http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=109942#7
Näinköhän olisi uusi malli ensi vuonna tulossa? Ulkonäössä ei ainakaan kovin suurta muutosta taida tulla.
Mazda 6 2008 (?)
9
2324
Vastaukset
- Nykyinen tökkii
Suurta eroa ulkomuodossa ei näytä olevan. Toivottavasti kuitenkin nykymallin puutteita on korjattu, kuten parempi ruostesuojaus sekä sinkitys jo tehtaalla ja kestävämpi maalaus.
Toivottavasti myös ilmenneitä teknisiä ongelmia on pystytty korjailemaan sekä jousitusmukavuutta ja äänieristystä parantamaan.
Mikäli hinta ei kohoa (on nyt jo korkea) niin uutta mallia kannattaa vielä odottaa ennen vaihtoa!- hintako?
Kyllähän tuo kutonen on kokoonsa, tehoonsa, ominaisuuksiinsa, varusteisiinsa nähden edullinen. Vai olikohan provo...;-)
Parannuspuolella tosiaan tuo ruosteenkesto ja äänieristys tärkeimpinä. - ymmärtää
tarkoitusperiäsi.
Notkut itkemässä Mazda palstalla, että kuinka paska kutonen on vaikka sulla pitäis olla vaihtoehtoja yllinkyllin tilalle. Yrittääkö joku pakottaa sua ostamaan kutosen ?
Kommenttis tuntuu siltä, että nypit yhden asian sieltä ja toisen täältä. Niputat ne sitten yhteen ja toteat, että näin surkeita ne Mazdat on.
Noista sinun luettelemistasi "vioista" ei omistani ole ollut kummassakaan, no tunnustetaan sen verran, että nykyisessä facelift touringissa on pikkuisen parempi äänieristys. Tosin ensimmäinenkään ei verrokeilleen hävinnyt äänekkyyden suhteen.
Sitä en kiellä, etteikö kutosissakin olisi ongelmia ollut, mutta sellaista autoa en ole vielä nähnyt missä niitä ei olis. Tällä palstalla on vaan muutama yli-innokas itkijä yrittänyt luoda kuvaa, että kaikki kutoset olis "susia".
Omien kokemusten lisäksi tuttavapiirissä on kaksi muuta kutosta ja ainoa "ongelma" oli alkupään autojen kohdalla se eristeen lisäys bensatankkiin. Sekin hoitui normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Edes sitä kuuluisaa puolto-ongelmaa ei ole näissä yksilöissä esiintynyt.
Omakohtaista kokemusta on myös kahdesta erimerkkisestä V-alkuisesta euromerkistä ja niiden kokemusten perusteella paluuta sille linjalle ei ole. Siltikään ei tulisi mieleen lähteä kyseisten merkkien palstoille itkemään niiden surkeutta.
Tuo valittaminen olis ymmärrettävää, jos meillä olis yksi tai kaksi vaihoehtoa, mutta kyllä nykysysteemistä pitäis löytyä vaihtoehto jokaiselle. - GT-omistaja
Mitkä on ne kuutosessa ilmenneet tekniset ongelmat? Viattomin auto luokassaan ADAC-tilastoissa 2 vuotta peräkkäin, joten eipä noita korjattavia teknisiä ongelmia paljon ole eli taso saa jopa pudota ja silti ollaan vasta muiden autojen tasolla teknisissä ongelmissa. Myös jousitusmukavuus on yksi luokan parhaista kompromisseista tukevuuden ja mukavuuden suhteen ja toivottavasti jousitusta ei paljon muutetakaan. Jousitusmukavuuteen vaikuttaa paljon myös renkaat eli kannattaa laittaa mahdollisimman korkeaprofiiliset renkaat. Ruostesuojausta toki voisi parantaa, kuten useimmista muistakin nykyautoista.
Ei voi kuin ihmetellä mihin kuutosta oikein verrataan, kun sen hinta on muka korkea. Kuutonen on tällä hetkellä yksi edullisimmista autoista luokassaan, joten hintaakin voisi nostaa reippaasti, että päästään kilpailijoiden tasolle. Eniten kuutonen kaipaisi uudistusta moottorivalikoimaan ja tehokas noin 200 hv turbo pitäisi saada valikoimiin. Itse vaihtaisin siihen nykyisen GT-mallini.
Noista kuvista ei voi päätellä vielä yhtään mitään tulevan kuutosen muodoista ja tuohan on vaan todennäköisesti vanhaan koriin istutettu uuden mallin tekniikkaa sisältävä prototyyppi, jossa on mukava jotain ulkonäkö kokeiluja, jotka on haluttu teipeillä peittää uteliailta. - Ville
ymmärtää kirjoitti:
tarkoitusperiäsi.
