Mulle kävi näin

12qwerty

Tulin eilen töistä ja ajoin todella reilua ylinopeutta. Motarilla rajoitus oli 100 ja vauhti oli kaksinkertainen rajoitukseen nähden.
Kotimatka meni muuten hyvin paria läheltäpiti tilannetta lukuunottamatta jotka aiheutti venäläiset tienkäyttäjät jotka pomppivat teillämme ilman järjen häivää.
Kotimatkalla kävin kaupassa ja ostarin pihalla peruutin melkein jonkun fillaristin päälle kun se polki vastakarvaa kiellettyyn ajosuuntaan autokaistalla.
Mut ihan hyvä kotimatka. Ketään en nöyryyttän, kysyin jopa pyöräilijältä et osuko siihen ja kun ilmotti että ei niin annoin kommentit sen liikenne käyttäytymisestä.
Loppumatka kotii meni sit ihan ilman kommelluksia, vaikkakin ripeästi.

9

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ootkin ihan pihalla ajonopeuksien suhteen.

      Jos vedät noin suurta ylinopeutta, niin kortti joutais hyllylle.
      Et ajattele siinä tapauksessa muita moottoritiellä liikkuvia. Lähes kaikki siellä liikkuvat kuvittelevat kaikkien ajavan suunnilleen sallittua ajonopeutta, joten ajattele hyvä ihminen mitä voit saada aikaan.
      Esim: Laittaisitko toisen syyksi (vaikka "syyllinen" makaisi jo mullan alla).
      ELI ajat tuplat moottoritiellä, ohitat edellä ajavan ja vaikka rampilta on tulossa toinen tienkäyttäjä, niin silloin moni edessäsi ajava siirtyy vasemmalle ajokaistalle. Tämä siirtyjä ei yleensä katso kuin peiliin, joten kuollut kulma jää.
      No silloin kolahtaa pahasti, syy juridisesti on kolmion taka tulevan. MUTTA kun hän ei ole voinut olettaakkaan kenenkään tulevan takaa niin kovaa, niin sit RÄISKIS JA PAM.

      Jotain järkee sulla kuitenkin näyttää olevan. Olit mennyt kysymään p-pyöräilijältä, että sattuiko.

      Mutta siihen se järkesi taisi loppuakin. Varsinkin jos alat neuvoa pyöräilijää.
      Meneppä peilin eteen ja katso millainen asennevammainen siellä on.
      (n.90% kolariin jo joutuneista kuljettajista pitää itseään keskitasoa parempana kuljettajana).
      MINNE HÄVIÄÄ KESKITASOISET JA SITÄ HEIKOMMAT KUSKIT??
      Vastaa oletko keskitasoinen, sitä heikompi vai parempi kuljettaja!!!!!
      MUTTA PERUSTELE MYÖS VASTAUKSESI, niin voin sitten jatkaa foorumiasi.
      Ja aiheuttikohan ne venäläiset niitä läheltä piti tilanteita??? Kai hekin kuvittelivat, että moottoritiellä ajetaan suunnilleen sallittua... Kenties aiheutit niin monta läheltä piti tilannetta, että et ole tietoinen kuin niistä jotka havaitsit.
      Puolet siinä nopeudessa on jäänyt huomiomatta VÄKISIN.

      ETTÄ VENÄLÄISTEN PIIKKIIN????

      • Auto--Antero

        Vasemmalle siirtyjä tekee virheen. Kolmion takaa tuleva ei ole syyllinen.
        Perään ajaja on syytettyjen penkillä.

        Moottoritie on tehty suurille nopeuksille. Ei pidä ihmetellä, jos joku vetelee reippaammin.
        Kohtaamisnopeus ohitettaessa saatta olla jopa 100km/h luokkaa.
        Kuitenkin tavallisella maantiellä kohtaamisnopeus on usein 200km/h ja enemmänkin.
        Motareille 160km/h rajoitus ja vieläkin mennään turvallisesti..


      • 12qwerty

        Ajotapani on ollu samanlainen jo yli 10v. pari kolaria on tullu ajettua ja nekin metsätiellä vastassa puu tai kivi.
        Niin ja korttii mulla ei oo koskaa ollutkaan, eli sen puolesta voit nalkutuksen lopettaa.
        Kesäin liikun prätkällä pääasiassa ja ajan aina hanat kaakossa koska elämästä pitää nauttia. Ei koskaa tiedä mikä päivä on viiminen.


      • Auto--Antero kirjoitti:

        Vasemmalle siirtyjä tekee virheen. Kolmion takaa tuleva ei ole syyllinen.
        Perään ajaja on syytettyjen penkillä.

        Moottoritie on tehty suurille nopeuksille. Ei pidä ihmetellä, jos joku vetelee reippaammin.
        Kohtaamisnopeus ohitettaessa saatta olla jopa 100km/h luokkaa.
        Kuitenkin tavallisella maantiellä kohtaamisnopeus on usein 200km/h ja enemmänkin.
        Motareille 160km/h rajoitus ja vieläkin mennään turvallisesti..

        Olet aivan oikeassa. Se joka siirtyy vasemmalle ajokaistalle tekee virheen. Koska vasen kaista on vain ohitusta varten.
        Mutta mikä on käytäntö??
        Useimmat moottoritietä ajavat siirtyvät vasemmalle ajokaistalle antaakseen tilaa kolmion takaa tuleville. Ja sillä hetkellä he tuskin muistavat katsoa peiliin JA KÄÄNTÄÄ PÄÄTÄÄN.
        Mutta onnettomuustutkinnoissa on kuitenkin syyllinen ollut se rampilta tulija. Koska tietenkin takaa tuleva kiistää syyllisyytensä. Hänhän voi vedota vaikka siihen, että oli pakko mennä vasemmalle kaistalle, koska toinen tuli rampilta eteen. Kolmio on sitäpaitsi täysin väärä merkki siihen tilanteeseen, koska merkin virallinen nimi on "väistämisvelvollisuus risteyksessä".
        Ei siinä mitään risteävää tietä ole. Mutta lain laatija ei ole keksinyt parempaakaan keinoa huomauttaa rampilta tulijaa.
        Onneksi tämäkin asia opeteaan autokouluissa niin, että vasen kaista on vain ohitusta varten. Ja sinne siirtyminen on siis kielletty.
        Käytännössä sinne siirtyvä EI OLE osannut ennakoida tilannetta riittävän kaukaa, vaan "joutuu" siirtymään vasemmalle kaistalle antaakseen tilaa rampilta tulijalle. JA SIINÄ VAIHEESSA kaistan vaihtajan havainnot ei yleensä riitä taakse, koska he seuraavat mitä edessä tapahtuu.
        Eli jos takaa tulee joku tuplat päällä, niin ei ole ihme jos paukkuu.
        100km/h = 28m/s. 200km/h = 56m/s. Eli tuplilla ohituskaistaa tultaessa ja ottaen huomioon ihmisen reaktioajan, niin vasemmalle kaistalle siirtyvälle jää aikaa havaintoon noin 1,5 sek. Ja jos siihen lisätään toiminta-aika. (eli mikä on oikein; jarruttaakko vai ...).
        No pohdiskele mihin aika riittää.
        Eiköhän se tuplaa tuleva ole järjellä ajateltuna syyllinen???


      • 12qwerty kirjoitti:

        Ajotapani on ollu samanlainen jo yli 10v. pari kolaria on tullu ajettua ja nekin metsätiellä vastassa puu tai kivi.
        Niin ja korttii mulla ei oo koskaa ollutkaan, eli sen puolesta voit nalkutuksen lopettaa.
        Kesäin liikun prätkällä pääasiassa ja ajan aina hanat kaakossa koska elämästä pitää nauttia. Ei koskaa tiedä mikä päivä on viiminen.

        ASENNEVAMMAISILLE ON MINUNKAAN TURHA KIRJOITELLA.
        TOIVOTTAVASTI ET TAPA KETÄÄN MUUTA.
        Ps. Ajan itekkin moottoripyörällä kesäisin, mutta sen ajaminen vaatii vielä enemmän päätä kuin nelipyöräisellä ajaminen.
        ASENTEELLESI EN VOI MITÄÄN. SORRY! KOHDALTASI KIRJOITTELUNI LOPPUU TÄHÄN, JOS ET KEKSI MITÄÄN JÄRKEVÄÄ.


      • 12qwerty
        TEERISS kirjoitti:

        ASENNEVAMMAISILLE ON MINUNKAAN TURHA KIRJOITELLA.
        TOIVOTTAVASTI ET TAPA KETÄÄN MUUTA.
        Ps. Ajan itekkin moottoripyörällä kesäisin, mutta sen ajaminen vaatii vielä enemmän päätä kuin nelipyöräisellä ajaminen.
        ASENTEELLESI EN VOI MITÄÄN. SORRY! KOHDALTASI KIRJOITTELUNI LOPPUU TÄHÄN, JOS ET KEKSI MITÄÄN JÄRKEVÄÄ.

        Nyt mua harmittaa jos et enää kirjota


      • 12qwerty kirjoitti:

        Nyt mua harmittaa jos et enää kirjota

        Tekis mieli heittää juttua kanssasi, mutta jos et provosoisi, vaan kirjoittaisit jotain järkevää ja vaikka minkälaisia asiallisia kysymyksiä liikenteestä, autoista, moottoripyöristä yms.

        Niin sitten vastailen.

        Pidä itsesi hengissä ja myös muut tienkäyttäjät!


      • rub
        TEERISS kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Se joka siirtyy vasemmalle ajokaistalle tekee virheen. Koska vasen kaista on vain ohitusta varten.
        Mutta mikä on käytäntö??
        Useimmat moottoritietä ajavat siirtyvät vasemmalle ajokaistalle antaakseen tilaa kolmion takaa tuleville. Ja sillä hetkellä he tuskin muistavat katsoa peiliin JA KÄÄNTÄÄ PÄÄTÄÄN.
        Mutta onnettomuustutkinnoissa on kuitenkin syyllinen ollut se rampilta tulija. Koska tietenkin takaa tuleva kiistää syyllisyytensä. Hänhän voi vedota vaikka siihen, että oli pakko mennä vasemmalle kaistalle, koska toinen tuli rampilta eteen. Kolmio on sitäpaitsi täysin väärä merkki siihen tilanteeseen, koska merkin virallinen nimi on "väistämisvelvollisuus risteyksessä".
        Ei siinä mitään risteävää tietä ole. Mutta lain laatija ei ole keksinyt parempaakaan keinoa huomauttaa rampilta tulijaa.
        Onneksi tämäkin asia opeteaan autokouluissa niin, että vasen kaista on vain ohitusta varten. Ja sinne siirtyminen on siis kielletty.
        Käytännössä sinne siirtyvä EI OLE osannut ennakoida tilannetta riittävän kaukaa, vaan "joutuu" siirtymään vasemmalle kaistalle antaakseen tilaa rampilta tulijalle. JA SIINÄ VAIHEESSA kaistan vaihtajan havainnot ei yleensä riitä taakse, koska he seuraavat mitä edessä tapahtuu.
        Eli jos takaa tulee joku tuplat päällä, niin ei ole ihme jos paukkuu.
        100km/h = 28m/s. 200km/h = 56m/s. Eli tuplilla ohituskaistaa tultaessa ja ottaen huomioon ihmisen reaktioajan, niin vasemmalle kaistalle siirtyvälle jää aikaa havaintoon noin 1,5 sek. Ja jos siihen lisätään toiminta-aika. (eli mikä on oikein; jarruttaakko vai ...).
        No pohdiskele mihin aika riittää.
        Eiköhän se tuplaa tuleva ole järjellä ajateltuna syyllinen???

        Moottoritiellä tuo tarve väistää vasemmalle kaistalle johtuu aina siitä, että kiihdytyskaistalta moottoritielle tuleva ei osaa kiihdyttää moottoritienopeuteen. Jos meilläkin täällä suomessa, edes moottoritielle tultaessa uskallettaisiin painaa sitä kaasua sillai, että päästäisiin vauhtiin muita häiritsemättä... Mutta eihän sitä kaasupoljinta saa pohjaan painaa...


      • dvorak
        12qwerty kirjoitti:

        Ajotapani on ollu samanlainen jo yli 10v. pari kolaria on tullu ajettua ja nekin metsätiellä vastassa puu tai kivi.
        Niin ja korttii mulla ei oo koskaa ollutkaan, eli sen puolesta voit nalkutuksen lopettaa.
        Kesäin liikun prätkällä pääasiassa ja ajan aina hanat kaakossa koska elämästä pitää nauttia. Ei koskaa tiedä mikä päivä on viiminen.

        "Kesäin liikun prätkällä pääasiassa ja ajan aina hanat kaakossa koska elämästä pitää nauttia. Ei koskaa tiedä mikä päivä on viiminen."

        No tuo oli todella hyvin sanottu. Jos aina kaahaat hanat kaakossa, ei todellakaan voi tietää mikä päivä on viimeinen. Saattaa käydä hyvä tuuri tai sitten ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe