Lihanleikkaus seuroissa lähes täysin taitamattomien AMATÖÖRIEN käsissä!Hommatkaa joku ammattilainen leikkaamaan,maksaa mutta on hintansa väärti!
Olennainen unohdettu
7
1045
Vastaukset
- laikaman
Käy se amatööriltäkin. Aluksi haettiin mutta homma alkoi käydä, kun anatomia tuli tutuksi. Toki meillä oli ammattilainen ensin oppaana.
- vaavi
Olet oikeassa. Olen tähän mennessä ollut mukana 3 eri hirviseurassa, ja todennut joka porukassa saman asian. Lihaa ei osata käsitellä. Raakakypsytyksen aikana liha päästetään pilaantumaan liian korkeassa lämpötilassa. Suolen sisältöä pääsee kosketukseen syötävien lihojen kanssa. Leikkuualustat ja välineet ovat likaisia, ei käytetä puhtaita suojakäsineitä. Mutta ammattilaista ei leikkaamiseen tarvita. Porukan jäsenten pitäisi vain ymmärtää elintarvikehygienian perusteet.
- Ammattilainen
"ammattilaisia ei tarvita.."!? Tietysti olisi hyvä jos seurat noudattaisivat edes jonkinlaista hygieniaa-olen kymmenissä eri seuroissa leikannut ja siisteys on sitä sun tätä..Hirvi koostuu sisä&ulkofileestä,pihvilihasta ja loput jauhelihaa,eri asia tietysti kuinka nämä oikeaoppisesti erotellaan!
Jos haluaa keittää filettä niin sehän on jokaisen oma asia:) - vaavi
Ammattilainen kirjoitti:
"ammattilaisia ei tarvita.."!? Tietysti olisi hyvä jos seurat noudattaisivat edes jonkinlaista hygieniaa-olen kymmenissä eri seuroissa leikannut ja siisteys on sitä sun tätä..Hirvi koostuu sisä&ulkofileestä,pihvilihasta ja loput jauhelihaa,eri asia tietysti kuinka nämä oikeaoppisesti erotellaan!
Jos haluaa keittää filettä niin sehän on jokaisen oma asia:)Meillä se oli vieläkin huonommin aikanaan. Liha oli joko paistia tai jauhelihaa. Mitään muuta palaa ei porukan jäset tunteneet. Ero asiaan perehtyneen amatöörin ja ammattilaisen välillä on lähinnä nopeudessa. Ammatilainen paloittelee varmaan 3 hirveä samassa ajassa kun itse ehdin yhden. Hygieniatasoa en pysty enää parantamaan. Ongelmia minulle tulee monta kertaa huonoista apureista. Kun paloittelen hirveä, niin porukan jäsenet tulevat pyytmättä auttamaan likaisin käsin ja välinein. Asenne on monella sellainen, että näin sitä tehtiin ennenkin, ei sillä nyt niin väliä ole, ei ne emännät tänne näe, liian hygieenista ei saa olla jne. On varmaan tuttua myös nimimerkille hmm.
Muuan seura otti eläkkeellä olevan entisen teuras-tamon lihanleikkaajan täydellä lihaosuudella porukkaan,ei edes metsästäjä kaikki tyytyväisiä,löytyy fileet,paistit sun muut ja oikein palottuna jokaiselle.
- LAMAG
Yep...olet aivan oikeassa "Lihahävikistä" puhutaan ammuttaessa mutta kun on saatu nurin ei kukaan tiedä mitä tehdä saati sitten kun pitäisi vielä palotellakin "jaa eikö tää kirves kelpaa"
Tiedän yhden 25v naisen joka leikkaa lihaa niin että kun käsittelee hirven "paistia" moni nauraa kun pieni likka vääntää koipea mutta kun seuraa toiminnan loppuun moni isompi mies hikoilee ja posket punottaa kun omat "paistit" on vielä koivessa kiinni. - mä vaan
Meillä on hirviseurassa ollut jo useita vuosia ammatiltaan lihanleikkaaja paloittelemassa meidän hirvet. Ja hän tyytyy pelkkään lihaosuuteen vaikka kulkee 100 km:n päässä paloittelemassa meidän hirvet. Laatu on todella hyvää ja kaikille tulee tasapuolisesti paisteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164