Olen juopotellut tässä aika huolella 10v, joka viikonloppu pe-la!
Viikonloppuisin on mennyt aika suurehkojakin määriä.Käyn työssä, hoidan perheen, harrastan urheilua ja olen muutenkin ulospäin lähes "täydellinen", joten tämä perinteinen tarina kai?
Koskaan vaikutuksen alaisena en ole käyttäytynyt vihaisesti tai uhkaavasti. Ympärillä olevat puitteet on kunnossa. On upea vaimo, lapsi, iso-talo, ystäviä, terveys jne.
Ongelma on vaan se, että juominen on lähes tulkoon kokoajan mielessäni. Suunnittelen jo vapaa-aikaani juomisen suhteen.
Pikku näkärässä minun on aina tapana vähän fiilistellä! Soitan musiikkia kovaa, katson jotain vanhoja videopätkiä ja soittelen kavereille nousuhumalassa!!
Arkisin käyn juoksemassa joka toinen päivä keskimäärin n.1h. Ja aina jääkaapissa on varattuna palkinto!.. ja toinen ja.....Joskus menee kännin puolelle kyllä.
Nyt itsekeskeisyyteni on saavuttanut määränpäänsä.
Vaimo sanoi jo katselleensa tarpeeksi "fiilistelyjäni" ja, että muutos on tultava.
Jos nyt lopetan(tuskin) tai vähennän?
kannattaako yrittää vai miten menetellä kotikonstein?
Haluan ehkä vähentää, mutta en absoloitua.
Niin monta vuotta on mennyt tietyn kaavan mukaan.
Ajatuskin, että lauantaina lenkin ja saunan jälkeen en voi tehdä enää paria punssia!!! Tuntuu ihan mahdottomalta.
Tiedän kyllä, että juon paljon määrällisesti. Mutta silti..
Kertokaahan jos kokemusta, mitä muuta minä sitten teen lauantaisin pihahommien ja lenkin jälkeen????
Mielestäni ei ole ongelmaa!!??
Ehkä paha tapa, jota vois yrittää kitkeä pois!
Haluan kyllä itsekkin muutosta!!
Mitenkä??..ja MITÄ MUUTA SITTEN TEKISIN??!!!
T:tavis
mitä muuta sitten
7
561
Vastaukset
- joxe
Rilluttelehan menemään vaan, kun ei kerran ongelmia.
Yleensä ensin lähtee vaimo, sitten työ jne
Eikä yleensä myönnetä ongelmia, vaikka ollaan menossa kohti loputtomia vaikeuksia. - U-Ö.
Minä harrastin samanlaista viikonloppukännäämistä parikymmentä vuotta, kävin töissä, olin kunnossa, ja kuvittelin, että eihän minusta juoppoa tule, ajattelevasta ihmisestä.
Menet aivan meikäläisen latuja. Hiljaa hiipien määrät, ja juomistiheys lisääntyvät, ja alkaa tulemaan työtehon laskua, väsymystä, ärtyisyyttä, hermokireyttä, stressinsietokyky laskee - soppa on valmis, kun vain huikka rentouttaa hetken.
Sen tiedän kantapään kautta, että joka viikonloppu kännissä on prosessi, jota ei kestä Erkkikään pitkällä aikavälillä, ja nykymenoa jatkaessasi tulet törmäämään myöhemmin kiviseinään, kun lähtee joko vaimo, työpaikka, tai ajokortti, todennäköisesti kaikki ne yhdessä.
Asiassa ei auta mikään muu, kuin tahdonvoima, ja itsekuri. Eli käyttökertoja ja -määriä on vähennettävä paljon, tai sitten kylmästi korkki kiinni. Mitään helppoja hokkuspokkus-konsteja et tule löytämään. "juominen on lähes tulkoon kokoajan mielessäni. Suunnittelen jo vapaa-aikaani juomisen suhteen."
Alkoholi on itseohjautuva järjestelmä, se kasvaa ja ottaa elämästä yhä suuremman osan, kunnes muuta ei enää olekaan. Mielestäni olet suuressa vaarassa ja sinun pitäisi lopettaa alkoholin käyttö. Puhun kokemuksesta.
Kirjallisuutta:
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta
AA:n Iso Kirja- on toiselta
nimeltään Nimettömät Alkoholistit.
- vesi kielellä
Jätä ainakin tuo viikolla juominen kokonaan pois, ja viikonloppunakin vain jompana kumpana iltana. Minulla ainakin tuntuu toimivan tällainen karkkipäivä-periaate, eli alkoholi ei kuulu arki-iltoihin, vaan sitä otetaan harvoin - ja kunnolla, fiilistellen...
- Kokemuksesta kerron
Pidä huoli, että nukut vähintäin 7-tunnin yöunet.
Pirteenä ajatukset ovat paljon positiivisemmat ja fiilikset hyvät.
Väsyneenä ei mitään muutosta hyvään saa aikaan, sen tiedän kokemuksestani. - Teuvo
kuulostaa tarkelleen normaalilta suomalais mieheltä. Anna mennä ja ota ilo irti! Ei sulla mitään ongelmaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081