Mikä on se aika, joka tarvitaan metsämafian kiinnijäämisen taloudelliseen ja poliittiseen hyssyttelemiseen ja siihen, että kaikki on taas niin kuin ennen eli perssiillään?
Ovatko Maalaisliitto tai MTK jo vastanneet metsänomistajien huutoon edunvalvonnasta "aikuisten oikeesti"?
Oppia Ikä Kaikki
4
399
Vastaukset
- ei se mitään
Kilpailuviraston ukaasissa taisi olla toukokuun puoliväliin aikaa antaa metsäyhtiöiden vastineet kartellisyytöksistä.
Silloin asiaa taas otsikoidaan, mutta sen jälkeen painettaneen villaisella. Ehkä saavat taas pienen lisenssimaksun (0,0001% liikevaihdosta), jota myös sakoksi kutsutaan. Homma kannattaa kun taloudellinen hyöty on satoja miljoonia ja sakko korkeintaan muutaman miljoonan (sekin vain jos jää kiinni).
MTKn pomot istuvat myös Metsäliiton hallituksessa, kenen asiaa ajavat? Aika vaisua ollut asian käsittely Maaseudun Tulevaisuudessa. Eivätkö halua änkyröidä kuten paperimiehet, vai onko syynä tämä kahdella tuolilla istuminen? Törkeää on että kyseessä on jo ties monesko kerta kun jäävät samasta rikoksesta kiinni.- hyshys
Maaseudun tulevaisuus hyssyttelee muutenkin. Olen kirjoittanut yleisönosastolle puunhinnoista, kertaakaan ei ole julkaistu! Ja olen kirjoittanut nimenomaan senpuolesta, että odotetaan vaan että ne hinnat nousee ja myydään vasta sitten. Samaanaikaan julkaistan kyllä kirjoitus toiselta kantilta...
Niin, ja eihän upm saa sakkoja kun meni lavertelemaan...
hyshys
Älkää silti myykö, ennenkuin hinnat nousevat 10% kyllä ne sahat omansa ottaa, ei ne tappiolla sahaa vaikka väittävätkin niin tekevänsä! hyshys kirjoitti:
Maaseudun tulevaisuus hyssyttelee muutenkin. Olen kirjoittanut yleisönosastolle puunhinnoista, kertaakaan ei ole julkaistu! Ja olen kirjoittanut nimenomaan senpuolesta, että odotetaan vaan että ne hinnat nousee ja myydään vasta sitten. Samaanaikaan julkaistan kyllä kirjoitus toiselta kantilta...
Niin, ja eihän upm saa sakkoja kun meni lavertelemaan...
hyshys
Älkää silti myykö, ennenkuin hinnat nousevat 10% kyllä ne sahat omansa ottaa, ei ne tappiolla sahaa vaikka väittävätkin niin tekevänsä!Kyllähän tukit pitäis pyrkiä myymään paikallisille sahoille,ottavat sahattavan osan paljon tarkempaan leimikosta mitä isot yhtiöt.Pystyleimikossa tukin hinta silmänlumetta isoilla yhtiöillä,panevat 20% tukeista pöllipinoon.
- puhuuu
kerbiili62 kirjoitti:
Kyllähän tukit pitäis pyrkiä myymään paikallisille sahoille,ottavat sahattavan osan paljon tarkempaan leimikosta mitä isot yhtiöt.Pystyleimikossa tukin hinta silmänlumetta isoilla yhtiöillä,panevat 20% tukeista pöllipinoon.
asiaa,olet asian suhteen valveutunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164