REHTI MIES

hajupoika

Viime aikoina on pantu merkille, että rehellisyys ei ole enää arvossaan. Tehdyistä sopimuksista ja sitoumuksista ei pidetä kiinni. Tämä on kuin sairaus, joka leviää jpa valtakuntien rajoista piittaamatta kulovalkean tavoin.
Epärehellisyyden näkeminen vaarantaa myös oman nuhteettomuuden.

Rehti mies ei kuitenkaan unohda kuka hän on,
olivatpa toiset millaisia tahansa.

16

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villiviini

kautta historian sellaistakin liikkeellä. Se on sitten ikävää kun sellaistakin ilmenee lähipiirissä. Joskus saattaa olla niin kauhea kankkunen, ettei mikään mahti maailmassa saisi ylös pedistä. (Ei minulla, kun en juuri enää käytä melkein tippaakaan).

• Ajomies

Villiviini on kaunis ja syksyllä värikäs köynnöskasvi - harvoinpa siitä viiniä valmistetaan. Viinin valmistukseen valikoidaan parhaat rypäleet.
        Minulle kankkunen on melko tuntematon omakohtaisesti koettuna, mutta uskon kun kerrotaan. En edes kykene nauttimaan viinistä, jos minun pitäisi "ryypätä" sitä.

Viini on "viisasten juoma". Minä mielelläni tunnustelen ensin sen tuoksua, aromia ja makua kielelläni ja annan sen makujen vähitellen alkaa
        vaikuttaa
        - haluan nautiskella....

• Villiviini
        Ajomies kirjoitti:

Villiviini on kaunis ja syksyllä värikäs köynnöskasvi - harvoinpa siitä viiniä valmistetaan. Viinin valmistukseen valikoidaan parhaat rypäleet.
        Minulle kankkunen on melko tuntematon omakohtaisesti koettuna, mutta uskon kun kerrotaan. En edes kykene nauttimaan viinistä, jos minun pitäisi "ryypätä" sitä.

Viini on "viisasten juoma". Minä mielelläni tunnustelen ensin sen tuoksua, aromia ja makua kielelläni ja annan sen makujen vähitellen alkaa
        vaikuttaa
        - haluan nautiskella....

En ole viinin ystävä ollut oikein ikänäänsä, johtuen migreeni-taipumuksestani; joskus ehkä noin kerran vuodessa, saatan ostaa kirsikkaviinipullon ja valkoviineistä en piittaa lainkaan. Huomasin vain, että tää oli hauska nimi. Ehkä kuvaa enemmänkin mielikuvitukseni villeyttä kuin viinin ominaisuutta. Mielikuvitus on rajaton.

• Ajomies
        Villiviini kirjoitti:

En ole viinin ystävä ollut oikein ikänäänsä, johtuen migreeni-taipumuksestani; joskus ehkä noin kerran vuodessa, saatan ostaa kirsikkaviinipullon ja valkoviineistä en piittaa lainkaan. Huomasin vain, että tää oli hauska nimi. Ehkä kuvaa enemmänkin mielikuvitukseni villeyttä kuin viinin ominaisuutta. Mielikuvitus on rajaton.

Aikanaan tuon "Villiviinin" seinustoilla ei kasvanut ainuttakaan villiviiniä.
        Tässä muutama vuosi sitten katselin hämmentyneenä miten korkealle mäntyyn humalamme kiipesikään kun pääsi kurkottelemaan.

Tässä yhteydessä en malta olla varoittamassa jättiputkesta, josta on tullut monin paikoin melkoinen riesa.

• Villiviini
        Ajomies kirjoitti:

Aikanaan tuon "Villiviinin" seinustoilla ei kasvanut ainuttakaan villiviiniä.
        Tässä muutama vuosi sitten katselin hämmentyneenä miten korkealle mäntyyn humalamme kiipesikään kun pääsi kurkottelemaan.

Tässä yhteydessä en malta olla varoittamassa jättiputkesta, josta on tullut monin paikoin melkoinen riesa.

Minäpäs istutin jättiputken rapunpieleeni. Se kurkotteli aurinkoa yli 2 metrin korkeudelle. Kissat tykkäsivät makoilla sen suurten lehtien alla varjossa. Sitten se rupesi leviämään. Ei auttanut muu kuin hanskat käteen ja kaivaa lapiolla ylös. Juuria riittää vielä; joka kesä saa tonkia niitä ylös.

Luin sen allergiaa aiheuttavista ominaisuuksista, sen vuoksi sen ylös kaivoinkin. Ajattelin että kun kissatkin nuuhki sitä, niin saattavat saada nenäänsä piikkejä siitä.

Nyt se saa levitä mielin määrin roskiksen luona, jos on levitäkseen.

• Ajomies
        Villiviini kirjoitti:

Minäpäs istutin jättiputken rapunpieleeni. Se kurkotteli aurinkoa yli 2 metrin korkeudelle. Kissat tykkäsivät makoilla sen suurten lehtien alla varjossa. Sitten se rupesi leviämään. Ei auttanut muu kuin hanskat käteen ja kaivaa lapiolla ylös. Juuria riittää vielä; joka kesä saa tonkia niitä ylös.

Luin sen allergiaa aiheuttavista ominaisuuksista, sen vuoksi sen ylös kaivoinkin. Ajattelin että kun kissatkin nuuhki sitä, niin saattavat saada nenäänsä piikkejä siitä.

Muista, että monet inhottavat kasvit ovat usein siemenlevintäisiä. Monet eläimet, erityisesti linnut saattavat viedä niitä mukanaan pitkien matkojen päähän.
        Itse käytin lähistöllä Roundupia (glysofaatti)
        sivellen laimennettua liosta ohjeiden mukaan vihreisiin kasvinosiin. Torjunta kestää usein vuosia, sillä siemenet säilyvät itävinä usein vuosia...
        http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=88210&lan=fi

• Ajomies
        Villiviini kirjoitti:

Torjunta-aineiden käytössä on syytä noudattaa tarkasti pakkauksessa olevia ohjeita.
        Lisään tähän tuon mainitsemani hävitteenLD-50 arvo jopa suolan olevan selvästi myrkyllisempi aine. Siitä ei pitäisi jäädä jäämiä luontoon (?)

• Villiviini
        Ajomies kirjoitti:

Torjunta-aineiden käytössä on syytä noudattaa tarkasti pakkauksessa olevia ohjeita.
        Lisään tähän tuon mainitsemani hävitteenLD-50 arvo jopa suolan olevan selvästi myrkyllisempi aine. Siitä ei pitäisi jäädä jäämiä luontoon (?)

sitten torjunta-aineeseen, jollei se muuten katoa. Istuttelin juuri köynnösruusuja ja kärhöjä. Kerkeisivätpä kukkia vielä tänä kesänä, että näkisi ne. Tykkään niin ruusuista. Pitäisi vähän useampaa lajiketta istutella pikkuhiljaa.

• Ajomies
        Villiviini kirjoitti:

sitten torjunta-aineeseen, jollei se muuten katoa. Istuttelin juuri köynnösruusuja ja kärhöjä. Kerkeisivätpä kukkia vielä tänä kesänä, että näkisi ne. Tykkään niin ruusuista. Pitäisi vähän useampaa lajiketta istutella pikkuhiljaa.

Monet kasvit tukahtuvat kun laittaa rehevämpiä kasveja alueelle, kuoriketta tai jonkun muovi-tms peitteen.
        Näillä vihatuilla rikkakasveilla vain on ominaisuus säilyä sitkeinä vuosikausia, ellei muuten niin siementen tai juurakon avulla.

• Villiviini
        Ajomies kirjoitti:

Monet kasvit tukahtuvat kun laittaa rehevämpiä kasveja alueelle, kuoriketta tai jonkun muovi-tms peitteen.
        Näillä vihatuilla rikkakasveilla vain on ominaisuus säilyä sitkeinä vuosikausia, ellei muuten niin siementen tai juurakon avulla.

mutta eikö se kerää jotain kuoriaisia? Olin panevinani merkille kun oli toi mansikkamaa-jota-ei-sattuneesta syystä enää ole ja siellä kokeilin kuoriketta.

Olen päättänyt laittaa helppohoitoisia kasveja, joille ei tarvi tehä juuri mitään ja jotka tulevat toimeen melkein kastelematta. (Paitsi Klematikset täytyy viedä talveksi kylmäkellariin, mutt se ei suuri vaiva ole).

• Epärehellisyyttä on ollut maailman sivu. Ei sinäänsä mikään ole muuttunut. Se että siitä tehtiin "elämän kaikkivoipa formaatti" toi sen esiin noin parikytvuotta sitten ja ihmiset ovat voineet huonommin sen jälkeen.Toisia on "syöty" kilvan, ystäviäkin, mikään ei ole riittänyt. Mutta uskoisin että pikku hiljaa ihmisset ovat heräämässä tähän tietoisuuteen. Jopa valtiovalta!! Nuoret ovat näyttäneet monessa suhteessa kyntensä, herättäneet nukkuvia. Kun keskustelee nuorten kanssa siellä on uskomattoman hienoja mielipiteitä. En haluaisi olla päättäjä joka haluaa ajatella että;noita pässejä voi vedättää miten sattuu.Säilytetään rehellisyytemme, laitetaan se edelleen jakoon! :)

• Burra

voidaan myös ystävää "lyödä". Sanotaan, mitä ajatellaan, eikä ajatella, mitä sanotaan. Joskus on hienotunteista jättää sanomatta ajatuksiaan ääneen. Itse en ainakaan pysty ajatuksiani kontrolloimaan, puheitani kylläkin.

• Villiviini
        Burra kirjoitti:

voidaan myös ystävää "lyödä". Sanotaan, mitä ajatellaan, eikä ajatella, mitä sanotaan. Joskus on hienotunteista jättää sanomatta ajatuksiaan ääneen. Itse en ainakaan pysty ajatuksiani kontrolloimaan, puheitani kylläkin.

Kaikissahan meissä on 'korjaamisen varaa' jos oikein pilkkua viilataan. Jos etsii täydellistä ystävää, voipi joutua tosi kauan hakemaan.

• Ajomies
        Villiviini kirjoitti:

Kaikissahan meissä on 'korjaamisen varaa' jos oikein pilkkua viilataan. Jos etsii täydellistä ystävää, voipi joutua tosi kauan hakemaan.

Rohkenisinko kertoa, että....
        ..useimmiten ystäväni ovat valinneet minut ystäväkseen. Ise en koe koskaan suorittaneeni mitään "valintaa" ystävieni suhteen.
        En osaa edes ajatella millaista olisi "valita" ystäviään.

• Villiviini
        Ajomies kirjoitti:

Rohkenisinko kertoa, että....
        ..useimmiten ystäväni ovat valinneet minut ystäväkseen. Ise en koe koskaan suorittaneeni mitään "valintaa" ystävieni suhteen.
        En osaa edes ajatella millaista olisi "valita" ystäviään.

mikä se viehättääkään toisissa ihmisissä ja toisissa ei sitten mikään, niinkun ei meikässäkään.

• ja muustakin

Hajupojan rehellisyyttä ja rehtiyttä on epäilty.
      Uskottomuudesta muitakin kuin naisia kohtaan?
      Mitähän tämä linkki kertoo asiasta?
      http://www.teolinst.fi/tiedotteet/Da Vinci -koodi.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe