Mikä on keskinkertaisuuden syy?

Uusi keskustelija

Paljon on ollut ihan asiallista arvostelua, mutta olisiko tarkempaa analyysia siitä, miksi sarjaa edes meillä esitetään? Siis, miksi YLE:llä on ylipäänsä esityksessä niin keskinkertainen sarja kuin tämä on?

Miksei pyydetä oikeilta käsikirjoittajilta sarjoja, vaan tyydytään selvään, katsojia aliarvioivaan, halpatuontantoon
näine samoinen kökkönäyttelijöin? Onko kysymys, taas kerran, vain rahasta?

Omasta mielestäni kunnon näyttelijät, hyvän käsikirjoituksen tukemina, voisivat kertoa meille jotakin siitä meidän oikeasta elämästä jota me tavalliset suomalaiset elämme. Nyt, tällaisena toteutuksena, me joudumme katsomaan vain roskaviihdettä, joka ikinen torstai. Olisko siis jo aika viheltää pilliin ja vaihtaa suoraan vaihteelle, joka ei olisi näin puhtaan elitistinen? KYSYN, missä on vanha kulttuuriradikalismi!

7

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vieläkin ihan viihdyttävä. Mukavaa, että on edes yksi sarja, joka on oikein tavanomainen, uskottava ja sellainen, joka kertoo tavallisesta arkielämästä ja jossa ei ole mitään kummallisuuksia (lapset ei vanhene yhdessä yössä kymmentä vuotta jne.).

• vipa

Haukut Kotikadun näyttelijäkaartia onnettomaksi. No mielestäni, kun katselee näyttelijälistaa: Eeva Litmanen, Aake Kalliala, Lena Meriläinen, Jukka Puotila, Ville Keskilä ja vaikkapa Teemu Virtanen, niin ei voi kuin todeta näyttelijöiden olevan sieltä parhaimmasta päästä tässä sarjassa.
      Mielestäni Kotikadun juoni on ehkä vähän kärsinyt liiallisista sairauksista, joita sarjassa vatvotaan, mutta silti juonikin on vielä kyllä varsin koukuttavaa.
      Ja eikös tämä sarja nyt ole aika todentuntuinen. Ei kai kuitenkaan kukaan viitsisi ihan tavallista elämää katsella useita jaksoja. Kotikatu on mielestäni tavallista elämää hieman suurennettuna ja väritettynä.
      Että menepäs haukkumaan mielummin vaikka Salarit, kuin Kotikatu. Jookosta?

• Kotikatu

alkoi, vuosia se oli minulle paras kaikista sarjoista. Ajan kuluessa aloin nauhoittaa sen, ja katselin kun ehdin. Nykyisin en enää millään muista katsoa sitä. Jompi kumpi, minä tai se on muuttunut.

• mirjamarja
        Kotikatu kirjoitti:

alkoi, vuosia se oli minulle paras kaikista sarjoista. Ajan kuluessa aloin nauhoittaa sen, ja katselin kun ehdin. Nykyisin en enää millään muista katsoa sitä. Jompi kumpi, minä tai se on muuttunut.

Ehkä Kotikatu on jo niin totuttua, että ei enää jaksa kiinnostaa.
        Nyt siellä on vähän liiankin kanssa sairastelua, mutta on mielenkiintoista seurata, miten teinitytön raskaus etenee ja käsitellään.

Lavastus vain etenkin Merimaitten kodiksi sisustetussa hallissa on alapuolella arvostelun.
        Ei kai nyt kukaan nuku olohuone/ruokatilassa matalan seinän takana, eteiskäytävän päässä? Tämänhän piti olla luksuskoti!

• on niin
        mirjamarja kirjoitti:

Ehkä Kotikatu on jo niin totuttua, että ei enää jaksa kiinnostaa.
        Nyt siellä on vähän liiankin kanssa sairastelua, mutta on mielenkiintoista seurata, miten teinitytön raskaus etenee ja käsitellään.

Lavastus vain etenkin Merimaitten kodiksi sisustetussa hallissa on alapuolella arvostelun.
        Ei kai nyt kukaan nuku olohuone/ruokatilassa matalan seinän takana, eteiskäytävän päässä? Tämänhän piti olla luksuskoti!

monta läheistä kuollut syöpään, etten siedä sen sairauden riepottelua näissä heppoisissa saippuasarjoissa.

• katselun

sen käytyä liian sairaaksi ja rikolliseksi.

Elämän pimeät puolet ovat ympärillämme ilman televisiotakin.

• ...jumalauta..

...kun ovat suomalaiset hulluja kun tätä paskaa katsovat. Onneksi täällä on minunlaisiani jotka keskustelevat asiallisesti kyseisestä sarjasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1829
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      151
      1568
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1428
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1328
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      58
      1262
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1010
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      1007
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe