Ajattelin tulevana kesänä poiketa autolla Oslossa ja jos olen oikein ymmärtänyt niin Norjan puolella on tietulleja. Sujuvuuden kannalta ajattelin kysäistä, että voiko ostaa eutkäteen jotain maksuvälineitä vai maksetaanko tiskille. Että näin...
Tietullit
5
3317
Vastaukset
- Juuso
Tiskille yleensä pääset maksamaan. Ei niitä tulleja nyt tuhottomasti siellä ole, mutta joillakin "oikaisevilla, uusilla teillä" on.
- jassoo
Maksettiin tietulleja Ruotsin rajan suunnasta Osloon vievällä motarilla jo v. -79, eli kyllä turskat rahastaa kaikilla suorilla tieosuuksilla ja tunneleissa, ei vain uusilla.
- NäsäViisas
jassoo kirjoitti:
Maksettiin tietulleja Ruotsin rajan suunnasta Osloon vievällä motarilla jo v. -79, eli kyllä turskat rahastaa kaikilla suorilla tieosuuksilla ja tunneleissa, ei vain uusilla.
No ei varmasti osaa norskit rahastaa. Tiedän lukuisia tunneleita ja suoria teitä, uusia ja vanhoja pätkiä, leveitä ja kapeita, joissa ei rahastuskoppia ole nähty ikuna.
Kyllä Norjassa uskaltaa autoilla ja ei autoilu ole siellä sen kalliinpaa kuin muuallakaaan. Matka-aika sensijaan on usein pitempi, kun ei voi ajaa samaa keskivauhtia kuin muualla. On nimittäin pakko katsella välillä maisemia! NäsäViisas kirjoitti:
No ei varmasti osaa norskit rahastaa. Tiedän lukuisia tunneleita ja suoria teitä, uusia ja vanhoja pätkiä, leveitä ja kapeita, joissa ei rahastuskoppia ole nähty ikuna.
Kyllä Norjassa uskaltaa autoilla ja ei autoilu ole siellä sen kalliinpaa kuin muuallakaaan. Matka-aika sensijaan on usein pitempi, kun ei voi ajaa samaa keskivauhtia kuin muualla. On nimittäin pakko katsella välillä maisemia!ja ilmainenkin 25 km tunneli löytyy, jos sen haluaa ajaa,Tietulit pystyy osin kiertämäänkin,jos haluaa, (gampping kartalta löytyy teiden tullipaikat suunnilleen kaikki, paitsi ehkä kaupunkien keskustat) maisemat kyllä paremmat yläkautta ajaen, Aurland -Laerdal esim.
http://www.roadmc.com/default.asp?pub=0&sub=6&labb=US
tuossa vähän mallia maisemista, Norjasta ja vähän muualtakin, mutta ei kannata tuota vauhtia yrittää mennä jos maisemiakin haluaa katsella.- Petsi
kawasaki250 kirjoitti:
ja ilmainenkin 25 km tunneli löytyy, jos sen haluaa ajaa,Tietulit pystyy osin kiertämäänkin,jos haluaa, (gampping kartalta löytyy teiden tullipaikat suunnilleen kaikki, paitsi ehkä kaupunkien keskustat) maisemat kyllä paremmat yläkautta ajaen, Aurland -Laerdal esim.
http://www.roadmc.com/default.asp?pub=0&sub=6&labb=US
tuossa vähän mallia maisemista, Norjasta ja vähän muualtakin, mutta ei kannata tuota vauhtia yrittää mennä jos maisemiakin haluaa katsella.Toissavuonna oltiin Norjassa ja "tyhminä" turisteina ajettiin noista tulleista siitä vapaata kaistaa No toll tai mitä siinä lukikaan lävitse. Eikä seuraamuksia tullut ;)
En sitten tiedä millaisia sakkoja olisivat kirjoittaneet jos olisivat pysäyttäneet, mutta ajettiin yhteensä Norjassa n. 3000 km ja säästettiin kohtuu summa noissa tulleissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932