Taitaa olla monella muullakin Oblivionin kanssa ongelmia, mutta johtuuko pelin kaatuminen itse pelistä vai kokoonpanosta jolla sitä pyörittää? Buginen pelihän tuo on, siitä ei pääse mihinkään. Toisinaan siis peliä pystyy pelailemaan ongelmitta tunninkin, mutta monet kerrat peli on kaatunut jo ensimmäisen vartin sisällä. Muuten peli siis pyörii todella sulavasti, harmittaa vain tuollainen kaatuilu niin jumalattomasti...
Ajattelin että oma kompastuskiveni saattaa olla virtalähde (350W) joka ei välttämättä riitä antamaan virtaa näyttikselle... Tosin näyttiksen pakkauksessa lukee että 350W pitäisi riittää??? Kertokaapa viisaammat onko tuossa teoriassa mitään perää?? Lämmöt ei nouse niin korkealle että vika olisi siinä, koneen viisi tuularia pitää kyllä siitä huolen...
AMD Athlon 2600 1917Mhz
1024 Ram
Radeon x800Rx 256Mb 256bit
Oblivion kaatuilee... poweriko syynä???
9
1396
Vastaukset
EI ton kokoon panon pitäs riittää powerin kuihtumiseen asti ellei sulla oo 2-4kiintolevyä/2-3 cd asemaa
Ku jos poweris loppuu virta niin koko kone sammuu/reboottaa- Outo juttu...
Tosiaan kirjoitin tuon alkuperäisen viestin hieman epätarkasti. Kun mainitsin että Oblivion kaatuu niin koneeni siis juurikin buuttaa itsensä ja käynnistyy aina uudelleen. Eli syynä taitaa juurikin olla sitten tuo virtalähde. Luulisi noiden lisätuulettimienkin kahmasevan virtaa jonkun verran.
Koneessa siis kiinni:
120Gb ja 30Gb kiintolevyt
Dvd RW polttava
Prossun ja näyttiksen omien tuulettimien lisäksi kolme lisätuuletinta. - tai ei..
Outo juttu... kirjoitti:
Tosiaan kirjoitin tuon alkuperäisen viestin hieman epätarkasti. Kun mainitsin että Oblivion kaatuu niin koneeni siis juurikin buuttaa itsensä ja käynnistyy aina uudelleen. Eli syynä taitaa juurikin olla sitten tuo virtalähde. Luulisi noiden lisätuulettimienkin kahmasevan virtaa jonkun verran.
Koneessa siis kiinni:
120Gb ja 30Gb kiintolevyt
Dvd RW polttava
Prossun ja näyttiksen omien tuulettimien lisäksi kolme lisätuuletinta.itselläni myös 350w poweri. Itse pelkäsin myös että riittääkö nimittäin koneessa on 2x sata 200gb, 1x ata 80gb, gf6600GT, äänikortti (erillinen), tv-kortti, 12 tuuletinta (mukaanlukien prossu- ja näyttistuulettimet, dvd-ram asema ja muuta rompetta ja ihme kyllä toimii.
Kannattaa hankkia jokin laatu poweri ja väh. 400w niin ei pitäisi ilmetä ongelmia. - lisäystä...
tai ei.. kirjoitti:
itselläni myös 350w poweri. Itse pelkäsin myös että riittääkö nimittäin koneessa on 2x sata 200gb, 1x ata 80gb, gf6600GT, äänikortti (erillinen), tv-kortti, 12 tuuletinta (mukaanlukien prossu- ja näyttistuulettimet, dvd-ram asema ja muuta rompetta ja ihme kyllä toimii.
Kannattaa hankkia jokin laatu poweri ja väh. 400w niin ei pitäisi ilmetä ongelmia.prossu amd athlon 2100xp, 1300mt DDR400.
- turboamd
kuten otsikossa niin tarkistappa prossun, muistien ja näyttiksen lämpötila kuormituksessa.
Ja uusimmat ajurit koneeseen - Erkko
Nohjaimen valmistaja ilmoittaa 350W, niin se riittääkö 350W riippuu valmistajasta.. tällä kertaa vlähteen valmistajasta. Kuten monissa muissakin osissa myös virtalähteissä on eroja.
Jokin ohjelma mikä kirjoittaisi koneen tietoja johonkin rekisteriin olisi hyvä. Tallentaisi 12 voltin linjasta tietoa sekunnin välein. Jos näytönohjain laittaa koneen kyykkyyn, putoaa usein 12v linja jopa 11 volttiin.
Laitetuulettimet kuluttaa normaalisti 1-2W. Jotkin Deltan tuulettimet ottavat jopa 36W:
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1328
Tässä hieman normaalimpi, jota minä käytän:
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=401
Kuitenkin asiaan: Tuo mitä keskustelunaloittajalla tapahtuu ei ole pelinkaatumista. Peli kaatuu (ihme kyllä, bugeista huolimatta) todella harvoin. Yleensä peli kaatuu sammutuksen yhteydessä.
Kaatuuko koneesi muidenkin pelien kanssa tuollai samanlailla? Kokeile kaatumisen jälkeen näytönohjaimen lämpöjä kädelläsi. Ei tarvitse koskettaa, näytönohjain tuntuu kuumalta/lämpimältä muutaman sentinpäähän.
Mulla ei ole ollut pelin kanssa mitään ongelmia. Koneessa 4 kovalevyä, 2 cd/dvd asemaa, X850XT, A64 3500 , 3 x 92mm kovalevytuulettimet, 6 x 120mm kotelotuulettimet... niin no, mulla on 550W Antecin virtalähde. - Tare
Minun kone on Adm 2600´ ,
Ddr ram 2 kikaa
Radeon 8500 alkuperäinen
ja poweri on 600wattinen,
ja peli toimii moitteettomasti kun asetukset on karsittuja tietysti. aika paljon, kun radeon on vain 64 meganen, ja suositus olis 250 meganen - xJaRiX
Mulla on 300W poweri..
2 kovoo, nVidia 6800 (tarvii 2 virtapiuhaa)
CD-asema ei kiinni koska on niin tehoton virtalähde.
Kerran on buutannu oblivionin aikana, sillon olin kellottanut änvidian täpöihin.
perus tuulettimet eli prossulle ja emolle.
Ihme että toimii kunnolla tällä virtalähteellä. - Larios
Mulla ainakin meinaa mennä hermot konen kaatuilun takia. Kaatuu jatkuvaan noin 30 minuutin välein, vaikka peli ei edes tökkisi tms. (paras saavutus on varmaan kuitenkin 3 tuntia putkeen kaatumatta) Usein kaatuu juuri latausruudun jälkeen, mutta myös kesken pelin välillä. Kaatumisen jälkeen vain näyttöön tulee sininen ruutu ja mitään ei tapahdu. Joskus jopa heittaa vain windowsiin, mutta yleensä menee kone täysin lukkoon.
Oma koneeni on amd ahtlon 3000xp, 1gb ram, näyttis x800 pro, poweri on 350W, emo oli epox3rdga (en muista tarkkaan tuota emoa)... Atin uusimmat 6.5 ajurit on koneessa... directX 9.0c ja vielä oblivion on päivitetty uusimmilla ajureilla. Hyvä peli, mutta ei huvita enää pelata... hermot ei kestä.
Mikään muu peli ei ole koskaan kaatuillut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875