Notkut itkemässä Mazda palstalla, että kuinka paska kutonen on vaikka sulla pitäis olla vaihtoehtoja yllinkyllin tilalle. Yrittääkö joku pakottaa sua ostamaan kutosen ?
Kommenttis tuntuu siltä, että nypit yhden asian sieltä ja toisen täältä. Niputat ne sitten yhteen ja toteat, että näin surkeita ne Mazdat on.
Noista sinun luettelemistasi "vioista" ei omistani ole ollut kummassakaan, no tunnustetaan sen verran, että nykyisessä facelift touringissa on pikkuisen parempi äänieristys. Tosin ensimmäinenkään ei verrokeilleen hävinnyt äänekkyyden suhteen.
Sitä en kiellä, etteikö kutosissakin olisi ongelmia ollut, mutta sellaista autoa en ole vielä nähnyt missä niitä ei olis. Tällä palstalla on vaan muutama yli-innokas itkijä yrittänyt luoda kuvaa, että kaikki kutoset olis "susia".
Omien kokemusten lisäksi tuttavapiirissä on kaksi muuta kutosta ja ainoa "ongelma" oli alkupään autojen kohdalla se eristeen lisäys bensatankkiin. Sekin hoitui normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Edes sitä kuuluisaa puolto-ongelmaa ei ole näissä yksilöissä esiintynyt.
Omakohtaista kokemusta on myös kahdesta erimerkkisestä V-alkuisesta euromerkistä ja niiden kokemusten perusteella paluuta sille linjalle ei ole. Siltikään ei tulisi mieleen lähteä kyseisten merkkien palstoille itkemään niiden surkeutta.
Tuo valittaminen olis ymmärrettävää, jos meillä olis yksi tai kaksi vaihoehtoa, mutta kyllä nykysysteemistä pitäis löytyä vaihtoehto jokaiselle.Kerrankin järkevä kirjoitus !
(Meidän täytyy vain muistaa, että on olemassa ihmisiä, jotka koittavat nostaa itsetuntoaan valittamalla milloin mistäkin, esim. tietystä automerkistä. Jos elämässä on muuten riittävästi sisältöä, niin tällaista jatkuvaa valitusta ei jaksa edes lukea saati kirjoittaa) GT-omistaja kirjoitti:
Mitkä on ne kuutosessa ilmenneet tekniset ongelmat? Viattomin auto luokassaan ADAC-tilastoissa 2 vuotta peräkkäin, joten eipä noita korjattavia teknisiä ongelmia paljon ole eli taso saa jopa pudota ja silti ollaan vasta muiden autojen tasolla teknisissä ongelmissa. Myös jousitusmukavuus on yksi luokan parhaista kompromisseista tukevuuden ja mukavuuden suhteen ja toivottavasti jousitusta ei paljon muutetakaan. Jousitusmukavuuteen vaikuttaa paljon myös renkaat eli kannattaa laittaa mahdollisimman korkeaprofiiliset renkaat. Ruostesuojausta toki voisi parantaa, kuten useimmista muistakin nykyautoista.
Ei voi kuin ihmetellä mihin kuutosta oikein verrataan, kun sen hinta on muka korkea. Kuutonen on tällä hetkellä yksi edullisimmista autoista luokassaan, joten hintaakin voisi nostaa reippaasti, että päästään kilpailijoiden tasolle. Eniten kuutonen kaipaisi uudistusta moottorivalikoimaan ja tehokas noin 200 hv turbo pitäisi saada valikoimiin. Itse vaihtaisin siihen nykyisen GT-mallini.
Noista kuvista ei voi päätellä vielä yhtään mitään tulevan kuutosen muodoista ja tuohan on vaan todennäköisesti vanhaan koriin istutettu uuden mallin tekniikkaa sisältävä prototyyppi, jossa on mukava jotain ulkonäkö kokeiluja, jotka on haluttu teipeillä peittää uteliailta.Mazda 6 GT on liian tehoton makuuni ja Mazda 6 MPS taas aivan liian kallis ja sisältää turhan nahkasisustuksen. Tähän väliin tarvittaisiin n. 200 hv:n tehoinen GTS malli, jonka hinta pyörisi 40000 euron hujakoilla. Valinta kallistuu Honda Accord 2.4 Type-S:ään ellei Mazda keksi pian jotain tuohon rakoon. Pistin jo asiaa koskevan vittuiluviestin Mazdan maahantuojalle, mutta eivät raukat jaksaneet vastata mitään.
- GT-omistaja
james_burton kirjoitti:
Mazda 6 GT on liian tehoton makuuni ja Mazda 6 MPS taas aivan liian kallis ja sisältää turhan nahkasisustuksen. Tähän väliin tarvittaisiin n. 200 hv:n tehoinen GTS malli, jonka hinta pyörisi 40000 euron hujakoilla. Valinta kallistuu Honda Accord 2.4 Type-S:ään ellei Mazda keksi pian jotain tuohon rakoon. Pistin jo asiaa koskevan vittuiluviestin Mazdan maahantuojalle, mutta eivät raukat jaksaneet vastata mitään.
Juuri tätä olen ihmetellyt, että miksei Mazda älyä tuoda noin 200-230 hv:n moottorilla varustettua etuvetoista mallia kuutosen GT:n ja nelivetoisen MPS:n väliin. Kysyin jo asiaa yhdeltä myyjältäkin, mutta eihän hänkään mitään tiennyt ja totesi vaan, että ehkä sitten kun kuutosesta tulee uusi malli. GT on tosiaan turhan tehoton ja MPS taas liian kallis ja epäkäytännöllinenkin nahkasisustuksineen ja kun ei edes takapenkit käänny alas. Itseä kiinnostavin olisi tällä hetkellä Vectra 2,8 l V6 turbo, jossa on 230 hv. Accordin 190 hv on myös vielä aika tehoton ja käytännön ohituskiihtyvyys on vielä lähes samaa tasoa 6 GT:n kanssa eli siihen käytännön suorituskykyyn tarvittaisi turboa vielä tässä teholuokassa.
- kuutoinen
GT-omistaja kirjoitti:
Juuri tätä olen ihmetellyt, että miksei Mazda älyä tuoda noin 200-230 hv:n moottorilla varustettua etuvetoista mallia kuutosen GT:n ja nelivetoisen MPS:n väliin. Kysyin jo asiaa yhdeltä myyjältäkin, mutta eihän hänkään mitään tiennyt ja totesi vaan, että ehkä sitten kun kuutosesta tulee uusi malli. GT on tosiaan turhan tehoton ja MPS taas liian kallis ja epäkäytännöllinenkin nahkasisustuksineen ja kun ei edes takapenkit käänny alas. Itseä kiinnostavin olisi tällä hetkellä Vectra 2,8 l V6 turbo, jossa on 230 hv. Accordin 190 hv on myös vielä aika tehoton ja käytännön ohituskiihtyvyys on vielä lähes samaa tasoa 6 GT:n kanssa eli siihen käytännön suorituskykyyn tarvittaisi turboa vielä tässä teholuokassa.
Jos epäilet että mps:ssän osto jäisi penkkien kääntelystä kiinni niin voin kertoa että penkit kääntyvät kyllä kunhan hieman kikkailee. Tukirautojen väliin jää ainakin laudalle ja suksille sopiva tila. Lisää infoa http://forum.mazda6club.com/index.php?s=5ea8de5c9cc0635cecd8639ba5b32998&showtopic=43583
- Zed
kuutoinen kirjoitti:
Jos epäilet että mps:ssän osto jäisi penkkien kääntelystä kiinni niin voin kertoa että penkit kääntyvät kyllä kunhan hieman kikkailee. Tukirautojen väliin jää ainakin laudalle ja suksille sopiva tila. Lisää infoa http://forum.mazda6club.com/index.php?s=5ea8de5c9cc0635cecd8639ba5b32998&showtopic=43583
MPS tuli koeajettu ja todettua ajo-ominaisuuksiltaan loistavaksi autoksi. Hillitty ulkonäkökin miellytti sekä itseä että puoliskoa. Tehoa ja varustetta oli runsaasti, mutta se ei täysin sovi sporttiseksi perheautoksi, jolla pitäisi aina joskus kuljetella jotain muutakin kuin daamia tai kavereita. Miinukset tuli liian suuresta hinnasta (varmasti meillä monella merkittävin karsiva tekijä), kääntyvien penkkien puutteesta (ei jaksa fiksata), ei mahdollisuutta asentaa vetokoukkua (MPS olisi loistava vetoauto), sekä korkea polttoainekulutuksesta.
Itseäni miellytti myös n.200hv sarja. Mazdalla ei ollut oikein tarjota ja VAG- konsernista teki myös mieli pysyä kaukana. 2.8T Vectra on myös bensasyöppö ja hieman kalliihko kunnon varusteilla, joten valinta päätyi Type-S Accordiin. Tehoa on selvästi vähemmän kuin MPS:ssä (riittää mulle ja rekankin ohi just pääsee) ja onhan toi vajaavetoinenkin, mutta laadukkaan oloisena ja ilman noita MPS:n miinuksia käytännön arjessa merkittävästi parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806