Herätin tuossa viikonloppuna uskollisen palvelijani Fordson Super Dextan talviunilta.
Laitoin 115ah akun paikoilleen ja starttasin,
jolloin maa navasta lensi kipinöitä vaikka koneeseen asentamani päävirtakytkin oli "off"-asennossa. Miten on mahdollista moinen kipinöinti
päävirtakytkimen kanssa, onko toi kytkín mahdollisesti viallinen?
Akun kipinöinti
5
887
Vastaukset
- MaailmanNapa
Kytketty vääriin napohin?
Täällä on jonkun kerran taisteltu trabilistien kesken näistä nuffien ja majureiden kytkennnöistä.
Joku fiksumpi varmaan osaa antaa lisävalaistusta? - keväällä
Pari vaihtoehtoa.
1-Kaapelit ovat rikki, jolloin virta "karkaa" ennen pääkytkintä.
2- Johonkin laitteeseen on otettu virtaa ennen pääkytkintä.
3. Startin solenoidi on viallinen, tai siitä lähtee kohdassa 2- mainittuja jutttuja..?- Vanha Voortimiäs
Kaapelin kuorittu pää koskettaa päävirtakytkimen peltirunkoon?
maadotusjohdossa!! niin kuin se oikeaoppisesti kuuluu olla, silloin se rikki ja akunkenkä löytsällä ja starttivirta on sen verran suuri että
saa sen navan kipinöimään.- M.ökkiläinen
Kyllä se on kytketty maajohtoon. Lisäksi navat on puhdistettu ja rasvattu. Starttimoottori huollettu viimekesänä. Toisaalta kun päävirtakykin on päällä starttimoottori ei toimi, eikä valot pala joten kai se toimii. Voisiko olla mahdollista että päävirta kytkin on liian pieni? En nyt muista mitä siinä lukee, mutta fyysisesti se on aika pienikokoinen, verrattuna muihin näkemiini ko laitteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634