Millä alalla

MysNa

työskentelet?

Olisi mielenkiintoista tietää minkä alan immeisiä täällä kirjoittelee?
Tosin luulen ettei kovin moni sitä halua kertoa, mutta toivottavasti annat edes
pienen vihjeen… :)

Itse olen liike-elämän kasvattama ”pisnesleidi”, ikäni myynnin ja markkinoinnin
parissa työskennellyt.

Tällä hetkellä teen työtä alalla, joka mahdollistaa sen
että te saatte uusia, hyviä ja mielenkiintoisia kirjoja luettavaksenne.

81

4780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin aavistellut..:)) moi ihminen...
      mun homma liittyy veteen..:))..totta toinen puoli..niih...

• MysNa

mutta heidän kanssa tekemisissä kylläkin :)
        Mahtavia mielenkiintoisia persoonia!
        Hei elukka... ;)) hmm... nyt jäi sitten arvoitukseksi että kumpi puoli on totta...
        Sä oot varmaan sukeltaja!!

• MysNa kirjoitti:

mutta heidän kanssa tekemisissä kylläkin :)
        Mahtavia mielenkiintoisia persoonia!
        Hei elukka... ;)) hmm... nyt jäi sitten arvoitukseksi että kumpi puoli on totta...
        Sä oot varmaan sukeltaja!!

päältä..auts..osu ja uppos..karseeta mikä sanonta..:))..siis en mikään puolisukeltaja...
        huh sano jo älä aina pelleile...

• Mysteriet

Purkitat lähdevettä?

• Mysteriet kirjoitti:

Purkitat lähdevettä?

en mä ihmisille kaivovettä laita..:))

• Joskus....
        hai kirjoitti:

en mä ihmisille kaivovettä laita..:))

Lakaisen. Joskus taas en.
        Jotkut täällä taitavat puhua ihan totuuksia. Olen oppinut varomaan puheitani. Suorastaan hyljeksin kirjoittelua. Kade kun olen. Jos "rävähdän" vaikka surusta.Tai surun ymmärtämisestä. Kasvojen kanssa. Luen siitä huomenna. Ymmärrän jos jutut on vähissä. Mutta en halua itse olla opjegti.

• kika

it-alalla suunnitteluhommissa,eikä innosta ei niin yhtään enää.Haaveilen jostakin oikein selkeän yksinkertaisesta hommasta ja taatusti vielä löydän sellaisen. Kytkintä olen siis nostamassa eli vois sanoa, etten ole tällä haavaa yhtään mitään.

• MysNa

hommasi ei ainakaan taida olla kovin yksinkertaista?
        Välillä on kyllä aikamoista takkuamista näiden tietokoneiden kanssa… kun ei millään tahdo ymmärtää miksi se nyt noin tekee tai jättää tekemättä? Jos löytää itse ratkaisun on se varsin palkitsevaa. Aina ei kuitenkaan tajua millään ja silloin on onneksi
        ammattilaiset joiden puoleen töissäkin voi kääntyä. Hirvittävää määrää tietoa ja pitkää pinnaa vaaditaan näiltä osaajilta.

Joskus ihan harmittaa, kun annetaan it-ihmisille, joku uusi ”hieno idea” suunniteltavaksi tiukalla aikataululla, eikä sitten yhtään edes yritetä ymmärtää onko koko homma heidän mielestä edes toteuttamiskelpoinen ja sillä aikataululla. Se vaan pitää saada heti!

Jos itse uskot, että sellaisen homman saat – niin saatkin :) ja ihan varmasti olet tälläkin hetkellä vaikka mitä!

• olen toiminut koko työhistoriani:
      tarjoilija-baarimestarina ja esimiehenä.
      Syöttänyt, juottanut ja murheita kuunnellut - antoisaa puuhaa!

Viimeiset pari vuotta olen ollut pahenevan synnynnäisen sydänvikani ym liitännäisoireiden takia kokonaan pois työkuvioista.

Sihteeriopintoja olen moduleittain suoritellut tässä operaatioita odotellessani.

Lukeminen on ollut minulle aina hyvin tärkeä henkireikä!

• MysNa

Vähän on itsellänikin kokemusta ravintola-alasta ja hattua nostan heille jotka jaksavat hymyssä suin sitä työtä tehdä :) Aina on oltava palvelualtis, hymyileväinen, ymmärtäväinen, muutenkin mukava ja osaava....

Tämä ala, jos joku on sellainen jossa asiakas on aina oikeassa!

Tiedätkö yhtään koska pääset operaatioon?

Millaisia kirjoja tykkäät lukea?

• MysNa kirjoitti:

Vähän on itsellänikin kokemusta ravintola-alasta ja hattua nostan heille jotka jaksavat hymyssä suin sitä työtä tehdä :) Aina on oltava palvelualtis, hymyileväinen, ymmärtäväinen, muutenkin mukava ja osaava....

Tämä ala, jos joku on sellainen jossa asiakas on aina oikeassa!

Tiedätkö yhtään koska pääset operaatioon?

Millaisia kirjoja tykkäät lukea?

Pelkästään epäsäännölliset työajat ja niistä aiheutuva (ainakin perheenäidillä) jatkuva pätkänukkuminen ja epäsäännöllinen ateriointi kostautuvat ajan kanssa.
        Monesti myös avioero on kohtalomme, kuten minullakin
        ensimmäisestä liitostani.
        Se hymy kyynelten läpi oli minulle aikanaan pelastus, kun oli pakko pysyä "kasassa" asiakkaiden keskellä.

Kardiologini ovat tahtomattaan pelotelleet minua leikkauksen ajankohdalla, josta edelleen epäselvyyttä - HYKS jarruttelee TAYSiä...

Luen laidasta laitaan: mm. elämänkertoja, historiallisia faktoja ja fiktioita, jännitystä ja monenmoista terveyteen (sairauteen) liittyvää.
        Monesti ne yöunet ovat olleet vähissä kiinnostavan kirjankin takia:)

• MysNa
        Minea44 kirjoitti:

Pelkästään epäsäännölliset työajat ja niistä aiheutuva (ainakin perheenäidillä) jatkuva pätkänukkuminen ja epäsäännöllinen ateriointi kostautuvat ajan kanssa.
        Monesti myös avioero on kohtalomme, kuten minullakin
        ensimmäisestä liitostani.
        Se hymy kyynelten läpi oli minulle aikanaan pelastus, kun oli pakko pysyä "kasassa" asiakkaiden keskellä.

Kardiologini ovat tahtomattaan pelotelleet minua leikkauksen ajankohdalla, josta edelleen epäselvyyttä - HYKS jarruttelee TAYSiä...

Luen laidasta laitaan: mm. elämänkertoja, historiallisia faktoja ja fiktioita, jännitystä ja monenmoista terveyteen (sairauteen) liittyvää.
        Monesti ne yöunet ovat olleet vähissä kiinnostavan kirjankin takia:)

Kuten tuolla alempana Mobiilille äsken kirjoittelin, uskon että ei todella ole niitä
        helpoimpia aloja ja toisille taas sitten suorastaan kutsumus.

Luulenpa, että monesti on vaikea sovittaa perheen arkeen vuorotyöläistä.
        Vuorotyöläinen tarvitsee muulta perheeltä paljon ymmärrystä mm. nukkumisaikojen suhteen ja taas perheen kaikki yhteiset menot on sovitettava hänen työvuorojen mukaan. Ei ollenkaan simppeli juttu.

Kaiken kaikkiaan ajatus sydänleikkauksesta tuntuu pelottavalta :(((
        Toivotaan kuitenkin, että pian saat tarvitsemasi avun.

Joo, on hyvinkin tuttua, että yö jää vähille unille, kun ei malta kirjaa lopettaa
        tai sitten on kiire saada kotiaskareet tms. valmiiksi jotta pääsee äkkiä lukemaan
        miten siinä sitten kävi... :)

• Mysteriet

Olen ollut turvallisuusalalla...
      Sitä ennen LVI- ja sähköalalla, elintarvikekaupassa, hautausmaalla, nakkarilla, siivoojana, talkkarina - jestas, kun oikein alkaa miettimään... ;D jotain jäi vielä poiskin...
      Usein olen tehnyt kahta hommaa samaan aikaan, nytkin olen lisäksi maatalouslomittaja ;D

• MysNa

sitten tehnyt vaikka mitä! Voisi jo sanoa monialaosaajaksi :)

Nakeista tuli mieleen, että kouluaikoina olin yhden kesän HK:n makkaratehtaalla hommissa, aika eksoottinen kokemus!

Sinulla ei sitten ainakaan tule aika pitkäksi, kun on vielä ne yrtitkin hoidettavana ;D
        Mä osasin kanssa silloin pikkulikkana hoitaa lehmiä niin hyvin, että perhe lähti yhdeksi illaksi teatteriretkelle ja sain hoitaa lypsyt sun muut yksin.... en tiedä osaisinko enää :))

• Loistava.polku

Sekä sähköisesti että paperilla. Kuvin ja sanoin.

• MysNa

onkin ollut aistittavissa, että työskentelet viestinnän parissa.

Mites mummon pikku ihanuus voi?
        Ilmeisesti eivät ole muutolla uhkailleet, kun olet vielä täällä Suomessa!? ;D

• Loistava.polku
        MysNa kirjoitti:

onkin ollut aistittavissa, että työskentelet viestinnän parissa.

Mites mummon pikku ihanuus voi?
        Ilmeisesti eivät ole muutolla uhkailleet, kun olet vielä täällä Suomessa!? ;D

...kysymästä, hyvin voi, lihoo ja muistuttaa yhä enemmän porsasta.

>;)

• MysNa
        Loistava.polku kirjoitti:

...kysymästä, hyvin voi, lihoo ja muistuttaa yhä enemmän porsasta.

>;)

kuitenkin vain tavoiltaan... ;D

• niisku-myy46

Päivät menee koneen ääressä, kirjoitellessa ;) Joskus joku tykkää; joskus ei :)

• MysNa

varmasti aina löytyy joku joka tykkää :)

Ainakin sinulta tulee monipuolisesti aiheita ja annat meille monenmoista pohdittavaa, kiitos siitä!

• Eulaalia Kenkkunen

Lähihoitaja/lastenhoitaja/suuhygienisti, mutta etsin parhaillaan jotain muuta työtä, olen väärällä alalla.

• MysNa

(en tosin tiedä oletko sinä tässä iässä) moni huomaa, ettei olekaan alalla jolla haluaa eläkepäiviin asti hommia paiskia.
        On hienoa, jos riittää rohkeutta tehdä täydellinen muutos. Onnea matkaan!!

• papereita kirjapainossa...=))))

• MysNa

sotket? ;D

Lähdin n. 10 v sitten konttorikonealan myyntihommista ja silloin oli jo varmaan 10 v puhuttu, että kohta eletään paperittoman konttorin aikoja, eikä kopiokoneita juurikaan sitten enää tarvita .... Eipä ole käynyt niin vieläkään!!Ei taida meidän elinikä riittää, jotta sen ajan näkisimme?

• MysNa kirjoitti:

sotket? ;D

Lähdin n. 10 v sitten konttorikonealan myyntihommista ja silloin oli jo varmaan 10 v puhuttu, että kohta eletään paperittoman konttorin aikoja, eikä kopiokoneita juurikaan sitten enää tarvita .... Eipä ole käynyt niin vieläkään!!Ei taida meidän elinikä riittää, jotta sen ajan näkisimme?

Olen offsetpainaja. Saman firman palveluksessa tulee 30v. täyteen ensi syksynä.
        Kultasena 80-luvulla tehtiin aivan törkeenpaljon överiä. Oltiin duunissa enemmäm aikaa kuin kotona. Kaikki päivitteli meidän duunipäivän pituuksia. Silloin sanoin meidän motoksi *pakko painaa kun rakastaa*...=))))

• MysNa
        mohna kirjoitti:

Olen offsetpainaja. Saman firman palveluksessa tulee 30v. täyteen ensi syksynä.
        Kultasena 80-luvulla tehtiin aivan törkeenpaljon överiä. Oltiin duunissa enemmäm aikaa kuin kotona. Kaikki päivitteli meidän duunipäivän pituuksia. Silloin sanoin meidän motoksi *pakko painaa kun rakastaa*...=))))

aikas pitkä aika!!
        Saatteko jotain extrahyvää, kun tulee vuosikymmeniä täyteen?

• MysNa kirjoitti:

aikas pitkä aika!!
        Saatteko jotain extrahyvää, kun tulee vuosikymmeniä täyteen?

Yksityinen työnantaja... hyvä että saa lämmintä kättä...=)))) Ei vaiskaan...=))))

Kymmenen vuotta kun tyli täyteen sain kultakellon...=))))
        Kaksikymmentä vuotta kun tuli täyteen sain Leathermanin yleistyökalun...=))))
        Nyt porukka on saanut kylpyläviikonloppuja Tallinnaan kahdelle... jos vaikka sais Mirrin mukaan...=))))

• MysNa
        mohna kirjoitti:

Yksityinen työnantaja... hyvä että saa lämmintä kättä...=)))) Ei vaiskaan...=))))

Kymmenen vuotta kun tyli täyteen sain kultakellon...=))))
        Kaksikymmentä vuotta kun tuli täyteen sain Leathermanin yleistyökalun...=))))
        Nyt porukka on saanut kylpyläviikonloppuja Tallinnaan kahdelle... jos vaikka sais Mirrin mukaan...=))))

extraa sanoisin!!
        Wauh, mikä ettei Mirrisi tollaselle reisulle lähtisi? Kai hän nyt hyvä pälle ymmärtää? ;))

• p.a.p

rakennusalalla

• MysNa

jonka osaajia tarvitaan aina.
        Jos teet hommat hyvin poikii se lisää töitä hyvän maineen kiiriessä ja sitten taas kovin herkästi käy toisinkin... Kilpailu taitaa olla aika kova?

• pulttis

eli toimin turvallisuusalalla

• Mysteriet

Mielenkiintoista ;D

• MysNa

sitten kysyä, jos tarvii jotain salaista tietoa? :)

• bluepoem

Aina antanut ihmisille lainaa.
      Mutta viime koulutuksessa minua sivistetiin että olenkin luotonvalvoja ;))))

• MysNa

kyllä se oma lainanantajatätinikin tuntuu enemmän luotonvalvojalta :) Ollaan vuosia tehty yhteistyötä
        ja hän taitaa olla paljon paremmin perillä taloudelliseta tilanteestani kuin itse olen...ja valvoo etten joudu vararikkoon :D

• Sydämenilo

Opetus on minun alani, joten kirjojen kanssa työskentely on tuttua :- )
      * kiittää halauksin tuolla alempana olevasta kiitosrunosta*

• MysNa

meillä yhteistä :)
        Opetusala taitaakin selittää sen, että sinulla sana niin hyvin hallussa.

• Sydämenilo
        MysNa kirjoitti:

meillä yhteistä :)
        Opetusala taitaakin selittää sen, että sinulla sana niin hyvin hallussa.

Jos olisi mahdollisuus vain olla ja kirjoittaa, kirjoittaisin ne kaksi kirjaa, joita olen jo vuositolkulla pääni sisällä kirjoittanut... Vaan tästä arjesta ja asuntoveloista ei selviä kuin työtä tekemällä, joten ihan vielä en ole käsikirjoitukseni kanssa tulossa sinua tapaamaan...

• MysNa
        Sydämenilo kirjoitti:

Jos olisi mahdollisuus vain olla ja kirjoittaa, kirjoittaisin ne kaksi kirjaa, joita olen jo vuositolkulla pääni sisällä kirjoittanut... Vaan tästä arjesta ja asuntoveloista ei selviä kuin työtä tekemällä, joten ihan vielä en ole käsikirjoitukseni kanssa tulossa sinua tapaamaan...

on se mahdollisuus. Ja sittenhän itse kirjoitustyö käy sutjakkaan, kun tarinat ovat jo valmiina päässäsi - painat vaan "print" ja voila!
        Minä odottelen... :)

• Alalla,jonkin sortin vastaava;)Teen myös pukeutumisneuvojan töitä eli kerron mitä pitää laittaa päälle ja miten ;)ja pidän työstäni vallan mahdottomasti;)

• Februari

pitäisitköhän sen jälkeen, kun tapaisit tämän mahdottoman huonosti pukeutuvan naisihmisen... :D

Onneks teikäläisiä on olemassa...saa apua, jos joskus vaikka kiinnostais saada. Mutta et kai säkään ihmeisiin pysty? :o))))

• MysNa

Vaikka taidan suht hyvin tietää mitä voin päälleni pukea ja mitä en, olen usein miettinyt että olisi kiva käydä pukeutumisneuvojalla. Olis hienoa löytää omaa persoonallisuutta tukeva pukeutumistyyli! Jotain säpäkkää ;D
        Haluaisin pistää vaatevaraston täysin uusiksi. Vähän, mutta toisiinsa hyvin sopivia ja näköisiäni vaatteita.
        Muodin perässä en juurikaan juokse, sen verran kuitenkin, että joka kaudesta teen pieniä poimintoja. Korut ja kengät heikkouteni.

Värianalyysissäkin olis kiva käydä... taidan olla syksy...

Niin, kivaa olisi vaan kallista lystiä.
        Tehdäänkö diili? Minä hoidan puutarhasi ja sinä luot minulle säpäkän tyylin :DDD

• MysNa kirjoitti:

Vaikka taidan suht hyvin tietää mitä voin päälleni pukea ja mitä en, olen usein miettinyt että olisi kiva käydä pukeutumisneuvojalla. Olis hienoa löytää omaa persoonallisuutta tukeva pukeutumistyyli! Jotain säpäkkää ;D
        Haluaisin pistää vaatevaraston täysin uusiksi. Vähän, mutta toisiinsa hyvin sopivia ja näköisiäni vaatteita.
        Muodin perässä en juurikaan juokse, sen verran kuitenkin, että joka kaudesta teen pieniä poimintoja. Korut ja kengät heikkouteni.

Värianalyysissäkin olis kiva käydä... taidan olla syksy...

Niin, kivaa olisi vaan kallista lystiä.
        Tehdäänkö diili? Minä hoidan puutarhasi ja sinä luot minulle säpäkän tyylin :DDD

Veti,täällä odottaa multakuorma levittämistä;)Värianalyysien tekeminen on muuten hauskaa,oikeilla väreillä kun tuodaan kasvoista kaikki hyvä esille;)periaatteessa ne muuten tehdään asiakkaalle toimiva vaatevarasto eli muutama perusjuttu ja sitä muutellaan pikkujutuilla,joten multaa levittelemään vaan ;)))

• Februari kirjoitti:

pitäisitköhän sen jälkeen, kun tapaisit tämän mahdottoman huonosti pukeutuvan naisihmisen... :D

Onneks teikäläisiä on olemassa...saa apua, jos joskus vaikka kiinnostais saada. Mutta et kai säkään ihmeisiin pysty? :o))))

On noinkin hyvät raamit,ei ole mitään vaikeuksia,en minä usko että sinä ihmeitä tarviit;)))

• Februari
        jou.m kirjoitti:

On noinkin hyvät raamit,ei ole mitään vaikeuksia,en minä usko että sinä ihmeitä tarviit;)))

Heh heh, sen verran komeet raamit, että jää itse taideteos varjoon??? :o)

Tukka hyvin, kaikki hyvin??? kysyy nimim: karsee pörhö :DDDD

• MysNa
        jou.m kirjoitti:

Veti,täällä odottaa multakuorma levittämistä;)Värianalyysien tekeminen on muuten hauskaa,oikeilla väreillä kun tuodaan kasvoista kaikki hyvä esille;)periaatteessa ne muuten tehdään asiakkaalle toimiva vaatevarasto eli muutama perusjuttu ja sitä muutellaan pikkujutuilla,joten multaa levittelemään vaan ;)))

lähtökuopissa, lapio kädessä ja kaivinkoirani kainalossa! Yritin katsella olisko profiilissasi jotain viitettä mihin suuntaan pitäis lähetä, ei ollu! Tai oli sähköposti, taidan tulla sitä pitkin ;DD

No jotenkin noin ajattelinkin, että homma tehdään. Nyt olis kyllä justa sopiva tilanne uusia nuo vanhat rätkyt....tarvis vaan oikeesti tietää, että kävis hyvän ja osaavan ihmisen juttusilla, ettei mee hynät hukkaan ://

• Februari
        jou.m kirjoitti:

ja koko garderoobi on sitä väriä? Minkäs vuodenajan ihminen sit on??? :DDDD

Musta musta on vaan niin cool väri. :o)

• kesy
        MysNa kirjoitti:

lähtökuopissa, lapio kädessä ja kaivinkoirani kainalossa! Yritin katsella olisko profiilissasi jotain viitettä mihin suuntaan pitäis lähetä, ei ollu! Tai oli sähköposti, taidan tulla sitä pitkin ;DD

No jotenkin noin ajattelinkin, että homma tehdään. Nyt olis kyllä justa sopiva tilanne uusia nuo vanhat rätkyt....tarvis vaan oikeesti tietää, että kävis hyvän ja osaavan ihmisen juttusilla, ettei mee hynät hukkaan ://

Niin, niitten lukujen kanssa olen tekemisissä.

• MysNa
        kesy kirjoitti:

Niin, niitten lukujen kanssa olen tekemisissä.

tarkoitatko numeroita vai lukuja jollain muulla tavalla....? Min en ymmärtäny :((

• Februari kirjoitti:

ja koko garderoobi on sitä väriä? Minkäs vuodenajan ihminen sit on??? :DDDD

Musta musta on vaan niin cool väri. :o)

On talvi-ihmisen väri,mutta yleensä mustaa väriä käyttävä haluaa suojata itsensä ;)musta sinällään on vaatteissa ihan o.k perusvärinä jos siihen yhdistää jotain muuta väriä ;)sitäpaitsi sänssit menee jos laitat mustaa iltamenoihin,se kun ei erotu hämärässä valossa ;)

• MysNa kirjoitti:

Että otat koiran mukaan saa antaa naapurin kissalle kyytiä ;))Meillä oli muuten kettu pihalla eilen illalla,oikea city-kettu ei pelännyt ihmisiä;)
        Kannattaa katsoa että menee asiantuntijan puheille niin säästyy rahaa,ei tule turhia ostoksia.Teen itse asiakkaalle ekalla kerralla vartalo-analyysin ja väri-analyysin seuraavaksi kerraksi katson oikeanlaiset vaatteet ja värit,on muuten tosi antoisaa;)Ei sinun tarvitse tulla sähköpostin kautta meille pääsee ihan tietä pitkin;)

• Februari
        jou.m kirjoitti:

On talvi-ihmisen väri,mutta yleensä mustaa väriä käyttävä haluaa suojata itsensä ;)musta sinällään on vaatteissa ihan o.k perusvärinä jos siihen yhdistää jotain muuta väriä ;)sitäpaitsi sänssit menee jos laitat mustaa iltamenoihin,se kun ei erotu hämärässä valossa ;)

Olisikohan Heklalla pikkasen aihettakin???

