Huhuu Mansku!

ivf

Olitko se sinä joka on ollut hoidoissa juuri luovutetuilla soluilla? Yritin etsiä aikaisemmista, muttei ainakaan nyt osunut silmään. Putosin noista hormoonihirmuista jo alkukahinoissa ja nyt on asiat taas hieman edenneet. Eli jos se olit sinä, niin vaihtaisin mieluusti kuulumisia, sillä olemme todennäköisesti menossa tuohon! Psykollakin on jo käyty, mutta kaikenlaista pyörii päässä kuitenkin...

Toki kuulisin mielelläni muiltakin tästä aiheesta, kaikki käy, mitä nyt mieleen tuleekaan. ;)

13

1225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munasolut

Minulla ollut kaksi ICSI-hoitoa näillä. Toisesta keskenmeno ja nyt raskaus. Jos voisit vähän tarkentaa, mitä etenkin haluaisit tietää ? Vastaan mielelläni.

• Me olemme saaneet lahjoitetuista munasoluista ihanan tyttären!!!Hän täyttää syksyllä 2 vuotta!:)Sisarusta toivomme ja yritämme vielä hänelle.....Ensimmäinen(myös lahjoitetuilla)yritys ei onnistunut ja jahka meille sopiva lahjoittaja ilmoittautuu jatkamme yritystä!Kirjoittelehan missä vaiheessa teidän "projekti" nyt on!Toivon ja rukoilen,että saatte lapsen!!!!Sekä sinulle,joka kirjoitit ennen minua:Oikein hyvää raskauden jatkoa!!!!!Halauksin!!!!!!!!:):):)

• ivf

ei tässä vielä ole oikein kunnolla kaikki asiaan liittyvät jutut sisäistyneet. Nyt tuntuu että kaikki on ok suurinpiirtein. Lapselle kertominen hänen alkuperästään tavalla jolla siihen klinikalla opetettiin, tuntui aluksi oudolta, mutta kuitenkin ihan järkeenkäypältä. Muutenkin jossain kohden tuli sellainen olo, että se olísikin vaikeampaakin, kuin itse sen olimme ensin ajatelleet. Tää on tätä, ajatukset on aika puuroa... ;)

Vaikka ensin oloni oli kauhea, kun ajattelin toisen munasoluja, mutta nyt ei enää kun tiedän että minulta ei niitä enää saada. Kai tuokin on ihan normaalia? Ja helpompi kai minun on kuitenkin tähän asiaan suhtautua kuin jos se olisikin toisinpäin, eli tarvittaisiin siittiöitä muualta...

Mitenkähän tuon hoidon onnistumisprosentti mahtanee olla? Pakostakin tulee mietittyä, että mitäs jos ei.... Pelko kulkee varmasti mukana koko ajan. Kyllä nuo epäonnistumiset ovat sellaisen kolon ehtineet kaivaa...

Oikeesti, en mä tiedä mitä haluaisin tietää ja kuitenkin kaikki!!! ;))))))

Olo on vaan nyt pitkästä aikaa posotiivinen, en todellakaan ajattele näitä asioita stressaten!

• ivf

siis olemme käyneet nyt psykologin juttusilla ja olemme nyt jonossa. Hoidossa kun olemme yksityisellä, niin sanottiin että hyvässä tapauksessa voidaan tehdä tuo hoito jo tämän vuoden puolella!
        Voipi olla että kesän jälkeen kokeilemme vielä kerran minun vastetta, mutta siihen ei paljon toiveita laiteta.

• munasolut
        ivf kirjoitti:

siis olemme käyneet nyt psykologin juttusilla ja olemme nyt jonossa. Hoidossa kun olemme yksityisellä, niin sanottiin että hyvässä tapauksessa voidaan tehdä tuo hoito jo tämän vuoden puolella!
        Voipi olla että kesän jälkeen kokeilemme vielä kerran minun vastetta, mutta siihen ei paljon toiveita laiteta.

Minulle tehtiin kolme hoitoa omilla munasoluilla. Näistä yksi keskenmeno. Lääkäri sanoi, että ehkä omillanikin olisi saattanut onnistua. Ilmeisesti luovutetuilla onnistumisprosentti jopa parempi kuin omilla yleensäkin, Muistelen, että saattaisi olla n.40 prosenttiakin. Minulla ikäni varmaan hunonsi munasolujen laatua. Jonkin verran oli kaksitumaisuutta jne. Sain luovuttajan yksityisellä nopeasti n. 2 kk:ssa. Samalta luovuttajalta kaksi kertaa. Aluksi luultiin, että vaikea löytää luovuttaja, joka muistuttaisi fenotyypiltään minua. Onnea ja rohkeutta matkaan !

• ivf
        munasolut kirjoitti:

Minulle tehtiin kolme hoitoa omilla munasoluilla. Näistä yksi keskenmeno. Lääkäri sanoi, että ehkä omillanikin olisi saattanut onnistua. Ilmeisesti luovutetuilla onnistumisprosentti jopa parempi kuin omilla yleensäkin, Muistelen, että saattaisi olla n.40 prosenttiakin. Minulla ikäni varmaan hunonsi munasolujen laatua. Jonkin verran oli kaksitumaisuutta jne. Sain luovuttajan yksityisellä nopeasti n. 2 kk:ssa. Samalta luovuttajalta kaksi kertaa. Aluksi luultiin, että vaikea löytää luovuttaja, joka muistuttaisi fenotyypiltään minua. Onnea ja rohkeutta matkaan !

Minulla on myös tämä ikäni varmaan suuri tekijä, ettei nuo hormonit toimineet. Siksi tulikin mieleeni, että voiko se aiheuttaa kenties ongelmia tuossa luovutushoidossa lähinnä alkion kiinnittymisen suhteen?
        Itse olen tyypiltäni sellainen, ettei kuulemma ole vaikeuksia hakea sopivaa luovuttajaa... mitä tuo sitten ikinä mahtoi tarkoittaakaan, mutta uskoisin että positiivisessa mielessä!

Olisi varmaan paras että alkaisin kirjata vaikka paperille kaikkia noita kysymyksiä, joita mieleen tupsahtaa. Voisi sitten kerralla kysyä kaikki kun seuraavan kerran on sinne klinikkaan yhteydessä. ;)

Kaikkea hyvää sinulle, ja onnea matkalla kohti elämän ihmeitä...

• ivf kirjoitti:

Jospa pääsisimmekin yritykseen samoihin aikoihin......Mekin toivomme syksyllä/talvella myös luovuttajan löytyvän....Muuten,mä olin 38 vee,kun nuppumme syntyi!Kuinka vanha sä oletkaan?Lääkärimme teki diagnoosin minun munasolujen heikkoudesta,koska elämässäni(vaikka aina lapsi olisi saanut tulla,jos tullakseen ois ollu!)ollut vain 1 keskenmeno ja miehelläni taasen on lapsi kuitenkin edellisestä liitosta.Mutta kyllä sitä nainen niin hullu on,että joka kuukausi ihmettä on oottanu kuitenkin,että kuukautiset ei alkaiskaan.....Diagnosoinnin jälkeen ja nupun syntymänkin jälkeen......Mutta kun ei niin ei!!!!Kaikkea hyvää sulle nyt pohdintoihisi ja kokemuksesta sanon minä sulle,että lapsi tuntuu/on 101%:sesti omalta!Niiiiiiiin rakas!!!!:):):)

• icsi
        mansku1 kirjoitti:

Jospa pääsisimmekin yritykseen samoihin aikoihin......Mekin toivomme syksyllä/talvella myös luovuttajan löytyvän....Muuten,mä olin 38 vee,kun nuppumme syntyi!Kuinka vanha sä oletkaan?Lääkärimme teki diagnoosin minun munasolujen heikkoudesta,koska elämässäni(vaikka aina lapsi olisi saanut tulla,jos tullakseen ois ollu!)ollut vain 1 keskenmeno ja miehelläni taasen on lapsi kuitenkin edellisestä liitosta.Mutta kyllä sitä nainen niin hullu on,että joka kuukausi ihmettä on oottanu kuitenkin,että kuukautiset ei alkaiskaan.....Diagnosoinnin jälkeen ja nupun syntymänkin jälkeen......Mutta kun ei niin ei!!!!Kaikkea hyvää sulle nyt pohdintoihisi ja kokemuksesta sanon minä sulle,että lapsi tuntuu/on 101%:sesti omalta!Niiiiiiiin rakas!!!!:):):)

Heips! Meilläkin harkinnassa luovutetut munasolut (kuten myös adoptio). Kuinkahan kauan lahjamunasolua saa yleensä jonotella? Mulla on käsitys, että siinä saattaa vierähtää parikin vuotta! Meillä ei ole tiedossa "ristiinluovuttajaa", jotta prosessi nopeutuisi.

Tsemppiä & plussaonnea kaikille!!! :)

• icsi kirjoitti:

Heips! Meilläkin harkinnassa luovutetut munasolut (kuten myös adoptio). Kuinkahan kauan lahjamunasolua saa yleensä jonotella? Mulla on käsitys, että siinä saattaa vierähtää parikin vuotta! Meillä ei ole tiedossa "ristiinluovuttajaa", jotta prosessi nopeutuisi.

Tsemppiä & plussaonnea kaikille!!! :)

.....saattaa 1-2 vuotta jonotus kestää.Saattaa joissain hoitopaikoissa saada lahjoituksen nopeamminkin.Me jonotimme 1,5 vuotta.Tai ensimmäiseen(josta nuppu syntyi)meillä oli ristiinlahjoittaja joten pääsimme nopeasti yrittään....Mutta tosiaan tähän sisarusyritykseen jonotusaikamme tuo 1,5v(Väestöliitto),mutta nyt meillä onnekkaasti ristiinlahjoittaja(ihana ihminen taas lähimmäisissämme!) joten syksyllä/talvella toivottavasti saamme lahjoituksen......Jonotusaikaan tietysti vaikuttaa kaikilla pareilla se kuinka tarkkoja he ovat lahjoittajan ulkonäöstä sekä siitä onko hän anonyymi(lapsi aikuisena ei saa tietää hänen nimeä) vai rekisteröitynyt.Me esim.toivomme tietenkin samanmoista lahjoittajaa kuin nupullamme jotta he ovat tulevaisuudessa "samalla lähtöviivalla"!Kaikille voimahaleja odotteluun ja yrityksiin aikanaan!!!!!Eiks vaan????!Hyvää kesän alkua!!!!:):):)

• ivf
        mansku1 kirjoitti:

Niin se hoitaja meille sanoi, vaikka olin jo alustavasti varautunut paljon pitempään odotukseen. Tosin kovin pitkälle ei voida mennä, koska minulle tulee "mittariin" just kohta puoliin 38 vee!!!

Onko teiltä kysytty miten tarkkaan sitä, minkälaisen haluaisit luovuttajan olevan? Me emme antaneet mitään vaatimuksia, kun tuntui että ne siellä katsovat juuri parhaimman luovuttajan joka vastaa siis minun tyyppiäni.
        Voisiko tämä olla syy että pääsemme "näinkin pian".

Mulla noita munasoluja ei ole päästy pahemmin tutkimaan, kun ei ole koskaan päästy punktioon asti. Mitään syytäkään sille ei löydy. Nyt kaivertelee mielessä tuo että miten sitten joskus sen alkion kiinnittymisessä käypi. En ole vielä ollut yhteydessä klinikalle tuon käyntimme jälkeen, enkä tiedä olenkokaan ennen kesätaukoa. Voi olla paras että koettaa tavallaan unohtaa tämän nyt hetkeksi, ja kerää voimia tuonne syksylle.

Tällä hetkellä on sellainen olo, että jos sen lapsen tuolla hoidolla saisimme, se tuntuisi kyllä varmasti omalta. Kuten jo jossain mainitsinkin niin kyllähän tämä näin päin on varmasti helpompaa, siis että jos siittiöitä tarvittaisiin.

Kiitos kannustuksesta.
        Käyn varmaan täällä aina välillä katsomassa, joten pistellään kuulumisia, jos ei ennen niin kesän jälkeen.

• ivf kirjoitti:

Niin se hoitaja meille sanoi, vaikka olin jo alustavasti varautunut paljon pitempään odotukseen. Tosin kovin pitkälle ei voida mennä, koska minulle tulee "mittariin" just kohta puoliin 38 vee!!!

Onko teiltä kysytty miten tarkkaan sitä, minkälaisen haluaisit luovuttajan olevan? Me emme antaneet mitään vaatimuksia, kun tuntui että ne siellä katsovat juuri parhaimman luovuttajan joka vastaa siis minun tyyppiäni.

Mulla noita munasoluja ei ole päästy pahemmin tutkimaan, kun ei ole koskaan päästy punktioon asti. Mitään syytäkään sille ei löydy. Nyt kaivertelee mielessä tuo että miten sitten joskus sen alkion kiinnittymisessä käypi. En ole vielä ollut yhteydessä klinikalle tuon käyntimme jälkeen, enkä tiedä olenkokaan ennen kesätaukoa. Voi olla paras että koettaa tavallaan unohtaa tämän nyt hetkeksi, ja kerää voimia tuonne syksylle.

Tällä hetkellä on sellainen olo, että jos sen lapsen tuolla hoidolla saisimme, se tuntuisi kyllä varmasti omalta. Kuten jo jossain mainitsinkin niin kyllähän tämä näin päin on varmasti helpompaa, siis että jos siittiöitä tarvittaisiin.

Kiitos kannustuksesta.
        Käyn varmaan täällä aina välillä katsomassa, joten pistellään kuulumisia, jos ei ennen niin kesän jälkeen.

Jep,katellaan kesän jälkeen tuoko syksy meille(teidän ja meidän perheille)toivottua soittoa klinikalta!!!!!Vai millaisella klinikalla siis olette?Kuinka pitkästä jonosta teille sanottiin/arvioitiin?Meillä nyt tärkein se seikka,että onko luovuttaja anonyymi vai rekisteröitynyt.Nuppua,kun yritimme,emme myöskään laittaneet kynnyskysymykseksi lahjoittajan ulkonäköseikkoja!Rakas lapsi pääasia!!!!!Hyvää kesää Sinulle ja koeta nauttia siitä!Palaillaan tosiaan asiaan viimeistään syksyllä!!!!!Kaukohaleja!!!!!!!!!:):):)

• ivf kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta.

...tuolta edeltä!Niinhän se olikin,että klinikallanne onneksi ei ole kovin pitkät jonot;kiva!!!!!1Siispä syksyä/talvea odotteleen....Josko tosiaan puhelimemme soisivat!!!!!!!!!?Haleja!:):):)

• ivf
        mansku1 kirjoitti:

...tuolta edeltä!Niinhän se olikin,että klinikallanne onneksi ei ole kovin pitkät jonot;kiva!!!!!1Siispä syksyä/talvea odotteleen....Josko tosiaan puhelimemme soisivat!!!!!!!!!?Haleja!:):):)

että halutessasi voisit mailata minulle osoitteeseen suri.surina@netti.fi

Olisi oikeastaan kiva kuulla enempikin jne, mutta olisi helpompaa ehkä vaihtaa ajatuksia tarkemmin "kahden kesken".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe