Kirjoitin tänne noin viikko sitten. Sain hyviä neuvoja mutta nyt tosiaan tuntuu, että olen oikeasti tulossa jonkinlaiseen mielenhäiriöön.
Olen 31 vuotias teekkari. Olen juonut 13 vuotta. Juomisen takia olen menettänyt kaiken, mitä olen joskus ollut. Nyt olen taas juonut 4- 5 päivää. Tänään olen selvä. Läheiseni ovat huolesta sairaita. En usko, että voin kestää enää yhtään tälläistä päivää. Miten tuosta kirotusta aineesta voi erota?
Auttakaa, jos voitte. Jos ette voi, pyytäisin esirukousta.
Miten olette päässeet kuiville.
20
2272
Vastaukset
- GloriaGaynor-71
Hankkiudu ensitöiksesi vaikka alueesi a-klinikalle. Siellä sinua osataan auttaa.
t.GG- HÖRHÖR
Mä olin siellä opiskeluaikaan duunissa.
Ja dokasin.
- frihet
Tämä ei ehkä sinulle kelpaa, mutta silti.
Minä olin yli kolmekympinen, kun sain elämääni raittiuden "lahjaksi".
Olin sieltä Suomesta kotini juonut ja osan maatilaani, terveyteni olin jo muutamaa vuotta aiemmin tuhonnut kaikella mikä kurkusta vain alas meni ja sekoitti nuppia.
Sairaalat olivat yksi "kodeistani" ja omiasenani olivat sosiaali työntekijät ja viranomaiset.
Perjantai iltapäivällä kesäkuun alulla 88 minut jälleen ambulansilla kiikutettiin sairaalaan, siellä lattialla maatessani koin, että huomista päivää en enää näe.
Huokasin muutaman kerran "yläkertaan" ja siellä kuultiin minuakin.
Siitä lähtien olen saanut ilman viinoja elää ja kiitollinen olen tästä päivästä ja erikoisesti siitä, että saan Jeesuksen seurassa matkaani tehdä.
Usko Jeesukseen on eräs mahdollisuus sinullekin, eikä maksa mitään, vaikka Jumala pyytäkin kokonaan antautumaan itselleen ilman omia pyynteitä.
Etsi itsellesi ystäviä, joihin voit luottaa, älä jää yksinäisyyteen, monet ovat itsesääliin jääneet.
Toisaalta raitiuteen on hyväksi, jos nöyryyttä riittää, ymmärtää muitakin ja punnita neuvoja, joita annetaan.
Raamattu on minun oppaani ja "karttakirjani", mutta alussa luin paljon hengellistä kirjallisuutta ja kuuntelin kauniita hengellisiä lauluja, samalla kun hakeuduin uskovien yhteyteen.
Muistan sinua rukouksin, siunaten tahdon sinua tukea raittiuden tielle.- helkavirsi
Minäkin aloitin sairaalan kautta raitistumisen tieni, kuten frihet kirjoitti, viimeiset vuodet lähes päivittäistä juopottelua.
Liityin AA:han ja nyt on lukuisia vuosia mennyt hyvin ja alkoholi ei ole enää ratkaisu mihinkään, ei iloon eikä suruun. Pyrin omalla ymmärrykselläni noudattamaan AA:n 12 askeleen ohjelmaa. Olen jopa niin aa:lainen, että onnittelen frihetiä omasta ratkaisustaan. AA:n perusteos ns. Iso Kirja sanoo: "jos hän [=alkoholiongelmainen] pitää jotakin toista hengellistä lähestymistapaa parempana, rohkaise häntä seuraamaan omaatuntoaan. Meillä ei ole yksinoikeutta Jumalaan, me puhumme lähestymistavasta, joka auttoi meitä."
Tunnen useita henkilöitä, jotka ovat raittiina ollessaan hengellisen kasvunsa kautta päätyneet Jeesuksen seuraamiseen, toki tunnen myös esimerkiksi buddhalaisiakin.
- Oskari
Juuri tänään keskustelin pitkään erään kaverin kanssa, joka oli juonut suurinpiirtein yhtä pitkään, kuin Sinäkin. Oli myös tänään selvänä ja henkinen kunto surkea.
Kerroin hänelle oman raitistumiseni 30-vuotisen juomisen jälkeen.
Kun olin tajunut, että oli tullut viinan kanssa ja lieveilmiöinä tuhlattua muutama asunto-osakkeen hinta taivaan tuuliin, niin päätin lopettaa.
Aloin vähentämään annosta aina pienemmäksi ja pienemmäksi, kunnes talvella lopetin kokonaan.
On hienoa, että niin Sinulla, kuin minullakin on omaisia, jotka ovat huolissaan meistä. Tunnen niitäkin, joista ei kukaan enää ole huolissaan.Sikäli meillä on vielä asiat aika
hyvin.
Minulle tuli myös liikunta mukaan kuvioihin. Uskon, että henkisesti olen terveempi, kun olen pakoittanut itseni lenkille.