Sama selitys iltamenosänsseihin...johan siinä talo kaatuu, jos kaikki miehet on Heklan nurkassa.Sitäpaitsi mihin niitä valoja tarvii, kun voi käsilläkin kopeloida *wirn*

Suojausta tai ei, mä vaan tykkään mustasta. Sitäpaitsi siinä ei niin tahrat näy. Arvaapa voiko neito tohelo valkoista käyttää??? :o))))

• Februari kirjoitti:

Olisikohan Heklalla pikkasen aihettakin???

Sama selitys iltamenosänsseihin...johan siinä talo kaatuu, jos kaikki miehet on Heklan nurkassa.Sitäpaitsi mihin niitä valoja tarvii, kun voi käsilläkin kopeloida *wirn*

Suojausta tai ei, mä vaan tykkään mustasta. Sitäpaitsi siinä ei niin tahrat näy. Arvaapa voiko neito tohelo valkoista käyttää??? :o))))

Heklaa pistettykkään laatikkoon?Toheloinnista puheen ollen mun pitäisi kulkea mustissa kesät talvet,olen meinaan aika mestari siinä,taitolaji sekin;)Pidä vaan mustaa iltamenoissa että muutkin
        saa tilaisuuden *hymyilee vienosti*

• MysNa
        jou.m kirjoitti:

Että otat koiran mukaan saa antaa naapurin kissalle kyytiä ;))Meillä oli muuten kettu pihalla eilen illalla,oikea city-kettu ei pelännyt ihmisiä;)
        Kannattaa katsoa että menee asiantuntijan puheille niin säästyy rahaa,ei tule turhia ostoksia.Teen itse asiakkaalle ekalla kerralla vartalo-analyysin ja väri-analyysin seuraavaksi kerraksi katson oikeanlaiset vaatteet ja värit,on muuten tosi antoisaa;)Ei sinun tarvitse tulla sähköpostin kautta meille pääsee ihan tietä pitkin;)

kuitenkin ymmärsi antaa kyytiä sille kissalle? Vai kuuluuko kettu kissaeläimiin, vai onko se koiraeläin? Mikä se oikeen on?

Asiantuntijan luokse käy siis matkani, tietä pitkin ;)

• Februari
        jou.m kirjoitti:

Heklaa pistettykkään laatikkoon?Toheloinnista puheen ollen mun pitäisi kulkea mustissa kesät talvet,olen meinaan aika mestari siinä,taitolaji sekin;)Pidä vaan mustaa iltamenoissa että muutkin
        saa tilaisuuden *hymyilee vienosti*

mutta väkisin se välillä esille pompsahtelee...ikimuistettava persoona näköjään. :o)

On mulla toki muunkin värisiä vaatteita, en mä ihan aina mustissa kulje. :D

• tuffe

Alana maahantuonti ja myynti. Ammatti on äheltäjä-koheltaja-sihteeri (äh-koh = asentaja-koneistaja).

• MysNa

olet sitten monipuolinen osaaja - maahantuoja, myyjä, äheltäjä, koheltaja, sihteeri, asentaja ja koneistaja ;D
        Arvaa mitä, moni noista taidoista on erittäin hyödyllinen yh:n arjessa :))

Oi, nyt tulee toi biisi: La camisa negra.. tai jotain... siinä on sellanen biisi, etten millään pysy paikallani kun se soi :)))

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

olet sitten monipuolinen osaaja - maahantuoja, myyjä, äheltäjä, koheltaja, sihteeri, asentaja ja koneistaja ;D
        Arvaa mitä, moni noista taidoista on erittäin hyödyllinen yh:n arjessa :))

Oi, nyt tulee toi biisi: La camisa negra.. tai jotain... siinä on sellanen biisi, etten millään pysy paikallani kun se soi :)))

sitä ei tarvita :))) Tai no.. heti tulee mieleen yksi homma mitä en hallitse, kondoomin laittaminen ei ihan suju... siis näin iso tyttö, eikä vieläkään luonnistu :( eeeh.. heh.. enhän minä sitä toisaalta tarvikaan :)

• MysNa
        tuffe kirjoitti:

sitä ei tarvita :))) Tai no.. heti tulee mieleen yksi homma mitä en hallitse, kondoomin laittaminen ei ihan suju... siis näin iso tyttö, eikä vieläkään luonnistu :( eeeh.. heh.. enhän minä sitä toisaalta tarvikaan :)

voisithan sitäkin kuitenkin kuivaharjoitella...jos joskus tarvitset ;DDD

• monitoimi-ihminen

Cabin steward, quide, matkavirkailija.. Siinä muutama. Aina pätkätöissä, näköjään...

• MysNa

kun työnsä ohessa näkee maailmaa, paljon erilaisia kulttuureja ja ihmisiä. Matkailu avartaa :)

• Don-Duck

... meikän ala. Tosin yks tutkinto on tuunin alla. Voipi olla , ettei se harmaa koppasörsseli riitä vaan kokeilla täytyy ;P

Muitakin on. Nuorempana olin päivät liha-alalla ja yöt ala-lihalla. Duckkina tietty olen myös melkeen lentokapsteeni :D Toistaiseksi hallitsen nousut ja syöksykierteet kiitettävästi. Laskut vaativat lievää hiomista. Myös itse lennot. Emäntien kanssa flirttailu pitäis saada aisoihin. Pari kertaa on pitäny laskee masiina autopilotilla muutaman pompun kera ;P

Sitte nää mahvia-tuunit kans. Kaislikko Cement Boots Ltd tekee maailman parhaat sementtilenkkarit. Tulevan kesän uutuus on gel-cushion palju. Ei töksähdä ikävästi kun kolahtaa pohjaan :)

Oikeesti. Mitä väliä sillä on mitä tekee jos se hyödyttää edes jollain lailla ihmiskuntaa? Sekä duckkikuntaa, tottakai :)

D. "kaislarannan maalari" Duckzoni ;P

• MysNa

Kiva, että ehdit lammelta lennähtää taas tännekin…
        Se taitaakin nyt olla kesän kuuminta aikaa kaislikossa,
        eikö se ole kohta ankoilla munien laskun aika?

Vai sellainen palju tulossa...hienoa ja idearikasta tuotekehittelyä ;P

Ei sillä oikeesti olekaan mitään väliä mitä tekee, kunhan itse voi hyvin!

• ..ihan työläisnainen, 'kovalla' alalla :)

• MysNa

yhdistelmä, että olet "kovalla" alalla mutta sitten tuollainen "pehmeän" mukava ja lämmin ihminen :)
        Juu juu, siis realisti :D

• Näinä päivinä ja median pyörityksessä.
      No kerron kuitenkin;)
      Mummujen hoitajana,hui, kohta 30 vuotta ja vieläkin tykkään työstäni;)

• MysNa

työtä teetkin! Kaltaisiasi työstään pitäviä muummujen ja pappojen hoitajia, vaan tarvittais tulevina vuosina paljon lisää....

Kiitos, kun kerroit kuitenkin ;)

• MysNa

aivan olen ihastuksesta ja yllätyksestä mykkyrällä, kun näin moni kertoikin millä alalla työskentelee.
      Kaunis kiitos teille kaikille vastanneille, oli mielenkiintoista luettavaa!

Joudun nyt painumaan NukkuMatin viettelemänä pehkuihin, mutta huomenna...unten voimistamana palaan teille kaikille vastaillen.

Kaunisunista yötä toivotelle
      Mys
      *puss* ;)

• Mobiili

Tampereella asuessani olin ravintola-alan töissä, ensin tietysti harjoittelijana ja ura alkoi Näsinneulasta. Voin näin tyhmänrohkeasti kertoilla,koska tuskin minua kukaan tunnistaa. Ja so what. Olin myös eräässä ruokalassa vuoden ennekuin pääsin ravintolakouluun Jyväskylään.

Uraa viinikassana 10- vuotta Turussa. Helsingissä myös ravintolahommeleita sekä kaupungin palveluksessa 4 vuotta. En tykännyt-koulun keittiöllä sekä siivoushommia. YÖK!

Kapakkahommia kaiken kaikkiaan reilut 20-v. ja nyttemmin merkonomiksi opiskellut ja 12/ 2005 valmistunut taloushallinnon osaaja. Paikka vielä hakusessa vaikka ikää onkin liki 50.

• MysNa
        Mobiili kirjoitti:

Tampereella asuessani olin ravintola-alan töissä, ensin tietysti harjoittelijana ja ura alkoi Näsinneulasta. Voin näin tyhmänrohkeasti kertoilla,koska tuskin minua kukaan tunnistaa. Ja so what. Olin myös eräässä ruokalassa vuoden ennekuin pääsin ravintolakouluun Jyväskylään.

Uraa viinikassana 10- vuotta Turussa. Helsingissä myös ravintolahommeleita sekä kaupungin palveluksessa 4 vuotta. En tykännyt-koulun keittiöllä sekä siivoushommia. YÖK!

Kapakkahommia kaiken kaikkiaan reilut 20-v. ja nyttemmin merkonomiksi opiskellut ja 12/ 2005 valmistunut taloushallinnon osaaja. Paikka vielä hakusessa vaikka ikää onkin liki 50.

olen monesti itsekin ajatellut, kun täällä kaikenlaista kertoilee...toisaalta, kuten sanoit olisiko sillä väliä? Kuvaa galleriaan en kuitekaan taida koskaan laittaa?? Ainakaan omaa :D

Tuolla ylempänä kirjoittelinkin Minea44:lle, että ravintolatyöntekijöille kyllä nostan hattua!!
        Ja sille, että vielä tässä iässä hankkii lisäkoulutusta ja samalla turvaa omaa työllisyystilannetta tulevaisuudessa. Hienoa!

Eihän 50 vee ole vielä ikä eikä mikään, parhaassa (??) tapauksessa 15 vuotta töitä vielä edessä...

• helenaaa

olen hoitoalalla : )

• MysNa

oli täällä ennen paljonkin kirjoittelmassa, nyt moni heistä jonnekin kadonnut?
        Ovatko niin työnsä uuvuttamia, etteivät enää jaksa kirjoitella :((
        On järkyttävää, ettei hoitoalan ihmisille saada järjestettyä inhimillisiä oloja - työaikojen palkkauksen ym. ym. suhteen!!

• Mobiili

Kiitokset kivasta vastauksesta ja mukavaa kuulla, että ravintola-alankin tt:jä joku arvostaa. Ala on todella rankka enkä minäkään enää jaksa sitä kaikkine "lieveilmiöineen"

Olen itse tällä hetkellä eräässä yrityksessä "myynnin ja markkinoinnin toimistoassarina". Jostainhan on saatava työkokemusta uudelta alalta. Tykkään kovasti ja ihania työkavereita!!!

• MysNa

Ole hyvä vaan :)) Kiitos itsellesi, että rohkeasti vastasit tähän alauteluuni.

On helppo arvostaa sellaista ammattiryhmää, jonka työhön ei itse kykenisi.
        Oma pinnani ei todellakaan kestäisi sitä, että itse selvin päin kuuntelisin illasta toiseen humalaisten joko ”tosi hauskoja” tai veemäisiä juttuja... riippuu tietysti työtehtävistä
        mitä ja keitä joutuu kuuntelemaan, mutta usein kuitenkin jotain tyytymätöntä marinaa tai rutinaa.
        Vuorotyöhön ei minusta myöskään olisi, en osaa nukkua kuin yöllä, kesällä en oikein silloinkaan.

Paljon olen vuosien saatossa joutunut/saanut ”ulkoiluttaa” asiakkaitani ja kyllä
        on monta kertaa kinkkinen tilanne, kun oma tärkeä asiakas alkaa hankalaksi ravintolahenkilökunnalle tai vi****lee taksikuskille, joka sattui sanomaan jotain väärin, silloinkin tekisi mieli vetää päin näköä...sitä aina oikeassa olevaa asiakasta!
        On siinä välillä luovimista ja kekseliäisyys kovilla.

Itsellänikin on nyt aivan fantastisia työkavereita, on suorastaan ilo nähdä heidän
        nauravat nassut aamuisin ja jos sattuu itsellä olemaan vähän totisempi aamua, haihtuu huono mieli hetkessä, kun tätä porukkaa kuuntelee ja katselee.
        Se on todella hieno ja arvokas työsuhde-etu!

• Tulokas ..

Ompelija.

• MysNa

tervetuloa joukkoon hurjaan ;)

• tykkään niin paljon, että niitä jopa työkseni viljelen...."pienviljelijä"

• MysNa

kiva nähdä sinuakin pitkästä aikaa!! Tai ainakaan minä en oo sinuun aikoihin "törmäillyt"!

Teet sitten vähän tarkempaa viljelyspuuhaa, joka ei ihan noin vaan roiskasemalla onnistu ;)

• yötä,
        MysNa kirjoitti:

kiva nähdä sinuakin pitkästä aikaa!! Tai ainakaan minä en oo sinuun aikoihin "törmäillyt"!

Teet sitten vähän tarkempaa viljelyspuuhaa, joka ei ihan noin vaan roiskasemalla onnistu ;)

MysNa :-*

• MysNa
        yötä, kirjoitti:

sinullekin, kuka sitten oletkin :-'

• tosin vähän
        yötä, kirjoitti:

jälkijunassa että tuli tuohon laitettua illalla väärä hymiö, sorry. Sattuuhan sitä.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe