Mitäs mieltä olitte?
Kyllä vaan taas jäi pahaan paikkaan Revolverimiesten tarina. Toisaalta tämä osa mun mielestä oli aika valju. Toki avarti joitakin asioita, mutta silti siitä jäi se joku fiilis uupumaan...
Susannan laulu
18
1827
Vastaukset
- The Rat
Mikä? Missä? Milloin?
Siis onkos tuo nyt jokin kirja? Kenen kirjoittama? Osa jotain sarjaa?
Anteeksi sivistymättömyyteni. :)- MetriMaria
SORI! Mun moka. Ite oon vielä niin täpinöissä tosta kirjasta, että sitä piti niin itsestäänselvyytenä.
Eli Stephen Kingin Musta Torni sarjan VI -osa, Susannan laulu.
Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus... - The Rat
MetriMaria kirjoitti:
SORI! Mun moka. Ite oon vielä niin täpinöissä tosta kirjasta, että sitä piti niin itsestäänselvyytenä.
Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus...Musta torni on kirjasarja joka on pitänyt kahlata läpi noin miljoona kertaa.
Ongelma vain on siinä että millään näistä kerroista ei käteeni ole osunut osaa numero 1. Enkä millään viitsi alkaa lukemaan myöhemmistä osista tarinaa. :)
No, minulla ei taida olla tähän keskusteluun sen kummempaa sanottavaa. - The Rat
MetriMaria kirjoitti:
Vielä voisin mainita yhden jutun ko. kirjasta. Ihmetytti kyllä Mr. King veti itsensä sillain mukaan kirjaan... Noh, kaikella on todennäköisisti tarkoitus...Se keikka siellä areenalla 6.3.... Olikos se uniklubi (Levi Hullu Poro Areena) vai Depeche Mode (Hartwall Areena)? Vitsi, vitsi... :)
Saankos muuten käydä kopy/pasteamassa profiilisi jos joskus teen oman? :D - nimetön.
The Rat kirjoitti:
Musta torni on kirjasarja joka on pitänyt kahlata läpi noin miljoona kertaa.
Ongelma vain on siinä että millään näistä kerroista ei käteeni ole osunut osaa numero 1. Enkä millään viitsi alkaa lukemaan myöhemmistä osista tarinaa. :)
No, minulla ei taida olla tähän keskusteluun sen kummempaa sanottavaa.Eikö paikallisista kirjastoista muka löydy yhtään kappaletta? Luulisi ainakin varastosta löytyvän.
- The Rat
nimetön. kirjoitti:
Eikö paikallisista kirjastoista muka löydy yhtään kappaletta? Luulisi ainakin varastosta löytyvän.
Voisi löytyäkin, mutta kyseessä on pikemminkin herätelukemistoon kuuluva sarja... Siis siellä hyllyssä osa kaksi tai kaverilla osa kolme, tms.
Niin paljon muutakin mitä pitäisi lukea ettei tuota nyt ihan varaamaan viitsi alkaa. :) - MetriMaria
The Rat kirjoitti:
Se keikka siellä areenalla 6.3.... Olikos se uniklubi (Levi Hullu Poro Areena) vai Depeche Mode (Hartwall Areena)? Vitsi, vitsi... :)
Saankos muuten käydä kopy/pasteamassa profiilisi jos joskus teen oman? :DNo, mikäpäs minä olen sinua estämäänkään ;).
Tervetuloa tai siis -menoa!
- Muffinssi_
... mutta (suurten ennakko-odotusten takia?) sitä seurasi pienoinen pettymys. Kirjalla on kyllä pituutta, mutta mielestäni tarinassa ei päästy kuin puoli askelta eteenpäin, olkoonkin että selventäviä seikkoja tuli jonkin verran (sama kävi mielessä jo Callan susissa).
Tästä ollaan toki montaa mieltä, mutta itse tykkäsin eniten ensimmäisistä osista, jolloin "oikeaa maailmaa" ei ollut vielä sekoitettu mukaan, ainakaan näin suurelta osin.
Mutta pakkohan tää sarja on loppuun lukea, on se kokonaisuudessaan sen verran huikee tarina :) - mikkkko
Toissa iltana sain tuon kirjan luettua ja täytyy sanoa, että olin hieman pettynyt. Susannan laulu oli ehkä sarjan huonoin osa - liian vähän tapahtumia ja etenkin Rolandia, siitä se kai johtui. Innolla ja jännityksellä jäin kuitenkin odottamaan viimeistä kirjaa. Harmittaa jo etukäteen tuon sarjan loppuminen. Onko kenelläkään muuten tietoa, koska seitsemäs kirja ilmestyy suomeksi?
- MetriMaria
tällä samaisella palstalla taisi olla joku aika sitten keskustelua kirjasarjan ilmestymisestä. Muistelisin, että jo (vaiko vasta!?) ensi syksynä olisi odotettavissa viimeinen osa.
- Kingiä lukeva
MetriMaria kirjoitti:
tällä samaisella palstalla taisi olla joku aika sitten keskustelua kirjasarjan ilmestymisestä. Muistelisin, että jo (vaiko vasta!?) ensi syksynä olisi odotettavissa viimeinen osa.
Viimeinen osa Musta Torni ilmestyy 27.10. ainakin suomalaisen kirjakaupan nettisivujen mukaan.
- MetriMaria
Kingiä lukeva kirjoitti:
Viimeinen osa Musta Torni ilmestyy 27.10. ainakin suomalaisen kirjakaupan nettisivujen mukaan.
Että vasta sillon!! Mutta eipä auta, eipä auta. Odottavan aika on pitkä... Odottelemisiin
- Tha Kingi
MetriMaria kirjoitti:
Että vasta sillon!! Mutta eipä auta, eipä auta. Odottavan aika on pitkä... Odottelemisiin
Kannattaa odottaa ja jännätä, eikä tehdä niin kuin minä ja käydä lukemassa juonipaljastuksia etukäteen!
- Calla bryn Pulla
Yksi pettynyt lisää ilmoittautuu...
Kirja polkee todellakin paikallaan ja kirjailijan vetäminen mukaan juonikuvioon tuntuu jotenkin halvalta ratkaisulta.Todellakin pettymys oli mullekin, kun sitä oli vielä niin innolla odottanut... Jotenkin tuntuu että kingillä on niiden ensimmäisten 4kirjan jälkeen muusa karannut ainekin tän sarjan osalta. Ei vaan näissä 2viimeisimmässä ole samanlaista fiilsitä, kuin aikaisemmissa.
- Jee
Just sain luettua Callan sudet ja mietin, että onko tämä seuraava jo suomennettu ja onhan se. Ja viimeinenkin osa tulee loppuvuodesta.
Ja eikun kauppaan. - mausku
luin juuri susannan laulun loppuun ja tunnelmat näkyvät otsikossa. siis voi elämän kevät mitä sotkua! huh huh. mokoma metateksti (stephen kingin, joka onkin kirjan hahmojen jumala, luona kylässä!!) ja entäs ne ns. päiväkirjaotteet kirjan lopussa ja koko kingin tuotannon ärsyttävä yhdistäminen ja latistaminen ja selittäminen monilla maailmoilla... juuri tuommoisilla selittelyillä entistenkin kirjojen tarinat pilataan... erittäin suuresti ärsytti myös musta torni -sarjan alkupään kirjoissa eniten viehättäneen maailmojen salaperäisyyden puhkipahki selittäminen! voi sviude. äijän kynä on suoltanut jo pitkään sen sortin kuraa että voi ihme... ei king mikään huippukirjalija ole koskaan ollutkaan mutta joku roti sentään!
- mausku
jos mustan tornin ensimmäiset osat vielä jotenkin täyttävätkin määreen kingin omasta tarusta sormusten herrasta, tämä viimoinen syöksee koko jutun loruksi sorbusten herrasta viimeistään silloin kun roland ja eddie istuskelevat kahvilla herra stephen kingin luona... itsensä parodiointia vai yksinkertaisesti erittäin typerä idea??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246