Nainen, miksi ajat tai tahtoisit ajaa moottoripyörää? Siksikö että tahdot olla "kova"?
Alempana ketjussa mollattiin naista joka pelkää ajaa onnettomuuden jälkeen, ja heti tuli kommenttia että vaihda harrastusta jos haluat kerran olla "kova mimmi" ja pelottaa.
Eihän sen nyt tarvitse kovuudesta olla kiinni?
Tarvitseehan sitä olla munaa kääntää kaasukahvaa tai painaa jarrua tarvittaesssa mutta onko se sitä kovuutta?
Vai onko mp-naisen kovuutta ajella isolla pyörällä, pukeutua miesmäisesti (mitä sitten tarkoittaakin),kiroilla ja syleskellä taukopaikalla ja olla pesemättä hiuksiaan ja ötököitä hammasväleistä?
Vai onko se "kykyä" kommentoida halveksivasti toista naista joka myöntää arastelevansa liikenteessä?
Itse tahdon ajaa fiiliksen vuoksi, eikä se ole kovan naisen fiilis vaan siisti fiilis.
Paitsi sen verran tarvii sanoa että skootterilla en ajaisi kun se on lälläripyörä vaikka oliskin tuhat kuutiota :D
Tässä oli nyt varmaan kaksi aihetta samassa mut kommentoida voi.
Nainen! Miksi ajat?
26
3316
Vastaukset
- ????
...tekstin tarkempaa:
"Sinusta ei selvästikkään ole motoristiksi, jos haluat olla "kova mimmi" ja silti pelkäät.
Olet vaaraksi itsellesi ja MUILLE."
Miksi tehdä sellaista mitä pelkää?????
Tai miksi sitten edes itkeä sitä täällä???
Jos putoat hevosen selästä, niin vanha sanonta sanoo, että takas vaan ja äkkiä...
eiköhän sama päde mopoihin...tai sitten on annettava olla!!
Eiköhän prätkää pysty/osaa ajaa kuka vaan, kun aikansa harjottelee...jopa mun mummo...
Tuskin siinä tarvii sen "kovempi muija tai äijä"
olla...
Itelläs taitaa olla "kova-muija syndrooma"- mutta....
sitä sun mummoos en kyllä potkasis mopon selässä menemään tuonne liikenteeseen muiden joukkoon. Kontatkoon mopoineen ensin jossain muualla niin että alkaa hallita edes ympyrän.
- Pehmolelu
Samaa voisin kysyä sinulta!
Ensinnäkään kirjoittaja EI ITKENYT sitä täällä, vaan mielestäni hyvin selvästi kyseli muiden kokemuksia, miten ovat päässeet pelkonsa yli... Siinä on vissi ero.
Kysyit "Miksi tehdä sellaista mitä pelkää?????" Miksikäs ei??? Eikö peloista juuri sillä pääse eroon, kun kohtaa ne???? Lueppa hieman psykologiaa sinäkin... Tai no, voipi olla liian vaikeaa tajuttavaa sulle!
Ketjuvaseliinille terkkuja!!
- Anita
vai että..."Vai onko mp-naisen kovuutta ajella isolla pyörällä, pukeutua miesmäisesti (mitä sitten tarkoittaakin),kiroilla ja syleskellä taukopaikalla ja olla pesemättä hiuksiaan ja ötököitä hammasväleistä?
VASTAAN:
-Mulla on iso pyörä (yli tuhat kuutioo)
-Miten voi mopoillessa pukeutua sen enempää mies-kuin naismaisesti....eiköhän noi samat coret ja nahkat ole ukkojen ja akkojen päällä...?
-Kiroilen juu joskus itekseni...Enkä sitäpaitsi käy kokkareilla...en ole laumasielu-siksi olen ajanut prätkällä jo vuosia...!
-Pesen hiukset joka aamu ja monesti illallakin kun on potta ollu päässä koko päivän...
-Pidän umpikypärää...harvemmin myöskään ajan suu auki...et se niistä ötököistä...!
Mikähän suo kirjoittaja vaivaa...500 erkkikö se alla v-tuttaa....???
Älä ala ruotimaan meitä naismotoristeja!- Anita
tuli toi kirosana tohon ed. tekstiin...
Noh alko sen verta jurppii ton ketjurasvan kirjotukset.... - vaitelias 4. mies
Anita kirjoitti:
tuli toi kirosana tohon ed. tekstiin...
Noh alko sen verta jurppii ton ketjurasvan kirjotukset....Voi Tyyne! Kutsun Sinua Tyyneksi, koska en tiedä oikeata nimeäsi...enkä luultavimmin sitä koskaan tule tietämäänkään. Mutta kun...Sinussahan on munaa enemmän kuin suurimmassa osassa miehistä.
Jatka samaa rataa! Näen varmaan unia Sinusta! - Anita "Tyyne"
vaitelias 4. mies kirjoitti:
Voi Tyyne! Kutsun Sinua Tyyneksi, koska en tiedä oikeata nimeäsi...enkä luultavimmin sitä koskaan tule tietämäänkään. Mutta kun...Sinussahan on munaa enemmän kuin suurimmassa osassa miehistä.
Jatka samaa rataa! Näen varmaan unia Sinusta!...munaa..jaa onhan sitä joskus "lainassa" ;)
Ehkä joskus tavataan, ni moicataan =0)
t.Tyyne - Ketjuvaseliini
Ainakin mp-muijat on helposti kiihtyvää lajia :)
Eiköhän noita kommentit voi ottaa huumorilla ?Edellisistä ketjuista tuli fiilis että naisen pitää olla kova jotta voi tai saa "oikeutuksen" ajaa.
¨
En ole samaa mieltä.
Ottaa kuuppaan kun naista joka myönsi pelkonsa mollataan ja käsketään vaihtaa mopoilu pullanpaistamiseen. Onnettomuuksia ja kämmejä sattuu ilman omaakin syytä! Sen verran "kova" pitää kyllä olla että pystyy tarttumaan sarvista uudelleen.
Ei mua mikään veetuta, paitsi ehkä oman pyörän puuttuminen :D Mä olen vasta noviisi mp-nainen. - vaitelias 4. mies
Anita "Tyyne" kirjoitti:
...munaa..jaa onhan sitä joskus "lainassa" ;)
Ehkä joskus tavataan, ni moicataan =0)
t.TyyneJep! Näytetään toisillemme se salainen sormimerkki jota kukaan muu ei tiedäkään! Vai mitä? Lisäksi voisi vaikka iskeä silmää sillä salaisella tavalla?
- Anita
Ketjuvaseliini kirjoitti:
Ainakin mp-muijat on helposti kiihtyvää lajia :)
Eiköhän noita kommentit voi ottaa huumorilla ?Edellisistä ketjuista tuli fiilis että naisen pitää olla kova jotta voi tai saa "oikeutuksen" ajaa.
¨
En ole samaa mieltä.
Ottaa kuuppaan kun naista joka myönsi pelkonsa mollataan ja käsketään vaihtaa mopoilu pullanpaistamiseen. Onnettomuuksia ja kämmejä sattuu ilman omaakin syytä! Sen verran "kova" pitää kyllä olla että pystyy tarttumaan sarvista uudelleen.
Ei mua mikään veetuta, paitsi ehkä oman pyörän puuttuminen :D Mä olen vasta noviisi mp-nainen."Ei mua mikään veetuta, paitsi ehkä oman pyörän puuttuminen :D Mä olen vasta noviisi mp-nainen. "
Ja auot päätäs tääl motoristi naisista-hu
- blackwomans
no hei hei..eihän se tee meistä naisista kovista jos mopolla ajelee.
mut mikä ..tai kuka sen on sanonut että se on vaan ja ainoastaan miesten harrastus?
ei kukaan.
mulla on henk.koht.. monia mp tuttuja.. naisia... jotka on ajellut jo monta vuotta. niinkuin itsekkin olen tehnyt..
ja onhan se eriasia ajella mp.llä kun esim autolla..
siinä on tietynlainen vapauden tunne..
ja fiilis.kuten sanoit..
mitä siihen kaatumisen tulee.. niin rohkeesti vaan takas ajamaan..kyllä se siitä.taas ..
olenhan itsekkin rypässyt monta kertaa..viimeksi läks mopo alta tossa toukokuussa oli hiekkaa niin hitsisti. kantissa.. no nurin mentiin..
ei kun pystyyn vaan ja meno jatkuu....
mitä noista kuteista kerroit.
en usko että kukaan naismotoristi ajattelee noin (miesmäisesti).. hyvät mp kuteet on kaiken a ja o.. on ne sit coret tai nahkis...
ja mitä tohon kaatumiseen tulee..kyllä mä myös omalta osaltani ymmärrän häntä.. siis naista joka on kaatunut..ja nyt arastelee..ajelua.. me ihmiset ollaan niin erilaisia..- sutsuki
hyvä kommentti puhut vähän mutta asiaa .tiedät kuka tässä sulle kirjoitti sln
- blackwomans
sutsuki kirjoitti:
hyvä kommentti puhut vähän mutta asiaa .tiedät kuka tässä sulle kirjoitti sln
joopati joo..ainahan mä asiaa.. on kyllä helpompikin tapa kommunikoida kun täällä.. suki suki....
- awen
Ajan, koska...
- Pienestä pitäen on kannustettu ajamaan
- Arvostan tehoa ja kiihtyvyyttä
- On varaa ja aikaa
- Se on mukavaa
En ole luonteeltani kova, eikä tavoitteeni ole olla miesmäinen. En syljeksi ja olemukseni niinkuin kunnollisella naisella on. Naisia kannustan motoristeiksi, jos haluavat.- Punaverikkö
Tahdon ajamaan, koska olen kyllästynyt istumaan takapenkin jarruna :).Toivottavastti kortti taskussa ens viikolla. Eikä ajamiseen tarvita kovisolemusta, riittää asenne ja intohimo lajiin. Motoristeja mahtuu moneen junaan, ajellaan rauhassa toisia kunnioittaen.
- ilmaista
Punaverikkö kirjoitti:
Tahdon ajamaan, koska olen kyllästynyt istumaan takapenkin jarruna :).Toivottavastti kortti taskussa ens viikolla. Eikä ajamiseen tarvita kovisolemusta, riittää asenne ja intohimo lajiin. Motoristeja mahtuu moneen junaan, ajellaan rauhassa toisia kunnioittaen.
makuni... minusta punertavat pimppakarvat ovat yököttäviä.
- TIIKERI62
myös miehiltä tuon saman kysymyksen.
itse haluat ajaa fiiliksen vuoksi?
onko tunne sama kuin minulla. #MURR#
se tunne että on voimaa alla ja minulla on valta siihen.
ei se tee ihmisestä yhtään kovempaa ajoi sitten mp,l tai autolla. - Hondatar
Mopoilu on KIVAA. Istuin jo skidinä mutsin ja faijan välissä kun ne kruisaili, sieltä se innostus on varmaan lähtöisin. Mopot on aina kiinnostaneet mua enkä näe vyöruusuna olemisessa mitään mieltä, siksi ajan itse.
En ole mikään kovis mutta en ihan vietävissäkään. Kovuudella ei ole mopoilun kanssa sitäpaitsi mitään tekemistä. Pyörä on mulle riittävä (78 hv), en syljeskele enkä ole mitenkään miesmäinen - päinvastoin. En kykene kasaamaan pyörää mutta ei mun tarvitsekaan. Riittää että saan pidettyä sen ajokunnossa ja määräaikaishuollot hoitavat loput. That's it.- tytskä
Niin sitä pitää,jes.
- motskari
tytskä kirjoitti:
Niin sitä pitää,jes.
Kiva fiilis ajaa pyörää. Ajan niin kauan kuin fiilistä riittää. Voi olla, että vaihdan vielä isompaan pyöräänkin - mikä tietää ;-).
- jos$u
motskari kirjoitti:
Kiva fiilis ajaa pyörää. Ajan niin kauan kuin fiilistä riittää. Voi olla, että vaihdan vielä isompaan pyöräänkin - mikä tietää ;-).
mies kertoo harrastavansa moottoripyöräilyä. Asiaan suhtaudutaan mellko neutraalisti ja homma korkeintaan tekee miehestä entistä coolimman.Mies on silti se sama mies kuin ennenkin. Kun nainen ilmoittaa harrastavansa lajia koko suhtautuminen häneen muuttuu. Nainen ikäänkuin määritellään moottoripyöränsä kautta esim." se ajaa pyörällä,haluuko se olla joku kovis?".
Väittäisin että naiset useimmiten harrastavat lajia sen nimenomaisen fiiliksen takia. Miehet ne yleensä kyselee kuutiotilavuuksia,ratahuippunopeuksia ym. "munan jatkeita". Itse rakastan lajia sen vapauden takia.Aina ihan yhtä suuri seikkailu lätheä tien päälle. - Ketjuvaseliini
jos$u kirjoitti:
mies kertoo harrastavansa moottoripyöräilyä. Asiaan suhtaudutaan mellko neutraalisti ja homma korkeintaan tekee miehestä entistä coolimman.Mies on silti se sama mies kuin ennenkin. Kun nainen ilmoittaa harrastavansa lajia koko suhtautuminen häneen muuttuu. Nainen ikäänkuin määritellään moottoripyöränsä kautta esim." se ajaa pyörällä,haluuko se olla joku kovis?".
