Nokia-missio eksytystä!

varokaa!

Oletteko koskaan mielessänne verranneet kahta ns. "herätystä", Yli-Vainiolaista herätystä 70-80-lukujen taitteessa ja ns. Nokia Missiota? Onko niissä kyse samasta asiata? Onko sama Jumala niiden kummankin takana? Kumpaan liikkeeseen teidän olisi helpompi tutustua, jos ne olisivat samanaikaisesti olemassa? Kumman herätyksen hengellinen perintö herättää luottamusta? Menisittekö kuulemaan Nokia-Mission pastoreilta, mitä Jumala todella haluaa? Olkaa rehellisiä itsellenne, tunnetteko todella Nokia-Mission omaksenne niin, että menisitte sinne kuin omaan kotiseurakuntaanne? Jos olisit hengen hädässä, sinun pitäisi valita kahdesta vaihtoehdosta, menisitkö kysymään Markku Koivistolta vastausta ongelmaasi?

Hedelmistään puu tunnetaan. Nokia-Missio ei tuo ihmisiä lähemmäksi Jeesusta, vaan se johdattaa ihmiset etsimään helpompaa tietä. Materialismi ja pinnallinen tunne-elämysten metsästäminen on Nokia-Mission hedelmää maassamme. Useimmat uskovaiset tietävät sydämessään, että kyseessä on eksytys, mutta leikittelevät silti tuleella ja asettavat iankaikkisen kohtalonsa vaaka-laudalle! Jeesus varoitti sanassaan meitä painavasti eksytyksistä. Katsokaamme, ettei meitä eksytetä. Kuulkaa hiljaista Hengen todistusta sisimmässänne! Saatana on nerokas, täydellisen pahanilkinen, ja haluaa tuhota juuri sinut! Älä aliarvioi saatanan taitavuutta ja kykyä todella pettää, jopa valitutkin.

47

2242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee ja tuli

Molemmissa ja parantuu sairauksista ja virvoittuu uudistuu uskossa.
      Mitähän sinä olet saanut aikaan=
      Miksi et anna julistaa Jeesuskin sanoi, älkää estäkö vaikka opetuslapset sanoivat, mutta kun hän ei ole meidän mukana

• KATSO.
    • höpö

Valitut petetään jos mahdollista - no, se ei ole mahdollista. Sinun tekstisi kanssa valituilla tuskin on edes ongelmia. Irrallisia, perustelemattomia väitteitä. Kyllä eksyttäjältäkin odotetaan hieman huolellisempaa työtä.

• petos on mahdollinen

että valitutkin petettäisiin, jos mahdollista. Lue Raamattusi tarkemmin.

• pikku-kalle 13 v.
        petos on mahdollinen kirjoitti:

että valitutkin petettäisiin, jos mahdollista. Lue Raamattusi tarkemmin.

onko meidän seurakunnan rippikoulussa peelsepupi? olen toiminut kettutyttöjen kanssa, onko väärin päästää kettu vapaaksi, kun ne tarhurit huutaa perään rikolliseksi? eikö vapaus kuulu myös ketuille?

• vanhat kirkot

Eksytys vyöryy nyt juuri noihin vanhoihin kirkkoihin, koska vielä vilautellaan lipereitäkin kaatojonoissa, niin valitutkin erehtyvät menemään eksytyksen kaatojonoihin.

Lahkolaisethan ovat jo eksyksissä, heitä enää tarvi edes uudestaan eksyttää.

• PERUSTELE

NÄKEMYKSESSI.

• pikku-kalle 13 v.
        PERUSTELE kirjoitti:

NÄKEMYKSESSI.

haluaa tietää, meenkö rippikouluun vai kettutyttöjen leirille?

• Kristuksen
        PERUSTELE kirjoitti:

NÄKEMYKSESSI.

Ne on ainoita luotettavia tahoja tässä lopun ajan pimeydessä, joissa on kasteessa ja ehtoollisessa Kristuksen veri jäljellä. Ne piirit, jotka on muuttaneet kasteen ja ehtoollisen pelkäksi symboliikaksi ovat helisevää vaskea ja kumisevia kymbaaleja ilman Kristuksen verta.
        Sillä kirjoitettu on: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Matt. 26:28

sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Mark. 14:24

Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

Joh. 6:54

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 6:55

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• ei pelasta!

ketään ei yhtään ketään!

vain Jeesus pelastaa vain usko Jeesuksen Kristukseen pelastaa!!!

jokaikinen joka Raamatussa Jeesuksen edessä katui syntejänsä ja uskoi Häneen sai syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta! syntiselle naisellekin Jeesus sanoi: sinun uskosi on sinut pelastanut!!!

aivan niin on tänäkin päivänä Jumalan Sanan mukaan
        vain usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa!!!

älkää vääntäkö Jumalan Sanaa.
        -vain Jeesus on tie ja Totuus ja elämä!!!

• ei saada syntejä
        Kristuksen kirjoitti:

Ne on ainoita luotettavia tahoja tässä lopun ajan pimeydessä, joissa on kasteessa ja ehtoollisessa Kristuksen veri jäljellä. Ne piirit, jotka on muuttaneet kasteen ja ehtoollisen pelkäksi symboliikaksi ovat helisevää vaskea ja kumisevia kymbaaleja ilman Kristuksen verta.

sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

anteeksi!! eikä syödä syntejä anteeksi!!!

Jeesus asetti ehtoollisen että me uskovat viettäisimme ehtoollista Hänen muistoksensa!

jos on syntejä sydämellä ne on ensin tunnustettava ennen ehtoolliselle menoa! sillä Herra sanoo että ihmisen pitää tutkia itseänsä ennen ehtoolliselle menoa. ehtoollinen on tarkoitettu Jeesukseen uskoville.

• lue tarkemmin
        ei pelasta! kirjoitti:

ketään ei yhtään ketään!

vain Jeesus pelastaa vain usko Jeesuksen Kristukseen pelastaa!!!

jokaikinen joka Raamatussa Jeesuksen edessä katui syntejänsä ja uskoi Häneen sai syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta! syntiselle naisellekin Jeesus sanoi: sinun uskosi on sinut pelastanut!!!

aivan niin on tänäkin päivänä Jumalan Sanan mukaan
        vain usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa!!!

älkää vääntäkö Jumalan Sanaa.
        -vain Jeesus on tie ja Totuus ja elämä!!!

Jeesus antoi kastekäskyn vasta kuolemansa jälkeen. toki lapsi pitää Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen kastaa eli liittää

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• MITEN.
        Kristuksen kirjoitti:

SELITÄT SEN?

• lihaksi
        ei saada syntejä kirjoitti:

Jeesus asetti ehtoollisen että me uskovat viettäisimme ehtoollista Hänen muistoksensa!

jos on syntejä sydämellä ne on ensin tunnustettava ennen ehtoolliselle menoa! sillä Herra sanoo että ihmisen pitää tutkia itseänsä ennen ehtoolliselle menoa. ehtoollinen on tarkoitettu Jeesukseen uskoville.

lihaksi tulo tarkoittaa aineeseen inkarnoitumista.

viini=Veri, tottahan veri synnit pesee. älä kiellä verta.

Miksi kiellät Kristuksen lihan ja veren ehtoollisessa?

antikristuksen henki sen kieltää (1.Joh.4:1-3)

• historia
        MITEN. kirjoitti:

SELITÄT SEN?

Helluntailiike ja se henki ilmestyi 100 vuotta sitten ensimmäisen kerran Los Angelesin Azusinkadulle mustien kokouksessa.
        Liikkeen opinmuodon ja hengen toi Suomeen T.B.Barrat niminen mies laivalla v.1906.

• pikku-kalle 13 v.
        lihaksi kirjoitti:

jippii-kuoron on paljon rakastavampi? ehkä sittenkin hellarikirkkoon... siellä ei oo peelsepupii... nih..

• AIKANAAN
        historia kirjoitti:

Helluntailiike ja se henki ilmestyi 100 vuotta sitten ensimmäisen kerran Los Angelesin Azusinkadulle mustien kokouksessa.
        Liikkeen opinmuodon ja hengen toi Suomeen T.B.Barrat niminen mies laivalla v.1906.

LUEPAS EKSYKKÖ RAAMATTUA! JEESUS SANOI OTTAKAA PYHÄ HENKI JA PUHALSI KRISTITTYJEN PÄÄLLE, NÄIN HEISTÄ TULI HELLUNTAILAISIA.

• ylistä Kristuksen Verta
        pikku-kalle 13 v. kirjoitti:

jippii-kuoron on paljon rakastavampi? ehkä sittenkin hellarikirkkoon... siellä ei oo peelsepupii... nih..

Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Hepr. 13:20

Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

1. Joh. 5:6

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

• valitettavasti
        AIKANAAN kirjoitti:

LUEPAS EKSYKKÖ RAAMATTUA! JEESUS SANOI OTTAKAA PYHÄ HENKI JA PUHALSI KRISTITTYJEN PÄÄLLE, NÄIN HEISTÄ TULI HELLUNTAILAISIA.

Helluntailiike on vasta 100 vuotias Amerikassa syntynyt anabaptistinen uskonlahko.

• reiska.
        lihaksi kirjoitti:

Nyt minua ihmetyttää.
        Te luterilaiset, siis tarkoitatte, että vauvalle annettu kaste oikeuttaa ehtoolliseen.

Uskoon tullut Jumalan lapsi kaiketi on ehtoolliseen kelvollinen?

Minun vauvalle, ette viiniä kyllä juota.

Missä se teidän tajunne oikein on, eihän vauvalle alkoholipitoista nestettä tervejärkinen anna.

• pikku-kalle 13 v.
        ylistä Kristuksen Verta kirjoitti:

Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Hepr. 13:20

Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

1. Joh. 5:6

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

ja julistetaan pahat tekoni anteeksi jeesuksen nimessä ja veressä, olen käynyt paikallisessa hellaripoikakerhossa, tosin hengaan kettutyttöjen kanssa myös, ne on niin söpöjä.

• Ex-Baalinpalvoja
        AIKANAAN kirjoitti:

Vaan heistä tuli Kristittyjä Jeesuksen seuraajia jotka saivat omistaa sen mitä Jeesus lupasi. Se on tänään yhä voimassa.

• toisin tutkittu
        valitettavasti kirjoitti:

Helluntailiike on vasta 100 vuotias Amerikassa syntynyt anabaptistinen uskonlahko.

Raamatun mukaan kylläkin helluntaina, lähes 2000 vuotta sitten, lupausten mukaan.

Sinä voit liikeesi perustaa milloin sinulle parhaaksi sopii, mutta älä sotke Jumalan Sanaan sitä.

• valtava voima
        reiska. kirjoitti:

Nyt minua ihmetyttää.
        Te luterilaiset, siis tarkoitatte, että vauvalle annettu kaste oikeuttaa ehtoolliseen.

Uskoon tullut Jumalan lapsi kaiketi on ehtoolliseen kelvollinen?

Minun vauvalle, ette viiniä kyllä juota.

Missä se teidän tajunne oikein on, eihän vauvalle alkoholipitoista nestettä tervejärkinen anna.

1. Moos. 49:11

Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.

Jes. 65:8

Näin sanoo Herra: Niinkuin sanotaan rypäleestä, jos siinä on mehua: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus", niin teen minä palvelijaini tähden, etten kaikkea hävittäisi.

• 2000 VUOTTA

• kerron sulle
        pikku-kalle 13 v. kirjoitti:

ja julistetaan pahat tekoni anteeksi jeesuksen nimessä ja veressä, olen käynyt paikallisessa hellaripoikakerhossa, tosin hengaan kettutyttöjen kanssa myös, ne on niin söpöjä.

Oikea Pyhä Henki synnyttää aina ensin sanan kanssa synnin tunnon. Jos synnintunto puuttuu henki on ilmeisen väärä toronttolainen naurun ja pilkan kaatavainen henki. Toiseksi Pyhä Henki näyttää todeksi tuomion, saatana on tuomittu ja voitto saatu Kristuksen veren kautta Golgatalla. Kolmanneksi Pyhä Henki näyttää pelastuksen tien ristille, ei ohi ristinpuun, Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesus) kauttani. Oikea Pyhä Henki korottaa ja kirkastaa vain Jeesuksen Kristuksen nimeä ei itseään.

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

• sanoi...
        lue tarkemmin kirjoitti:

Jeesus antoi kastekäskyn vasta kuolemansa jälkeen. toki lapsi pitää Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen kastaa eli liittää

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

minä olen tie ja Totuus ja elämä, ei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!

ei lapsikaste voi pelastaa! jos ei tunne Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan!!!

läpi koko Uuden Testamentin sanotaan, ettei meille ole annettu muuta nimeä missä me voidaan pelastua kuin Jeesus!!!

minä puhun niinkuin Jumalan Sanassa sanotaan!!! Jumalan Sana ja Jumalan Sanassa pysyminen ei ketään harhauta!!!

sen sijaan jos ei pysy Sanassa niin helposti harhautuu...

minä en ollut pelastettu ennenkuin tulin uskoon ja Jeesuksesta tuli minun Herrani!!! sitä ennen ryvin rypemällä syntielämässä join ja tein huorin. kun tulin uskoon elämäni muuttui täysin!!! Jeesus vapautti minut alkoholista, kapakoista kaikesta siitä entisestä syntielämästä! en enää halunnut elää niin Hänen tahdostaan tuli minulle tärkeämpi! ja kaikki se entinen elämä tuntui ja edelleen tuntuu todella saastaiselta ja likaiselta! mitä se onkin.

jos Jeesus on ihmisen elämän Herra ja ihminen haluaa koko sydämestään seurata Jeesusta ja tehdä Hänen tahtonsa niin hyvä.

mutta kukaan ihminen ei omassa voimassaan kykene tekemään Jumalan tahtoa. mutta kun ihminen tulee uskoon ja Jeesuksesta tulee hänen elämänsä Herra, Jeesus vaikuttaa niin ihmisessä ettei ihminen halua enää syntiä tehdä!

• harhautttanut ketään!
        lue tarkemmin kirjoitti:

minä julistan Totuutta niinkuin se on ilmoitettu Jumalan Sanassa!!!!

Jumalan Sana on kokonansa Totuus!

ja punainen lanka koko Raamatussa on se, että kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. mutta ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja tulla Jumalan lapseksi, uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!

sillä ei taivaan alla ole muuta nimeä annettu, jossa meidän tulisi pelastuman. vain Jeesus pelastaa!!!

näin Jeesus itsekin ilmoitti, ettei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin Hänen kauttansa!!!

• JA SEN
        valtava voima kirjoitti:

1. Moos. 49:11

Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.

Jes. 65:8

Näin sanoo Herra: Niinkuin sanotaan rypäleestä, jos siinä on mehua: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus", niin teen minä palvelijaini tähden, etten kaikkea hävittäisi.

AIHEUTTAA USKONNOLLISUUDEN DEMONI, SE VIE TERVEEN HENGELLISEN HARKINTAKYVYN, OLET SAANUT MYÖS VÄÄRÄÄ OPETUSTA, MUTTA MISTÄ LAHKOSTA??

• pikku-kalle 13 v.
        kerron sulle kirjoitti:

Oikea Pyhä Henki synnyttää aina ensin sanan kanssa synnin tunnon. Jos synnintunto puuttuu henki on ilmeisen väärä toronttolainen naurun ja pilkan kaatavainen henki. Toiseksi Pyhä Henki näyttää todeksi tuomion, saatana on tuomittu ja voitto saatu Kristuksen veren kautta Golgatalla. Kolmanneksi Pyhä Henki näyttää pelastuksen tien ristille, ei ohi ristinpuun, Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesus) kauttani. Oikea Pyhä Henki korottaa ja kirkastaa vain Jeesuksen Kristuksen nimeä ei itseään.

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

miten tästä selvitään, ai niin on jippii-kuoro, sieltä saa apua ja kavereita, tosin ne on hellareita. no parempi sekin kun peelsepupi, mikä kirkossa vaikutaa. taivaan iskä auttaa!!

• Jeesuksen verta
        lihaksi kirjoitti:

ehtoollisessa. vaan sanoin syntejä ei syödä anteeksi ehtoollisessa!

Jeesus kehoitti meitä viettämään ehtoollista Hänen muistokseen. viini=Jeesuksen veri. murrettu leipä=Jeesuksen ruumis, jonka Hän Golgatalla antoi meidän tähtemme.

minussa ei ole antikristuksen henkeä! olen Jeesuksen Kristuksen oma! ja minulle ehtoollinen on tärkeä asia!

tuo Johanneksen evankeliumin kohta tarkoittaa sitä , että meidän tulee olla Jeesuksen Kristuksen omia päästäksemme Taivaaseen Isän tykö!!! meidän tulee osallisia Hänen kuolemaansa! eli ns. kuolla itsellemme ja omille himoillemme ja haluillemme!!!!!!

ei Jeesus turhaan sano, että joka tahtoo seurata Häntä kieltäköön itsensä!!!

me vietämme ehtoollista Jeesuksen ristintyön muistoksi. Jeesus sanoi tehkää se minun muistokseni!

Jeesus pesee synnit pois. ei ehtoollinen. ehtoollisessa on läsnä Jeesuksen veri ja ruumis, mutta itse ehtoollinen ei ole tarkoitettu että siinä synnit saadaan anteeksi!

lopeta tuo parjaaminen!

minä en Jeesuksen omana kiellä Jeesuksen Kristuksen lihan ja veren läsnäoloa ehtoollisessa!!! vaan päinvastoin!!!

• tulee joka ikinen päivä
        ei saada syntejä kirjoitti:

tehdä parannusta synneistämme!!! Herra kehoitti meitä valvomaan, sillä emme tiedä päivää tai hetkeä jolloin Hän tulee!!! jos emme valvo olemme niiden tyhmien neitsyiden kaltaisia, joiden lampuista puuttui öljyä, kun he eivät olleet muistaneet valvoa!

nukkuminen tarkoittaa hengellistä nukkumista/unta. sitä ettei valvo oman sydämensä tilaa.

ehtoollisella ei syödä syntejä anteeksi! vaan me vietämme ehtoollista sen kunniaksi mitä Jeesus teki tähtemme. viini=veri ja murrettu leipä=Jeesuksen ruumis. ehtoollisessa on suuri salaisuus, ei se että siinä syödään syntejä anteeksi. vaan ensin pitää tehdä parannusta synneistä ennenkuin voi syödä ehtoollista! ennen ehtoollista tutkin aina sydäntäni ja teen parannusta kaikesta mitä Herra näyttää, että on poispantavaa. sillä Herra varoittaa, ettei tule kelvottomasti nauttia ehtoollista. jos esim. elää synnissä ei voi mennä ehtoolliselle...

meidän tulee olla osallisia "yhtälaiseen" kuolemaan Jeesuksen kanssa, mikä tarkoittaa sitä, että meidän tulee kuolla omille lihallisille haluillemme ja himoillemme! se on mahdollista ainoastaan Jeesuksen avulla.

Jeesus sanoi, että se joka tahtoo seurata Häntä ottakoon oman ristinsä. joka kadottaa elämänsä Jeesuksen ja evankeliumin tähden, löytää sen.

Jumalan johdatuksessa eläminen ei ole ollenkaan sama kuin oman tahdon toteutuminen omassa elämässä. usein Herra vie ihan eri teitä, mitä me itse haluaisimme.

ei Herra turhaan sano, että monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän Jumalan valtakuntaan. eikä sitä, että se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään. se on itselle ja omille haluille ja toiveille kuolemisen tie...jotta Jeesus Kristus saisi enemmän sijaa meissä.

• joka vie kadotukseen
        lihaksi kirjoitti:

mutta pelastukseen menevä tie on kaita!

• voi kieltää
        lihaksi kirjoitti:

Jeesuksen verta ja sen merkitystä!!! sillä juuri Jeesuksen verellähän meidät on puhtaaksipesty synneistämme kun tulemme uskoon eli uudestisynnymme!!!

kuitenkin joka ikisen uskovan tulee tehdä joka ikinen päivä elämässään parannusta ja valvottava omaa tilaansa etenkin oman sydämensä tilaa!

ehtoollisen merkitys on siinä, että teemme sen Jeesuksen muistoksi eli mitä Hän teki meidän tähtemme ristillä. vuodatti kalliin verensä ja antoi itsensä ja ruumiinsa piiskattavaksi, ristiinnaulittavaksi.

• että kiellän...
        lihaksi kirjoitti:

veren tuntematta minua?...yksikään uskoontullut ei voi kieltää Jeesuksen verta! sillä Jeesuksen veri meidät pesee puhtaaksi synneistämme kun tulemme uskoon!

sanoin vain ettei ehtoollista syödä sen takia, että sen kautta saisimme synnit anteeksi.

kyllä jokaisen uskovan on itse huolehdittava henk.koht. suhteestaan Herraan Jeesukseen.

rakastan Jeesusta ja olen Hänen omansa.

• joku vaan
        AIKANAAN kirjoitti:

Rittää kun uskot jeesukseen ja hänen sanaansa ja elät hänen tahtonsa kautta

ei siinä sen kummempaa,olit sitten ev. lut. tai helluntailainen, typerää kuunnella tuollaista kun kinataan, loppujen lopuksi raamatun sanoma on varsin yksinkertainen.

• vaikka se onkin itse sarvipää, joka siellä väkeä kaataa? Eikös tuo "illan isäntä" ole helluntailaisille tärkein hahmo?

• helluntailaiset

nokia missiossa käy. eikä kaikissa helluntaiseurakunnissa ihmisiä "kaadeta". kun ihmisten puolesta rukoillaan pääasia on, että rukoillaan Herralta vastausta ja apua. ja Hän on luvannut kuulla omiansa.

jos ja kun kävisit samassa helluntaiseurakunnassa kuin minä näkisit ettei siellä ihmisiä kaadeta. vaan rukoillaan ihmisten puolesta.

ei meidän ihmisiä tule koroittaa vaan Jeesusta.

sarvipää on paholainen...kannattaa olla varovainen kun ilkkuu Herran omaa.

• Kadun-nainen

Periaatteessa on kysymys elokuviin menemisestä.

Jos juoni ei tyydytä, siitä ei voi yleistää mitään harhaoppista tai väärinohjattua.

Ihmisen oma mieli rakentaa mieleisiään rakennelmia oman ymmärryksensä ehdoilla.
      Luetun ja kuullun ja koetun perusteella.
      Sellasta tää on

• Markku Tampio

kertoa meille myös sen, että minnekä ne tuhannet, tai jopa kymmenet tuhannet 'heränneet' uskovaiset sitten menivät, kun Ylivainiosta aika täällä maan päällä jätti? Ne uskovaiset, jotka laukkasivat Ylivainiota seuratessaan kokouksesta toiseen.

Perustettiinko tuon Ylivainion aikakauden aikana montakin uutta seurakuntaa näitten 'heränneitten' toimesta, vai palasivatko nämä 'heränneet' vaan tyynesti omiin seurakuntiinsa jatkamaan vanhalla nuotillaan omaa vaellustaan, mihin olivat jo ennen Ylivainion aikakautta tottuneet?

Oletko tutustunut henkilökohtaisesti Nokia-Mission toimintaan sekä käynyt itse siellä 'haistelemassa henkeä', joka siellä vallitsee, vai perustuuko mielipiteesi pelkästään kuulopuheisiin, joita nokialaisuudesta yleisesti liikkuu?

Olen näissä asioissa sitä mieltä, että meidän kaikkien on syytä ensin tutustua tilanteisiin sekä ilmiöihin, rukoilla asian puolesta, ja saada Isän Jumalan vastaus rukoukseemme, ennekuin alamme niistä 'varoittamaan' tai jopa 'tuomitsemaan' lähimmäisiämme.

En ole Nokia-Mission kannattaja tai puolestapuhuja tässä mielipiteessäni, kun totean, ettei suinkaan kaikki toiminta Nokialla ole ns. 'pahasta'.

Esim. koska niin helluntai-, kuin vapaaseurakunnat eivät suvaitse hienostoseurakunnissaan noita 'löyhkääviä kadunmiehiä' eikä muutakaan ns. 'rupusakkia', vaikka he kuinka olisivat Jeesukselle rakkaita, niin Nokia-Missio ei kuulemani mukaan laisinkaan ylenkatso heitä, vaan julistaa heillekin, (niinkuin meillekin on aikanaan julistettu), Isä Jumalan armoa ja rauhaa sekä syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja veren kautta.

Kysyn vielä, että eikö noille kadun miehille sekä -naisille, helluntailaisten mielestä kuulukaan Jumalan armo?!

Minne esim. minä itse sitten ohjaan heränneen ihmisen, elleivät hienostopiirien vapaa- ja hell.seurakunnat ota näitä vastaan?
      Pelastusarmeijaanko, vai babtisteihin, yms?

• MÖRKÖ siellä,MÖRKÖ täällä,ON siinä suuri VAARA,jne."vapaat suunnat"ja muutkin on lähtenyt varoittamaan ja pelotteleen niin NokiaMissiosta,etteivät enään huomaa missä se perkele tekee tuhojaan.Jotkut uskossaan heikot ovat tulleet aivan säikyiksi.Sekö on tervettä??JOs uskova on rukoileva ja vilpitön,JUMALA varjelee häntä,näinhän sen on pakko olla!!muutenhan emme uskalla liikkua kohta missään!Ihmiset ei kohta uskalla tervehtiä toista jos emme ota selvää missä tuo kristitty liikkuu,ja OIKEA vihollinen nauttii!!Oma seurakuntayhteys on hyvä olla,mutta kyllä voi joskus käydä tukemassa sielujenvoittamistyötä jos ei ole omassa seurakunnasa mitään kokousta, kyllä tämä pelottelu menee hätävarjelun liiotteluksi,täällä meidän kaupungissakin salaa panetellaan Nokia mission työtä,ja sen huomaa ilmapiirissä kun joku sivuaa asiaa,syvä hiljaisuus,riippuu tietysti ketä on läsnä,sellaisetkin pelkää jotka ei koskaan ole käynytkään tilaisuuksissa,paha kieli on toiminut,JOS joku on eksytystä niin kirkon liberaali suunta kaikessa,mm.homo/lesboasiat.KIITOS JUMALALLE,että Nokia missiossa pelastuu,OIKEASTI ihmisiä ja vapautuu ja parantuu.AHTAAN asenteen vuoksi Herra ei ole voinut antaa Ns.vapaille suunnille herätystä,Seinäjoen poikkeusta lukuunottamatta .Herra on hakenut "vapaan väylän",mutta Seinäjoella siunataankin kaikkea evankeliumin työtä,siinä saa itsekin siunauksen.Eihän nyt toki kaikki pysy Nokia missiossa Herran tiellä,MUTTA niinhän se on vapaissa suunnissakin aina ollut!!kaikki herätykset tulevat VAJAVAISTEN IHMISTEN kautta!!Aina on niin ollut ja aina tulee niin olemaan.TAIVAASSA ON TÄYDELLINEN HERÄTYS;ILO,RAUHA;AUTUUS!!Herätkää itse eksytyksen juonesta.Menkää kuluttamaan voimianne kaduille,juoppokämppiin,huumeluoliin,baareihin vankiloihin,jne.Ei tee mieli enään panetella muita uskovia.

• sirkusta
    • DoctorT

NokiaMissio on EKSYTYS!

• valkotakkiset

pistää neuloilla ja valehtelee, pikku-kalle kertoo taivaan iskälle, otetaan pois...

• Nokia Mission tilaisuuksissa paranee ihmisä ja kymmeniä voi tulla uskoon yhdessä kokouksessa.
      Tämä nimenomaan on sitä, mitä UUSI testamentti sanoo, että Jeesuksen seuraajilla tulee olla.

Tietenkin olisi vielä parempi, että he tunnustaisivat uskovien kasteen. Olin kerran sellaisessa suurkokouksesa, joka oli helluntain järjestämä ja siinä Markku Koivisto tunnusti hellareille, että "Teillähän on se oikea käsitys kasteesta" se oli aika hyvin sanottu.

Mutta todella molemmat ovat Jumalan Herätyksiä, siis Niilo Yli-Vainion kokoukset, olen itse tullut uskoon vähän ennen niitä ja ollut niissä mukana 1970- 1980 luvulla. tai siinä vaihteessa se saattoi olla.

Ihmismielipide ei ole oikea mittamaan, että onko jokin herätys oikea vai väärä. Vielä vähemmän uskomattoman ihmisen mielipide.

Ainostaan Pyhä RAamattu on se mittari, ja täytyy olla uskova jossa on Pyhä Henki, joka kirkastaa sitä Jumalan Sanaa Jeesusta ja näin ihminen voi oppia Jumalan sanan, ja sellainen ihminen, joka osaa Jumalan sanan, hän sitten voi arvostella, että onko jokin tilanne tai herätysliike oikeassa vai ei. Kaikki herätysliikkeet tällä hetkellä, jossa paranee sairaita Jeesuksen Kristuksen nimessä on OK.

Sitten vielä on mahdollista, että Jumala antaa HEngen erottamisen lahja, joka on Jumalan armosta minulla ja vaimollani. Se on hyvin tärkeä Pyhän Hengen lahja, aistia välittömästi tilanteita että teenkö minä itse oikein, sanoiko tuo ihminen oikein vai väärin, se on reaaliaikainen yhteys Jumalan kanssa PYhän Hengen kautta. Ja se maksaa myös sen, että koko elämäni on annettu Jumalan palvelukseen. Vaikka lahja on armosta, niin antautumisella on oma merkityksensä, että käyttää niitä lahjoja.

Eli tässä oli periaatteita, miten voi arvostella oikein.

http://www.jeesusonherra.juksaa.net/

Tämä ihminen, joka kirjoitti alkuperäisen valituksen nokia missiosta "VAROKAA" ja johon tämä on vastaus, ei osaa arvostella oikein!

Kukin voi itse katsoa NOkia Missiota netti TV:n kautta.

Varokaa siis sitä, ettette itse jäisi sivuun arvostelun tähden.

On luonnollistakin että Jumalan ihmeet ja merkit joita tapahtuu Nokia Missiossa aiheuttavat vastustustusta fariseuksissa.

Vainojen kera....

28.Pietari puuttui silloin puheeseen ja kysyi: "Entä me? Me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua."

29.Jeesus vastasi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,

30.eikä saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja, veljiä, sisaria, äitejä, lapsia ja peltoja - vainojen kera - ja tulevassa maailmassa iäisen elämän.

31.Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."
      (Jumalan Kansan Raamattu: Mark. 10:28-31)

• Nokia missio eksytystä?Joo, varo ihmeessä sinä sitä!mistä tiedät milloin kohtaat kadulla nokiamissiolaisen ja et kerkee mennä kadun toiselle puolelle??Joudut eksyttävän hengen vaikutuspiiriin!Eikö kukaan sitten nokia missiolaisista pääse taivaaseen?kun ovat eksyneet?Jos ja kun pääsee miten siellä selviät??Joudut oleen iankaikkisuuden heidänkin seurassaan?Kun varot ja varotat ihmisiä Nokiamissio-eksytyksestä ja saatanasta siellä,(voi pyhä sylvi)katso ettet itse kompastu saatanan ansaan,varo jokaista askelta,eksytys voi olla jo seuraavan nurkan takana,on se vaan niin kumma kun nämä "saatanan pettämät"nokiamissiolaiset palavat rakkaudesta Jeesukseen.Se vaan on käynyt sillä tavalla nyt,että Jumala on joutunut hakemaan kanavan hengen herätykselle Nokia missiosta,kun ahdasmielisiin,lakihenkisiin,sairastuttaviin,juoruileviin,toisten moraalia kyttääviin seurakuntiin ei ole voinut sitä antaa,monissa niissä on niin tiukat perinnäissäännöt ja toisten kontroli,että sellaiseen ei ole Herra voinut herätystä antaa,Seinäjoen helluntasrk.on poikkeus.Uskovien tulisi tehdä parannus toisten panettelusta ja juoruilusta ja siunata kaikkea evankeliumin työtä ja voittaa uskomattomia Herralle,ehkä Herra sitten armahtaa ns. vapaita seurakuntiakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe