Kertoisiko joku mitä aika on?
Jos kaikki tapahtuu yhtäaikaa, eikä meidän aikakäsityksen mukaan, miten evoluutio teoria silloin toimii?
Mielipiteitä aika kontra evoluutio?
Mitä aika on?
8
314
Vastaukset
- Hörötörö
Ai, jos kaikki tapahtuu yhtaikaa?? Miksi ei samantein kaikki ei tapahdu ollenkaan. Tai vaikka puolet kaikesta tapahtui eilen ja toinen puolisko tapahtui tänään. Miten kristinusko selitetään tästä näkökulmasta? Onko evoluutio mahdollista? Oletko ulostanut eilen koko suolesi tyhjäksi vai vasta tänään?
Ihme spekulointia. - olevan
10.41
Aikaa ei ole minään luonnonlakina, se on vain mittausta miten nopeasti jokin "muutos" tapahtuu esim atomin hajoaminen.
Ollaan vain laitettu jokin "muutos" standardiksi ja mitataan muitten "muutoksien" ja tämän standardin suhdetta.
Mikään prosessi ei tarvitse aikaa luonnonlakina koska mikään tapahtuma ei kuitenkaan "peruunnu" vaikka aika ei olisi.
;)
(huom suurimmalta osi spekulaatiota)- Taivas
sitten ikuisuus? Eikö se ole ajatonta aikaa?
Jos syventyy ajattelemaan jotakin niin ajantaju katoaa myös? Uskonnoissa nirvana tai ykseys on myös ajatonta aikaa? Miten länsimainen ajattelu selittää nämä asiat? - Ateismus Lex
Taivas kirjoitti:
sitten ikuisuus? Eikö se ole ajatonta aikaa?
Jos syventyy ajattelemaan jotakin niin ajantaju katoaa myös? Uskonnoissa nirvana tai ykseys on myös ajatonta aikaa? Miten länsimainen ajattelu selittää nämä asiat?Ikusuus on suhteellista...
Teoriani mukaan ihmisen nauttiessa jostain
asiasta paljon, hänen tietoisuutensa hämärtyy
siinä määrin, ettei hän huomaa ajan kulkua...
Väsyneenä, kun mikään ei jaksa kiinnostaa,
ajan kulumiseen pistää paljon painoa, joten
se näyttää etenevän hitaasti...
Huono esimerkki:
Tänään piti herätä aikaisin töihin...
Heräsin kaksi tuntia liian aikaisin ja painuin
takaisin pehkuihin...
No nukuin hetken ja tuntui, että aikaa olisi
kulunut jo puolisen tuntia mutta olikin vasta
mennyt 3 minuuttia.
- Kuippis
Aika on yksi maailmankaikkeutemme ominaisuus. Se on riippuvainen muista kolmesta ulottuvuudesta.
- Tutkailija
Aika on kausaliteetti. Syy on ennen seurausta. Mitä siellä ala-asteeella nykyään opetetaan.
- Taivas
tiedät että maailmnankkaikkeudessa syy on aina ennen seurausta? Miten voit tietää sen varmasti?
Ei maailmankaikkeus toimi meidän aikakäsityksen varassa opettaa muu kuin ala-aste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319