Ilmapenkki

Kuntoutuksena

Onko kellään kokemusta tilanteesta, että Kela tai Mela olisi korvannut osan ilmajousitetun traktorinpenkin hinnasta? Jos lääkäri antaa puoltavan lausunnon, niin meneekö hakemus läpi vai voivatko vielä evätä? Kuinka suuri on omavastuu vai vaihteleeko tapauskohtaisesti esim. työkyvyttömyysuhan mukaan? Hakemuksen jättäminen olisi edessä leikatun selän takia ja kiinnostaisi tietää, onko toivoa. Mistä kannattaisi kysellä penkkitarjouksia? Mikä olisi hyvä penkki alaselkävaivaiselle (merkki ja ominaisuudet) ja paljonko suunnilleen maksaa?

10

3392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollut monta vuotta

Hankit vain itsellesi mielipahaa pelailemalla noiden kelojen ja melojen kanssa.

Penkkiä myydään tuollaisiin alle tuhannen euron hintoihin.Miksi pitää miettiä ostaako vai ei kun menee verotuksessakin kertapoistona?

• Grammer

Osta kunnon Grammer, niitä löytyy mm. Valtran varaosapisteistä... Omista tarjouksista menee läpi n. 90%, siis mela maksaa penkin vaikka tosiaankin alle 1000€ hintaluokassa saa penkkejä.. Mutta Grammeri kestää ja siihen saa varaosia jatkossakin!

• aina valmetilla

Tuli tuossa istuttua taas muutama viikko päätoimisesti traktorin hytissä. Olen sitä pohtinut ainakin oman selän kohdalla, että onko se kuitenkaan niin hyvä penkki kuin mainostetaan?
      Itse laitan niin paljon ilmaa ettei juuri jousta ja jalat yltää hyvin polkimille, jos penkki liian löysä niin sitä "hyssytystä" ei kenenkään selkä kestä, itsellä juuri istuma työ rasittaa selkää ei ruumiillinen työ, tuossa keväällä 10 tunnin istumisen jälkeen kun lähti kävelemään tasaisella pärjäsi hyvin, mutta jos sattui vahingossa astumaan monttuun puoli huolimattomasti, tuntuma sama kuin joku olisi lyönyt niin sanotusti puukon selkään!

• kunnon penkissä on jousto haluttaessa myös eteen /taaksepäin
        ja sen ilmanpaineen säätö painon mukaan automaattisesti oikea,ristiselän tuki säädettävä jne, ja jos se ei jousta kunnolla, niin mitä sillä penkillä on väliä sitten muutenkaan.
        Ja jos joku miettii ostamista, niin voi kysyä paljonko siitä terveestä selästä maksaisi, sen jälkeen kun se on entinen!
        Taitaa tonni/pari olla mitätön summa.

• citikisti

ja selvitys esim sairaslomista ja kuntoutuksesta. Mulla oli lisäksi hakemuksessa tarjoukset 2 penkistä, tein yhdessä mela-asiamiehen kanssa hakemuksen. Itse sain penkin verottoman hinnan korvauksena eli 800. Maksettiin kuitteja vastaan. Prosessi kesti yhteensä noin 2kk.

• Vastanneille

Vieläkin saa kommentoida, jos kommentoitavaa on.. Grammeria olin itsekin netistä katsellut. Ja totta on, ettei terveydelle voi oikein käypää hintaa määritellä!

• MuaMika

Mela ei myöntänyt itselle ja selkä on ihan PASKA hiton mela ja asia kesti käsittelyssä 7 kk

• Antero 69

Ei antanu Mela minullekaan penkkiin avustusta, vaikka on rakennevikaa selässä niskakipuja ja nikamanlukkoja. Jotenkin päätöksessä ilmeni, että en ole tarpeeksi sairas... Mitäpä sitä tarpeeksi sairas enää penkillä tekee...?

Melan viisauksia

• työrukkanen

mitä sitä ny tonnista kitistä. ostaa pois vaan, ennenkö selkä on paskana. itse ostin 2kpl enkä saa edes poistoihin. ihan ite piti maksaa pienestä palkasta.

• Jake_48

Kela maksoi mulle penkin joka oli noin 1500 asennuksineen ja siinä ei ainakaan ollut omavastuita.Erikoislääkäriltä paperit selästä niin pitäs olla ok.Grammer on ok,ite en muuta kyllä ottais.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4903
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      659
      4088
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2281
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2047
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1848
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1686
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1431
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1198
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87