Haittaako naisia se etten mennyt armeijaan? Olisiko ollut paremmat mahikset jos olisin käynyt miesten koulun? Sivariinkaan en mennyt vaan sain kouraan hullun paperit. Homo en kuitenkaan ole, en olisi kestänyt mennä armeijaan.
En mennyt armeijaan
99
7377
Vastaukset
- hupakko
Jos ei pää kestä miesten koulua, niin mikä mies se sellainen on? Kuka normaali haluaisi virallisesti hullun paperit saaneen kanssa olla? Ei kukaan. Miehisty.
- joachim
hullun paperit ei kerro mitään siitä että henkilö olisi oikeasti hullu, vaan ne saa ihan tervekin ihminen käytännössä omasta pyynnöstä. kaikkiahan ei kiinnosta joku armeijassa rypeminen váikka pää sen kestäisikin.
sairas systeemi mielestäni, että terveille ihmisille annetaan vääriä lääketieteellisiä diagnooseja. tule entinen neuvostoliitto mieleen.
onhan noita "hulluja" mm. eduskunnassa (pertti salovaara).
olen armeijan käynyt, for the record.
siitä onko se miesten koulu voi taas olla montaa mieltä, itselleni tuli mieleen koirakoulu :-P - hupakko
Kuka uskaltaa käyttää nimimerkkiäni tuollaiseen viestiin >:(((((((
Mielestäni on ihan sama onko käynyt armeijan vai ei. - suvaitsevaisuus???
Naisia sanotaan suvaitsevaiseksi, ne suvaitsee homot, lesbot ym. poikkeavat, he suvaitsee eri ihonväriin ja uskontokuntaan kuuluvat.
Mutta jos mies ei ole käynyt armeijaa niin siihen loppuu naisten suvaitsevaisuus?
Älkää naiset puhuko mistään suvaitsevaisuudesta, olette TEKOPYHIÄ JA KAKSINAISMORALISTEJA!
Jos mies on vapautettu armeijasta niin terveydelliset syyt on ihan hyvä syy, ei ketään saa syrjiä sen perusteella! Tuossa asiassa vaan ei naisten suvaitsevaisuus kykene asioita tajuamaan vaan moititaan miestä oli syy armeijan käymättömyyteen mikä tahansa.
Huh huh, minä en ainakaan halua olla noin AHDASMIELISEN naisen kanssa!
- armeijan käynyt
eipä ole kyllä yksikään nainen sotilaspassia kysellyt ja jos joskus kyselee, niin osoittaa vaan sen miten pahasti neidin omassa päässää viiraa. Täytyy olla aika sotahullu jos tuollainen asia kiinnostaa tai sen perusteella määrittelee ihmisen.
- tyttö.
Jos sait hullun paperit niin otan osaa. Sun kannattee etsiä joku ymmärtäväinen nainen.
Omat poikaystäväni ovat aina käyneet armeijan, mutta en ole havainnut että olisivat sen parempia miehiä sen vuoksi.- ainoa oikea
Käyttännössä intin "hullun paperit" ei oikeasti tarkoita, että ihminen on hullu. Hullun paperit saa myös ne, joiden pää ei kestä jatkuvaa käskytystä ja intissä viljeltävää eritehuumoria. Mielestäni tällaiset ihmiset eivät ole sen huonompia kuin ne, jotka "kestävät" intin. Itselläni oli ainakin ihan "kivaa" armeijassa ja oli siitä jotain hyötyäkin.
Alkuperäiselle:
Minulta ei ole yksikään tyttö/nainen kysellyt sotilaspassia ja tuskin tulee kovin moni kysymäänkään. En usko, että naiset erottavat armeijan käynyttä miestä sivarista (tai vapautetusta). Itsellänikin on yksi moppitukka kaveri, joka kävi intin ja pääsi vielä RUK:hon ja toisaalta yksi lihaksikas, fiksu ja muutenkin vaikuttaa upseerilta, mutta hän kävi sivarin. - tyttö.
ainoa oikea kirjoitti:
Käyttännössä intin "hullun paperit" ei oikeasti tarkoita, että ihminen on hullu. Hullun paperit saa myös ne, joiden pää ei kestä jatkuvaa käskytystä ja intissä viljeltävää eritehuumoria. Mielestäni tällaiset ihmiset eivät ole sen huonompia kuin ne, jotka "kestävät" intin. Itselläni oli ainakin ihan "kivaa" armeijassa ja oli siitä jotain hyötyäkin.
Alkuperäiselle:
Minulta ei ole yksikään tyttö/nainen kysellyt sotilaspassia ja tuskin tulee kovin moni kysymäänkään. En usko, että naiset erottavat armeijan käynyttä miestä sivarista (tai vapautetusta). Itsellänikin on yksi moppitukka kaveri, joka kävi intin ja pääsi vielä RUK:hon ja toisaalta yksi lihaksikas, fiksu ja muutenkin vaikuttaa upseerilta, mutta hän kävi sivarin.Toisaalta intin käymättömällä voi olla alemmuudentunteita ja huono itsetunto ja saa olla koko ajan selittämässä miksei käynyt inttiä ja heti luullaan että mies on laiska vätys.
Olis rankkaa olla sellaisen tyttöystävä ;) - sivari x
tyttö. kirjoitti:
Toisaalta intin käymättömällä voi olla alemmuudentunteita ja huono itsetunto ja saa olla koko ajan selittämässä miksei käynyt inttiä ja heti luullaan että mies on laiska vätys.
Olis rankkaa olla sellaisen tyttöystävä ;)Enpä tiedä millaisissa piireissä liikut, mutta ei minun ole tarvinnut selitellä, kun ei normaalit ihmiset yleensä kysele että onkos nyt sitten intti käytynä.
T. sivari
- VanhaLikka
Ei se mikään meriitti ainakaan olisi. Vähän pistäisi miettimään minkälainen isäehdokas olisi tarjolla, jos ei olisi kykenevä käymään intti vaikka 80% miehistä siihen pystyy. Siinäkin porukassa taitaa nimittäin olla aikapaljon kahjuja ja heikkohermoisia. Joten, jos ei edes siihen yllä niin saattaa se hermojen kestävyys loppua sitten siinäkin vaiheessa, kun vauva huutaa kuukauden putkeen yötäpäivää.
Sori, ei hermo kestä... *SLAM* Ovi kiinni. Eikun jatkamaan punkkuhuuruista hippitaiteilija-elämää muiden herkkien taiteilijasielujen kanssa.
Ja sitten sitä ollaankin yhtenä kaikkien tykkäämänä yksinhuoltajana huutavan nyytin kanssa.
Ei kiitos. Ei minulle. Elämä on kovaa ja miehen pitää se kestää.- kyse
Intin käyminen nyt ei paljon vaadi.
Hullun papereiden ottajissa on kahta lajia: niitä joilla on oikeasti jotain ongelmia, ja niitä joilla ei ole.
Jokuhan voi olla ihan kykenevä käymään intin, mutta haluton, ja siitä selviää kun pyytää psykiatrin kirjoittamaan sopivat paperit.
Mitenköhän minut luokitellaan, kun olen armeijan käynyt ilman vaikeuksia, mutta sittemmin ilmoittautunut reservin kieltäytyjäksi (eli sivariksi).
Toisaalta, eipä paljon kiinnosta.
- vilperi
valinta se on. tyhmiä asioita siellä joutuu tekemään ja paljon saa nauraa ku tsekkailee kapiaisten järjen käyttöä. en ymmärrä miten joku ei kestä armeijaa...parempaa hermoparantolaahan ei tässä ei ole. koko ajan on jotain tekemistä, mistään ei tarvitse stressata mitään ja kukaan ei oleta että osaat yhtään mitään.
- näin on
"en ymmärrä miten joku ei kestä armeijaa"
onko niin vaikeata käsittää että ihmiset ovat erilaisia, joilla on erilaiset valmiudet kuin toisilla?
Armeijassahan tapahtuu joka vuosi itsemurhia, kun sinne laitetaan miehiä joiden olisi parempi saada vapautus. Ja jotka itse yrittävät sinnitellä tämän yhteiskunnan asettamien typerien odotusten ja henkisen painostuksen takia (jopa omien läheisten ihmisten painostaessa armeijaan), vaikka eivät kestäisikään sitä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000016296355 - vilperi
näin on kirjoitti:
onko niin vaikeata käsittää että ihmiset ovat erilaisia, joilla on erilaiset valmiudet kuin toisilla?
Armeijassahan tapahtuu joka vuosi itsemurhia, kun sinne laitetaan miehiä joiden olisi parempi saada vapautus. Ja jotka itse yrittävät sinnitellä tämän yhteiskunnan asettamien typerien odotusten ja henkisen painostuksen takia (jopa omien läheisten ihmisten painostaessa armeijaan), vaikka eivät kestäisikään sitä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000016296355saada apua. ikäväähän se on jos näin käy, mutta suomessa on valinnan vapaus ja sen mukaan pitää toimia, miten oma pääkoppa kestää. eli sivariksi tai totaaliksi. kukaan muu ei sitä valitaa tee ja turhaa syyttää systeemiä tai läheisiä jos valitsee päin vittua. en armeijaa puolusta, enkä pidä sitä edes tarpeellisena. jos tuollainen on niin paha asia että itsaria pitää pohtia...mikä sitten ei olisi, sillä elämässä tulee paljon kovempiakin paikkoja.
- niinpäniin
vilperi kirjoitti:
saada apua. ikäväähän se on jos näin käy, mutta suomessa on valinnan vapaus ja sen mukaan pitää toimia, miten oma pääkoppa kestää. eli sivariksi tai totaaliksi. kukaan muu ei sitä valitaa tee ja turhaa syyttää systeemiä tai läheisiä jos valitsee päin vittua. en armeijaa puolusta, enkä pidä sitä edes tarpeellisena. jos tuollainen on niin paha asia että itsaria pitää pohtia...mikä sitten ei olisi, sillä elämässä tulee paljon kovempiakin paikkoja.
ei se ole mitään valinnanvapautta jos pitää valita koleran ja ruton väliltä. (armeija vs ylipitkä sivari).
kun itse olin armeijassa niin eräs tyyppi varuskunnassa teki itsemurhan laittamalla päänsä junanraiteelle. Oli joutunut pennalismin uhriksi (muiden varusmiesten kiusaamaksi).
Tällaisille tyypeille pitäisi saada vapautus, ja nykyään armeijasta saakin sen aika helposti (ja armeija itse haluaisi että vapautuksia jaettaisiin nykyistäkin helpommin, koska eivät hekään sinne kaikkia edes halua.
Mutta pitäisi päästä eroon myös tympeästä yhteiskunnallisesta asneteesta jonka mukaan "kaikkien miesten pitää mennä armeijaan jos eivät ole sairaita". Se johtaa juuri henkiseen painostukseen ja tällaisiin tragedioihin.
Tiivistetysti:
Armeija ei tarvitse eikä halua kaikkia miehiä
Kaikki miehet eivät sovi armeijaan
Lopettakaa paskanjauhaminen siitä, että kaikkien miesten pitäisi mennä armeijaan - vaan vahvistaa
näin on kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000016296355Off topicia mutta menköön....
Ymmärrän että joku kieltäytyy näkemyksiensä tai uskontonsa takia armeijasta, ja pidän sitä vaihtoehtoa heille ihan suotavana.
Mutta ei tuo intti kyllä kenellekään ylitsepääsemätön paikka ole.
Sieltähän pääsee pois nykyään melko helpolla. On mahdollisuus valita, meneekö siviilipalvelukseen vai koittaako joskus myöhemmin uudelleen sekä tietenkin täydellinen vapautuskin on mahdollinen.
Minulla oli tupakavereina muutama tällainen tyyppi jotka ottivat tuon muutaman vuoden paussin ja tulivat uudelleen.
Asiasta puhuttaessa hekin sanoivat että ei silloin 18v ollut valmis inttiin, mutta nyt kun ikää oli tullut 22 niin homma tuntui ihan mukavalta.
Eikä armeija ole niin kauhea koneisto kun joskus 10 vuottakin sitten. Jos apua tarvitse ja haluaa sitä myös saa !
Ei siellä esimiehet naura kun menet sanomaan että nyt ei kestä. Se otetaan hyvinkin vakavasti. Asiasta puhutaan ja mietitään ratkaisu.
Joskus se ratkaisu on siirtyminen toiseen ehkä helpompaan yksikköön toisinaan joku muu.
Tiedän monta henkilöä jotka eivät kestä sitä että heitä komennetaan ja käsketään. Toisin sanoen eivät halua alistua kuriin ja täsmällisyyteen.
Yleensä juuri tällaiset henkilöt ovat niitä joilla on isoimmat ongelmat armeijassa.
Noista itsemurhista en ole kyllä kauheasti kuullut. Ja ihmettelenpä jos joku niiden arviointien jne. jälkeen vielä sellaisen onnistuu tekemään.
Itse kun armeijan kävin niin ainakin sai vapaasti täyttää lääkärille lapun mihin sai kirjoittaa jos tuntee olevansa ahdistunut, masentunut jne.
Sitten lääkärin kanssa sai puhua näistä asioista ja helpolla kulma sai lykkäystä tai kokonaan vapautuksen kun kirjailit että et kestä painetta tms. - edelleen
vaan vahvistaa kirjoitti:
Off topicia mutta menköön....
Ymmärrän että joku kieltäytyy näkemyksiensä tai uskontonsa takia armeijasta, ja pidän sitä vaihtoehtoa heille ihan suotavana.
Mutta ei tuo intti kyllä kenellekään ylitsepääsemätön paikka ole.
Sieltähän pääsee pois nykyään melko helpolla. On mahdollisuus valita, meneekö siviilipalvelukseen vai koittaako joskus myöhemmin uudelleen sekä tietenkin täydellinen vapautuskin on mahdollinen.
Minulla oli tupakavereina muutama tällainen tyyppi jotka ottivat tuon muutaman vuoden paussin ja tulivat uudelleen.
Asiasta puhuttaessa hekin sanoivat että ei silloin 18v ollut valmis inttiin, mutta nyt kun ikää oli tullut 22 niin homma tuntui ihan mukavalta.
Eikä armeija ole niin kauhea koneisto kun joskus 10 vuottakin sitten. Jos apua tarvitse ja haluaa sitä myös saa !
Ei siellä esimiehet naura kun menet sanomaan että nyt ei kestä. Se otetaan hyvinkin vakavasti. Asiasta puhutaan ja mietitään ratkaisu.
Joskus se ratkaisu on siirtyminen toiseen ehkä helpompaan yksikköön toisinaan joku muu.
Tiedän monta henkilöä jotka eivät kestä sitä että heitä komennetaan ja käsketään. Toisin sanoen eivät halua alistua kuriin ja täsmällisyyteen.
Yleensä juuri tällaiset henkilöt ovat niitä joilla on isoimmat ongelmat armeijassa.
Noista itsemurhista en ole kyllä kauheasti kuullut. Ja ihmettelenpä jos joku niiden arviointien jne. jälkeen vielä sellaisen onnistuu tekemään.
Itse kun armeijan kävin niin ainakin sai vapaasti täyttää lääkärille lapun mihin sai kirjoittaa jos tuntee olevansa ahdistunut, masentunut jne.
Sitten lääkärin kanssa sai puhua näistä asioista ja helpolla kulma sai lykkäystä tai kokonaan vapautuksen kun kirjailit että et kestä painetta tms."Mutta ei tuo intti kyllä kenellekään ylitsepääsemätön paikka ole"
Mutta kun se on. Ei ehkä sinulle, eikä tutuillesi, mutta armeijaan menee 30 000 miestä vuodessa ja siinä isossa joukossa on aina myös niitä, joille se on ylitsepääsemätöntä.
Sivarivaihtoehto on olemassa, mutta valitettavasti jopa rakkaat ihmiset ja läheiset voivat hyvinkin tiukasti painostaa sellaisia miehiä armeijaan, joille se ei ollenkaan sovi. Suomessa on valitettavasti aika sairas asenneilmapiiri tässä asiassa. - vaan vahvistaa
edelleen kirjoitti:
"Mutta ei tuo intti kyllä kenellekään ylitsepääsemätön paikka ole"
Mutta kun se on. Ei ehkä sinulle, eikä tutuillesi, mutta armeijaan menee 30 000 miestä vuodessa ja siinä isossa joukossa on aina myös niitä, joille se on ylitsepääsemätöntä.
Sivarivaihtoehto on olemassa, mutta valitettavasti jopa rakkaat ihmiset ja läheiset voivat hyvinkin tiukasti painostaa sellaisia miehiä armeijaan, joille se ei ollenkaan sovi. Suomessa on valitettavasti aika sairas asenneilmapiiri tässä asiassa.joo, myönnetään. On niitä joiden paikka ei tuo armeija ole. Mutta kyllä mielestäni ne kaikki saavat, jos haluavat vapautuksen.
Ehkä se onkin siinä ettei loppujenlopuksi haluta myöntää että nuppi ei kestä.
Ja olen edelleen sitä mieltä että jos intissä haluaa apua niin kysyvä sitä aina saa ! - sillen
joo, myönnetään. On niitä joiden paikka ei tuo armeija ole. Mutta kyllä mielestäni ne kaikki saavat, jos haluavat vapautuksen.
Ehkä se onkin siinä ettei loppujenlopuksi haluta myöntää että nuppi ei kestä.
Ja olen edelleen sitä mieltä että jos intissä haluaa apua niin kysyvä sitä aina saa !ja vaikka itse myöntäisikin, että nuppi ei kestä, niin isän tai äidin tai siskon tai tyttöystävän tai näiden kaikkien painostus voi olla rankkaa. "Meidän joonas sitten ainakin menee armeijaan vaikka verta pierren". Parikymppselle pojulle sellainen painostus on kova juttu.
Se on varmasti totta että intissä saa apua ja varmasti myös vapautuksen tarvittaessa, ja armeijahan itse haluaisi jo kutsunnoissa jakaa vapautuksia nykyistä helpommin. Ongelma on siviiliväestön asenneilmapiiri joka on jumiutunut menneisyyteen. - vaan vahvistaa
sillen kirjoitti:
ja vaikka itse myöntäisikin, että nuppi ei kestä, niin isän tai äidin tai siskon tai tyttöystävän tai näiden kaikkien painostus voi olla rankkaa. "Meidän joonas sitten ainakin menee armeijaan vaikka verta pierren". Parikymppselle pojulle sellainen painostus on kova juttu.
Se on varmasti totta että intissä saa apua ja varmasti myös vapautuksen tarvittaessa, ja armeijahan itse haluaisi jo kutsunnoissa jakaa vapautuksia nykyistä helpommin. Ongelma on siviiliväestön asenneilmapiiri joka on jumiutunut menneisyyteen.Tekeekö tuota painostusta oikeasti jonkun sukulaiset tai tyttöystävä ? Siihen en kyllä usko. Tai sitten ainakin seurustelee ihan hirveän muijan kanssa.
Ihmettelen tässä että mikä siitä armeijasta tekee niin pahan ja synkän paikan. Kun nykyään käytetään mm. ns. helppostarttia jne.
Kunto tarkistetaan ennen kuin juoksuaskeltakaan otetaan.
Toki, en "häpeä" ollenkaan myöntää että kavereihini kuuluu armeijasta vapautettuja ja kieltäytyjiä. Se on täysin heidän valintansa/tilanteena enkä sitä kyseenalaista.
Sitten vielä tuo vapautus, siihen ei sitten enää ole isillä eikä äitimuorilla mussuttamista jos poika tulee kotiin vapautuspapereilla. - niihi
Tekeekö tuota painostusta oikeasti jonkun sukulaiset tai tyttöystävä ? Siihen en kyllä usko. Tai sitten ainakin seurustelee ihan hirveän muijan kanssa.
Ihmettelen tässä että mikä siitä armeijasta tekee niin pahan ja synkän paikan. Kun nykyään käytetään mm. ns. helppostarttia jne.
Toki, en "häpeä" ollenkaan myöntää että kavereihini kuuluu armeijasta vapautettuja ja kieltäytyjiä. Se on täysin heidän valintansa/tilanteena enkä sitä kyseenalaista.
Sitten vielä tuo vapautus, siihen ei sitten enää ole isillä eikä äitimuorilla mussuttamista jos poika tulee kotiin vapautuspapereilla."Tekeekö tuota painostusta oikeasti jonkun sukulaiset tai tyttöystävä ?"
Kyllä tekee. Omakohtaista kokemusta on.
Tosin tämän palstan naisten kommenttien perusteella suurimmalla osalla on ihan terve asenne.
Isin ja äidin mussutus voi haavoittaa sielua, jokainenhan sen tietää että pahiten ihmistä pystyy loukkaamaan joku läheinen ihminen.
Luulisin että armeijan synkkyys ei liity niinkään fyysiseen kuin henkiseen puoleen. Itse näin suht rankkaakin joihinkin henkilöihin kohdistunutta kiusaamista siellä. - vaan vahvistaa
niihi kirjoitti:
"Tekeekö tuota painostusta oikeasti jonkun sukulaiset tai tyttöystävä ?"
Kyllä tekee. Omakohtaista kokemusta on.
Tosin tämän palstan naisten kommenttien perusteella suurimmalla osalla on ihan terve asenne.
Isin ja äidin mussutus voi haavoittaa sielua, jokainenhan sen tietää että pahiten ihmistä pystyy loukkaamaan joku läheinen ihminen.
Luulisin että armeijan synkkyys ei liity niinkään fyysiseen kuin henkiseen puoleen. Itse näin suht rankkaakin joihinkin henkilöihin kohdistunutta kiusaamista siellä.En ehkä ole ikinä miettinyt asiaa tuolta sinun kannalta.
Ja ehkä aika ja paikka on olleet erilaiset. En ainakaan muista että ns. herkkiä olisi kovisteltu tai kiusattu.
Päin vastoin, eniten soittivat suutansa toisille juuri ne suuriäänisimmät.
No esimiehethän huuteli jos jonkin näköistä palautetta muttei ikinä mitään henkilökohtaista.
Ottaahan joku varmaan siitä itseensä jos joukkueelle huudetaan tyyliin "olette koko porukka huonointa mitä täällä on ikinä ollut päläpäläpälä" tms.
Mutta tuokin palaute oli koko joukkueelle eikä yksittäiselle miehelle....
Tuollaista painostusta en ole edes ikinä miettinyt. Onhan se ikävää jos joutuu pakottaan itsensä tilanteeseen missä ei voi olla !
Minulle armeija ei ollut mikään velvollisuus, vaan joku minkä on kaverit, isä ja sukulaismiehet suorittaneet. - armeijan aikana
näin on kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000016296355on kaikkein pienintä. Itsemurhia tehdään toki asevlvollisuusaikanakin, mutta vähemmän kuin siviilissä. Tutkipa tilastoja
- kovasti
armeijan aikana kirjoitti:
on kaikkein pienintä. Itsemurhia tehdään toki asevlvollisuusaikanakin, mutta vähemmän kuin siviilissä. Tutkipa tilastoja
itsarin tehneen omaisia. "se oli semmoinen tilastotappio".
- Joku jossain ja silleen
Tekeekö tuota painostusta oikeasti jonkun sukulaiset tai tyttöystävä ? Siihen en kyllä usko. Tai sitten ainakin seurustelee ihan hirveän muijan kanssa.
Sitten vielä tuo vapautus, siihen ei sitten enää ole isillä eikä äitimuorilla mussuttamista jos poika tulee kotiin vapautuspapereilla."Kun nykyään käytetään mm. ns. helppostarttia jne."
En kyllä huomannut asiaa, kun sinne itse päädyin, vaikka systeemin jo piti olla käytössä. Kuntotestit kyllä käytiin mutta sitten se olikin jo suoranaista fyysistä rääkkiä 20-asteen pakkasilla. Nopeasti tuossa taudit alkoivat itää ja kun itsekin kerran sairastuin niin ei siellä terveeksi ainakaan päästetty. Pari päivää lepoa, että kuume laski ja sitten takaisin pakkaseen hikoilemaan ja viikossa uusi kuume. Kuukausi tätä ja viikko vuodelepoa oli varma. Sitä ennen ehtivät vielä yrittää kuumeisena juoksuttaa. Siinä sitten räkää oksentaessa alkoi koko touhu keittää yli. Peruskausi tuli todettua ja koko typerä helahoito jätettyä.
Niin no tarkoitus vain oli sanoa, että omalla kohdalla tuo helppostartti oli kyllä täyttä potaskaa tai melkoista tappotahtia ovat saaneet aikoinaan vetää. Tai no reiluuden nimissä sanottakoon, että kuntoilun käsite kunnon kohotuksen tiimoilta oli varsin pitkälti hukassa. Koskaan en ole ollut heikommassa kunnossa kuin armeija käyntini jäljiltä. - vilperi
Sitten vielä tuo vapautus, siihen ei sitten enää ole isillä eikä äitimuorilla mussuttamista jos poika tulee kotiin vapautuspapereilla.aika ämmä, jos oma mutsi tai muija päättää ison äijän tekemisistä. en itsekkään tuohon usko. nää jätkät ei yleensä pysty suoriutumaan mistään muustakaan rutiineista, duunit ja koulut on yleensä ihan liian pahoja paikkoja..no saahan sossustakin sitä hilloa.
- hone-y
On ihan sama onko armeija käytynä vai ei. Ensin ajattelin, että syy ratkaisee onko huono asia. Mutta jos tuntuu, ettei kestä armeijaa, niin miksi sinne pitäisi mennä. Kysymys kuuluu miksi ja vastaukseksi ei kelpaa siksi, koska aina ennenkin on menty.
En suostu ostamaan sitä BS:ää että armeija tekee pojasta miehen. Käsitykseni mukaan suurin osa miehistä käy armeijan ja silti (suuri?)osa miehistä on täysin vastuuttomia nössöjä (lukekaa vaikka näitä keskustelupalstoja jos ette muuten usko! =D). Armeija jatkaa peruskoulussa aloitettua ihmisten tasapäistämistä ja vahvistaa sokeaa auktoriteettiuskoa, mikä on suomalaisille vähän liiankin tyypillinen luonteenpiirre.
Totaalikieltäyjät ovat mahtavia. Jos miehellä on kanttia mennä vankilaan mielipidevankina, niin siinä on sitä tosimiehen mallia. Toisaalta ymmärrän niitäkin, jotka menevät armeijaan ja jopa viihtyvät siellä. Monille miehille armeijassa tuntuu olevan jotain tärkeää ja mitä sitä kieltämään, jos se on yksilön aito mielipide.
Eli minulle käy kaikki. Pointtini on se, että tekee minkä itse näkee parhaimmaksi. - Nainen Naisellinen
En usko, että pystyisin aloittamaan suhdetta miehen kanssa, joka ei ole inttiä käynyt. Antaa sen käyminen miehestä jotenkin paremman kuvan, mutta ei tietenkään tule erikseen miehiltä tätä kysyttyä.
Intti on kuulemma nykyisin paljon helpompi paikka kuin ennen eli täytyy aika huonossa jamassa olla jos sitä ei kestä. - Muutenkin
Nuoret kundit tekevät muutenkin itsareita ja heikoimmat aina karsiutuvat pois, tavalla tai toisella.
Se haittaa. Mutta mikäs mies se sellainen on joka ei armeijaan mene.... ikinä en ole tuota tajunnut. paitsi jos on sairaus ym. Se on miehen velvollisuus!
- velvollisuudesta
Jos ei itse ole ensin käynyt armeijaa!
Naiseuteen ei voi enää vedota, koska naisetkin voivat mennä armeijaan siinä kuin miehet.
Muille ihmisille on helppo määrätä velvollisuuksia jos ei itse tarvi laittaa tikkua ristiin. velvollisuudesta kirjoitti:
Naiseuteen ei voi enää vedota, koska naisetkin voivat mennä armeijaan siinä kuin miehet.
Muille ihmisille on helppo määrätä velvollisuuksia jos ei itse tarvi laittaa tikkua ristiin.Ei ny suuttua tarvi=)
Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi?? Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan!!- vapaamatkustajia
loveless85 kirjoitti:
Ei ny suuttua tarvi=)
Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi?? Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan!!Kumma kyllä että naiset vaativat mieheltä kaikkea eivätkä itse sitten tee mitään! Eikä naisilla ole synnytysvelvollisuutta! Miksi maanpuolustus olisi vain miesten velvollisuus???
- sama
loveless85 kirjoitti:
Ei ny suuttua tarvi=)
Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi?? Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan!!"Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi??"
Koska Suomen laki on EPÄTASA-ARVOINEN.
"Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan"
Muissa maissa maanpuolustus onnistuu ilman että kaikki miehet yritetään pakottaa samaan muottiin. Suomi on viimeinen maa Euroopassa Kyproksen ja Turkin ohella, jossa on ns. "yleinen" eli miehiä koskeva asevelvollisuus.
Ei riitä että vain hokee velvollisuutta, jos ei pysty perustelemaan miksi se on VAIN miesten velvollisuus, KAIKKIEN miesten velvollisuus jos ei ole sairautta (ei kaikista terveistäkään ole armeijaan, osa tekee itsemurhan jne.) ja miksi tällaista vanhentunutta järjestelmää yleensä ylläpidetään. Se että asiat on olleet näin menneisyydessä, ei tarkoita että se olisi järkevää tai oikein nykyään, tai tulevaisuudessa.
Toivottavasti "yleinen" (miesten) asevelvollisuus lakkautetaan mahdollisimman pian. vapaamatkustajia kirjoitti:
Kumma kyllä että naiset vaativat mieheltä kaikkea eivätkä itse sitten tee mitään! Eikä naisilla ole synnytysvelvollisuutta! Miksi maanpuolustus olisi vain miesten velvollisuus???
Iät ja ajathan on ollut niin että mies menee armeijaan!! Miksi sitä pitäis nyt muuttaa?! Voittehan miehet toki linnaanki mennä istumaan jos ette suostu armeijaan/sivariin! Mietis ny vähän jos armeija olis naisten velvollisuus ja miehet olisi kotona..hmm.
No joo mut kuitenkin miehen velvollisuus on käydä armeija ja sillä selvä.
Jääkää te miehet naisten kanssa pommisuojiin, jos ette armeijaankaan menny ja antakaa muitten hoitaa hommat, tai vielä pahempaa joutua eturiville... en tosin tiedä mikä on käytäntö, mut näin oon kuullu;)sama kirjoitti:
"Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi??"
Muissa maissa maanpuolustus onnistuu ilman että kaikki miehet yritetään pakottaa samaan muottiin. Suomi on viimeinen maa Euroopassa Kyproksen ja Turkin ohella, jossa on ns. "yleinen" eli miehiä koskeva asevelvollisuus.
Ei riitä että vain hokee velvollisuutta, jos ei pysty perustelemaan miksi se on VAIN miesten velvollisuus, KAIKKIEN miesten velvollisuus jos ei ole sairautta (ei kaikista terveistäkään ole armeijaan, osa tekee itsemurhan jne.) ja miksi tällaista vanhentunutta järjestelmää yleensä ylläpidetään. Se että asiat on olleet näin menneisyydessä, ei tarkoita että se olisi järkevää tai oikein nykyään, tai tulevaisuudessa.
Toivottavasti "yleinen" (miesten) asevelvollisuus lakkautetaan mahdollisimman pian.todellakin Asevelvollisuus!
- vilperi
loveless85 kirjoitti:
Ei ny suuttua tarvi=)
Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi?? Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan!!maata tälläiset olosuhteet mitä on, en helvetissä.
- voivoivaan
loveless85 kirjoitti:
Iät ja ajathan on ollut niin että mies menee armeijaan!! Miksi sitä pitäis nyt muuttaa?! Voittehan miehet toki linnaanki mennä istumaan jos ette suostu armeijaan/sivariin! Mietis ny vähän jos armeija olis naisten velvollisuus ja miehet olisi kotona..hmm.
No joo mut kuitenkin miehen velvollisuus on käydä armeija ja sillä selvä.
Jääkää te miehet naisten kanssa pommisuojiin, jos ette armeijaankaan menny ja antakaa muitten hoitaa hommat, tai vielä pahempaa joutua eturiville... en tosin tiedä mikä on käytäntö, mut näin oon kuullu;)"Iät ja ajathan on ollut niin että mies menee armeijaan!!"
Iät ja ajat sotaa käytiin miekoilla, pitäisikö Suomen armeijan luopua tuliaseista ja jakaa kaikille miekat? Ei tämä ole mikään peruste. Ajat ja asiat muuttuvat.
"Miksi sitä pitäis nyt muuttaa?!"
Koska sodankäynti on muuttunut paljon sitten vuoden 1939. Liikkuva, koulutettu ja pienehkö armeija sopii nykyaikaiseen teknistyneeseen sodankäyntiin paremmin kuin valtava, staattinen ja huonosti koulutettu massa-armeija. Länsimaissa on asevelvollisuus lakkautettu järjestään viime vuosina juuri tästä syystä.
"No joo mut kuitenkin miehen velvollisuus on käydä armeija ja sillä selvä."
Éi se ole sillä selvä että vain sanotaan että se on velvollisuus ilman perusteita, ajat muuttuvat.
" tai vielä pahempaa joutua eturiville... en tosin tiedä mikä on käytäntö, mut näin oon kuullu;) "
No huomaa kyllä et tiedä oikeastaan mitään nykyaikaisesta sodankäynnistä, ei se ole semmoista kuin 1939-44. Ei nyt taisteltaisi missään eturiveissä jossain metsässä jos sota alkaisi, ja naiset samaan aikaan pommisuojissa.
Vaan sota olisi totaalista, enimmäkseen kaupungeissa tapahtuvaa ja liikuvaa.
Ei piippalakkeja tulisi Karjalasta metri kerrallaan metsää pitkin, vaan massiivinen isku kohdistettaisiin suoraan tärkeisiin kohteisiin kuten pääkaupunkiseudulle.
Asevelvollis-/massa-armeija sopii kovin huonosti sodankäyntiin vuonna 2006. voivoivaan kirjoitti:
"Iät ja ajathan on ollut niin että mies menee armeijaan!!"
Iät ja ajat sotaa käytiin miekoilla, pitäisikö Suomen armeijan luopua tuliaseista ja jakaa kaikille miekat? Ei tämä ole mikään peruste. Ajat ja asiat muuttuvat.
"Miksi sitä pitäis nyt muuttaa?!"
Koska sodankäynti on muuttunut paljon sitten vuoden 1939. Liikkuva, koulutettu ja pienehkö armeija sopii nykyaikaiseen teknistyneeseen sodankäyntiin paremmin kuin valtava, staattinen ja huonosti koulutettu massa-armeija. Länsimaissa on asevelvollisuus lakkautettu järjestään viime vuosina juuri tästä syystä.
"No joo mut kuitenkin miehen velvollisuus on käydä armeija ja sillä selvä."
Éi se ole sillä selvä että vain sanotaan että se on velvollisuus ilman perusteita, ajat muuttuvat.
" tai vielä pahempaa joutua eturiville... en tosin tiedä mikä on käytäntö, mut näin oon kuullu;) "
No huomaa kyllä et tiedä oikeastaan mitään nykyaikaisesta sodankäynnistä, ei se ole semmoista kuin 1939-44. Ei nyt taisteltaisi missään eturiveissä jossain metsässä jos sota alkaisi, ja naiset samaan aikaan pommisuojissa.
Vaan sota olisi totaalista, enimmäkseen kaupungeissa tapahtuvaa ja liikuvaa.
Ei piippalakkeja tulisi Karjalasta metri kerrallaan metsää pitkin, vaan massiivinen isku kohdistettaisiin suoraan tärkeisiin kohteisiin kuten pääkaupunkiseudulle.
Asevelvollis-/massa-armeija sopii kovin huonosti sodankäyntiin vuonna 2006.Huomaa: se on vain mun mielipide!
Huomaahan sen jo nyt kun nuoret pääsee kaikesta niin helpolla, eikä mitään arvosteta. Housut kintuissa löntystellään eteenpäin, ja mitään ei tarvi tehä.sama kirjoitti:
"Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi??"
Toivottavasti "yleinen" (miesten) asevelvollisuus lakkautetaan mahdollisimman pian."(ei kaikista terveistäkään ole armeijaan, osa tekee itsemurhan jne.) "
Sellainen ihminen terve ole joka itsemurhaa aikoo...!- nojuuh
loveless85 kirjoitti:
Huomaa: se on vain mun mielipide!
Huomaahan sen jo nyt kun nuoret pääsee kaikesta niin helpolla, eikä mitään arvosteta. Housut kintuissa löntystellään eteenpäin, ja mitään ei tarvi tehä.Pakko sanoa että mielipiteesi tässä asiassa on väärä, koska se perustuu vanhentuneisiin ja perustelemattomiin käsityksiin ja ennakkoluuloihin.
;-)
Nuorten pukeutumisella yms. ei taas ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Kasvatuslaitoksena se on aika tarpeeton, koska näyttävät mm. naiset ja ulkomaalaiset miehet ihan hyvin varttuvan ilman mitään armeijankäymisiäkin. nojuuh kirjoitti:
Pakko sanoa että mielipiteesi tässä asiassa on väärä, koska se perustuu vanhentuneisiin ja perustelemattomiin käsityksiin ja ennakkoluuloihin.
;-)
Nuorten pukeutumisella yms. ei taas ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Kasvatuslaitoksena se on aika tarpeeton, koska näyttävät mm. naiset ja ulkomaalaiset miehet ihan hyvin varttuvan ilman mitään armeijankäymisiäkin.Ole VÄÄRIÄ mielipiteitä! jokaisella on omansa ja jokaiselle ne on oikeita!
- on niin
loveless85 kirjoitti:
"(ei kaikista terveistäkään ole armeijaan, osa tekee itsemurhan jne.) "
Sellainen ihminen terve ole joka itsemurhaa aikoo...!että jos mies tulee pois armeijasta koska pää ei kestä (esim. harkitsee itsemurhaa tai muut henkiset syyt) niin siitä saa paskaa niskaansa, niin kuin tässäkin keskustelussa on nähty.
- oli hymiö
loveless85 kirjoitti:
Ole VÄÄRIÄ mielipiteitä! jokaisella on omansa ja jokaiselle ne on oikeita!
On kuitenkin parempia perusteluja ja huonompia perusteluja mielipiteille, eivätkä kaikki mielipiteet siksi ole samanarvoisia.
Papukaijamainen toistelu "kaikkien miesten velvollisuus on mennä armeijaan, siksi että kaikkien miesten velvollisuus nyt vaan on mennä armeijaan" tai "näin on aina ennenkin tehty ja siksi näin pitää tehdä aina tulevaisuudessakin" ei ole samanarvoinen kuin nykyaikaisen sodankäynnin analyysiin perustuva informoitu arvio siitä miksi kaikkia miehiä ei välttämättä armeijassa tarvita (tai miksi mahdollisesti tarvitaan).
Ja laitetaas tähänkin hymiö: ;-) oli hymiö kirjoitti:
On kuitenkin parempia perusteluja ja huonompia perusteluja mielipiteille, eivätkä kaikki mielipiteet siksi ole samanarvoisia.
Papukaijamainen toistelu "kaikkien miesten velvollisuus on mennä armeijaan, siksi että kaikkien miesten velvollisuus nyt vaan on mennä armeijaan" tai "näin on aina ennenkin tehty ja siksi näin pitää tehdä aina tulevaisuudessakin" ei ole samanarvoinen kuin nykyaikaisen sodankäynnin analyysiin perustuva informoitu arvio siitä miksi kaikkia miehiä ei välttämättä armeijassa tarvita (tai miksi mahdollisesti tarvitaan).
Ja laitetaas tähänkin hymiö: ;-)Minä laitan hymiön kun sanon että mammanpoikia ovat=)))
- fghggffghdf
loveless85 kirjoitti:
Minä laitan hymiön kun sanon että mammanpoikia ovat=)))
kaikkihan me ollaan, intin käyneetkin. terkkuja mammalle :-)
- vaan vahvistaa
velvollisuudesta kirjoitti:
Muille ihmisille on helppo määrätä velvollisuuksia jos ei itse tarvi laittaa tikkua ristiin.Täysin totta !
Jokaisella on oma mielipide armeijan käyneistä ja niistä jotka ei ole käynyt, mutta tuota "se on velvollisuutta" on turha niiden naisten puputtaa jotka ei intissä ole käynyt.
Jos naiset kerta kokee miehen maanpuolustushalukkuuden niin asiakseen niin ei sitten muuta kun kamat kassiin ja kasarmille itsekin.
Kestoakin on turha valittaa (6 - 12kk) tai sitä että ei tykkää aseista (aseeton vaihtoehto). Opiskelupaikkakin myöntää välivuoden jos lähtee armeijaan ja muistaakseni työpaikatkin.
Ja sen jälkeen kun on sotilaspassi kourassa voitte huudella, että maanpuollustus velvollisuus ! vaan vahvistaa kirjoitti:
Täysin totta !
Jokaisella on oma mielipide armeijan käyneistä ja niistä jotka ei ole käynyt, mutta tuota "se on velvollisuutta" on turha niiden naisten puputtaa jotka ei intissä ole käynyt.
Jos naiset kerta kokee miehen maanpuolustushalukkuuden niin asiakseen niin ei sitten muuta kun kamat kassiin ja kasarmille itsekin.
Kestoakin on turha valittaa (6 - 12kk) tai sitä että ei tykkää aseista (aseeton vaihtoehto). Opiskelupaikkakin myöntää välivuoden jos lähtee armeijaan ja muistaakseni työpaikatkin.
Ja sen jälkeen kun on sotilaspassi kourassa voitte huudella, että maanpuollustus velvollisuus !Mut on tullut hankittua jo perhettä, että sitä tarvii hoitaa! Ja se taas on mun velvollisuus, joten.....
- puputusta
loveless85 kirjoitti:
Mut on tullut hankittua jo perhettä, että sitä tarvii hoitaa! Ja se taas on mun velvollisuus, joten.....
miehen pitää mennä armeijaan, vaikka olisi perheen hankkinutkin, ja velvollisuuspuputus koskee myös perheellisiä miehiä.
- vaan vahvistaa
loveless85 kirjoitti:
Mut on tullut hankittua jo perhettä, että sitä tarvii hoitaa! Ja se taas on mun velvollisuus, joten.....
Vuodesta 1995 on naisilla ollut mahdollisuus hakeutua armeijaan, jotta vähän nyt maistuu tekosyyltä tuo perhe !
Vai saitko lapsen/lapset ennen kuin täytit 18v (olettaen että 85 on syntymävuosi) ? vaan vahvistaa kirjoitti:
Vuodesta 1995 on naisilla ollut mahdollisuus hakeutua armeijaan, jotta vähän nyt maistuu tekosyyltä tuo perhe !
Vai saitko lapsen/lapset ennen kuin täytit 18v (olettaen että 85 on syntymävuosi) ?sain. voi teitä
- vielä ed.
puputusta kirjoitti:
miehen pitää mennä armeijaan, vaikka olisi perheen hankkinutkin, ja velvollisuuspuputus koskee myös perheellisiä miehiä.
minun mielestäni siis olisi parempi että et mene armeijaan tuhlaamaan yhteiskunnan varoja, mutta muihin kohdistamasi maanpuolustusvelvollisuus-vaatimukset ovat onttoja. Naiset ovat voineet mennä armeijaan jo pitkään, sitten voi tulla esittämään vaatimuksia muille kun on homman hoitanut itse.
loveless85 kirjoitti:
Ei ny suuttua tarvi=)
Joo nainen VOI mennä armeijaa, mutta ei tarvi! Miehen pitää, Ja miksi?? Koska se on miehen VELVOLLISUUS puolustaa maataan!!Miten se voi olla jollekin niin vaikea käsittää että armeija ei ole jokaisen miehen paikka. Ymmärrät varmaan hyvin että jokainen ihminen on oma persoonansa eikä kaikki sovellu armeijaan. Pakkoarmeija on kaikkein julmin ja sortavin laki mitä suomessa on koska sillä on myös vakavat sivuvaikutukset ihmisen elämään jos armeijasta kieltäytyy. On todella typerää ja lapsellista laukoa mielipiteitä mistä ei ymmärrä naisena mitään. Itsellä inttiä 2kk takana sekä 8 kk sivaria ja nyt elämä pilalla sekä itsetuhoiset ajatukset sekä mielenterveysongelmat hallitsevat elämää. Kaikki pakko asevelvollisuuden syytä ja sinä siellä huudat valvollisuuksista tiedät varmaan että muissa sivistyneissä EU-maissa ei miehen elämää pilata pakko armeijalla/sivarilla.
- vaan vahvistaa
loveless85 kirjoitti:
sain. voi teitä
sittenhän nuo lapset on sen ikäisiä että lykkääs ne isille ja sitten voit lähteä inttiin :)
Sinne vaan, hopi hopi ! :) loveless85 kirjoitti:
"(ei kaikista terveistäkään ole armeijaan, osa tekee itsemurhan jne.) "
Sellainen ihminen terve ole joka itsemurhaa aikoo...!Minä olen yrittänyt itsemurhaa kaiken sen paskan, ahdistuksen, epätoivon ja kiusaamisen takia mitä olen joutunut kokemaan vain sen takia etten käynyt suomen typerää armeijaa. Et edes pysty kuvittelemaan sitä jokapäiväistä tuskaa mitä joillekin aiheutuu siitä että armeija ei ollutkaan se oikea paikka. Sitten joku huutelee täällä että on miehen velvollisuus suorittaa intti tai on nössö ja luuseri äidin pikkupoika. Tätä paskaa olen kuunnellut 8 kokonaista vuotta syönyt lääkkeitä ja kerran yrittänyt tappaa itseni masennuslääkkeillä.
- lilylioneye
loveless85 kirjoitti:
tunnut olevan velvollisuuksien perään. Onko tämä tuonut onnen elämääsi, että olet tehnyt niin kuin yhteiskunta ja muut ihmiset velvoittaa?
- kermal
fghggffghdf kirjoitti:
kaikkihan me ollaan, intin käyneetkin. terkkuja mammalle :-)
Kyllä intin käyminen on pieni velvollisuus miehelle. Sotaveteraaneista monet taistelivat rintamalla jopa viisi vuotta parhaasta nuoruudestaan, ja nyt jotkut jaksavat kitistä puolesta vuodesta sata kertaa mukavemmissa olosuhteissa suoritetusta palveluksesta, josta pääsee sitä paitsi lomillekin melkein joka viikonloppu. Kyllä jonkinlainen selkäranka pitää miehellä olla. Itse kävin reserviupseerikoulun. Katson olevani isoisäni sukupolvelle velkaa sen, että teen parhaani asepalveluksessa. Saimme vauraan ja vapaan maan perinnöksi. Kaikesta sitä pitää nykyään ruikuttaa ja inistä.
- just juu
kermal kirjoitti:
Kyllä intin käyminen on pieni velvollisuus miehelle. Sotaveteraaneista monet taistelivat rintamalla jopa viisi vuotta parhaasta nuoruudestaan, ja nyt jotkut jaksavat kitistä puolesta vuodesta sata kertaa mukavemmissa olosuhteissa suoritetusta palveluksesta, josta pääsee sitä paitsi lomillekin melkein joka viikonloppu. Kyllä jonkinlainen selkäranka pitää miehellä olla. Itse kävin reserviupseerikoulun. Katson olevani isoisäni sukupolvelle velkaa sen, että teen parhaani asepalveluksessa. Saimme vauraan ja vapaan maan perinnöksi. Kaikesta sitä pitää nykyään ruikuttaa ja inistä.
muutetaan saman tien luolaan asumaan, kun esi-isätkin joutuivat niin tekemään aikoinaan neandertalien kanssa tapellessaan.
- kansalaiset
kermal kirjoitti:
Kukahan tässä rikas on? Työtä olen tehnyt ties kuinka kauan mutta eipä ole omaisuuksia kertynyt. Kyllä se on optiohuijarit ja muut pomot jotka yhteiskunnan rahat saavat. Normaalit ihmiset pysyvät köyhinä.
- ei nimeä
kansalaiset kirjoitti:
Kukahan tässä rikas on? Työtä olen tehnyt ties kuinka kauan mutta eipä ole omaisuuksia kertynyt. Kyllä se on optiohuijarit ja muut pomot jotka yhteiskunnan rahat saavat. Normaalit ihmiset pysyvät köyhinä.
"Normaalit ihmiset pysyvät köyhinä. "
...ja taistelevat ja kuolevat rikkaiden ihmisten puolesta. Harmaa massa ylistää surkeuttaan kunnioitettavana Isänmaana ja rahapiirit nauravat matkalla pankkiin. puputusta kirjoitti:
Taas joku, jonka pää ei kestänyt... ja nyt on katkera kun naisten ei ole pakosta mentävä armeijaan. hohhoijaa.pistäs hame päälle, eikös;)
- suunsoittaja
loveless85 kirjoitti:
Taas joku, jonka pää ei kestänyt... ja nyt on katkera kun naisten ei ole pakosta mentävä armeijaan. hohhoijaa.pistäs hame päälle, eikös;)
Hyvin valittu nimimerkki sulla.
suunsoittaja kirjoitti:
Hyvin valittu nimimerkki sulla.
Ei se mun velvollisuus ole.hih;)
Ja mites se nimimerkki ny tähän liittyi...?loveless85 kirjoitti:
Ja mites se nimimerkki ny tähän liittyi...?en mä mitään suuta soita, kerroin vaan oman näkemykseni asiasta.
- väsynyttä
loveless85 kirjoitti:
Ja mites se nimimerkki ny tähän liittyi...?mutta ketään ei kiinnosta sinun huutelusi velvollisuuksista, kun et itse ole johdonmukainen. Koulut jääneet kesken ja alaikäisenä raskaaksi, ja se näkyy kyllä.
hih hih vähänx teini. väsynyttä kirjoitti:
mutta ketään ei kiinnosta sinun huutelusi velvollisuuksista, kun et itse ole johdonmukainen. Koulut jääneet kesken ja alaikäisenä raskaaksi, ja se näkyy kyllä.
hih hih vähänx teini.Koulut olen käynyt. Eikös tämä oo Keskustelu palsta? jos oon oikeen ymmärtäny...
mitä väliä sillä on koska oon tullu raskaaks.miehen logiikkaa.
vähänx teini, juupa juu.- et tiedä
väsynyttä kirjoitti:
mutta ketään ei kiinnosta sinun huutelusi velvollisuuksista, kun et itse ole johdonmukainen. Koulut jääneet kesken ja alaikäisenä raskaaksi, ja se näkyy kyllä.
hih hih vähänx teini.muiden elämästä mitään, niin ole hiljaa.hänellä oli omat mielipiteensä, eikä kenelläkään ole oikeutta haukkua niitä. Ja sekö tekee ihmisestä teinin, jos mielipide ei ole sama kuin sinulla?
Taisi vain kolhaista omaan nilkkaan kun noin suututtaa. Voithan sinä vielä mennä armeijaan! - . . .
loveless85 kirjoitti:
en mä mitään suuta soita, kerroin vaan oman näkemykseni asiasta.
Keskustelu on sitä että on perusteltuja näkökantoja.
Mielipiteitä löytyy jokaiselta, keskustelutaitoa ei ole kaikilla. . . . kirjoitti:
Keskustelu on sitä että on perusteltuja näkökantoja.
Mielipiteitä löytyy jokaiselta, keskustelutaitoa ei ole kaikilla.Ehkä en ole paras mahollinen perustelemaan asioita ja keskustelemaan niistä syvällisemmin, mutta se ei todellakaan tee minusta yhtään sen teinimpää.
Ja viittatko tuolla nimimerkki jutulla jotenkin siihen että vihaan ihmisiä jotka ei ole käyny armeijaa yms.??
Niinkuin kerroin jo aikaisemmin että ei se haittaa, mutta ite en vain ymmärrä sitä.
Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin että jos et tiedä ihmisen elämästä mitään, parasta olla hiljaa. Ja vielä, miten mun raskaus ja koulun käynti liittyy armeijan käymiseen?- hihi ihqua
et tiedä kirjoitti:
muiden elämästä mitään, niin ole hiljaa.hänellä oli omat mielipiteensä, eikä kenelläkään ole oikeutta haukkua niitä. Ja sekö tekee ihmisestä teinin, jos mielipide ei ole sama kuin sinulla?
Taisi vain kolhaista omaan nilkkaan kun noin suututtaa. Voithan sinä vielä mennä armeijaan!kyseinen henkilö on sanonut vaikka mitä henkilöistä joista ei tiedä mitään, siis intin käymättömistä, joten turha pillahtaa itkuun jos niin tehdään itsellensäkin. ja tämä oli minun mielipiteeni, einstein.
en voi mennä toista kertaa armeijaan. - kuulehan nyt
loveless85 kirjoitti:
Ehkä en ole paras mahollinen perustelemaan asioita ja keskustelemaan niistä syvällisemmin, mutta se ei todellakaan tee minusta yhtään sen teinimpää.
Ja viittatko tuolla nimimerkki jutulla jotenkin siihen että vihaan ihmisiä jotka ei ole käyny armeijaa yms.??
Niinkuin kerroin jo aikaisemmin että ei se haittaa, mutta ite en vain ymmärrä sitä.
Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin että jos et tiedä ihmisen elämästä mitään, parasta olla hiljaa. Ja vielä, miten mun raskaus ja koulun käynti liittyy armeijan käymiseen?"Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin että jos et tiedä ihmisen elämästä mitään, parasta olla hiljaa"
etpä kyllä näin tee itse, vaan latelet tuomioita ihmisistä joista et tiedä mitään ja heidän ratkaisuistaan...
vai oliko tämäkin semmoinen asia jossa vaitiolovelvollisuus koskee muita vaan ei itseäsi :-) kuulehan nyt kirjoitti:
"Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin että jos et tiedä ihmisen elämästä mitään, parasta olla hiljaa"
etpä kyllä näin tee itse, vaan latelet tuomioita ihmisistä joista et tiedä mitään ja heidän ratkaisuistaan...
vai oliko tämäkin semmoinen asia jossa vaitiolovelvollisuus koskee muita vaan ei itseäsi :-)Mutta asiathan oli jotenkin siirtynyt aivan eri asiaan.
Enkä ole mitään tuomioita ladellu, sanoin että mammanpoikia ovat hymiön takaa=))) Olet oikeassa etten tiedä muiden ratkaisuista. mutta edelleenkin kerroin oman näkökantani jne jne. Itse en mennyt henkilökohtaisuuksiin niinkuin sinä. esim. mun raskaus ym. en saanut vieläkään vastausta siihen, miten Hel***** se tähän edes liittyy.... no joo aivan sama;)- siksi että
loveless85 kirjoitti:
Mutta asiathan oli jotenkin siirtynyt aivan eri asiaan.
Enkä ole mitään tuomioita ladellu, sanoin että mammanpoikia ovat hymiön takaa=))) Olet oikeassa etten tiedä muiden ratkaisuista. mutta edelleenkin kerroin oman näkökantani jne jne. Itse en mennyt henkilökohtaisuuksiin niinkuin sinä. esim. mun raskaus ym. en saanut vieläkään vastausta siihen, miten Hel***** se tähän edes liittyy.... no joo aivan sama;)sinähän itse perustelit miksi et mene armeijaan, vaikka pääsisit, ja vaadit sitä muilta, sillä raskaudellasi ja pérhevelvollisuuksilla. ELi toit sen itse esiin tähän asiaan jotenkin liittyvänä.
mutta olkoon, mitä tätä asiaa enää jankkaamaan. hyvää loppuelämää. - Tieto on valtaa
loveless85 kirjoitti:
Ehkä en ole paras mahollinen perustelemaan asioita ja keskustelemaan niistä syvällisemmin, mutta se ei todellakaan tee minusta yhtään sen teinimpää.
Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin että jos et tiedä ihmisen elämästä mitään, parasta olla hiljaa. Ja vielä, miten mun raskaus ja koulun käynti liittyy armeijan käymiseen?Jos ei ole mitään fiksua sanottavaa, voi olla hiljaa.
Jos ei tiedä mistä puhuu, silloin kannattaa vaieta.
Asevelvollisuusarmeija keksittiin vasta 1800-luvulla, joten se on uusi keksintö, eikä ole ollut olemassa "aina".
Monet maat ovat luopumassa asevelvollisuudesta ja siirtyvät palkka-armeijaan. - joo...
Tieto on valtaa kirjoitti:
Jos ei ole mitään fiksua sanottavaa, voi olla hiljaa.
Jos ei tiedä mistä puhuu, silloin kannattaa vaieta.
Asevelvollisuusarmeija keksittiin vasta 1800-luvulla, joten se on uusi keksintö, eikä ole ollut olemassa "aina".
Monet maat ovat luopumassa asevelvollisuudesta ja siirtyvät palkka-armeijaan."Uusi". Ei nyt tarvi pilkkua noin Nus***!!
- miehiä...(joitain)
velvollisuudesta kirjoitti:
Muille ihmisille on helppo määrätä velvollisuuksia jos ei itse tarvi laittaa tikkua ristiin."7.1. ASEVELVOLLISUUS
Suomen lain mukaan "Isänmaan ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustukseksi on jokainen Suomen mies asevelvollinen" (Asevelvollisuuslaki 1§). Lain määrittämä asevelvollisuus alkaa sen vuoden alusta, jolloin mies täyttää 17 vuotta ja jatkuu sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 60 vuotta. Asevelvollinen kuuluu asevelvollisuusaikanaan joko vakinaiseen väkeen, reserviin tai nostoväkeen."
Eihän niitä kukaan nainen näillä palstoilla ole määrännyt velvollisuudeksi!!
Eikö se ole ihan selvää että se on miehen velvollisuus, jos osaat lukea, niin huomaat sen kyllä tuosta yläpuolella olevasta tekstistä. Turha sielä marmattaa yhtään!
- provo..
;-)
- orange-x
mutta jos olet onnistunut huijaamaan itsellesi hullun paperit niin hohhoijaa.
TODELLAKIN haittaa. Hyi hitto mikä luuseri.
Ettei kundista ollut edes sivariksi. Voiko tuosta alemmas enää vajota?
Homoissakin on reilusti enemmän munaa kuin teissä joista ei ole kertakaikkiaan mihinkään. Pullamössösukupolvi, yööööööööööökkkkk!!!!- mölinäökkö
"Ettei kundista ollut edes sivariksi. Voiko tuosta alemmas enää vajota?"
Naisiksi heitä kai kutsutaan ;p
"Pullamössösukupolvi"
Nimenomaan, ja melko moneskin putkeen... Ei ole naisia sivarissakaan juuri näkynyt =) - orange-x
mölinäökkö kirjoitti:
"Ettei kundista ollut edes sivariksi. Voiko tuosta alemmas enää vajota?"
Naisiksi heitä kai kutsutaan ;p
"Pullamössösukupolvi"
Nimenomaan, ja melko moneskin putkeen... Ei ole naisia sivarissakaan juuri näkynyt =)Tällä vauhdilla se tulee menemäänkin siihen että naiset siellä etulinjassa taistelee miesten poimiessa marjoja sillä aikaa... Varaapa jo sinäkin marjakippo valmiiksi.
- xDxD
orange-x kirjoitti:
Tällä vauhdilla se tulee menemäänkin siihen että naiset siellä etulinjassa taistelee miesten poimiessa marjoja sillä aikaa... Varaapa jo sinäkin marjakippo valmiiksi.
aivan oikeassa olet, nykyajan miehistä ei ole enää muutakun valittamaan. EN YLEISTÄ!!
- JudgeLii
Enemmän kyllä mietityttäisivät ne hullun paperit kuin se, ettet ole käynyt armeijaa. Jos joskus tapailisin miestä, jolta on armeija jäänyt väliin syystä tai toisesta, jättäisin kyseisen seikan poikaystävästäni kuitenkin mainitsematta isoisälleni :)
Itse tunnen jopa yhden totaalikieltäytyjän; vaikken ehkä täysin hänen ajatusmaailmaansa ymmärräkään niin täytyy kuitenkin ihailla sitä mielenlujuutta. Aika harvinaista, että joku on valmis menemään vankilaan pitääkseen kiinni periaatteistaan. - riitta-maria
En laske miehiksi niitä, jotka eivät inttiä ole suorittaneet. Kunnon mies tappaa vaikka oman äitinsä ja siskonsa, jos sodassa esimies niin käskee.
- mies79.
mieheksi sellaista olentoa, joka jonkun skapparin käskystä tappaa äitinsä. En laske oikeastaan edes ihmiseksi.
En ole ihan varma, mitä tarkoitetaan, kun täällä sivuilla usein hehkutetaan jollain tosimieheydellä tai Mieheydellä tai muulla vastaavalla. Minusta se on naurettavaa. Mutta yhden asian tiedän: OIKEA MIES RAKASTAA ÄITIÄÄN. Eikä varmasti tapa.
- ressutyttö
Tuskin kovin moni tyttö viitsii tehdä siitä ylitsepääsemätöntä ongelmaa. Ei mua ainakaan haittaa jos mies ei käy armeijaa, kunhan sillä ei ole mitään rasittavia asenneongelmia intin käyneitä kohtaan. En halua että mies tulee haukkumaan sotahulluksi idiootiksi jos lähden vapaaehtoisesti kertaamaan.
Tosin ne "hullun paperit" vähän oudoksuttaa, lähinnä kiinnostaisi millä perusteella ne on saatu. Ymmärrän kuitenkin ettei intti todellakaan ole jokaiselle oikea paikka, ja näki sielläkin sen verran lusmuja etten kuvittele armeijan tekevän miehestä jotain ihmeellistä. - lilylioneye
paskan hailee mulle. Paitsi jos on saanut hullun paperit siks et on tosissaan jääny kuponki palauttamatta ratkasevaan arvontaan.
Mielestäni on hienoa, jos on valmis menemään vaikka vankilaan mielipiteidensä takia. - MMies
Sait vai hait hullun paperit? Mielestäni ainoa oikea tapa hoitaa asevelvollisuus on hankkia hullun paperit, vaikka yhteiskunnalle ne pitäisi myöntää. Terve (ihmis)yhteiskunta ei rankaise yksilöä siitä, että EI tahdo kuolla/tappaa toisten käskystä/puolesta.
T: Sivari, jolle ei myönnetty hullun papereita - Sivari.
En ole minäkään armeijaa käynyt.
Kieltäydyin omantunnonsyistä.
Silloin vapautuksen asepalvelusta sai vain hyvin perusteluin.
Itse jouduin käymään vaikeimman kautta:
Minut lähetettiin asevelvollisten tutkintalautakunnan kuultavaksi, Oikeusministeriön vankeinhoito-osastolle.
Lautakunta kokoontui näköetäisyydellä lääninvankilasta.
Pelottelu ei toiminut ja pääsin sivariin.
Moniko muu voi sanoa, että hänen vakaumuksensa on tutkittu ja aidoksi havaittu.Kuinka vanha mahdat olla? Olen jostain lukenut että nykyajan 50-vuotiaista noin 94% on suorittanut armeijan, ennenvanhaan oli hirveän häpeällistä kieltäytyä käymästä armeijaa. Nykyään riittää vain ilmoitus ja allekirjoitus jotta pääsee sivariin. Asenteet ei silti ole muuttunut meitä sivareita kohtaan, kuulun yhteen vihatuimpaan ihmisryhmään koko suomessa. Olisi kiva tietää myös miten olet menestynyt elämässäsi valinnasta aiheutuvien ongelmien takia, koska luulen että historiassa oli vieläkin tukalampaa olla sivari.
- vilperi
RauhanPuolesta kirjoitti:
Kuinka vanha mahdat olla? Olen jostain lukenut että nykyajan 50-vuotiaista noin 94% on suorittanut armeijan, ennenvanhaan oli hirveän häpeällistä kieltäytyä käymästä armeijaa. Nykyään riittää vain ilmoitus ja allekirjoitus jotta pääsee sivariin. Asenteet ei silti ole muuttunut meitä sivareita kohtaan, kuulun yhteen vihatuimpaan ihmisryhmään koko suomessa. Olisi kiva tietää myös miten olet menestynyt elämässäsi valinnasta aiheutuvien ongelmien takia, koska luulen että historiassa oli vieläkin tukalampaa olla sivari.
kukaan vihaa, veikkaampa että vanhakaarti pitäisi teitä ihan ämminä. ei nykyajan ihmisiä mutta toi viha on paskapuhetta.....sait ihan nauramaan.
- mölli-ölli
Kuinka vanha mahdat olla? Olen jostain lukenut että nykyajan 50-vuotiaista noin 94% on suorittanut armeijan, ennenvanhaan oli hirveän häpeällistä kieltäytyä käymästä armeijaa. Nykyään riittää vain ilmoitus ja allekirjoitus jotta pääsee sivariin. Asenteet ei silti ole muuttunut meitä sivareita kohtaan, kuulun yhteen vihatuimpaan ihmisryhmään koko suomessa. Olisi kiva tietää myös miten olet menestynyt elämässäsi valinnasta aiheutuvien ongelmien takia, koska luulen että historiassa oli vieläkin tukalampaa olla sivari.
Kyllä tuota sivarivihaa itse olen ainakin saanut ihan etsimällä etsiä ja kun sitä olen löytänyt niin henkilötkin ovat olleet vähän oman laatuisiaan. Ne ihmiset, jotka eivät kykene asiaan suhtautumaan markkeeraavat vain itsensä hyvin matalalle tasolle ja prinsessat, jotka ovat valmiita vain muita velvoittamaan, ovat saaneet kulkea ihan omassa rauhassaan. Omaan perhepiiriin liittyvä tikostaminen onkin sitten jo toinen juttu.
- olin
Suoritin sivarin 1980-luvulla.
Silloin asepalvelus oli 8 kk ja sivari 12 kk.
Päiväraha oli 8 markkaa päivässä, eli reilu euro.
Kuukausitulot oli siis about 40 euroa.
Ei kaduttanut yhtään, silloin,
jälkeenpäin olen saanut huomata, että se tulee esiin jokaisessa työhaastatelussa. - Lakeus
mölli-ölli kirjoitti:
Kyllä tuota sivarivihaa itse olen ainakin saanut ihan etsimällä etsiä ja kun sitä olen löytänyt niin henkilötkin ovat olleet vähän oman laatuisiaan. Ne ihmiset, jotka eivät kykene asiaan suhtautumaan markkeeraavat vain itsensä hyvin matalalle tasolle ja prinsessat, jotka ovat valmiita vain muita velvoittamaan, ovat saaneet kulkea ihan omassa rauhassaan. Omaan perhepiiriin liittyvä tikostaminen onkin sitten jo toinen juttu.
Aikoinaan Vaasassa sivarit sai kyytiä paikallisten junttien toimesta muutamaankin otteeseen. Kyseisellä paikkakunnalla ja muuallakin Pohjanmaalle sivari on punainen vaate, joka nostaa Uljaan Isänmaan Puolustajan pinnan alla kytevät naisen suojeluvaistot pintaan.
- asuva=)
Lakeus kirjoitti:
Aikoinaan Vaasassa sivarit sai kyytiä paikallisten junttien toimesta muutamaankin otteeseen. Kyseisellä paikkakunnalla ja muuallakin Pohjanmaalle sivari on punainen vaate, joka nostaa Uljaan Isänmaan Puolustajan pinnan alla kytevät naisen suojeluvaistot pintaan.
Isänmaallisuus kunniaan;) Kyllä se armeija on miehen paikka, luuleeko joku tosiaan että naiset pärjäisi sielä? Höh, naisen ja miehen välillä on monta eroa... kaikki ei vaan näytä tajuavan sitä. Jotkut asiat on vaan miesten juttuja ja jotkut naisten.Ei kannata olla katkera..;)
olin kirjoitti:
Suoritin sivarin 1980-luvulla.
Silloin asepalvelus oli 8 kk ja sivari 12 kk.
Päiväraha oli 8 markkaa päivässä, eli reilu euro.
Kuukausitulot oli siis about 40 euroa.
Ei kaduttanut yhtään, silloin,
jälkeenpäin olen saanut huomata, että se tulee esiin jokaisessa työhaastatelussa.Miten olet nykyään sitten pärjäillyt? Oletko kuitenkin saanut töitä? Itsellä ainakin on ollut myös huomattavia vaikeuksia niin työnsaannissa kuin muussakin elämässä tämän valinnan takia.
Muutos on näköjään ollut että palvelusaikaa on lisätty kuukaudella mutta päivärahaa nostettu. Olisi mielenkiintoista tietää miten ihmeessä olet selvinnyt kaikista vaikeudesta, rauhanmiehet ovat suuria rikollisia suomessa. En minäkään katunut yhtään nyt kadun vain sitä etten ryhtynyt totaaliksi koska se olisi ollut oikea vaihtoehto minulle. Asevelvollisuusjärjestelmän täydellinen vastustaminen.- "%¤&%/
asuva=) kirjoitti:
Isänmaallisuus kunniaan;) Kyllä se armeija on miehen paikka, luuleeko joku tosiaan että naiset pärjäisi sielä? Höh, naisen ja miehen välillä on monta eroa... kaikki ei vaan näytä tajuavan sitä. Jotkut asiat on vaan miesten juttuja ja jotkut naisten.Ei kannata olla katkera..;)
nimittäin pohjanmaalaiset naiset on sellasia epänaisellisia riidanhaastajia ja lumppuja, ettei kannattais kirjoitella: "Jotkut asiat on vaan miesten juttuja ja jotkut naisten". Kun ei naisetkaan ole naisia pohjanmaalla.
- paljon..
"%¤&%/ kirjoitti:
nimittäin pohjanmaalaiset naiset on sellasia epänaisellisia riidanhaastajia ja lumppuja, ettei kannattais kirjoitella: "Jotkut asiat on vaan miesten juttuja ja jotkut naisten". Kun ei naisetkaan ole naisia pohjanmaalla.
Kiitoksia. No onpahan ainakin enemmän "munaa" kuin koillakin miehillä. Onneks suurin osa pohjanmaalaisista miehistä ymmärtää meitä. ja pakko vielä laittaa et älä yleistä;)
- pohjanmaalla
"%¤&%/ kirjoitti:
Kiitoksia.Osataan me naisia olla, mut teitä taitaa vaan vit***** ku on enemmän "munaa" kuin joillain miehillä. Onneks pohjanmaalaiset miehet on miehiä isolla M:llä;)
- teille...
http://www.kansallissosialismi.com/petturit.php
Käykääpäs lukemassa.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164