Yleinen harhaluulo on, että Raamattu on vaikea kirja. Itse asiassa Raamattu on ymmärrettävä ja luettava kirja jokaiselle, joka vain jaksaa tutkia sen jakeita. Sen kanssa tulisi viettää paljon aikaa, sillä onhan se iso kirja. Kuitenkin Raamatun selittämiseen ei tarvita muita kirjoja kuin Raamattu itse. Kaikkein parasta olisi, jos voisit aluksi (ja hyvin paljon) yksin lukea Raamattua ilman kenenkään ryhmän tai raamattupiirin "ohjausta". Jos joku sinulle kertoo, että on vaarallista lukea Raamattua yksin ja että saatat joutua "harhaan", niin sellaisen väitteen pitäisi herättää sinut ajattelemaan, miksi sinua halutaan estää itse lukemasta Pyhää Sanaa. Jos sinulle on aiemmin opetettu toisin, anna Raamatun puhua ja se vapauttaa sinut mm. vääristä opetuksista, joiden olet saattanut uskoa olevan Raamatussa. Huomaat kyllä itse lukiessasi Pyhää sanaa, onko opetus siellä vai ei.
Miksi adventistit tarvitsevat ohjatun Raamatunopiskelun joka on samankaltainen kuin jehovilla. Myös E. White toimii ohjauksena Raamattuun sisälle pääsemisessä.
f. 6:16: – Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, (17) ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
* Ps. 119:18: – Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä (ihmeitä monikko muodossa, onko sinun LAKISI IHME AINOASTAAN SAPATTI?)
* Joh. 8:32: – ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi.
* Fil. 1:9-10. - Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
Raamatun opiskelu ohjattuna = CTRL
5
271
Vastaukset
- 2.Piet.1:
Sillä vasta (Apt.2:38) kasteen kautta saadaan Viisaus Raamatun lukemiseen:
2.Piet.1:20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." Viikottainen raamatuntutkistelu on metodismin perintöä jopa alunperin nimeä myöten. Amerikkalaiset 1800 -luvun metodistit kutsuivat omaa raamatuntutkimistaan nimellä "Sabbath School" (tilaisuudet tietenkin pidettiin sunnuntaisin).
Tätä nykyä monissa varsinkin suuremmissa adventtikirkoissa on ryhmiä, jotka tutkivat myös muita kuin tutkisteluvihkoihin painettuja aiheita kuten ryhmiä tukemaan äskenkääntyneitä, lapsiperheitä, avioliittoonsa tukea tarvitseville jne.
Tutkisteluvihkosten tarkoitushan on olla maallikkojen apuna. Suomessahan ei suuria seurakuntia juurikaan ole ja suurin osa tutkisteluryhmien opettajista on maallikoita. Se kuinka tiukasti itsekukin vihkoseen pitäytyy riippuu tietenkin henkilöstä.
Kai A- luvallanne.. olkaa hyvä.
Kyllähän näitä raamattutunteja on jokaisessa seurakunnassa ja erilaisia opetuskirjallisuutta myös mukana. Itse olen ollut Suomen Raamattuopiston kirjojen tilaaja jo vuosien ajan.
Käypä vaikka hellutalaisten kirjapöydässä, löydät kirjaa ja kasettia vuosien varrelta.
Myös pidemmältä matkalta on tulta opetuskirjallisuutta tullut netin kautta.
Ei tämä niin outoa ole.
Eri seurakunnissa on opetuslapsi-illat (helluntai srk) ja mitä mistäkin löytynee.,
googlaapa vaikka raamatun opetuskirjallisuus.- ctrl?
Adventtikirkon Pääkonferenssin (General Conference) nettisivuilla on lueteltu Pääkonferenssin alaiset sapattikouluosastot vuodelta 2006:
Sabbath School Lessons 2006
Quarter 2
Beginner
Ages Birth - 2
Kindargarten
Ages 3-5
Primary
Ages 6-9
Real-Time Faith
Ages 13, 14
PowerPoints Ages
10-14
Real-Time Faith
Ages 13, 14
Cornerstone Connections
Ages 15-18
CQ
Collegiate Quarterly
Ages 18-35
Adult Bible Study Guide
Mission Quarterlies
© 1999 Sabbath School & Personal Ministries, Department of the General Conference of Seventh-day Adventists
Developed by Don Weley
http://sspm.gc.adventist.org/ss/index.html
Ps. Pääkonferenssiko on adventistien Pyhä Henki? - etkö ymmärrä?
Me emme kuulu adventistien opetettaviin.
Meillä on Raamatun sana opettajana ja Pyhä Henki ainoa selittäjä.
Te ette millään löydä itsellenne paikkaa, jota voitte itsestänne meille vaatia noudatettavaksi.
Me emme ole teille alamaisia.
Te olette täysin väärässä meidän ja teidän välisestä suhteestamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927