tissuttelen kotisohvalla päivittäin 6-10 iltaolutta. avovaimoni on jo pitempään haukkunut minua alkoholistiksi. mikähän mättää? työni yms. asiat hoidan kuitenkin hyvin.
olenko
8
823
Vastaukset
- olet !
Kyllä alkoholistikin työnsä hoitaa,ainakin taudin ollessa kypsymisvaiheessa.
- en minä
Ja kyllä muutenkin työssäkäynti taitaa olla se yleisin perustelu väitteelle:
"Enhän minä mikään alkoholisti voi olla!"
- kokeilla, miltä
tuntuisi olla ilman iltaoluita vaikka 2 viikkoa.
Jos et huomaakaan olevasi ilman , et ole alkoholisti. Jos tekee mieli ja odotat määräajan päättymistä, saatat olla matkalla alkoholistiksi.
Itse se tieto on kuitenkin omaksuttava. - sinulla
on vaan kova jano ja omaat alkoholi-ongelman.
Oleppas jokunen viikko ilman ja sen jälkeen menet peilin eteen ja katot ilmeitä! Mitä näet?
Ongelmallinen voi olla ilman, alkoholisti ei!! olemaan HETI ja ILOISESTI puoli vuotta ilman alkoholia. Jos pystyt, et ole alkoholisti eikä sinulla ole alkoholiriippuvuuttakaan. Testi on Raimo O. Kojon kirjasta "Eroon viinasta". Suosittelen.
- kunnolla
Tein tällaisen testin viimekesänä heti kesäloman alkaessa: Otin pullon kossua neljä päivää peräkkäin. Olisin ottanut pitempäänkin mutta neljäntenä päivänä puoli pulloa juotuani aloin oksentaa ja seuraavaksi viina maistuikin runsaat kaksi viikkoa myöhemmin.
Jos on perso suklaalle niin eikun heti aamupalaksi vain suklaata, pelkästään ja kuppi kahvia. Lounaaksi, päivälliseksi, välipalaksi ja iltapalaksi suklaata.
Parin päivän päästä kun puristelee finnejä ei enää suklaa vähään aikaan maistu.
Miksi monet raittiit alkoholistit tällä palstalla toteavat toisen heti alkoholistiksi jos ei pysty olemaan juomatta puolta vuotta?
No siksi koska he itse eivät voi ottaa tippaakaan tai alkaa luja syöksykierre alaspäin.
He muistavat kuinka kivaa ja rentouttavaa oli olla pienessä sievässä ja siksi he julistavat kohtuukäyttäjätkin viipymättä alkoholisteiksi.- klyyvari
En ikinä aio luopua viikonloppuisin nauttitavasta valkoviinipullosta hyvän ruuan ja seuran kera! Ehkä joskus juon enemmänkin mutta herranjumala ei sitä viikkokaupalla tintata.
Joskus äijä porukassa jonkun mökillä vedämme koko kööri perseet. Nuotion äärellä juomme konjakkia, kerromme tarinoita ja paistamme makkaraa. Se on sitten mukavaa.
Rankan liikunnan tai puuhommien jälkeen maistuu helposti puolikas mäyräkoira.
Olen jo tullut siihen ikään, että enköhän olisi jo kaiken ryssinyt jos viina liikaa maistuisi.
Nyt viimeksi eilen, teimme vaimokkeen kanssa ruokaa ja siinä tyhjeni kaksi hyvää punaviiniä.
Päälle kahvit ja konjakit. Katselimme kiekko-pelit ja menimme maate. Ja aamulla juoksin ennen töihin lähtöä kympin lenkin.
Pienistä asioista tulee hyvämieli!
Se on sitä mielenterveyden hoitamista!!!
HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!
Naattikaahan immeiset elämästä!
- olet alkoholisti
6-10 annosta päivittäin on liikaa. Ylipäätään päivittäin ottaminen on alkoholismia.
Aikoinaan minäkin vetosin siihen että hoidan työni ja asiani, eihän sellainen voi olla alkoholisti.
Parit avovaimot lähtivät lätkimään vakuutteluistani huolimatta, eihän heidän velvollisuutensa ole katsella ukkoa joka aina vapaalla on enempi tai vähempi pöhnässä.
Alkoholisti olet selkeästi!! Vaaravyöhykkeellä (avovaimosi saattaa panna sut ulkoruokintaan).
Nyt en juo pisaraakaan, raittiutta on jatkunut jo vuosikausia. Ja vaimokin tykkää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081