paikan väliin, jossei joku sitten halua minua sinne maksaa...
- silti kallista
liian hinnakas kirjoitti:
"
niin saisi sitten olla
10-13 euroa (enintään).mutta kyllä minä ainakin kerkeän kolmessa tunnissa kiertämään kaikki minua kiinnostavat laitteet, en tarkoittanutkaan että tämä olisi hyvä vaihtoehto lapsiperheille, lastelippuhan tulee sitäpaitsi halvemmaksi :)
- ei ole
silti kallista kirjoitti:
mutta kyllä minä ainakin kerkeän kolmessa tunnissa kiertämään kaikki minua kiinnostavat laitteet, en tarkoittanutkaan että tämä olisi hyvä vaihtoehto lapsiperheille, lastelippuhan tulee sitäpaitsi halvemmaksi :)
mitään lasten lippua, 120 senttinen joutuu ostamaan 28 euron rannekkeen.
Suurin osa 6 vee on sen 120 senttiä.
- Tiinee tiikeri......
Lintsi on kamalan kallis että jos meidänkin 4henkinen perhe huvittelee päivän niin kyllä lompakot huutaa tyhjyyttään!!! :)
Joten taitaa tältä kesältä jäädä väliin!! - ole enää
mitään syytä lähteä Lintsille koska maailmanpyörä siirrettiin/siirretään tänne kotikulmille. Ja sehän (maailmanpyörä) on ainoa syy lähteä huvipuistoon.
- Kouvolaan
"ole enää 28.4.2006 klo 11.31
mitään syytä lähteä Lintsille koska maailmanpyörä siirrettiin/siirretään tänne kotikulmille. Ja sehän (maailmanpyörä) on ainoa syy lähteä huvipuistoon."
MNistä vielä tiedät, ettei vaikka uudessa
rinkeli - Helsinkipyörä II:ssa olisi kyydissä vanhaankin pyörää mukavampaa?
- aina innoissaan
ja oon 20vuotias muija. kesä ei oo kesää ilman että käy lintsin ja särkkiksen kaikki hurjimmat laitteet läpi kymmeniä kertoja ja sinne mennään ko se aukee ja lähetää ko se menee kii.
huuanki niis vekottimis ko pikkulapset... jotenki outo(ko) ? ;) heh heh... Mikäs siinä ku lapsettaa ja aika skidi sitä vielä onki! - Lintsille
mutta kun mun cv on sun radiossa
- Lintsille
Huomenna. Nukun aluksi hieman.
- Dee_Monique
Lintsille kirjoitti:
Huomenna. Nukun aluksi hieman.
mutta en mä oikeen tiiä, en ehkä mee heti kun se aukee mutta menen kesällä ja olen samaa mieltä tuosta Rinkelistä että korni se on.
- blackmagictiger
EN KYLLÄ MUISTA SITÄ ETTÄ KOSKA MÄ OLISIN OLLU LINTSILLÄ VIIMEKS
- Pitää hauskaa
Kyllähän se juu kerran vuodessa pitää huvipuistossa käydä vaikka ikääkin on *periaatteessa* liikaa moiseen toimintaan :)
- jennixD
Olin tosi innoissani että linnamäki aukeaa,minä menen joskus toukokuussa koulun kaa sinne!kerättiin tänää¨n rahaa sinne buffetilla ja pidetään vielä discokin!!!!(=
- okokokok
juu kyl meitteki koulu on menos lintsil toukokuus iha kiva mut kaveri onpi liaa hurjapäine et en tiä mite käy
- uskon vahvasti
Olen varma siitä, että uusi maailmanpyörä kaatuu voimakkaalla tuulella ja aiheuttaa valtavan tragedian.
- kyllä ainakin tukevalta näy...
"Olen varma siitä, että uusi maailmanpyörä kaatuu voimakkaalla tuulella ja aiheuttaa valtavan tragedian."
Mitäs sitä manailemaan.
Ehkä Alahärmänkin uusi Thunderbird (huomatkaa: Nimen varastaminen sen kansainvälisesti rekisteröineeltä Mozilla Corporationilta) romahtaa suhteellisen pian... - jo...
Odotan sen kaatumista innolla :D
- Jussi poika
Tänne kaikki viikonloppuna, uusi rata avataan lauantaina
http://www.powerpark.fi/Finnish/gallery_0006.html- Älkääs nyt!
Jo kuvistakin huomaa, ettei tuosta kotikulmillasi Alahärmässä oleva nimenvarastamis-Thunderbird-puuvuoristorata, ole yhtään niin suuri tai korkea kuin vanha kunnon Linnanmäen rata, joten Lintsillä ei ole mitään syytä olla ainakaan huolissaan.
Monet pitävät vuoristoradan tavaramerkkinäkin sitä vanhan puun tuoksua, jota tuossa uudessa Härmän mallissa ei voi edes olla.
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava. - ristus notta
Älkääs nyt! kirjoitti:
Jo kuvistakin huomaa, ettei tuosta kotikulmillasi Alahärmässä oleva nimenvarastamis-Thunderbird-puuvuoristorata, ole yhtään niin suuri tai korkea kuin vanha kunnon Linnanmäen rata, joten Lintsillä ei ole mitään syytä olla ainakaan huolissaan.
Monet pitävät vuoristoradan tavaramerkkinäkin sitä vanhan puun tuoksua, jota tuossa uudessa Härmän mallissa ei voi edes olla.
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava.Laatu korvaa määrän
- että puun
Älkääs nyt! kirjoitti:
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava....tuoksu. No jos meinaat että se on metsässä, niin eikös tietääkseni juuri siellä tuoksu puu?!?!?! Taidat olla jotain Helsingin betonibunkkeripellejä. Eiköhän jokainen katso vuoristoradasta mieluummin kunnon maisemia, kuin kerrostaloja.
- jussi
Älkääs nyt! kirjoitti:
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava.kaikki Härmässä on EUROOPAN suurin sisä-kartign
rata. ja lisää tuloo- - sepe
Älkääs nyt! kirjoitti:
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava.Härmä radan pituus on noin 900m
Linnanmäen n.850-860m - Miksi näin moni?
sepe kirjoitti:
Härmä radan pituus on noin 900m
Linnanmäen n.850-860mIhmeellistä huomata,
että te kaikki (noin
moni) ihan on sieltä
Haämästä täällä aikaa
viettämässä, ja ihan
syyttä edes yritätte
mainostaa lähiseutunne
ainoaa paikkaa, lähikauppanne
lisäksi.
Vaikka yritätte edelleen
ratojen pituudestakin kinata,
niin, kyllä suomalainen valmistus
jokatapauksessa peittoaa
amerikkalaisen.
Taidatte itse siellä Pohjanmaalla
olla sellaisia, joita Ruuhka-Suomalaisten
syyttä luulette olevan?
Turhaan kuitenkin täällä kinataan,
vaan jokatapauksessa mukavaa kesää teillekin! - jompe
Miksi näin moni? kirjoitti:
Ihmeellistä huomata,
että te kaikki (noin
moni) ihan on sieltä
Haämästä täällä aikaa
viettämässä, ja ihan
syyttä edes yritätte
mainostaa lähiseutunne
ainoaa paikkaa, lähikauppanne
lisäksi.
Vaikka yritätte edelleen
ratojen pituudestakin kinata,
niin, kyllä suomalainen valmistus
jokatapauksessa peittoaa
amerikkalaisen.
Taidatte itse siellä Pohjanmaalla
olla sellaisia, joita Ruuhka-Suomalaisten
syyttä luulette olevan?
Turhaan kuitenkin täällä kinataan,
vaan jokatapauksessa mukavaa kesää teillekin!Elämää ja huvipaikkoja on
muuallakin kuin Ruuhka-suomessa
Hyvää vappua vaan kaikille
ympäri Suomenmaan. - SeKoPäÄ
sepe kirjoitti:
Härmä radan pituus on noin 900m
Linnanmäen n.850-860mpituus....mutta entä korkeus?
- HeXa
Älkääs nyt! kirjoitti:
Hienompaahan se on muuten myös olla laitteissa melkeimpä keskellä vilkasta kaupunkiakin, kuin jossakin metsässä, joten minusta on ainakin varsin turhaa että vertailettekaan esim. näitä laitteita, ja ylipäätänsä koko Linnanmäkeä, ja PowerParkin PowerLand-huvipuisto-osaa keskenään, koska laitteiden määräerokin on huomattava.Thunderbird on vaan melkoisen kaunis rata. Kuin puinen veistos
Yksi kuva radasta:
http://www.coasterclub.org/gallery/displayimage.php?album=107&pos=2
- Herpaantunut
Törkeää tuo nimen vaihdos!! Entisessä nimessä ei ollut mitään vikaa! Toivottavasti on kuitenkin yhtä klassinen kuin vanhakin! Siinä vanhassa oli jonkunlaista taikaa... ...ei sen kummempia...???
- Emma
ei kookki kivaa kun linnanmäki avataan huomenna?
- Trally
Kävin juuri sen sivuilla ja siellä oli se aika kello. ja lintsi on auki nyt :DDD
- jesse.
Moi!
Kertokaa te jotka kävitte mimmosta oli!- oli kyllä
mut eipä tarvinnu jonotella.
- kiia.
oli kyllä kirjoitti:
mäkin tahtosin sinne mutta on liian kallista.
en pystys meneen sinne koko kesänä kuin vaan kerran tai kaksi.
Mieluummin en mee sitte ollenkaan.
Mäki oisin saanu lahjaksi sen timanttikortin :( - peteliini
oli kyllä kirjoitti:
meettekö pian uuvestaan
Pystyttekö käymään usein kun ei oo kausarii? - eilen ja
peteliini kirjoitti:
meettekö pian uuvestaan
Pystyttekö käymään usein kun ei oo kausarii?meen varmaan viel vappuna ja varmaa tulee mentyy viel sellaset 20 kertaa tän kesän aikana. Ilmaseks...
- mut
eilen ja kirjoitti:
meen varmaan viel vappuna ja varmaa tulee mentyy viel sellaset 20 kertaa tän kesän aikana. Ilmaseks...
jos sä joka kerta joutusit maksaan rannekkeen 28 euroo, kuinka usein menisit?
- ikinä
mut kirjoitti:
jos sä joka kerta joutusit maksaan rannekkeen 28 euroo, kuinka usein menisit?
varmaan... :D
- Tuttuja työssä?
ikinä kirjoitti:
varmaan... :D
Hei, miksi saat tänä kesänä mennä Lintsin laitteisiin maksutta / saat ilmaisen rannekkeen?
Onko sinulla siellä tänä kesänä joku tuttu töissä, vai oleto sinäkin sukua Kimi Räikköselle?
Kiitos, jos voit vastata. - töissä
Tuttuja työssä? kirjoitti:
Hei, miksi saat tänä kesänä mennä Lintsin laitteisiin maksutta / saat ilmaisen rannekkeen?
Onko sinulla siellä tänä kesänä joku tuttu töissä, vai oleto sinäkin sukua Kimi Räikköselle?
Kiitos, jos voit vastata.ja siellä on edelleen tuttuja ja sukulaisia töissä. Joten saan lippuja laitteisiin niin paljon kuin ehdin kuluttaa...
- sukulaiset
töissä kirjoitti:
ja siellä on edelleen tuttuja ja sukulaisia töissä. Joten saan lippuja laitteisiin niin paljon kuin ehdin kuluttaa...
ja tutut antaa sukulaisilleen ja tutuilleen lippuja?
Jos saa, ei ihme että tappiota tulee. - saavat
sukulaiset kirjoitti:
ja tutut antaa sukulaisilleen ja tutuilleen lippuja?
Jos saa, ei ihme että tappiota tulee.kuukaudessa määrätyn määrän lippuja. Ja eikai meidän kaverit ja muut meiltä pyydä lippua , kun menemme laitteeseen.
- minä
saavat kirjoitti:
kuukaudessa määrätyn määrän lippuja. Ja eikai meidän kaverit ja muut meiltä pyydä lippua , kun menemme laitteeseen.
olen ollut töissä jotain kesiä linnanmäellä. vapaalippuja on tallella ja niitä on hyvä käytellä. käyttää viisaasti niin ne riittävät vielä pitkälle.
se on totta että "timikset" eivät tuota voittoa lintsille. hehän eivät juurikaan käytä mitään muita palveluita linnanmäellä.
ELI jos te kaikki timanttikortin käyttäjät olisitte ostaneet joka kerta esimerkiksi makkaraperunat ja jonkin turhan lelun niin voisi olla että tänäkin vuonna saisitte sen.
tosin olisitte paisuneet sen kesän aikana muutamia kiloja..
ja näin ohi mennen, minun ei tarvitse ostaa ranneketta tai lippuja useisiin vuosiin linnanmäelle.. - timis.
minä kirjoitti:
olen ollut töissä jotain kesiä linnanmäellä. vapaalippuja on tallella ja niitä on hyvä käytellä. käyttää viisaasti niin ne riittävät vielä pitkälle.
se on totta että "timikset" eivät tuota voittoa lintsille. hehän eivät juurikaan käytä mitään muita palveluita linnanmäellä.
ELI jos te kaikki timanttikortin käyttäjät olisitte ostaneet joka kerta esimerkiksi makkaraperunat ja jonkin turhan lelun niin voisi olla että tänäkin vuonna saisitte sen.
tosin olisitte paisuneet sen kesän aikana muutamia kiloja..
ja näin ohi mennen, minun ei tarvitse ostaa ranneketta tai lippuja useisiin vuosiin linnanmäelle..siis mähän ostinkin vaikka mitä ja pelasin pelejä.
nyt sitte varmaan voitto käy kun ei enää oo timiksii? koko pulju saa haistaa pitkän paskan, meikä ei sinne enää rahoja kanna. ostan kausarin muualta.
mistä muka tiedettii kuka ostaa ja mitä?
kun mä ostin ei kukaan kysyny että onko sulla timista vai ei. - ne .,mn
timis. kirjoitti:
siis mähän ostinkin vaikka mitä ja pelasin pelejä.
nyt sitte varmaan voitto käy kun ei enää oo timiksii? koko pulju saa haistaa pitkän paskan, meikä ei sinne enää rahoja kanna. ostan kausarin muualta.
kun mä ostin ei kukaan kysyny että onko sulla timista vai ei.laskeekin sen niin että jos timiksiä on esim 8000kpl ja makkaraperunoita menee per timis vain 0.2kpl niin ei se oo sitte kannattavaa. eli sinä ostat ja moni muu ei osta. oisit sitte ostanu niitten puolesta..n,
- pulju
timis. kirjoitti:
siis mähän ostinkin vaikka mitä ja pelasin pelejä.
kun mä ostin ei kukaan kysyny että onko sulla timista vai ei.pyörii ihan ilman teitäki... ette te oo mikää menetys linnanmäelle...
- toinen ex timis
pulju kirjoitti:
pyörii ihan ilman teitäki... ette te oo mikää menetys linnanmäelle...
ei voi vielä tietää,
katotaan sitten kun kesä on loppu. - ....
toinen ex timis kirjoitti:
ei voi vielä tietää,
katotaan sitten kun kesä on loppu.mikään ei oo ihanampaa ku se et timanntikorttilaiset ei enää pyöri siellä. ärsyttävämpää poppoota saa hakea. suurin osa laitepuolella työskentelevistä samaa mieltä.
