Saatko hyvää palvelua?

Oletko saanut erityisen hyvää palvelua jossain?
Missä?
Millaista se oli?

Hyvän palvelun pitäisi olla itsestään selvyys, mutta useimmiten ihmettelemme ja olemme kiitollisia sellaista saadessamme.

Onko sinun mielestäsi hyvä palvelu yleistymässä vai katoamassa?

(En halua johdatella keskustelua, enkä siksi kerro omista kokemuksistani. Haluaisin mielelläni kuulla teidän kokemuksistanne. Palaan palstalle vasta illalla tai huomenna.)

Aurinkoista päivää kaikille. Nautitaan kevään ihmeistä. ;)

12

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo lintu

Parissa vaatetusalan pienessä erikoisliikkeessä. tilavat pukukopit(toisessa vielä mattaikkuna, luonnonvalossa värit ovat parempia)ja myyjä etsii sinulle sopivan koon malleja. Ammattilaisen silmä löytää heti vartalomallille passaavia täsmälleen oikeaa kokoa, tyyli ja väri saattavat muuttua, mutta ilman tyrkytystä ja turhia imarteluja.
      Liiviliikkeessä saat vaikka uimapuvun tilauksesta mitoillesi sopivan.
      Hyvästä palvelusta kannattaa maksaa, jos saa mieleisiä vaatteita ja hoito-ohjeita kaupan päälle.

• ii-li

Nykyisin kilpailu on kireää, ja henkilökuntaa koulutetaan palvelemaan asiakkaita. - Jossakin ihan pikkukaupassa, jossa on kovin nuoria kassahenkilöitä huomaa kyllä, että ei ole opetettu oikein mitään asiakkaan kohtaamisesta.

Esimerkiksi verovirastossa on nykyisin erinomainen palvelu verrattuna entisiin aikoihin.

Sitten on niitä paikkoja, joihin meno on kertakaikkiaan ikävää. Tarkoitan elektroniikka-alan kauppoja, joissa on myyjinä alalle vihkiytyneitä nuorukaisia. Samoin suurien markettien elktroniikkaosastot: Monet tavarat ovat lukkojen takana, mutta myyjää ei ole.

• Fiksu nuori mies

Parasta kohtelua olen saanut Kaarinan Lidlistä. Olettaisin sen olevan Kaarinaa, joka tapauksesta Kupittaan ohi ajaessa Kaarinaan päin, kun siellä oikealla puolella Piispan ristin jälkeen on Lidnl.
        Nuori kassapoika, ruhtinaallisesti ylipainoinen, sanoi yllättäen, vaikka kassalla oli jonoa, että minä tuon nämä autollesi ja nostan autoosi.

Lidlissä, jossa vähiten voisi tuollaista odottaa, kun sitä palvelua ei saa tavallisen hintaisissakaan ruokakaupoissa.

Liekkö nuorukaisen joku lähiomainen sitten sairastanut reumaa, jonka hän näki käsistäni, kun yritin epätoivoisesi kaivella maksukortteja lompakosta leikkausarpisin käsin.

• Fiksu nuori mies kirjoitti:

Parasta kohtelua olen saanut Kaarinan Lidlistä. Olettaisin sen olevan Kaarinaa, joka tapauksesta Kupittaan ohi ajaessa Kaarinaan päin, kun siellä oikealla puolella Piispan ristin jälkeen on Lidnl.
        Nuori kassapoika, ruhtinaallisesti ylipainoinen, sanoi yllättäen, vaikka kassalla oli jonoa, että minä tuon nämä autollesi ja nostan autoosi.

Lidlissä, jossa vähiten voisi tuollaista odottaa, kun sitä palvelua ei saa tavallisen hintaisissakaan ruokakaupoissa.

Liekkö nuorukaisen joku lähiomainen sitten sairastanut reumaa, jonka hän näki käsistäni, kun yritin epätoivoisesi kaivella maksukortteja lompakosta leikkausarpisin käsin.

Lidlin henkilöstöpolitiikka on niin tiukka, että naapurin tyttö kehoitti käyttämään tuntemattoman kassaa, ettei työaikaa kuluisi jutteluun. Käy meillä kylässä, joten ei vierastane minua ;-)

Japanissa sen näki, millaista hyvä palvelu ja asiakkaan huomioonotto oli. Espanjaan palattuani oli "kotoista" kuulla vierekkäisten kassatyttöjen juttelevan viikonlopun menoistansa antamatta asiakkaiden kummasti itseään häiritä...

• O.Velin

Taksipalvelut on kehnointa. Kaupassa saa kohtalaista palvelua ja myös terveyskeskuksessa. Ilahduttavaa on, että asioita voi verottajan kanssa osin hoitaa jopa puhelimitsekin.

• auton

kanssa katsastuskonttorissa ja saamani palvelu oli ystävällistä verrattuna n. 10 vuoden takaiseen. Autostani oli yksi lamppu sammunut ja inssi olisi vaihtanut uuden, jos minulla olisi ollut varalamppu mukana!

• Alexia

Usein käsite "hyvä palvelu" ja "huono palvelu" on hyvin suhteellista ja vaihtelee yksilön mukaan. Mikä yhden mielestä on hyvää palvelua on toisen mielestä aivan itsestään selvää käytöstä, jota ei tarvitse sen kummemmin noteerata.

Itse ilahdun aina, kun saan YSTÄVÄLLISTÄ, ILOISTA palvelua, jossa koen, että minua kohdellaan jotenkin yksilöllisesti eikä väsyneen, yhdentekevän rutiinomaisesti. Sellainen iloinen, ystävällinen palvelus voi ilmetä miten pienenä eleenä tai sanana tai tekona ja se tuo usein kiitollisuuden tunteen siitä, että minun asiani otettiin todesta, minua kunnioitettiin ja kohdeltiin hyvin.

Tällaisia pieniä palvelijoita on melkeinpä missä vain, jos haluaa huomata heidät. Voin myös vakuuttaa, että oma käytökseni varmastikin vaikuttaa siihen, miten minua kohdellaan. Yritän olla itsekin ystävällinen, iloinen, hyväntuulinen ja samalla - huom - välttää olemasta liian vaativa työhönpiiskaaja vain siksi, että olen asiakkaana siinä asemassa, että voin vaatia mitä vain.

Sitten on tietenkin tilanteita, jossa on todellakin väsyneitä, uupuneita työntekijöitä, jotka eivät enää jaksa hymyillä. Heillä on liian raskas työtaakka. He ovat itse ystävällisyyttä, ymmärrystä ja inhimillistä kohtelua vaille eivätkä pysty siksi sitä antamaan muillekaan.

Usein hyvää palvelua ja hyvää käytöstä saa sellaiselta henkilöltä, jolla itsellä on omakohtaisia, upeita kokemuksia hyvästä palvelusta. Silloin henkilö tajuaa, mistä on kyse... ja haluaa antaa sitä muillekin.

Hyvää, aidosti hyvää palvelua pystyy myös antamaan vain se, joka kokee oman työnsä arvokkaaksi - oli se sitten miten vähäpätöistä tahansa. Jos hän tajuaa oman työnsä ja palvelunsa arvon, hänestä tulee nöyrä (huom: EI NÖYRISTELEVÄ, mikä on taas jotain aivan muuta!)palvelija ja kokee työn iloa, mikä heijastuu luontevasti asiakkaisiin.

Ai, missä? No, missä vain! Mielestäni ei ole paikkaa missä on "tunnetusti aina huonoa palvelua" koska itse olen usein saanut juuri sellaisissa paikoissa hyvää palvelua!

Eli pitää myös muistaa katsoa itseään peilistä. Onko ennakkoasenteita kun menee esim. johonkin virastoon kysymään neuvoja? Onko kenties jo etukäteen puolustusasemissa, valmis sodankäyntiin virkailijan kanssa? Taatusti hän vaistoaa negatiivisen asenteen hyvin nopeasti.

Myös pitää varoa olemasta turhantärkeä, omanarvontuntoinen "minä-olen-parempi-kuin-sinä" -tyyppi. Se saa pahaa aikaan.

Sitten on niitä, jotka menevät johonkin esim. virastoon saadakseen "hyvää vastusta" itselleen, jotta pääsisivät irti sisäisistä, piilevistä agressioistaan. Nämä tyypit nauttivat salaa piristävästä riidasta, missä he saavat pönkittää egonsa ja olla mahdollisimman hankalia asiakkaita. Asiakashan on aina oikeassa...

Mitä, että olenko itse alistunut palvelija...?
      Haha. En ole palveluammatissa. Luojan kiitos. Mutta pyrin olemaan reilu asiakas.

• mitä itselläni olisi asiaan sanottavana ja vähän enemmänkin.

Yllättävää on joskus saada hyvää palvelua siellä, missä sitä kaikkein vähiten osaisi odottaa ja jäädä vaille palvelua siellä, missä sitä odottaa itsestään selvänä.
        Pitänee jatkaa positiivisen palautteen ja kiitoksen antamista, kun ihmiset hoitavat työnsä. Ehkä se kannustaa heitä jaksamaan jatkossakin.

Laitetaan ystävällinen hymy kiertämään. ;))

• sisko

Huonointa "palvelua" sain tässä vuosia sitten autokaupassa. Kiertelin sisällä ja katselin autoja, jota olin todella ostamassa. Yhden sermin takaa yksi mies nosti päätänsä ja istuutuo takaisn ja jatkoi tarinaa työkaverinsa kanssa. Ei edes kysynyt, josko se mummu olisi jotain vailla. Ostin auton toisesta liikkeestä.

• PellePeloton

Ehdottomasti palvelu on eniten parantunut autokatsastuskonttoreissa. Ennen vanhaan siellä haukuttiin sekä auto, että asiakas. Nykyisin, kun konttorit ovat yksityisiä, mutta hinnat säädeltyjä, eivät voi kilpailla millään muulla, kuin palvelulla.

Pankeissa pätee: Mitä suurempi pankki, sitä huonompi palvelu (jos sitä nyt lainkaan on) Laina-asiakkaita yleensä palvelevat hyvin, mutta tavallinen "tiskipalvelu" sassaroi joskus pahasti.

Verotoimisto ja muutkin virastot ovat palveluaan parantaneet, sosiaalitoimea lukuunottamatta.

Ravintoloita on laidasta laitaan. Ja palvelu voi olla hyvin erilaista saman ravintolan sisälläkin henkilöstä riippuen.
      Ainakin minulta iloinen kohtelias ja ripeä tarjoilija saa varmasti oman henkilökohtaisen tippinsä, mutta visusti varon tulemasta toiste töykeän, hitaan tai epäsiistin tarjoilijan palveltavaksi.

• Jokunen

Kyllä hyvää palveluakin vielä saa, taitaa kuitenkin olla katoavaa kansanperinnettä.

Surkeaakin on. Kysypä vaikka jotain operaattoriltasi. Helposti 10 tuntia tuut-tuut.Sitten automaattireply "tarkista oma koneesi". Vika kuitenkin palvelinpuolella. Kuukauden kuluttua joku laittaa pienen viestin "meidän moka, sory". Koko ajan kuitenkin maksettava täysi hinta palvelusta, jota ei ole olemassa.

Tai menepä pankkiin laskun kanssa, josta tilinumero on päässyt vähän sotkeutumaan. Mitäpä tapahtuu? Ensin tunti tai toinenkin vuoron odotteluun. Pääset puheille, mutta ennenkuin saat suutasi auki alkaa myyntipuhe "kun meillä olisi tällaisia sijoitusmuotoja ja tuollaisia eläkevakuutuksia". Pääset sitten asiaan, että tuollainen lasku pitäisi maksaa, voitko tyttökulta vilkaista koneeltasi, mikä numero tuo viimeinen pitäisi olla. Sitten: Ei kuulu minulle, mene luukulle kahdeksan. Menet ja maksat maltaat 15 sekuntin hommasta - eikä sitä omaa aikaasi miksikään lasketa.

Ja me tuulipukukansa maksamme kaiken ja sitten nöyrästi hyväksymme minkä tahansa törkeyden

• rallityttö60

kyläkaupassa tuntui kuin olisi mennyt jääkellariin ilmapiiri oli sen mukainen. Ainut joka hymyn antoi oli kassatyttö. Ei tainnut olla henkilökunnalla hekilökemiat kohdallaan. Olen ollut nuorempana neiti myyjätär täyty vaan hymyillä taisi sai satinkutia myymälänhoitajalta. Meillä kun ei ole kuin yksi kauppa kylässä olishan tuo mukava joskus huomenet saada. Niin on myös kun soitat puhelimella niin saat ihan rauhassa lörpötellä automaatille ensin ja samalla tietysti purat sille joka ei onneksi sano vastaan. Sitten on hyvä mieli oikea ihminen vastaa mulle käy usein näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4910
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      91
      1385
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      142
      1189
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      977
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe