Minkälaisesta taiteesta pidät?
Maalaatko itse ja miten toivot että kuviasi tulkitaan?
maalaavia tai muita taiteen ystäviä?
7
434
Vastaukset
- taiteilija
kyllä maalaan ( koska olen ammattitaiteilija ) enkä todellakaan aseta ennakko-odotuksia kuinka töitäni tulkitaan, koska siinähän idea onkin että jokainen katsoja tulkitsee niitä eri tavalla!
- bluepoem
Chagaalista, van gogh,ja monesata muusta, esim Marjatta "tatta" Tapiolasta, Hannu Lukiin maalaa myös mielen kiintoisesti ja tietysti MINÄ itse.
Töitäni pitää tulkita niiden tunteiden kautta mitä ne katsojassa herättää. Hö tuopa oli persoonaton kommentti ;(
Mutta mitäsä muuta vois toivoa, tulkinnan suhteen. - maalari Jumalan armosta
se, mitä maalaan. Välillä hyvinkin pikkutarkkaa esittävää taidetta, välillä jotain abstraktia mielen syövereistä. Fiiliksen ja ideoiden mukaan. Välillä saan tilauksiakin - silloin tietysti yritän maalata mahd. hyvin asiakkaan ehdoilla mutta kuitenkin omaa näkemystäni toteuttaen.
Se mistä itse pidän, vaihtelee sekin. Toisten kopioimisesta en pidä, vaikka se saattaakin olla hyvää harjoittelua.
Tulkinta on mielenkiintoinen kysymys....kaikki me näemme ja tulkitsemme taidetta eri tavalla. Jokaisen omaa näkemystä tulee kunnioittaa ja siksi en kovin tarkkaan haluakaan määritellä tauluilleni tarinoita - parasta on, kun asiakas kokee taulun omalla tavallaan. Parhaista teoksista löytyy paljon tarinoita ja sävyjä ja niitä jaksaa pysähtyä katsomaan aina uudelleen ja uudelleen. Siitä taitaakin olla kysymys hyvässä taideteoksessa: se pysähdyttää ja herättää tunteita ja ajatuksia.
Maalaatko sinäkin vai mistä kysymys tuli mieleesi?- mirham
Edelfelt,Gallen-gallela ja Halonen esim. vanhat mestarit ovat parhaita,tuntuu siltä että tänä päivänä ei sellaisia maalareita enää löydy..pidän esittävästä taiteesta eli suur realismi menee yli hilseen...jonkin verran maalaan itsekin ...
- lintu sininen
vitamiinia sielulle...
Mieluiten maalaan ihmisiä "Aatamin asussa",
Minua kiinnostaa valo/varjo-efektit. Myös vesi ja linnut ovat mielekkäitä motiiveja.
Tuo kysymykseni tulkinnasta johtui siitä, että joskus itse tauluja katsellessa ei ihan aina pääse jyvälle siitä mitä taiteilija haluaa viestittää. Minulle maalaus on todellakin ulospäin suunnistuvaa kommunikointia. Mietin onko muita jotka kokevat näin. On olemassa esim sanonta: Kauneus on katsojan silmissä (Skönheten finns i betraktarens ögon). Kerran maalaamaani taulua katsoi ihminen joka oli depressiossa ja hän tulkitsi kuvani naisesta joka oli menossa veteen hiekkarannalla kysyen: Ei kai hän vain aio hukuttautua? Kuva oli kesäinen, auringonvalo oli vahva sekä sen luomat varjot. Itse kuvassa ei suinkaan ollut mitään synkkyyteen viittaavaa, taulu muistuttivat lähinnä Skagen-maalareiden tyyliä.Mutta todellakin niin eri tavoin tulkitsemme mitä näemme. Sehän juuri on se rikkaus taiteessa samoin kuin että kun siitä keskustelee muiden kanssa, inspiraatio elpyy. =)
akvarelleja ja hiukan öljyllä.Tuo akvarellimaalaus on jotenkin enemmän minun alaani.Öljyjä en osaa vielään käsitellä kaiken taiteen sääntöjen mukaan ja lopputulos ei aina ole sitä, mitä haluaisi.
Grafiikasta tykkään itse eniten ,kun osaisi itsekkin ......voi, niin monenlaisesta taiteesta, abstraktista esittävään, kuvista kuvanveistoon jne.
Maalailen itse harrastuspohjalta kaikenlaista, öljyllä, keramiikkaa, kuivapastellia jne, ja toivon, ettei tehtyjä töitä kukaan yritäkään tulkita(?). Tykkää tai ei tykkää, se riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124