- Mielummin etelään
Nelihenkisen perheen menot lintsillä nykyään noin 200€, arvatkaa vain jääkö väliin ja käytetään tuo summa ipanoiden etelänmatkaan.
- yksinhuoltaja äippä
jo pelkkiin rannekkeisiin multa ja kolmelta lapselta menisi mummonmarkkoja n.666,40 markkaa.
Ei riitä köyhän rahat, ei. - Tulojen käyttö
yksinhuoltaja äippä kirjoitti:
jo pelkkiin rannekkeisiin multa ja kolmelta lapselta menisi mummonmarkkoja n.666,40 markkaa.
Ei riitä köyhän rahat, ei.Niin, kallistahan siellä tosiaan on.
Onneksi ainakin vielä sanovat tulojen
menevän lastensuojelutyöiden kustannuksiin
Suomessa.
Tuo on muuten oikeasti hyvä asenne, että edellen lasken kulut markkoina, sillä vain se kertoo koko totuuden nousevista hinnoista.
Hyvää kesää sinulle, ja perheellesi. - make
Tulojen käyttö kirjoitti:
Niin, kallistahan siellä tosiaan on.
Onneksi ainakin vielä sanovat tulojen
menevän lastensuojelutyöiden kustannuksiin
Suomessa.
Tuo on muuten oikeasti hyvä asenne, että edellen lasken kulut markkoina, sillä vain se kertoo koko totuuden nousevista hinnoista.
Hyvää kesää sinulle, ja perheellesi.Käsittämätöntä, että joku vielä laskee asioita "mummonmarkoissa"! Mitä ne markat sulle kertoo? Saatko palkkasikin vielä mummonmarkoissa?
- mieltämään
make kirjoitti:
Käsittämätöntä, että joku vielä laskee asioita "mummonmarkoissa"! Mitä ne markat sulle kertoo? Saatko palkkasikin vielä mummonmarkoissa?
rahasummia. Sitä kuinka sikamaisen kallista kaikki on oikeasti. Ihan oikeesti, kuka olisi markka aikaan maksanut jostakin hikisestä rannekkeesta 166,6 markkaa?
- ketsueki
Linnanmäki on perseestä, ja pienempi kuin särkän niemi... ainakin sen tunnelman sieltä sain...
- EksynytMyrskytuulenLapsi
Pidä hauskaa minunkin puolestani!
Ehdoton vapun ja kevään merkki ovat huvipuistojen avajaiset!
Itse asun niin kaukana, etten lintsille pääse, mutta jos olisin vähänkin lähempänä, se olisi taatusti se paikka, josta meikäläisen vappuna löytäisi! Harmittaa suuresti =(
Mutta pitäkää te muut hauskaa meidänkin puolesta! Kateellisena tv:stä katsellaan!
GLADA OCH KLARA VAPPEN! - MMMMM
MMMM
- Tärkeääää
Kokopäivä ranneke 28e. Ja kaks päivän ranneke 40 ja sillä pääsee myös sea lifeen! Sellanen kannattaa ostaa mielummin!
- niko.
Tärkeääää kirjoitti:
Kokopäivä ranneke 28e. Ja kaks päivän ranneke 40 ja sillä pääsee myös sea lifeen! Sellanen kannattaa ostaa mielummin!
On se silti kallista, 238 mummoo ja vaan kaks päivää.
mä haluisin käydä koko kesän niinku viime kesänä.
- Kiitos vastauksistanne!
Hei, kaikille!
Tänne voisi kirjoittaa
kaikki ne, jotka ovat viimeisten
parin vuoden aikana viettäneet sellaisen
kesän, jolloin ei ole käynyt minkään huvipuiston laitteissa.
Aiotteko mennä tänä kesänä mihinkään huvipuistoon?
Kiitos jos haluatte vastata! - Valopää.
Jee!! Mä en pääse huomen lintsille :( mut tuun 7.5 :) Nähään sit kuka nyt ootkaa :D
- jansku.
ketä oli tänään?
Millasta oli?
Oliko paljon porukkaa? - hintojen noususta.
Kun Linnanmäen (eli Lastenpäivänsäätiön) toimitusjohtaja vaihtui, alkoi heti suuret uudistukset. Ensiksi potkittiin Linnanmäen sirkuskoulu pellolle, sillä toimitusjohtajan mielestä hän ei hyötynyt tarpeeksi ilmaisista keikoista, tukea vastaan. Sitten rupesi hinnat nousemaan.... nousemaan.... nousemaan.. ja nousemaan. Setäni oli vielä viikko sitten Linnanmäen huoltomies, mutta hän otti lopputilin, koska häneltä otettiin työpaikkaruokailu pois. (Hän oli siis vakituinen työntekijä, ei kesäduunari ja palkkakin oli tosi alhainen) Joten tämä kaikki on siis toimitusjohtajan syytä. JÄRJESTETÄÄN MIELENOSOITUS HÄNTÄ VASTAAN! :D
- on maailman
parhaat ideat joka lähtöön. Keksii aina kaikkea kivaa, josta hyötyy eniten hän itse. Hyvä että lakia noudatetaan työtekijöiden suhteen edes.
- oikeesti
on maailman kirjoitti:
parhaat ideat joka lähtöön. Keksii aina kaikkea kivaa, josta hyötyy eniten hän itse. Hyvä että lakia noudatetaan työtekijöiden suhteen edes.
Kusipää hän on! :D
- EAN-koodit
Nythän niihin rannekkeisiin tuli sellaset EAN-koodit (viivakoodit) joilla koitetaan estää sitä, että kerjätään poistuvilta lapsiperheiltä rannekkeet ja liimataan ne purkalla kiinni. Jokaisessa laitteessa on oma lukija ja se toimii kuin kulunseuranta. Tämän "mahtavan" jutun ansiosta jonot venyy ja venyy, sillä eilenkään eivät kaikki lukijat toimineet ja työntekijät sähläsivät niiden kanssa. Lisäksi ne laitteet ilmoittivat joillekkin että ranneke on vanhentunut, vaikka ei oikeasti ollut. ÄRSYTTÄVÄÄ!
- tsiisus
sentään ja tollasiin haaskataan rahaa...
- eivät
pidä itsekkään näistä viivakoodinlukijoista, koska niiden käyttö tuo turhaa ylimääräistä sähläystä. Johto on vaan päättänyt, että näitä käytetään. Kaikki linnanmäellä töissä olevat tietävät kyllä tämän jutun huonoista puolista. Toivottavasti homma todetaan aivan surkeaksi ennen ensi kesää viimeistään... Puolet asioista mitä työntekijän pitäisi tehdä jää tekemättä näiden lukijoiden takia. Kuten asiakkaiden tervehtiminen jää aika vähäiseksi ja siitä sitten valitetaan. Sitten kun tulee laskenta viikot, tulee työntekijöille käsistä pulaa, kun pitäisi pitää lukija ja laskuri kädessä ja sitten ottaa lippuja vastaan ja mitata lapsia. Mutta antaa linnanmäen kokeilla ja oppia kantapään kautta...
- pyöriiiii
No tottahan toki kerran kesässä tulen sinne Hesaan Linnanmäelle.
Ensimmäinen kertakin kun on kuvattu vuonna 1960 jolloin olin neljän vanha.
Seuraavista kerroista nyt ei aina ole dokumenttia, myöhemmin joitain hieman pöhnäisiäkin muistikuvia.
Aatelkaa nyt,muistojen paikka joka ei ihan hirrrveästi ole muuttunut, samaa mäkeä kävellään sisään.
Tämmöinen vanhahko vielä sinne taas tunkee. - ollu
paljo porukkaa linnanmäellä?
- maksoi mitä maksoi.
..jo pelkkä tuoksu huumaa kun ajatteleekin, lurps.
En menis Särkänniemen pätsiin mistään hinnasta, lintsillä on lähes aina vilpoisa tuuli.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911