Uudella

kierroksella???

Olisiko uudella kierroksella olevia ystäviä kuulolla? Meillä aikanaan IVFhoidolla saatu esikoinen astelee jo koulutietä.Hedelmättömyys ongelmat on kulkenut mukana toistakymmentä vuotta.
Nyt toiveissa olisi sisarus.Verkkaseen on nyt esikoisen jälkeen käyty hoitoja läpi,koska ei haluttu haaskata tuota muutenkin nopsasti kiitävää pikkulapsivaihetta ,hoidoissa juoksemiseen ja hormonipöllyssä kulkemiseen.
Nyt on hoito käynnissä ja toivomme IVF-hoidon sujuvan mallikkaasti onnelliseen loppuunsa asti.
Onhan nämä hoidot toki ihan erilaisia näin ,kun saa olla jo äiti.Ei ole niin paineita onnistumisestakaan.Oikeestaan voisi olla oma palstansa meille "hoitolapsellisille" ex-lapsettomille Koska taatusti ajatukset ja tunteet on jo nyt tässä elämänvaiheessa erilaisia lapsettomien kanssa..Itse kipeässä lapsettomuussuossa ryvenneenä muistaa ja tietää kyllä tämän palstan tunteet.Minä toivotan kaikille voimia ja uskoa huomiseen!
Ja sinä joka olet samassa elämäntilanteessa kanssani,annahan kuulua itsestäsi:)

8

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeptinen

Ainoa ero on, että minun 9-vuotias ainokainen on saatettu alkuun ihan luomusti.

Muuten lisääntymissaldoni ei ole kummoinen. 12 vuotta ilman ehkäisyä ja tuloksena 1 raskaus, josta 1 lapsi. Nyt on tarkoitus tehdä viimeiset yritykset saada toinen lapsi, ikää minulla on jo 38 vuotta.

Ensimmäinen IVF on menossa. Oikeastaan siksi, ettei tarvitse sitten vanhana jossitella, että josko olisi kuitenkin tärpännyt näillä "uusilla" menetelmillä. Se perinteinen tapa on jo tullut testattua vuosien saatossa, ja huonosti tulosta tuottavaksi havaittu.

Olet niin oikeassa. Hoitoihin voi suhtautua aika rennosti kun on jo äiti. Meillä on eri tilanne kuin oikeasti lapsettomuudesta kärsivillä.

Harmi kyllä nykyisellä miehelläni ei ole lapsia, joten hänellä on varmasti toisenlaiset motivaatiot hoidoissa kuin itsellä.

• alkuperäseltä..

Minäkin olen jo sen ikäinen että alkaa olla vimosia ns,yrityksiä näissä vauva asioissa.Olen 36 ja mies muutaman vuoden vanhempi.Mulla alkaa olla jo hienoisia vaihdevuosi oireitakin ,vaikka en tän vanhempi olekkaan..Munasarjojen toiminta on omin avuin aikalailla jälkijunassa jo.Luomuna ei meillä ole mahiksia ku varmaan jonkun lottovoiton verran.siispä tärpimme nyt tämän kerran näin ja sitten on taas aika mennä eteenpäin elämässä.Näiden asioiden takia emme jää jumittelemaan,ja paikallaan polkemaan.Ollaan kiitollisia tästä hyvästä mitä olemme jo saaneet.Ja sillä kolikolla on aina ne kääntöpuoletkin...tässä asiassa niiku kaikissa muissakin:)

• anneli

Itselläni sama tilanne meneillään.Tosin eka kerralla tulin raskaaksi clomifenilla ja poika on jo viiden vanha.Samantien hakeuduin uudelleen hoitoihin ja ajattelin että en ota mitään paineita,mutta toisin on käynyt.Hormoni toimintani on aivan sekaisin. Ensimmäinen ivf lopetettiin syksyllä kesken tuloksettomana ja nyt meneillään oleva ivf ei näytä kovinkaan lupaavalta ja olen aivan masennuksessa...Sumut eivät ilmeisestikään sovi mulle ja syksyllä olisi tiedossa lyhyellä kaavalla. Toiveet eivät ole enää kovinkaan korkealla vaikka suht nuori vielä olenkin.

• ...toivotaan ja yritetään sisarusta syksyllä 2vee täyttävälle tytöllemme!Lahjamunasoluilla saanut alkunsa ja nyt varrotaan luovuttajaa taas jotta pääsemme yrittään!Eka sisarusyritys ei tuottanut toivottua tulosta......Voimia ja onnea teillekin yritykseen!Raskasta tämä on,mutta minkäs teet.....Muutenkaan ei lasta tähän perheeseen tule.Tätä lapsettomuushoitorumbaa en kellekään toivo;niiiiiiiiin raskasta tää on!Halit!!!!!!!!:):):)

• anneli

Olen itsekin alkanut kovasti miettiä lahjamunasoluja,jos itselläni niitä ei enää muodostu. Mitä se tulee maksamaan? Julkisella vai yksityisellä? Millaiset hormonihoidot?Onko teillä sama luovuttaja koko ajan? Ei oo pakko vastata,jos et halua ja jaksa. Voimia kaikille!!

• anneli kirjoitti:

Olen itsekin alkanut kovasti miettiä lahjamunasoluja,jos itselläni niitä ei enää muodostu. Mitä se tulee maksamaan? Julkisella vai yksityisellä? Millaiset hormonihoidot?Onko teillä sama luovuttaja koko ajan? Ei oo pakko vastata,jos et halua ja jaksa. Voimia kaikille!!

Väestöliitossahan me olemme asiakkaina ja viimeisimmän hoitomme hinta oli n.3500 ekeä(lisäksi jarrupiikkilääkkeeni ja lugesteron ja progynova),josta onneksi saimme KELA-korvauksen,vaikka olen täyttänyt 40vee(perusteluna se,että joudumme käyttää lahjamunasoluja sekä miehen huonolaatuisten siittiöiden takia hedelmöittämisessä käytettävä ICSI:ä) ja alkioitten pakastuksesta,sulatuksesta,siirroista ropsahti sitten vielä muistaakseni n.200 eken lasku!Valitettavasti alkiot eivät kiinnittynet!Niin kyllä KELA-korvaus tuli ok sääntöjen mukaan tosta 200 eken laskustakin!Hyvä!!!Suurissa summissa KELA:n osuus kyllä on tuntuva.....! Meillä eri lahjoittajat,koska aikanaan,kun saimme nuppumme,meillä ei jäänyt yhtään alkiota pakkaseen!Jonotimme 1,5 vuotta uutta lahjoitusta!Suuri Kiitos Hänellekin,vaikka emme vauvaa tällä kerralla saaneetkaan!!!! Tällä hetkellä tilanteemme sellainen,että ristiinlahjoittajamme(meidän tuttu lahjoittaa klinikallemme munasolujaan) kunhan on luovuttanut solujaan,me saamme sitten seuraavalta(meille tuntemattomalta) meille sopivalta luovuttajalta munasoluja!Meidän ei tarvitse odottaa yhtä pitkään lahjoittajaa ja seuraavaa yritystä!Käytäntö tämä,koska lahjoittajista niin kova pula!!!Jos itse löytää lahjoittajan etenee jonossa sitten heti kärkeen!Meillä ollut(myös,kun nuppuamme yritimme ja saimme) ja on IHANIA YSTÄVIÄ,jotka nähneet kärsimystämme ja halunneet ja haluavat auttaa lapsettomia!KIITOS heille ja KAIKILLE LAHJOITTAJILLE!!!!!!Toki silmäni aina kostuvat kiitollisuudesta,kun tämä aihe on esillä!Toivottavasti tämä valaisi asiaa Sinulle!!!!Oikein paljon onnea teillekin vauvayritykseen!Halit!!!!!!:):):)

• anneli
        mansku1 kirjoitti:

Väestöliitossahan me olemme asiakkaina ja viimeisimmän hoitomme hinta oli n.3500 ekeä(lisäksi jarrupiikkilääkkeeni ja lugesteron ja progynova),josta onneksi saimme KELA-korvauksen,vaikka olen täyttänyt 40vee(perusteluna se,että joudumme käyttää lahjamunasoluja sekä miehen huonolaatuisten siittiöiden takia hedelmöittämisessä käytettävä ICSI:ä) ja alkioitten pakastuksesta,sulatuksesta,siirroista ropsahti sitten vielä muistaakseni n.200 eken lasku!Valitettavasti alkiot eivät kiinnittynet!Niin kyllä KELA-korvaus tuli ok sääntöjen mukaan tosta 200 eken laskustakin!Hyvä!!!Suurissa summissa KELA:n osuus kyllä on tuntuva.....! Meillä eri lahjoittajat,koska aikanaan,kun saimme nuppumme,meillä ei jäänyt yhtään alkiota pakkaseen!Jonotimme 1,5 vuotta uutta lahjoitusta!Suuri Kiitos Hänellekin,vaikka emme vauvaa tällä kerralla saaneetkaan!!!! Tällä hetkellä tilanteemme sellainen,että ristiinlahjoittajamme(meidän tuttu lahjoittaa klinikallemme munasolujaan) kunhan on luovuttanut solujaan,me saamme sitten seuraavalta(meille tuntemattomalta) meille sopivalta luovuttajalta munasoluja!Meidän ei tarvitse odottaa yhtä pitkään lahjoittajaa ja seuraavaa yritystä!Käytäntö tämä,koska lahjoittajista niin kova pula!!!Jos itse löytää lahjoittajan etenee jonossa sitten heti kärkeen!Meillä ollut(myös,kun nuppuamme yritimme ja saimme) ja on IHANIA YSTÄVIÄ,jotka nähneet kärsimystämme ja halunneet ja haluavat auttaa lapsettomia!KIITOS heille ja KAIKILLE LAHJOITTAJILLE!!!!!!Toki silmäni aina kostuvat kiitollisuudesta,kun tämä aihe on esillä!Toivottavasti tämä valaisi asiaa Sinulle!!!!Oikein paljon onnea teillekin vauvayritykseen!Halit!!!!!!:):):)

Kiitos sinulle,kun jaksoit vastata kysymyksiini.Onnea teillekin uuteen yritykseen!Toivottavasti molemmat onnistumme vielä hoidoissamme..Hyvää kesää ja jaksamisia!

• anneli kirjoitti:

Kiitos sinulle,kun jaksoit vastata kysymyksiini.Onnea teillekin uuteen yritykseen!Toivottavasti molemmat onnistumme vielä hoidoissamme..Hyvää kesää ja jaksamisia!

samoin sinulle ja paljon onnea myös teille yritykseenne!!!!!!!:):):)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe