Sain sähköpostissa kokoelman pienten ihmisten pohdintoja. Alkuperäisestä lähteestä en tiedä, mutta otan riskin ja tuon sen tänne iloksenne:
KYMMENEN KÄSKYÄ
1. Älä varasta köyhiltä, jos he huomaavat. - Frida 6 v.
2. Älä anna vauvoille sipulia, minä olen kokeillut. - Thea 7v.
3. Lyö toista vain jos on ihan pakko. - Henriette 7v.
4. Älä puhu pahaa kenenkään selän vieressä. - Oscar 7v.
5. Ole niin hyvä kuin pystyt, mutta muuten voit tehdä mitä haluat. - Glenn 6v.
6. Kuuntele aina äitiä, kaikkea mitä hän sanoo ja mitä
äänensävyä hän käyttää. - Thomas 7 v.
7. Varjele itseäsi. - Kristin 8v.
8. Jos joku lyö sinua, niin ole kuin et kuulisikaan.- Sebastian 6v.
9. Rakasta Jumalaa tosi paljon, vaikka se on vaikeaa eikä häntä näy
vaikka huutaisi "Tule esiin!" - Robin 6v.
10. Älä tavoittele aviopuolisosi asioita. Ja äitienpäivänä
pitää laulaa, muuten alkaa jumalaton meteli. - Tom 9v.
Lasten kymmenen käskyä
12
326
Vastaukset
, voi ihme kun ei tullut aikoinaan kirjoitettua ylös kaikkia lastemme mietelmiä.
Niitä olisi hauskaa nyt, ja sitten ainakin kun lapsenlapset ovat isompia, muistella ja kertoa yhteisissä sukuistujaisissa :)
Vävymme ei ollut - pääkaupunkilainen, oikein samalla aaltopituudella kun joskus muistelimme tyttöystävänsä lapsuusaikojen sanontoja - hän aivan kuin olisi ymmärtänyt niin että se on morsmaikunsa nolaamista - tyttäremme kyllä nauraa niille mukanamme..:)- itseämme
mitähän tapahtuu jos rikon jotain "käskyä"???
;D - noudattamaan
kiltisti ...tästä eteenpäin
- menettelee
vaan laulaa
LAULAA
en vooooooi- LAALAA laalaa
eeeen voooi
t. heppu Kemistä
- suomalaiset
päässeet laatimaan ???
siis Wild West:kö jyrää??? - ikä !
hyvä ikä tuo < 10v on näköjään vielä
kröhöm, etten sanoisi optimismiä ... ;)) - Kolahti
Olen ollut 2-3-vuotias, kun meidän kotiapulainen työnsi sipulinpuolikkaan silmäni päälle. Katsoin keittiössä, miten hän leikkasi sipulia, ja yhtäkkiä hän työnsi sipulin silmääni. Se on yksi varhaisimpia lapsuudenkokemuksiani. En oikein uskonut äitiä, kun hän sanoi, että kotiapulainen piti minusta kovasti.
Vielä lisäys noihin lasten käskyihin:
Sukulaispoikani kaveri sanoi, että "kun tulen aikuiseksi, niin en koskaan juo enkä polta". Nelivuotias sukulaispoika vastasi: "Minä kyllä juon ja poltan".- traumoja
vai?
- angi
Äitienpäivänä täytyy laulaa muuten alkaa jumalaton meteli. tom 9v.
- angi
on korjaus edelliseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124