Minulla on ongelma.
Ostin eilen sinirihmapariskunnan 250 l altaaseen.
Luulin lukeneeni, ett' sinirihmat olisivat rohkeimmasta p''st' ja eiv't olisi altaassani arkoja. Viel' mit', n'kyv't piiloilevan jaavansaniaisen k'tk;iss' eik' niit' paljon muualla altaassa n'y liikkuvan...
Sama juttu oli edesmenneen helmirihmapariskunnan kanssa, mutta niist' varsinkin koiras oli rohkeampi ja ui usein altaan etureunan l'hell'kin jos en ollut aivan altaan vieress' seisomassa.
Altaassani ei ole hyvin kellus&pintakasveja ja sit' kautta ei l;ydy kovin varjoisia paikkoja, t'm'k; on siis ongelmana rihmoille_
Vastaisiko joku mit' teen tai mik' on nyt ongelmana.
Muita isoja kaloja minulla ei olekaan, pari lev'barbia joista ei kyll' rihmoille ole mit''n haittaa.
Sinirihmatko arkoja?
5
420
Vastaukset
- Rihma
Leväbarbeja ajatellen, minkä pituinen akvaariosi on?
Kyllä sinirihmat ovat rohkeita, kunhan ensin kotiutuvat. Sinirihmaa kannattaisi pitää haaremissa, sillä koiras voi olla kutuaikana melko häijy.
Koiraan väkivaltaiset lähentely-yritykset jakautuisivat näin useamman naaraas kesken, eikä vain yksi joutuisi tulituksen kohteeksi.
Joskin haaremi sopii mielestäni vasta 300-litraiseen.
Näille kuplapesän rakentajille tulee olla runsaasti pintakasveja(Koiras puhaltelee kulpat niihin) ja muutenkin rihma-altaassa pitäisi olla puskia ja köynnöksiä, naaraiden suojana. Myös koukeroiset mangroveoksat käyvät kasvien lisäksi sisustukseen.
Hanki kaikenlaisia kasveja, paljon, lisää jos meinaat pariskunnan sinirihmoja pitää.- Akva
Kyllä kotiutumisesta muutaman päivän kuluttua alkoi varsinkin koiras liikkumaan rohkeammin. Naaras on paljon enemmän piilossa, varmaan siksi kun koiras jahtaa.
Pitänee ostaa toinen naaras arvelisin. Suojapaikkoja kasvien puolesta kaloilla hyvin onkin, pinta kasveja vain heikommin.
Kiitos vastauksestasi!
- Tyttå..
Minulla oli aluksi pariskunta, mutta naaras ajoi urosta aika takaa kunnes uros kuoli (stressistä?). Sukupuolet olivat varmat.
Nyt naaras eläny ainoana lajinsa edustajana pari vuotta, mutta säikkyy vähästäkin liikenteestä akvaarion edessä. Asuu suurimmaksi osaks akvaarion takanurkassa.
Että näin meillä. Meillä sinirihmakalakoiras on suorastaan linssilude ja naaras hieman armepi, mutta rohkea sekin. Kun akvaariota lähestyy ja istahtaa viereen katselemaan kaloja, koiras syöksyy saman tien esille lähelle etulasia. Olenkin saanut siitä mahtavia kuvia juuri sen luonteen ansiosta.
Naaras taas lymyilee mieluummin hieman taaempana, mutta sekin tulee joskus lähelle katselemaan.
Tässäpä pari kuvaa linssiluteesta:
http://img.photobucket.com/albums/v602/Tiinu/Akvaario/IMG_0718.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/Tiinu/Akvaario/IMG_0710.jpg- ^^Aquariumfish-Lover^^
Minulla on Kääpiörihmakala pariskunta ja kumpikin ovat rohkeita ja tulevat heti lasin eteen katselemaan. Koiras tykkää poseeramisesta. Kääpiörihmakala koiras on samanlainen kun sinun, Tiinun Sinirihmakalasi. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081