Kell´onni on...

- Kell´onni on,
hän onnen kätkeköön...

Mikä on ihmisen suurin onni ?

36

1359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burra

kaksi eri, tällä hetkellä oireetonta, syöpäsairauttani. Ihmissuhteet. Työkyky. Riittävä toimeentulo. Kesä-Sunnuntai.

• Onnellinen-mies

aina, tai melkein aina..usein :)

• Ajomies

Erään tarinan mukaan maan keisari halusi itselleen onnellisen miehen paidan.
        Sitä lähdettiin joukolla etsimään.
        Löytyihän se onnellinen mies viimein, mutta....

- ilman paitaa !

• Burra
        Ajomies kirjoitti:

Erään tarinan mukaan maan keisari halusi itselleen onnellisen miehen paidan.
        Sitä lähdettiin joukolla etsimään.
        Löytyihän se onnellinen mies viimein, mutta....

- ilman paitaa !

= tuplaonni

• Ajomies
        Burra kirjoitti:

= tuplaonni

Niinhän sitä sanotaan, että suru puolittuu jaettaessa,
        Iloa ja onnea jakaessaan se lisääntyy

- Onni ei ole täydellinen jakamattomana.

• vailet
        Ajomies kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että suru puolittuu jaettaessa,
        Iloa ja onnea jakaessaan se lisääntyy

- Onni ei ole täydellinen jakamattomana.

Olen samaa mieltä, että onni täydentyy vasta, kun sen jakaa jonkun kanssa. Aika onnellinen pystyy kyllä olemaan monesta asiasta ihan itsekseenkin etenkin luonnosta ja eläimistä. Onnellisia hetkiä Sinulle.

• Ajomies
        vailet kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että onni täydentyy vasta, kun sen jakaa jonkun kanssa. Aika onnellinen pystyy kyllä olemaan monesta asiasta ihan itsekseenkin etenkin luonnosta ja eläimistä. Onnellisia hetkiä Sinulle.

Toivottelen "hiukan onnea" niin sinulle kuin muillekin ja ripauksen itsellenikin.

• Se on hyvin pitkälle sisään rakennettu. Omata positiivisen asenteen. Hymyllä on iso mahti. Olisikohan tuo paita lähtenyt pois pelkällä hymyllä mietin minä....

• angi

Onni on antaa ystävälle iloinen hymy ja halaus.

• Ajomies

Olet siis samaa mieltä kuin se tarinan kertoja,
        joka esitti myrskyn ja päivänpaisteen ottelusta
        kumpi riisuu mummon (oletko itse mummo ?)
        turkistaan...
        - Usko tai älä,
        MYRSKY oli hyvä kakkonen - ei edes Suomen jääkiekkojoukkue menestynyt niin hyvin.

• Ajomies
        angi kirjoitti:

Onni on antaa ystävälle iloinen hymy ja halaus.

Ero on kuin yöllä ja päivällä,
        sanomme.
        Näin taitaa olla myös onnen laita;
        ilman surua ja murhetta emme osaisi nauttia onnestammekaan.

• Angi *
        Ajomies kirjoitti:

Ero on kuin yöllä ja päivällä,
        sanomme.
        Näin taitaa olla myös onnen laita;
        ilman surua ja murhetta emme osaisi nauttia onnestammekaan.

Jännä sattuma,osasit vastata minulle niin kuin minulle on käynyt kahdenkuukauden aikana.

• OnniSeppä

Onni ja onnellisuus on elämänasenne. Onni on pienissä asioissa, joista onnellinen ihminen näkee hyvät puolet, kun taas elämäänsä katkeroitunut etsii ja näkee ainoastaan kaiken huonon samasta asiasta. Vanhetessaan ihminen kypsyy eikä enää kurkottele kuuta taivaalta vaan tyytyy osaansa etsien onnen sirpaleita omasta elämästään ja niitä löytyy jokaiselle, kun katselee asioita sillä Onnin silmällä:)Ihmisen suurin onni on säilyttää positiivinen elämänasenne vastoinkäymisistä huolimatta, joita osuu meidän jokaisen kohdalle.

• Ajomies

Se on muuten kummallista, että me ihmiset tavoittelemme vain sitä suurta onnea, huomaamatta sen olevan meidän ulottuvillamme pieninä murusina.
        . Vesipisara on pieni, mutta jopa valtameri on pisaran verran pienempi ilman sitä....

• Ajomies kirjoitti:

Se on muuten kummallista, että me ihmiset tavoittelemme vain sitä suurta onnea, huomaamatta sen olevan meidän ulottuvillamme pieninä murusina.
        . Vesipisara on pieni, mutta jopa valtameri on pisaran verran pienempi ilman sitä....

Onni on oikeesti pieninä palasina ympärillä ja niitä on ihana poimia, nyt kun osaa. Nytkin minä kirjoittelen onnesta ja hymyilen vaikka pitäisi tehdä jotain aivan muuta, mutta ei tärkeempää! (kai)

• Ajomies
        MURUKULTA kirjoitti:

Onni on oikeesti pieninä palasina ympärillä ja niitä on ihana poimia, nyt kun osaa. Nytkin minä kirjoittelen onnesta ja hymyilen vaikka pitäisi tehdä jotain aivan muuta, mutta ei tärkeempää! (kai)

- Älä lue hyviä kirjoja,
        sillä elämäsi on siihen liian lyhyt;
        - lue vain parhaita kirjoja !

Tämä pätee muuten muuhunkin elämäämme.
        Paras lahja ystävällekin on olla hänen kanssaan
        - ei siis hyvien ystävien vaan PARHAITTEN !

• Ajomies kirjoitti:

- Älä lue hyviä kirjoja,
        sillä elämäsi on siihen liian lyhyt;
        - lue vain parhaita kirjoja !

Tämä pätee muuten muuhunkin elämäämme.
        Paras lahja ystävällekin on olla hänen kanssaan
        - ei siis hyvien ystävien vaan PARHAITTEN !

Nyt minä lähden poimimaan muutaman murusen tuolta auringon viimesäteistä.Kurkkaan sinun sanojasi, Ajomies, sitten myöhemmin, ja muidenkin. tunti vain...tai kax

• varsinkin ...

.. nuorelle. Vähästä voi kulloinkin olla kyse.

Jos on kyse jostain pysyvämmästä seikasta ja olosuhteista, onneaan ei enää huomaa eikä muista.

• Villiviini

Mielestäni 'Onni-käsitys' muuttelee elämäntilanteesta riippuen. Nuoret plikat haaveilee satu-häistä ja se tuntuu suurimmalta onnelta. Lapsen saaminenkin tuntuu onnen täyttymykseltä. Uusi asunto tai talo tai auto. "Sitten olisin onnellinen, jos..."
      Minulle suurin onni on tänä kesänä olla ulkona ja kokea kaunis kesäpäivä. Paijata kissojani. Siirrän syksyn kauas tulevaisuuteen...ehkei se saavu koskaan...

• Burra

elämä on minusta onnellisempaa kuin sit ku...... elämä

• laudate omni gentes

...onni on sisällä ihmisessä.Jos etsii onnea ulkoapäin,usein se häipyy kauemmas.Kukaan toinen ei voi tuottaa onnea,jos itsellä ei ole kykyä ottaa sitä vastaan.Onni on myös yksin ,itsensä kera elämisessä,asenne,kiitollisuus elämän lahjasta.

• Ajomies

- En tiedä mitään traagisempaa
        kuin onnellisen ihmisen elämä.
        /Albert Camus

• Ajomies kirjoitti:

- En tiedä mitään traagisempaa
        kuin onnellisen ihmisen elämä.
        /Albert Camus

Kun hypähdät ilosta, varo ettei kukaan nykäise maata jalkojesi alta.
        Stanislaw Jerzy Lec

• Ajomies
        MURUKULTA kirjoitti:

Kun hypähdät ilosta, varo ettei kukaan nykäise maata jalkojesi alta.
        Stanislaw Jerzy Lec

Tässä suosittelisin, että kävisit katsomassa:
        "Liian onnelliset ihmiset", joka on ainakin vielä äskettäin mennyt Helsingin kaupunginteatterissa.

• Ajomies kirjoitti:

Tässä suosittelisin, että kävisit katsomassa:
        "Liian onnelliset ihmiset", joka on ainakin vielä äskettäin mennyt Helsingin kaupunginteatterissa.

Heti kun tulee sinnepäin kulkua! Liian onnellisia ? mmmm.... Kyllä minusta tuntuu että jos on vähääkään onnellinen aina löytyy joku joka on valmis pilamaan päiväsi. Olla liian onnellinen se on monelle liikaa :) ja sekös meitä naurattaa vielä enemmän! Onni on se kupliva tunne sisällä, se kutittaa nenää ja saa hymyn huulille. :D

• yrität kätkeä

oman nikkisi, kun kirjoitat usealla nikilläsi aloituksia peräjälkeen ja kuvittelet että kukaan ei huomaa. Voi ressukkaa, onko kaikki hyvin enää?
      Tämän hetken suurin onni oli päästä sanomaan taas tästä.

• Ajomies

Olen toki huomannut sinun olevan "hajun" ympärillä kuin herhiläinen
        - eri nikeillä tietenkin.

• sinä elätellä
        Ajomies kirjoitti:

Olen toki huomannut sinun olevan "hajun" ympärillä kuin herhiläinen
        - eri nikeillä tietenkin.

sellasia toiveita, mikäli haluat, mutta sanon suoraan että aivan turhaan niin teet. Et ole mitenkään kiinnostava tyyppi.

• Ajomies
        sinä elätellä kirjoitti:

sellasia toiveita, mikäli haluat, mutta sanon suoraan että aivan turhaan niin teet. Et ole mitenkään kiinnostava tyyppi.

- Se koira älähtää
        johon kalikka kalahtaa.
        En tiettävästi ole pyrkinyt ainoankaan nikkeilijän erityissuosioon.
        Asiani ei ole tuoda palstalla esiin
        ystävyyssuhteitani.
        En muista juuri milloinkaan "elätelleeni toiveita" ystävieni suhteen.
        Minulle riittää, että joku saattaa tuntea olevansa ystäväni ja minun ei tarvitse myöskään vakuutella kenellekään ystävyyttäni.
        Täällä palstoilla en toivo kenenkään vakuutteluja enkä halua sitä myöskään itse ilmaista - se olkoon ja pysyköön ystävysten välisenä asiana.

• minun
        Ajomies kirjoitti:

- Se koira älähtää
        johon kalikka kalahtaa.
        En tiettävästi ole pyrkinyt ainoankaan nikkeilijän erityissuosioon.
        Asiani ei ole tuoda palstalla esiin
        ystävyyssuhteitani.
        En muista juuri milloinkaan "elätelleeni toiveita" ystävieni suhteen.
        Minulle riittää, että joku saattaa tuntea olevansa ystäväni ja minun ei tarvitse myöskään vakuutella kenellekään ystävyyttäni.
        Täällä palstoilla en toivo kenenkään vakuutteluja enkä halua sitä myöskään itse ilmaista - se olkoon ja pysyköön ystävysten välisenä asiana.

pyörivän "hajun" eli itsesi ympärillä, mitä en suinkaan tee. Itseasiassa minua potuttaa että jouduin nytkään tähän vastaamaan. Minua ei kiinnosta sinun juttusi. Hyvää kesää, lopetan tämän keskustelun tähän.

• Mutta tämä avaamasi ketju esim.sai onnen asteen ylemmälle tasolle.

Sillä kukaan,ennen tätä yläpuolella olevaa aamuyön kirjoitusta,ei ole lähtenyt sabotoimaan vain ketjun aloittan nikin vuoksi.

Muutenkin olen havainnut tämän uuden palsta-aikani,reilu viikko,että aloituksesi saavat myös aivan asiallisia vastauksia, eikä niinkuin aiemmin pelkkää riidanhaastoa.

Hyvä olo sen vuoksi,että kehitystä parempaan on poissaollessani tullut.
      Ja jos se onkin ollut minun poissaolosta johtuvaa,niin kyllä mielelläni 'uhraudun' uudestaan,jääväämään itseni katselupuolelle, palstan saloja opettelemaan.

Hyvää ja onnellista aamupäivää vai kaikille.

• Ajomies

Aivan alkuun kuutisen vuotta sitten ilmoitin, että minä nikkeilen enkä alistu käytäämään tiettyä tunnettua nikkiä kaikissa olosuhteissa.
        Huomaan esim. naapuripalstoilla lähdettävän innolla mukaan eikä ainoatakaan häiritsevää lausumaa tule, mutta auta armias kun paljastu oikea kirjoittaja tai vain IP-osoite niin sheriffi poistaa oitis.
        Kerroin 60 palstalla yli vuosi sitten viimeksi kirjoittaneeni >14.000 "lukijaakin" saaneesta
        "Rehti mies"-ketjusta.
        Se katosi oitis kuin tina tuhkaan vaikka oli loppunutkin keskustelu jo toista vuotta sitten ja kymmenien sivujen takana.

• Ajomies

Puolen vuosisataa on tapani ollut onnitellessani sanoa:

- Hiukan onnea !

Toivottelen sinullekin "hiukan onnea", sillä kuten helteinen auringonpaista niin onnikin
        jatkuessaa saa uuden kasvun kulottumaan.

• Villiviini

Ajatus onnen kätkemisestä voi olla hyväkin. katselen usein erästä paria joka jaksaa koko ajan olla suu messingillä. Mulle tulee mieleen ekana, että mikähän heillä on pielessä.

Kyllä sen ymmärrän, jos ihminen on joskus ajoittain onnellisen näköinen, mutta että jatkuvasti. Miten se on mahdollistakaan. Eikö heille ole arki koittanut ollenkaan, vai onko heidän arkensa koko ajan yhtä juhlaa.

Tähdennän vielä, että en tunne kateuden hiventäkään, päin vastoin olen onnellinen onnellisten ihmisten puolesta. Itse en vaan jaksaisi loistaa kuin naantalin aurinko vuodesta toiseen. Olenkohan sittenkin myrtsi luonne?

• hymyilemisestä

Ei se ole ihan tervettä sekään. Eikä siinä ole mitään kadehdittavaa.

Peruslukemat on parhaat ilmeet ihmisellä.

• Ajomies
        hymyilemisestä kirjoitti:

Ei se ole ihan tervettä sekään. Eikä siinä ole mitään kadehdittavaa.

Peruslukemat on parhaat ilmeet ihmisellä.

On huomattu, että nauru pidentää ikää.
        Nauru on paljon muutakin kuin kasvolihasten venyttelyä.
        Aikanaan kuunnellessani Heli Laaksosen juttelua "Mille on lupa nauraa",
        huomasin pitkän aikaa esityksen jälkeenkin, että hämnen sanomansa vaikutti ihan vatsanpohjaa myöten.
        Harvoin lähetän terveisiä palstalla, mutta nyt sen teen.
        - Heli, Kuis pulu uis on edelleen mielilukemistani !
        Minäkin uin muuten tiistaina eli eilen monta tuntia - hallissa vielä.
        Pulut uivat Suntissa ja sorsatkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe