Miten teidän koirat (rotu?) nukkuvat? Pitääkö koiralla olla oma peti vai onko hyvä antaa nukkua ihmisten kanssa samassa sängyssä? Käykö peitto lattialle vai pitääkö olla patja vai kenties oikea sänky koiralle (siis koiransänky).
Asiallisia vastauksia koiraihmisiltä kaipailisin. Kiitos!
Koiran nukkumapaikka
19
6063
Vastaukset
- Koirakko
oma peti.Vanha patjan puolikas ja sen päällä peitto, jonka voi pestä tarvittaessa. Samoin peitto kulkee mukana kyläreissuilla. On jotain kotoisaa mukana niin malttaa koirakin nukkua. Saksanpaimenkoira.
Ihmisten sänkyihin ei ole mitään asiaa koskaan. - =))
meillä koiralla oma patja.Lattialla siis. Kukin nyt itse päättää päästääkö koiraa sänkyynsä,mutta siinä tietysti kannattaa muistaa,että se menee sinne myös kuraisena ja märkänä, se menee sinne myös jos sillä on matoja ja karvaa ja hiekkaa ja roskiahan se tuo myös sinne vällyjen väliin.Meillä koira rakastaa nukkua ihan pitkin pituuttaan ja siksi patja on sille mitä mieluisin nukkumapaikka. Kuvittele ne kaikki ulkoa mukaan tarttuneet punkit ja muut ötökät...yäk..
- koirani ei
mene mihinkään likaisena ja kuraisena. Aina kun tulemme sisälle, pesen koiran riippuen millainen ilma on ulkona ollut. Tällaisena kauniina päivänä olen tassuista vähän pyyhkinyt enimpiä pölyjä pois. Jos on märkä keli pesen tassut ja mahan alusen. Vasta sitten päästän koirani huoneeseen (yksiö). Koira on rodultaan pieni, joten voin kantaa sen kylpyhuoneeseen (kurakelillä). Tuosta nukkumisesta sitten. Kun koira tuli taloon, ostin sille oman petin. No, nukkuihan se siinä siihen asti kun kasvoi sen verran, että pystyi hyppäämään sänkyyn. Sen jälkeen ei ole muualla nukkunut kuin sängyssä vieressäni. Minunkin koirani nukkuu pitkin pituuttaan ja vielä poikittain sängyssä. Joskus on pakko herättää koira, että pääsen itse sänkyyn nukkumaan.
- Joodå
Joo, meillä on koiransänky eteisessä, jossa oli tarkoitus, että se nukkuisi yönsä. Mutta niin pääsi jotenkin käymään, että se nukkuu siellä lähinnä päiväunensa. Yöt se nukkuu makuuhuoneen lattialla olevalla viltillä, josta se hyppää ylös sänkyyn, kun olemme nukahtaneet tai se luulee meidän nukahtaneen:-) Yön aikana vaihtaa usein paikkaa, lattialla välillä ja välillä taas sänkyyn, eikä se meitä haittaa, yritetään tietenkin katsoa, että se on kuiva ja puhdas, joka ilta ennen nukkumaan menoa.
- Joodå
Rotu on Seka=Paljon Bordercollieta ja pikkuisen Labradorin noutajaa.
- Koira...
Meillä on hauvalla oma ihka aito lasten sänky, jossa koristeena päädyssä vielä pikkuisen oma nimi :) Siellä sitä köllötetään selällään, koivet kohti kattoa lelujen seassa
- Sadi
Miun koira, bouvier uros, nukkuu sängyssä. On nukkunu aluasta asti. Sinne ei sitte miehillä olekaan asiaa kun on vain 120 cm sänky käytössä =)
- sudenkorento75
nukkua. Meillä on koiranpeti mutta siinä ei nukuta, mielummin nukutaan lattialla tai maton päällä/päiväpeitteen päällä.
Sitten toinen koiruleista tulee yöllä sänkyyn kun ollaan nukahdettu.- sudenkorento75
westie=valkoinen länsiylämaanterrieri.
sudenkorento75 kirjoitti:
westie=valkoinen länsiylämaanterrieri.
nukkuvat, sänkyyn tai sohvalle ei ole mitään asiaa. Koiran petiä ei ole. Yöllä nukkuvat eteisessä jonne kissa vielä tulee ja päivällä siellä missä ihmiset on. Ja rotu oli saksanpaimenkoira.
- Tiitu
meidän rontti opetetttiin pentuna nukkumaan käytävässä ja omassa pedissään (näköetäisyydellä itsestäni). kun oli oppinut annoin myös tulla petiin luvan kanssa, mutta opetin myös että pois pitää lähteä käskettäessä. toimii meillä hyvin.
meillä petinä patjan puolikas jonka päällä vielä pehmoinen karvapeitto. Meillä rotikka poika nukkuu omalla patjalla.. Jos koira saisi nukkuu sänkyllä,niin petivaatteet olisi kyllä ihan mustat..:D
- huonosti
kasvatettu rotikka uros, joka kuoli jo 11 vuotta sitten. Se nukkui sängyssäni, eikä laskenut minua ollenkaan siihen sänkyyn. Poikieni kanssa sitten piti tehdä niin, että he kiinnittivät sen huomion muualle antoivat vaikkapa namia. Siinä sitten sillä aikaa hiivin sänkyyni ja koira tuli perästä. Silloin ei ollut mitään ongelmia, koira nukkui rauhallisesti vieressäni. Kasvattaja sitten sanoi, että ota siltä luulot pois. Ota niskasta kiinni ja vedä koira sängystä lattialle. Niinpä sitten tein. No, koirahan puri minua käteen niin, että piti käydä terveyskeskuksessa. Silloin aloin vähän pelkäämään koko koiraa. En tiedä mitä olisin tehnyt, olisinko antanut pois vai mitä, mutta koira sitten yhtä äkkiä kuolikin, alle kolmevuotiaana. Jälkeenpäin olen ajatellut, että koirassa oli jotain vialla alusta asti. Tämän koiran jälkeen uskalsin vielä ottaa rotikan, mutta otin nartun. Sen kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmia. Sängyssä sekin nukkui vierässäni. Ei muuten olleet lakanat mustina!
- Hömelö
Lk. colliemme nukkuu säkkituolissaan makkarissa, ja olohuoneessa sillä on oma tyyny. Koiran on hyvä nukkua siellä missä se on opetettu nukkumaan. Mitään erikoisia sänkyjä ei sinänsä koiralle tarvitse, mutta joku oma peti (kuten vanhasta päiväpeitosta väsätty tyyny) on hyvä olla.
- TODELLAKAAN
tarvi päästää sänkyyn! Koira on koira ja sillä selvä!
Mul on ollu useita koiria, ja pennusta asti on ollu sääntö että makuuhuoneeseen ei edes tulla. Keittiökin on kielletty ruokailun aikana. Jos koira ei paremmasta tiedä niin ei se sitä kaipaakaan.
Oma paikka on ihan hyvä yleensä olla, mutta sitäkään ei ole pakko merkitä mitenkään. Se vain sovitaan. Meillä oma paikka tarkoittaa sitä paikkaa missä koira yöt nukkuu, ja jos on esim vieraita, nii koira menee omalle paikalle, jottei olisi kuolaamassa vieraiden syliin. Omalta paikalta se pystyy vahtimaan omistajiansa... on meillä, mutta niillä on valinnan vapaus, missä yönsä viettävät. Yöt vietetään meidän sängyssä. Eli nukkuvat kanssamme. Rotu Griffon.
- pashimina
Meidän koiralle (Mittelspitz) ostettiin pienempänä oma peti, mutta luultavasti paksun turkkinsa takia ei siellä halunnut nukkua, koska sille tuli siellä niin kuuma. Nykyinen koirani nukkumapaikka on sänkyni alla paljaalla lattialla. Tiedän, että hassultahan se kuullostaa mutta siinä on niin viileä että se viihtyy siinä. Eipä sitä itse ihminenkään halua nukkua paikassa jossa on tukalan kuuma.
- Mii
Meillä edellinen koira nukkui kaikki 13 vuotta sängyssä minun ja mieheni kanssa yhdessä ja kaikilla oli hyvä olla. Syöpä vei kuitenkin rakkaan lemmikkimme. Nyt on seuraaja vajaa 2-vuotias koiranpoikanen joka myös haluaa nukkua meidän kanssa. En näe mitään kummallista siinä että koira on samassa sängyssä, jos ei ole turhan tarkka hiekanjyväsistä saatikka koiran karvoista. Koiramme on kultaisennoutajan ja labradorin "coctail".
- -T-
Meidän belgi nukkuu illat eteisen lattialla, kunnes tulen töistä kotiin. Siitä siirrytään omalle tuolille makuuhuoneen nurkkaan. Sitten kun kaikki valot on sammutettu ja rupean itse nukkumaan, koira siirtyy makkarin oven ja mun väliin lattialle.
Tosin tuo pystyy nukkumaan nykyään ihan missä vaan ja välillä herätessään (esim sängyn alta) kolhii sitten päätään =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955