Lopuksi voisin sanoa, että jos Sinulla on vahva usko raitistumiseesi ja luja tahto, niin jo viikon kuluttua olet huomattavasti paremmassa kunnossa. - calmato
En kuulu mihinkään kirkkoon, mutta rukoilen, että saisit Jumalan armosta olla juomatta juuri tänään.
- aa:ton ajatus
Jumalan armo ei ole automaatti. Se ei ole suihku, joka toimii, kunhan alle osuu saati lähelle. Armoakin täytyy haluta. Ilman omaa tahtoa Jumala ei tee mitään.
- calmato
aa:ton ajatus kirjoitti:
Jumalan armo ei ole automaatti. Se ei ole suihku, joka toimii, kunhan alle osuu saati lähelle. Armoakin täytyy haluta. Ilman omaa tahtoa Jumala ei tee mitään.
Kyllä tuo minusta näyttää armoa halajavan.
Vaan eipä ole meidän lähimmäisten tehtävä kenenkään vilpittömyyttä arvioida. Minua ovat molempien isoäitieni rukoukset kantaneet raskaiden vuosien läpi. - Herra
Epäileekö herra M... , että Jumalalla ei ole omaa tahtoa ?:/
"Ilman omaa tahtoa Jumala ei tee mitään"
Tulee mieleen Tony Halmeen kirjan nimi: "Jumala armahtaa MINÄ EN"
Minä kävin papin luona rukoilemassa ja apua on tullut. Raittiita vuosia jo useita... - Pähkinänkuoressa
Täytyy olla oma halu ja pyrkimys eroon alkoholista.
- aa:ton ajatus
Herra kirjoitti:
Epäileekö herra M... , että Jumalalla ei ole omaa tahtoa ?:/
"Ilman omaa tahtoa Jumala ei tee mitään"
Tulee mieleen Tony Halmeen kirjan nimi: "Jumala armahtaa MINÄ EN"
Minä kävin papin luona rukoilemassa ja apua on tullut. Raittiita vuosia jo useita...Ilman IHMISEN omaa tahtoa Jumala ei tee mitään. Tämä kristillinen viisaus on lasautettu jo 300-luvulla jakamattoman Kirkon aikoina, eikä sitä uudet uskonsuuntaukset, läntiset armokäsitykset, luterilaiset papit tai aa-opitkaan muuta.
- A.A.Milne
Ilman IHMISEN omaa tahtoa Jumala ei tee mitään. Tämä kristillinen viisaus on lasautettu jo 300-luvulla jakamattoman Kirkon aikoina, eikä sitä uudet uskonsuuntaukset, läntiset armokäsitykset, luterilaiset papit tai aa-opitkaan muuta.
Niin myös minun käsitykseni mukaan asia on näin!
Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, ja loi tälle myös tahdon. Sitä että elämä annetaan aivan "Herran haltuun" kutsutaan hihhuloinniksi!
Äärmmilleen hihhulointi menee siinä kun jokaisen hullunkin teon sanotaan olevan Jumalan tahto, itse koen sen Jumalan pilkaksi!
- Mitenkään
Valitettavasti.
- kokenut,
että AA auttoi minut raittiiseen elämään. Suomessa tuhannet ihmiset ovat tänäänkin raittiina sieltä löytämänsä tuen avulla.
Se voi ja haluaa auttaa sinuakin. Puh. 09-750200. - Kaisuli
olen 32-vuotias nainen ja juonut yhtä kauan kuin sinä. siinä rytäkässä meni kaikki, ihan kaikki. en kestä enään tälläistä. olin kerran aa:ssa, mutta ahdisti jumalajutut ja se, että leimataan alkoholistiksi loppuelämäksi, eikö tästä mitenkään muuten pääse eroon?
- sinun tarvitse
loppuelämääsi leimautua alkoholistiksi. AA on hengellinen ohjelma ja se perustuu siihen, että alkoholistit auttavat toisiaan.
Esim Antabus on yksi tapa päästä eroon alkoholista. A-kilta, myllyhoito, terveyskeskus, katkaisuasema, naistenkartano ja yksityiset psykiatrit tulevat mieleen. Näissä palkatut ammattilaiset auttavat pääsemään eroon tai kohtuukäyttäjiksi, ihan oman valintasi mukaan
- juomisen.
Ei se muuta vaadi, vittu.
- HÖRHÖR
huikkaa: ei tuu enää ikinä kankkunen.
Pitää paikkansa.
Näin mulle sanottiin 08.05. 1979 ammattilaisten suulla.
Ei oo vaivannu enää kankkunen, eikä haimatulehdukset.
sano - HÖRHÖR
on tungettu MAINOKSIA ! ! !
Ota raskaustesti, perkele.
Tarjotkaa edes alkoholismitestiä.
ANSAITSE RAHAA: Vastaus: Älä dokaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854