..päättää parisuhde.
Olen ollut 18 päivää raittiina ja miehellä sitävastoin tahti vaan kiihtyy.
Eilen tulin töistä niin oli ympäripäissään.
Kiva.
Ostaa mullekin siidereitä ihan vaan että alkaisin hänen kaveriksi juomaan. Mitta on täynnä ja lähtölaskenta alkanut. Ymmärsin että parantuakseni tarvitsen nyt omaa tilaa ja rauhaa jotta voin keskittyä työhöni pelkäämättä mitä taas kotona odottaa.
Mies ei halua hoitoa eikä ryhmiä. Mies ei ota vastuuta juomisestaan eikä käsitä miten se satuttaa minua. Ei halua töihin, ei kursseille ei mihinkään. Sanoin että voin maksaa hänen opiskelut jos jatkaa siihen mihin joskus jäi. Ei kiinnosta. Tajusin eilen että tästä ei tule mitään eikä minusta ole aikuisen ihmisen holhoojaksi.
Nyt olisi aika..
11
910
Vastaukset
- tuota....
Kyllä olet oikeassa. Et toivu jos siippa on alkoholisti. Ei muuta kuin tee niin!
Minunkin siippani jätti mut juopotteluni takia. Sillon se v---ti vaan siitä alkoi toipuminen. Nyt jo saan kiittää häntä. raittiuden pohjalta ei kannattaisi tehdä kovin nopeita ja radikaaleja muutoksia, ei ainakaan toisia ihmisiä koskevia. Kannattaa olla kovin kärsivällinen ja varovainen, vaikka olo miten tuntuisi vauhdikkaalta ja voimakkaalta.
Kaksi ja puoliviikkoinen ilman viinaa olo selvittää pään fyysisesti, mutta psyykkinen muutos ei ole vielä ehtinyt alkaakaan. Silloin ei tiedä edes sitä, onko kyseessä lyhytaikainen nenänvalkaisu, viinalakko vai raittius. Olen itse kokeillut niitä kaikkia ja erehtynyt katkerasti luulemaan raittiudeksi sellaista mikä oli vallan muuta.
Todellinen raittius kourii syvältä, muuttaa ihmisen persoonallisuutta ja on pitkä prosessi. Sitä en osaa sanoa, palaako raittiiksi herenneen persoona sellaiseksi jollainen se oli ennen alkoholismia.- Bimbsa
..tosin en ole mikään rapajuoppo koskaan ollut.
Normaali työssä käyvä ihminen harrastuksineen.
Vuoden verran tissuttelin siideriä miltei päivittäin 2-4 pulloa, joskus viikonloppuisin enemmän. Havahduin kuitenkin siihen että eihän tuo tissuttelu mitään normaalia ole, yhdessä ukon kanssa sitä tehty, ukko vuositolkulla enemmän kuin minä. Enhän sitä aluksi tajunnutkaan.
Ollaan oltu vuosi vasta yhdessä ja en vain jaksa enää:-(
Tiukkaa viinaa en ole maistellut kun ei maistu.
Toista ihmistä ei voi muuttaa mutta itse pyrin siihen elämään takaisin mitä elin ennen tätä.
- ratkaisuasi
Jos ja kun kerran pystyt 'elämään omillasi' (käyt työssä ja saat palkaa), jätä mies ja jätä pian. Sitä et tule katumaan.
Jos odottelet, sitä tulet katumaan.
Älä pilaa elämääsi! - hesekiel
Olen melko varma, että jos nyt jäät parisuhteeseen, jossa toinen juo päivittäin, juot sinäkin hyvin pian.
Ja kun vielä kantaa siideriä kotiin provosoidakseen sinun raitistumistasi, ilman muuta lähdet litomaan.
Teillä on joskus ollut hauskaa kun ootte yhdessä juopotelleet, ja miehesi yrittää saada sinusta kaverin saadakseen sen hauskan ajan takaisin.
Yksin juominen ei enää tuota hänelle hyvää oloa. - kokenut
oman ja miehesi alkoholinkäytön ongelmana, kerron, että läheisensä alkoholinkäytöstä kärsiville on olemassa AL ANON toveriseura. Alkoholin käytöllä on taipumus lisääntyä ajan mittaan. Onneksi olet havainnut sen omalla kohdallasi. Pysyvän raittiuden ylläpitoon on monia tapoja, AA:n on ottanut omaksi tavakseen tuhannet suomalaiset. Kirjoitit joskus meneväsi AA-ryhmään ja kiinnostuneena odottelen, mitä sinulla on kirjoitettavaa siitä.
AA:ssa paljon käytetty "tyyneysrukous" ehdottaa tyyneyttä asioihin, joita ei voi muuttaa, rohkeutta muuttaa mitkä voi ja viisautta erottaa ne toisistaan.- aa:ton ajatus
...ihmisen itsensä päättää äläkä tuputa kuin pahinkin hihhuli!
- Bimbsa
aa:ton ajatus kirjoitti:
..oli eilen kun menin töistä kotiin. Ukko selvinpäin mutta ei puhunut mitään. Enkä minäkään.
Nukuin pari tuntia, tein vähän iltapalaa. lueskelin kirjaa.
Tänä aamuna sama juttu. Ei ole sanoja eikä sanottavaa. Olisin halunnut keskutella ongelmasta, mutta ei voi kun toinen ei osallistu.
Kun ei puhuta, ei ole ongelmaa.
Jaksaakohan nyt viikonlopun olla edes selvä? Tuskin. Epäilen että huomenna viimeistään kantaa saunakaljaa kotiin. Itse laitoin jo asunnonhakuilmoituksen, jostain on aloitettava.
Kännikivat on ohi ja valheellisuus.
Ryhmä on ma klo 19, menen jos tuntuu että omat voimat ei riitä. Tähän asti on riittäneet:-) - sinäkin
ihmisen päättää, mikä hänelle sopii. Sinulla ei näköjään ole antaa mitään neuvoa.
- aa:ton ajatus
sinäkin kirjoitti:
ihmisen päättää, mikä hänelle sopii. Sinulla ei näköjään ole antaa mitään neuvoa.
Enkä ole tuputtanut omia selviytymiskeinojani. Bimbsaa olen kyllä yrittänyt pari kertaa kannustaa ja olen yleisestikin kertonut, mikä on raittiiseen elämään pyrkiessä tärkeää. Ehkäpä on jäänyt sinulta huomaamatta.
Mikä muuten on oma panoksesi? - Bimbsa
Enkä ole tuputtanut omia selviytymiskeinojani. Bimbsaa olen kyllä yrittänyt pari kertaa kannustaa ja olen yleisestikin kertonut, mikä on raittiiseen elämään pyrkiessä tärkeää. Ehkäpä on jäänyt sinulta huomaamatta.
Mikä muuten on oma panoksesi?..ja tuo AA:n tuputtaminen ei ole tässä vaiheessa järkevää kun koen että pystyn olemaan itse juomatta..nyt siis 19.päivä menossa.
Ei kertakaikkiaan tee mieli. Ei vaikka kuinka parisuhdekriisi olisi päällä. Kova halu on vain muuttaa omaa elämää paremmaksi.
Olet kovasti kannustanut, kiitos siitä!
Niin..ja mukavaa viikonloppua, tulen taas ma tähän roikkumaan, kotona ei yhteyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911