Väittäisin että naiset useimmiten harrastavat lajia sen nimenomaisen fiiliksen takia. Miehet ne yleensä kyselee kuutiotilavuuksia,ratahuippunopeuksia ym. "munan jatkeita". Itse rakastan lajia sen vapauden takia.Aina ihan yhtä suuri seikkailu lätheä tien päälle.Joo tuo on se villakoiran ydin:
"Kun nainen ilmoittaa harrastavansa lajia koko suhtautuminen häneen muuttuu. Nainen ikäänkuin määritellään moottoripyöränsä kautta esim." se ajaa pyörällä,haluuko se olla joku kovis?". "
- Sunia
Teininä tuli ajeltua veljen mopoa ja silloin jo haaveilin, että aikuisena hankin moottoripyörän. Olen kuitenkin opiskellut koko aikuisikäni eikä ole ollut varaa kuin hädin tuskin ruokaan. Ja olen myös odottanut miestä, joka tutustuttaisi mut moottoripyöriin, sillä minulla ei ole ollut niistä mitään kokemusta. Ajatus vaipui vuosien varrella jo taka-alalle, mutta viime syksynä pääsin ensimmäistä kertaa elämässäni kyytiin, ja sen jälkeen on ollu kova kuume. Se on se vauhdin hurma ja luonnon läheisyys (autoa ajaessa on kuin eristetyssä kopissa). Kunhan opinnot joskus päättyvät ja alan tienata rahaa, moottoripyörä on ensimmäinen iso ostos. Hankin moottoripyörän itseäni varten, en näyttääkseni olevani kova muija (mitä en todellakaan ole).
- moto-mimmi
Miks joku ostais kalliin pyörän, ajaisi ajokortin ja opettelis ajamaan pyörää llikenteen seassa, jos haluais näyttää että munaa löytyy.
No voi hyvää päivää!
Jos nainen kaipaa "kyrvänjatketta" niin eiköhän siihen löydy helpompiaki keinoja kuin mopoilu. Väittäisin, että suurin osa ajaa, koska se on kivaa. Osa ajaa ehkä siksi, että on saanu kipinän mieheltään esim.
Kun katotaan, kenellä se pyörä on vielä vuosien päästäkin, niin karsiutuu mahdolliset "näyttelijät" pois harrastuksesta.
Ajan itse, koska tykkään ajella esim. autollakin ja aina on minua kiinnostaneet kaikenlaiset kulkupelit. Moottoripyörässä erityistä on jonkinlainen vapauden tunne, ja se että on kiva ajella ketterällä kulkupelillä ulkoilmassa.
Että eiköhän naisten syyt mopoiluun ole ne samat kuin mitkä ne on miehilläkin.
Ja toisaalta, onko se miten paha asia loppujen lopuksi, jos joku ajaa näyttämisenhalun takia. Tutustuuhan siinä moottoripyörien maailmaan kuitenkin, tieto ja taito moottoripyöristä kasvaa jne. Kun tutustuu pyörien maailmaan, voi saada itselleen sen "aidon" syyn harrastukseen. No joo, tietenki olis hyvä, jos ajaisi siksi, että pyörät kiinnostavat. Mutta pitäähän jokaisella olla oikeus kokeilla eri harrastuksia ja valita niistä mieleiset. Ei se tarkota, että sun pitää pelata korista koko loppuelämä, jos kerran olet alannut sitä pelaamaan. Saattaa vaikka viis vuotta jaksaa kiinnostaa, tai sit kauemmin, kuka tietää.
Olen valinnut, mihin pyörään laitan rahani/meidän rahojamme. Jotenki tuntuis oudolta ostaa pyörä ns. miehen ehdoilla. Ajakoon se sillä pyörällä, mistä se tykkää, ja minä ajan sillä pyörällä mikä mulle mun mielestä sopiva. Tietysti meidän kimpan rahatilanteen puitteissa :P Kyllä se pitää vapaaseen tahtoon perustua tämänkin harrastuksen. Aikasta monta naurahdusta sai keskusteluketju aikaiseksi ,ja jossain vaiheessa hukkasin langan ja kutimet,,mut siitähän lähdetään että mimmi prätkällä on "Hot" juttu,olipa kovis tai ei,,rohkeesti naiset baanalle vaan ;)
Ajan moottoripyörällä koska se on rakas harrastukseni ja ihanaa.
Moottoripyöräily on minun unelmien täyttymys, siitä nautin.
Oli upeaa saada aikoinaan oma moottoripyörä.
Nautin yksinäisyydestä ja arjen keskellä tuntuu mukavalta hypätä pyörän selkään.
Annan vauhdin viedä ja maisemien vaihtua.Moottoripyöräily tuo minulle vapautta ja hetken olla vaan kaksin, minä ja pyöräni.
Muutaman tunnin ajon jälkeen jaksaa taas kummasti vipeltää kotonakin.
Kyllä me naiset pysytään pyörän päällä siinä kuin miehetkin.
Turvallista matkaa kaikille moottoripyörällä ajaville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965