Onneksi olkoon:ammattilaisnyrkkeilijä, Amin Asikainen
Suomi ja Kirkkonummi.
Hieno ottelu saksalaisen kotiareenalla.
Asikainen käänsi lievän saksalaishallinnan seitsemännessä erässä ja jatkoi kahdennassa erässä luvunlaskuun ja kehätuomarin keskeytykseen.
Paikanpäällä yleisöä 14000 henkeä ja joukossa mm. promoottori Don King.
EUROOPAN MESTARI
10
413
Vastaukset
- rallityttö60
hänelle enpäs katsonut ottelua. Ai euroopan mestari. Eikös hän ole ammattilainen, mie oon hölmö kun kysyn onkos niissäkin europaanmestaria? vastaa sie tyhmälle kysyvälle. Kyl mie oon kattelut nyrkkyilyä mut nyt en tätä ottelua.
Asikaisen voiton arvoa nostaa vielä se,että ottelu oli jo toinen lyhyen aja sisällä, sillä ei ole kauaakaan,kun hän otteli EU-mestaruudesta(on eräänlainen uusi sarja,joka on lähinnä yhtenä tienä saada nimeään rankkinlistalla yöspäin ja lisätä muutenkin ottelumahdollisuuksia "halukkaille".
Senkin ottelun hän voitti luvunlaskuun.
Hän sai kutsun tähän titteliotteluun vasta sen matsin jälkeen ja yleensä harjoittelu ja palautusaikaa jätetään ottelujen väliin useampia kk,puoli vuotta aika normaali otteluväli.
Raskaansarja otteluissa yleensä noin vuosi.
Asikainen oli Latviassa harjoittelemassa kolme viikkoa ja jo sanoi sieltä tullessaan,olevansa iskukykyinen niin fysiikan,kuin henkisen kantin puolesta.
Perheellinne fiksun tuntuinen kaveri,joka ei uhoa,vaan valmistautuu ja treenaa todella tunnollisesti.- rallityttö60
emw34 kirjoitti:
Asikaisen voiton arvoa nostaa vielä se,että ottelu oli jo toinen lyhyen aja sisällä, sillä ei ole kauaakaan,kun hän otteli EU-mestaruudesta(on eräänlainen uusi sarja,joka on lähinnä yhtenä tienä saada nimeään rankkinlistalla yöspäin ja lisätä muutenkin ottelumahdollisuuksia "halukkaille".
Senkin ottelun hän voitti luvunlaskuun.
Hän sai kutsun tähän titteliotteluun vasta sen matsin jälkeen ja yleensä harjoittelu ja palautusaikaa jätetään ottelujen väliin useampia kk,puoli vuotta aika normaali otteluväli.
Raskaansarja otteluissa yleensä noin vuosi.
Asikainen oli Latviassa harjoittelemassa kolme viikkoa ja jo sanoi sieltä tullessaan,olevansa iskukykyinen niin fysiikan,kuin henkisen kantin puolesta.
Perheellinne fiksun tuntuinen kaveri,joka ei uhoa,vaan valmistautuu ja treenaa todella tunnollisesti.tiedoista. Eikös se ottelu tullut myös televisiosta. Mie muistelen kaselleeni. Hieno urheilija, vaatimaton , eikä turhan puhuja. Olenko oikeassa? niin mie ainakin sain sellaisen kuva hänestä ihmisenä. Seuraa aika paljon yleisurheilua kun on lähellä sydäntäni, juoksin itse nuorenna kilpaa piirinmestaruus tasolla vaan.
rallityttö60 kirjoitti:
tiedoista. Eikös se ottelu tullut myös televisiosta. Mie muistelen kaselleeni. Hieno urheilija, vaatimaton , eikä turhan puhuja. Olenko oikeassa? niin mie ainakin sain sellaisen kuva hänestä ihmisenä. Seuraa aika paljon yleisurheilua kun on lähellä sydäntäni, juoksin itse nuorenna kilpaa piirinmestaruus tasolla vaan.
suora lähetys.
Sen verran innoissani olin etten makuulta malttanut katsella vaan liikkua täytyi,kuin ottelijat ikään.
Itse hiihtelin mopoikään asti aktiivisesti ja n.22-vuotiaaksi lentopalloa tosin vain vitossarjassa.
Oma serkku on eräs meidän raskaansarjan parhaista(sm-kakkonen usean vuoden ajan) nyrkkeilijöistä jokusen vuoden takaa.
Vaimon isan veli olympiatason painonnostaja ja edusti ruotsia meksikon olympialaisissa.
Oma poika eräässä lajissa nuorten sarjassa pärjäili aivan kymmenen sakkiin sm-tasolla motogrossissa.
Jalkapallo on nykyisin se tv-laji jota seuraan ja paikanpäällä kierrän grossikisoja katsomassa.- Ajomies
emw34 kirjoitti:
suora lähetys.
Sen verran innoissani olin etten makuulta malttanut katsella vaan liikkua täytyi,kuin ottelijat ikään.
Itse hiihtelin mopoikään asti aktiivisesti ja n.22-vuotiaaksi lentopalloa tosin vain vitossarjassa.
Oma serkku on eräs meidän raskaansarjan parhaista(sm-kakkonen usean vuoden ajan) nyrkkeilijöistä jokusen vuoden takaa.
Vaimon isan veli olympiatason painonnostaja ja edusti ruotsia meksikon olympialaisissa.
Oma poika eräässä lajissa nuorten sarjassa pärjäili aivan kymmenen sakkiin sm-tasolla motogrossissa.
Jalkapallo on nykyisin se tv-laji jota seuraan ja paikanpäällä kierrän grossikisoja katsomassa.Olisikohan GB:n veroisia tulossa ?
Elis Ask oli minusta myös aika hyvä ?
Muistan Hesasta v. 1952 kun ruotsalainen pakeni vastustajaa.
Varman hopean menetti, mutta oli sittemmin maailmanmestari - rallityttö60
emw34 kirjoitti:
suora lähetys.
Jalkapallo on nykyisin se tv-laji jota seuraan ja paikanpäällä kierrän grossikisoja katsomassa.yleisurheilua 18 vuotten asti sitten sairastuin reuman. Siihen minun juokseminen jäi. Olen aina tykännyt myös autourheilusta, ralli, jokamiesluokat, myös motorocosia olen käynyt katsomassa. Ex-avomieheni serkku taisi painia olympiatasolla josta kirjotettin Moskovan olympialaisten aikaan , jos en väärin muista. Seuraan jalkopalloakin., pesäpallo on jotekin jäänyt vaikka asun sellaisessa kunnassa jossa pelatan pesäpalloa.
Ajomies kirjoitti:
Olisikohan GB:n veroisia tulossa ?
Elis Ask oli minusta myös aika hyvä ?
Muistan Hesasta v. 1952 kun ruotsalainen pakeni vastustajaa.
Varman hopean menetti, mutta oli sittemmin maailmanmestarivaitamaan tv-1000 satelliittiin,kun toisella suuremmalla toimijalta siirtyi ammattilaisotteluiden suorat lähetykset tv-tonille.
Huono olen vuosilukuja muistamaan,mutta sen aikaisen nuoren Klein ottelu Sonny Listonia vastaan oli sellainen ottelu ennakkoon,että Liston iskee heti ensimmäisellä osumalla Klein kanveesiin,mutta nuoren nopeus ja itsevarmuus sai Listonin tuntumaan kehäraakilta.
Siitä alkoikin oman ajan kaikkein aikojen parhaan nyrkkeilijän nousu kohti maailmanlaajuista tietoisuutta.
Hänen karismansa sai aikaan myös aivam tähtitieteellisen korkeat ottelupalkkiot aikaan.
Lisäksi hän oli eräs sen ajan eniten medioissa esiintynyt julkkis,ja edes fimitähdet eivät saaneet samaa julkisuutta.
ps,Joku Aaron tais olla kyllä saman luokan stara?- celine3
emw34 kirjoitti:
vaitamaan tv-1000 satelliittiin,kun toisella suuremmalla toimijalta siirtyi ammattilaisotteluiden suorat lähetykset tv-tonille.
Huono olen vuosilukuja muistamaan,mutta sen aikaisen nuoren Klein ottelu Sonny Listonia vastaan oli sellainen ottelu ennakkoon,että Liston iskee heti ensimmäisellä osumalla Klein kanveesiin,mutta nuoren nopeus ja itsevarmuus sai Listonin tuntumaan kehäraakilta.
Siitä alkoikin oman ajan kaikkein aikojen parhaan nyrkkeilijän nousu kohti maailmanlaajuista tietoisuutta.
Hänen karismansa sai aikaan myös aivam tähtitieteellisen korkeat ottelupalkkiot aikaan.
Lisäksi hän oli eräs sen ajan eniten medioissa esiintynyt julkkis,ja edes fimitähdet eivät saaneet samaa julkisuutta.
ps,Joku Aaron tais olla kyllä saman luokan stara?Kultsu nukahti - ei tahtonutkaan mitään.
Sonny Listonhan "tappeli" Muhammed Alin kanssa.
Vuosi oli jotain ....sata vuotta sitten.
Heräsimme herätyskellon soittoon katsomaan ottelua. Muistan tasan tarkkaan silloisen poikaystäväni pyjaman ja tunnen veren maun suussani...:((( - rallityttö60
celine3 kirjoitti:
Kultsu nukahti - ei tahtonutkaan mitään.
Sonny Listonhan "tappeli" Muhammed Alin kanssa.
Vuosi oli jotain ....sata vuotta sitten.
Heräsimme herätyskellon soittoon katsomaan ottelua. Muistan tasan tarkkaan silloisen poikaystäväni pyjaman ja tunnen veren maun suussani...:(((tyylikäs pyjama? Ai hän ei halutkaa nakki. meijän nyrkkeilijä mäni jo makkuulle.
- hemuliini
100% suomalainen nimestä päätellen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911