EN MENE OVIRIIN, joten neuvoja pliis!

Olen menossa syksyllä Piteriin ja yksityismajoitukseen. On aika alkaa hankkia pitkä viisumi ja tietysti rekisteröinti, hehe.
OVIRIIN en mene. Tuli kerran jonotettua tarpeeksi.

Kysymys: Onko näillä pitkiä viisumeja välittävillä toimistoilla niitä kutsun/puollon järjestäviä toimistoja Pietarissa, jotka voivat hoitaarekisteröinnin. Venäjä-seuralla ja Futuristeilla on, sen tiedän. Entäs muilla?

Hotelli rekisteröinti on yksi mahdollisuus, mutta kun pitäisi toimia kohtalaisen virallisesti. Kiitos älykkäistä vastauksista.

7

1206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OVIR

Minulla on viisumi, jonka kutsujana on matkatoimiston hankkima kutsu jostain Petroskoista. Minulla on vaimo Viipurissa ja hän kävi kysymässä paikallisesta OVIR-toimistosta tuota rekisteröimistä yli 3 arkipäivän vierailulla. Siellä oli tultu siihen johtopäätökseen, että ei muuta kun vain oleilee ilman rekisteröimistä.

Minunhan lain mukaan pitäis pyytää vastuunsiirtokirje tuolta kutsujalta, joka tiettävästi on joku työpaikan kutsu ja sitten jonottaa tuolla OVIR-toimistossa tuntikausia rekisteröimistä varten.

• vaihtoehtoja

"Hotelli rekisteröinti on yksi mahdollisuus, mutta kun pitäisi toimia kohtalaisen virallisesti."

Eihän siinä ole muuta mahdollisuutta, kuin tuo OVIR tai hotelli. Ainakaan minulla ei ole tiedossa muuta mahdollisuutta.

Tuo laki rekisteröimisestä taitaa olla aikansa elänyt. Tällä palstalla lukuisat henkilöt ovat kertoneet, että ei mitään ongelmia rajalla, vaikka ei ole rekisteröitynyt. Toisaalta on pari kommenttia, joiden mukaan ruplasakkoja on tullut rajalla. Jotta tiedä sitten tuosta käytännöstä...

Jos menet yksityismajoitukseen, hanki kutsu siltä majoittajalta ja pyydä häntä toimittamaan se OVIRiin. Näin pääset halvemmalla...

• rekisteröimättömyydestä

Oma käsitykseni on, että käytäntö vaihtelee. Pohjoisemmilla asemilla ja omalla autolla kulkien on suurempi mahdollisuus "jädä kiinni" eli saada nuhteita, varoitus tai sakkoja (viimeksi Niiralassa 1000rbl). Etelämmässä itse ja muutamat tuntemani ihmiset ovat ylittäneet rajan usein ilman, että asiaan on puututtu mitenkään. Ehkä lepsuin suhtautuminen on junassa. Lain mukaanhan siitä pitää sakot antaa eli mahdollisuus kai aina on, mutta usein ei asiaan puututa.

• reissaaja
        rekisteröimättömyydestä kirjoitti:

Oma käsitykseni on, että käytäntö vaihtelee. Pohjoisemmilla asemilla ja omalla autolla kulkien on suurempi mahdollisuus "jädä kiinni" eli saada nuhteita, varoitus tai sakkoja (viimeksi Niiralassa 1000rbl). Etelämmässä itse ja muutamat tuntemani ihmiset ovat ylittäneet rajan usein ilman, että asiaan on puututtu mitenkään. Ehkä lepsuin suhtautuminen on junassa. Lain mukaanhan siitä pitää sakot antaa eli mahdollisuus kai aina on, mutta usein ei asiaan puututa.

Vähän samanlaisia juttuja olen itsekin kuullut. Kaveri maksoi tuon 1000 kun 10 pv. reissusta 2 päivää oli leimaamatta... Oli vähän hiilenä kuulemma.

Jokatapauksessa, itse jättäisin leimaamatta. Potentiaalinen sakko ei ole sellainen jonka takia kannattaisi vaivata liikaa päätään asialla.

t:reissaaja

• tse

Kerran oli leima hankkimatta ja siitä seurasi niin hirveät uhkailut viisumikiellolla, etten viitsi riskeerata.

Yövyn aina yksityismajoituksessa ja leima on hoitunut asuntoa välittävän henkilön kautta. Huomattavasti halvemmalla ja helpommalla muuten kuin viisumipuollon järjestäneen pikkupuljun kautta.
      Mutta jos asuntoihminen ei voi leimaa hoitaa, niin sen saa siitä firmasta, joka on viisumiisi merkitty kutsujaksi.

Ja siis hotelleista ruinaaminen on yksi mahdollisuus. Suht. helpolla selviät myös käymällä Kazanskajan alussa (olisko nro 5) sijaitsevan yliopiston hotellin respasta pyytämässä leimaa. Sieltä ohjataan yläkerran toimistoon, jossa leima hankitaan parissa tunnissa. Siinä köyhtyy parikymmentä euroa.

• reissaaja

Ja se mahdollinen sakko siis on n. 30 euroa. Aikaa kuluu ja sittenkin aika säätämistä. En näe todellakaan moista byrokraattista pallottelua vaivan arvoiseksi. Mutta jos sillä rekisteröitymisellä joku mielenrauhan saa, niin kai se on sen arvoinen sitten.

Ja tietysti olisihan se kenkkua jos visa vietäisiin moisen takia. Luulen mahdollisuuden olevan jotain 1/1000.

Kuitenkin, jos Venäjällä viranomainen jostain syystä tahtoo tehdä olosi epämukavaksi, niin keinot ei lopu kesken, eikä mitkään leimat auta (paitsi ehkä se kuuluisa pyöreä ja punainen...;)), vaikka kuinka olisi rekisteröitymiset ja bumagat kunnossa!

t:reissaaja

• parituntisen voi vetää baltikaa siellä toka kerroksen baarissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      637
      2502
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1080
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      330
      1063
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      65
      1002
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      925
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228