Olisiko kenelläkään selkeitä ,helppoja ja mahdollisia kuvia vakan teosta. Vakka ja kiisa ovat kansanperinnettä, mutta tekotapoja ja tekniikoita niiden valmistamiseksi en ole onnistunut löytämään oikein mistään...edes netistä.
Vakan teko ohjeita etsitään
5
3843
Vastaukset
- perinteiset ,
Ei minullakaan ole valmiita ohjeita , mutta voisit kokeilla hakusanoiksi vaikka :perinteiset puutyöt , tai lastutyöt ,,, siis kyllä netistä löytyy ,, jos tietää oikean hakusanan , kokeile myös eri hakukoneita .
- _anne_
Kannattaisiko käydä kirjastossa kysymässä kirjaa nimeltä "Taitokirja" Kodin taitosanakirjan uusittu laitos (punaiset kannet). Meillä on sen kolmas painos vuodelta 1959 (Otava). Siinä on jos jonkinlaista piirrosta, miten mikäkin esine askarrellaan. - Vakka-nimikkeellä sisällysluettelosta ei mitään äkkiseltään löydy, mutta "puuastiat"-kohdalta on jos vaikka mitä. Ja pärekorin teko-ohjeet ja venettäkin voit suunnitella... Jospa saisit sen kirjan käsiisi, niin siitä saattaisi olla apua. Vanhoissa Kotiliesi-lehdissä on myös muistaakseni teko-ohjeita.
- Häiriö
Jos haluatte vakkoja minä teen niitä neljännessä polvessa tilauksesta monen kokosia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50615