Lomakohteena siis, onko mitään erityistä suosikkia?
Yllättävänkin monet näköjään haluaa viettää lomansa koti-maassa,
mitä pikku-aapelin avauksesta lueskelin & siitä uteluvinkin sain :))
Paras Suomessa?
12
710
Vastaukset
- äijäkäs
Pyhtään Kaunissaari itäisellä Suomenlahdella. Horisontissa siintää Suursaari, hiekkarantaa, vanha kalastajakylaidylli, palveluita löytyy, ravintola, kauppa, museo, käsitöitä, taidetta. Omaa rauhaa kaivatessa tilaa leiriytyä. Majoitustilaakin on. Kalastusmahdollisuudet, vierasvenesatama, tiiviit yhteydet vuoromoottorilla Kotkaan. Lintuharrastajille Ristisaari vieressä.
Lapin tunturit ja kalavedet, Etelä-Savon jylhät kalliosaaret Puumala-Sulkava-seudulla.
Kesäinen Helsinki ja Suomenlinna!..'hauskaa', kun on ihmisiä, jotka ovat kierrelleet
ja tutustuneet vieraisen maiden museoihin, kirkkoihin yms.
Mutta saattaa olla ihan lähiseudun nähtävyydet jääneet kokematta.
Piti ihan kartalta katsoa Pyhtää; jo aiemmin oli
vähän mielessä Kotka, Porvoo.. paikkoja, joissa
ei ole tullut käytyä koskaan.
Voisi suunnitella kesän lomareissua vaikkapa sinne päin.
Onkohan tämä Kotkan meripäivät kuinka kiva tapahtuma, vaiko paljoltikin 'ryyppyjuhla'. Vaikka itsestähän se on kiinni, ja jos ei mene liiallisuuksiin.
Puumala on tuttua, Saimaa on ihana :))- äijäkäs
Sanin kirjoitti:
..'hauskaa', kun on ihmisiä, jotka ovat kierrelleet
ja tutustuneet vieraisen maiden museoihin, kirkkoihin yms.
Mutta saattaa olla ihan lähiseudun nähtävyydet jääneet kokematta.
Piti ihan kartalta katsoa Pyhtää; jo aiemmin oli
vähän mielessä Kotka, Porvoo.. paikkoja, joissa
ei ole tullut käytyä koskaan.
Voisi suunnitella kesän lomareissua vaikkapa sinne päin.
Onkohan tämä Kotkan meripäivät kuinka kiva tapahtuma, vaiko paljoltikin 'ryyppyjuhla'. Vaikka itsestähän se on kiinni, ja jos ei mene liiallisuuksiin.
Puumala on tuttua, Saimaa on ihana :))Kotkan vieressä se Pyhtää on. Muuten Suomen itäisin kaksikielinen kunta. Meripäivät on pääasiassa kännäystä, väkeä on älyttömästi. Löytyy kyllä kyldyyriakin, hyviä konsertteja,puuvenemessut, laivavierailut jne. Tapahtuma on viety ydinkeskustasta Kantasatamaan, jossa kaljakippolat ja ruokapaikat sijaitsevat.
Saimaa on kyllä ainutlaatuinen järvi. Kyläniemi keskellä Saimaata on wunderbar!
- innostuin
ja pari vuotta sitten kävin peruskurssin ja sain oikein diplomin!
Jos vain lähistöllä on vesistöjä, niin kotikunnilta löytyy
uusia mielenkiintoisia paikkoja.
Kotimaassa välttelen ns. järjestettyjä tapahtumia,
ovat kaikki menneet yli äyräiden eikä itse paikallisiakaan
näissä tapahumissa tapaa.
Pyöräilyretket, itäinen Kuninkaantie on haaveissa. : )..lienet.
Ei hassumpi varmastikaan tuo Kuninkaantiekään,
ehkäpä kuitenkin neljällä pyörällä :))
Sopivassa määrin ite kyllä tykkään kesämarkkinoista, ja minkä typpisiä järjestettyjä tapahtumia mahdoitkaan tarkoittaa.
Positiivista mun mielestä, ihmisiä eripuolilta Suomea, lomatunnelmissa :))
- MysNa
Se oli silloin, kun olin nuorempi… poikaystäväni perheellä oli sellainen vanha tukkihinuri, joka
oli jo työnsä hinaajan puurtanut ja siitä oli sitten tehty ihana pikkulaiva vapaa-ajan käyttöön.
Päijänteellä hiljakseen putputeltiin ja yöksi johonkin rantauduttiin, missä oli muitakin laivureita. Ah, se oli ihana muoto viettää lomaa, kiireetöntä ja leppoisaa menemistä ja olemista.
Kyllä Suomessa jonkun vesistön äärellä mieluiten lomailisin. Rantakallio, jolla voi kököttää
katsellen auringonlaskut ja –nousut, myrskyt ja tyvenet. Kuunnella lintuja, tai hiljaisuutta.
Toki laiturin-nokkakin käy kallion puutteessa, mutta siinä on vähän paha pitää notskia :)..vettä :)
Mulle mieluummin järvi kuin meri.
Sellasella 'pikakiitäjällä', johon ei paljo ihmisiä sovi, on ollut tilaisuus pari kertaa saada kyytiä.
Kova vauhti ja ääni, ei kiva.
Voiton siitä vie ehdottomasti soutuvenekin, josta kokemusta hiukka enemmän :))
"Putputinta" en ole päässy koskaan kokeilemaan.
Mutta oon varma, että se ois ihana :))
- t-j...
ja vastaankin, että kyllä se on mulle ainakin on mökki saimaan äärellä ja just Puumalassa, missä parit mökkimme sijaitsee... ;))) Rauhallista kun herran haltuussa, joten mitä muuta sitä kaipaisikaan... ;)))
Mutta vinkiksi, jos sitä kaipasit, on tietty oma Lappimme... ja sieltä Norjan vuonoille... ;)))
Tietty Ahvenanmaakin on ihan mukava paikka, jos säät vaan sen sallivat... ;)))
( siel on ainaki kaikki liki )..siellä päin tuli pyörittyä.
Puumalan torilta mansuja. Mökin terassilla sitte paisteltiin vohveleita, oli aika namia sen hillon ja kermavaahdon kanssa :)
Ei ollut säät parhaat mahdolliset, mutta sauna joka ilta, uinti siinä ihanan pehmeässä Saimaan vedessä.
Ja ne upeat maisemat. Ei edes huomannut, ettei
aurinko jaksanut paistaa ihan joka päivä :))
Ahvenanmaakin on tuttua.
Lappi ei, vielä :))- t-j...
Sanin kirjoitti:
..siellä päin tuli pyörittyä.
Puumalan torilta mansuja. Mökin terassilla sitte paisteltiin vohveleita, oli aika namia sen hillon ja kermavaahdon kanssa :)
Ei ollut säät parhaat mahdolliset, mutta sauna joka ilta, uinti siinä ihanan pehmeässä Saimaan vedessä.
Ja ne upeat maisemat. Ei edes huomannut, ettei
aurinko jaksanut paistaa ihan joka päivä :))
Ahvenanmaakin on tuttua.
Lappi ei, vielä :))se tosiaan olikin... ;)))
Muistan nyt, että ollaan me Puumalasta jo aiemminkin juteltu... ;)))
Hyvää varmaan olikin... mut älä vihjaile yhtään enempää... koska muuten alkaa tekemään mieli sellasia... ;)))
Kurja juttu... jos ei säät sillon suosineet... ;(
Upeeta siel on juu... varsinkin hyvillä keleillä...
Niin mä vähän arvelinkin tosta Ahvenanmaasta...
Mutta, Lappi tai tietty Kalajokikin siinä matkalla varrella.. ;))
- Suomitar...
Kalajoen hiekat.... ja tietenkin risteily :)
..vuosi. Oli oikein risteilyjen kesä, kun vähän
shoppaili, sai sen lahjakortin.
Ja taas jonkun ajan kuluttua, ei kun menoksi :)
Hauskaahan se on, tiettyyn rajaan asti :))
Tää 'paatti' taisi käydä vain Tallinnan hiilisatamassa.
Tukholman saaristo on tosi mahtavan upea!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911