Ollaan tällä viikolla alotettu ICSI-hoidot. Olisi kiva kuulla minkälaisia kokemuksia muilla on ollut. Onnistuiko hoito heti ensimmäisellä kertaa vai kuinka monta kertaa olette joutuneet hoidon toistaa ennenkuin onnistui?
Olisin todella kiitollinen kaikista kokemuksista, niin hyvistä kuin pahoistakin.
Ja vielä onnea kaikille keillä on hoidot kesken, oli sitten kysymys IVF tai ICSI :)
Kuinka monella tärppäsi
7
1736
Vastaukset
- mutta taitaa
olla meilläkin ainut mahdollisuus, joten olisin myös hyvin kiinnostunut kokemuksista. Ja millaisilla miehen näytearvoilla tulosta on syntynyt.
- minä8
onnistua eli 25% tulee raskaaksi ja vauva kotiin on noin 20%. Jos järkeilisi niin n.5 alkion siirrosta pitäisi lapsen saada. Mutta 80% saa lapsen hoidoista . Miehen simpat ei tarvi olla 'kummoiset' että icsi onnistuu mutta kaikki on niin monesta asiasta kiinni loppujen lopulta. Voi toki onnistu ekallakin kerralla:)
- toteutui
minä8 kirjoitti:
onnistua eli 25% tulee raskaaksi ja vauva kotiin on noin 20%. Jos järkeilisi niin n.5 alkion siirrosta pitäisi lapsen saada. Mutta 80% saa lapsen hoidoista . Miehen simpat ei tarvi olla 'kummoiset' että icsi onnistuu mutta kaikki on niin monesta asiasta kiinni loppujen lopulta. Voi toki onnistu ekallakin kerralla:)
Minulla tärpäsi "kunnolla" viides ICSI-hoito. Kaksi varhaista keskenmenoa aiemmin. Nyt raskaana rv 17. Miehen simpat huonolaatuisia, mutta en muista tarkkaan laatua, kun tulosta ei tallella. Mutta ei mahdottoman huonolaatuista...
Toivottavasti vielä vauva kotiin toteutuu... Onnea yritykseen. Ei siis ihan heti kannata hermostua.
- Projektinvetäjä
Me saimme ensimmäisellä ICSI-hoidolla ihanat kaksoset! Vieraile kotisivuillamme:
http://personal.inet.fi/perhe/babyproject/
Me pidämme kaikille hoidot aloittaneille peukut ja varpaat pystyssä!!! - höpelö
Meillä tähdättiinn IVF:n, mutta punktion jälkeen sanoivat heti, että simpat ei oo kovin hyvät ja siirryttiin heti ICSI:n. Tulos oli hyvä. Punktiossa saatiin 11 munasolua, jotka kaikki oli kypsiä. 9 onnistuttiin hedelmöittämään. 8 loppujen lopuksi jakaantui. 1 siirrettiin. Huippu yksilö. 7 jäi siis pakkaseen.
Olin kyllä aivan varma raskauden alkamisesta, mutta ei :( . Oli ihan romuna, varsinkin kun lääkäri sanoi, että elokuussa yritetään vasta uudestaan. Kun soitin raskaustestin tulosta hoitajalle, niin se sano että kyllä me ehditään vielä kesäkuussa yksi siirto tekemään.
Nytpä sitten lipittelen greippimehua siinä toivossa, että se jeesais kohdunlimakalvon paksuteen. Se oli säälittävät 5 mm ekassa siirrossa. Mulla on yksi lapsi edellisestä liitosta ja sen takia lääkäri sanoi, että limiksen ohuus on varmaan vaan mun ominaispiirre. Itse en usko, koska menkat on nykyään tosi säälittävät.
Onhan tää tylsää, kun ei tollanen priima alkio sitten kiinnittynyt ja lopuistakaan ei tiedä kuinka niiden kanssa käy.
Mutta kaikille teille kovasti tsemppiä hoitoihin ! 4.kerralla tärppäsi.Lahjamunasoluilla se kerta!Nyt yritämme sisarusta ja odottelemme uutta lahjoittajaa(eka sisarusyritys epäonnistui,2 alkionsiirtoa.....ekalla kerralla 1 alkio siirrettiin ja toisella 2 alkiota) ja toivottavasti onnistuisi!Kuten teillä kaikilla yrittäjillä!!!!Voimahaleja kaikille!:):):)
- kerran yrittänyt
Hei!
Kyllä se on ihan yksilöllistä miten hoidot menevät. Itselläni eka hoito epäonnistui ja nyt odottelen pääsyä pas:iin. Onneksi pääsemme siirtoon jo kesäkuussa...
Icsi- hoito on todella tehokkain hoitomuoto, joten positiivisella mielellä vain eteenpäin!!Plussaonnea!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329