nuoria nais-alkoholisteja, esim 15-19vuotiaita..? on niin vaikee myöntää että oon siinä partaalla, koska en ikinä voisi kuvitella että joku 15-17vuotias sievä tyttö voi olla alkoholisti.. ahdistaa "olla ainut", ei kehtaa edes apua pyytää koska tuntuu että oon ainut tälläi poikkeus.. ehkä luulen vaan koska omassa tuttavapiirissäni sellasia ei kai ole..?
Onko olemassa
5
594
Vastaukset
- calmato
Meidän suunnalla nuorimmat AA:han tulleet naiset ovat alle 20-vuotiaita. Sanovat tiedostaneensa olevansa alkoholisteja jo jostain 14-16 vuotiaasta asti. Naisen elimistö kestää alkoholia paljon huonommin kuin miehen, naiset myös alkoholisoituvat hieman eri tavalla, usein huomattavan nopeasti. Sairaus on silti sama, eikä siinä ole mitään häpeämistä sen enempää kuin muissakaan sairauksissa. Apua on saatavissa, jos sitä itse haluaa.
Alkoholia käytetään monesti ahdistuksen lievittämiseen ja hetken päästä ollaan tilanteessa, että "lääke" on suurempi ahdistuksen aiheuttaja kuin alkuperäinen ahdistus - peli kovenee ja lääkkeet tulee rankemmiksi. Peli kannattaa viheltää poikki. - setä
Alkoholismi vaatii oman aikansa kehittyäkseen. Alle kaksikymppinen ei voi olla alkoholisti, mutta voi kyllä olla hyvää vauhtia matkalla siihen.
Lopeta juopottelu, kun vielä ehdit. Tee jotain muuta.- Takia
Alle kaksikymppinen ei voi olla alkoholisti? Oletetaan että hän on aloittanut juomisen esim. 13 ikäisenä.
- kessi
Alle kaksikymppinen voi hyvinkin olla alkoholisti, aivan kuten 12-vuotias voi olla narkkari.
Alkoholismi on sairaus, johon liittyy paljon muutakin kuin pelkästään juominen.
Alkoholistiksi ei voi tulla juomalla paljon, tällöin on vain suurkuluttaja. Suurkuluttaja pystyy lopettamaan tai jopa vähentämään juomistaan oman järkensä ohjaamana, kun taas alkoholisti vaatii tehokkaan terapian päästäkseen eroon alkoholista ja terapiaa hän tarvii usein vielä toivuttuaankin. kessi kirjoitti:
Alle kaksikymppinen voi hyvinkin olla alkoholisti, aivan kuten 12-vuotias voi olla narkkari.
Alkoholismi on sairaus, johon liittyy paljon muutakin kuin pelkästään juominen.
Alkoholistiksi ei voi tulla juomalla paljon, tällöin on vain suurkuluttaja. Suurkuluttaja pystyy lopettamaan tai jopa vähentämään juomistaan oman järkensä ohjaamana, kun taas alkoholisti vaatii tehokkaan terapian päästäkseen eroon alkoholista ja terapiaa hän tarvii usein vielä toivuttuaankin.ilman minkäänlaista terapiaa. Siis mahdollisesti, ei välttämättä. Kokemus on omani. Raitistumiseni tapahtui kahdeksan vuotta sitten 30 vuoden rankan juomisen jälkeen.
Alkoholismista ei tiedetä likimainkaan kaikkea. Sen syyt ovat niin syvällä ihmisen psyykessä ettei sinne ylletä. Se liittyy - jälleen oman kokemukseni mukaan - väärään elämänasenteeseen ja on mahdollista, että alkoholismi ei ole sairaus vaan syvemmän mielen sairauden oire. Alkoholismista parantavaa pilleriä tai tai muuta lääkettä ei siksi ole keksitty eikä tulla keksimäänkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846